Honda stopt ermee

Gestart door Karre, 04 december 2008 - 20:58:12

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

#1
Dit is de enige site die ik ken die het tot hiertoe meldt, een nederlandstalige dan nog wel. Ik ga het niet ontkennen, de site zou zich totaal belachelijk maken, maar dit komt toch als een grote verrassing. Honda presteert echter al seizoenen ondermaats en die earthdream brengt uiteraard ook geen geld in de schuif. Nuja, ik zal ze niet missen. Wel vraag ik me af: wat met de rijders? STR? Dit is wel erg irritant voor Button. Barrichello is op een leeftijd dat hij kan stoppen, Button echter, de grote belofte van enkele seizoenen geleden, is nog wat jong hé...

**edit**
Inmiddels zijn er meer details bekend: blijkbaar werken ze verder tot maart, als er dan geen overnemer is, is het voorbij. Dit wordt moeilijk, een overnemer, waar moet die zen motoren halen? Honda? In ieder geval nogal vaag.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634


Karre

Zou wel goed nieuws zijn voor Toyota ;) nuja, voor zolang zij nog in de F1 willen blijven...

meatball

Ikzou het wel begrijpen,Honda is echt wel een achterhoedeteam geworden,maar zo gaan er stilaan wel zeer weinig wagens aan de start staan.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

sloggerke

#5
Kan dat gewoon niet geloven!!!
Ross, Button, de hele strijdvaardige taal aangaande 2009...
Het kan gewoon niet waar zijn!

18 wagens aan de start? Leuk is anders!

robbert

ik denk dat het einde van de formule 1 in zicht is

Tim C

Is iemand door dit nieuws verrast?

Honda stelde niks voor de afgelopen twee jaar, ze gingen vorig jaar zelfs achteruit, en het moederbedrijf moet drastisch besparen...

leproffesseur

Men zal in ieder geval de geldkraan nog meer moeten dichtdraaien!!
Het is toch grotesk dat een klein team als torro rosso 14 miljoen euro zou
overhebben voor Bruno Senna die nog  nooit in de f1 heeft gereden en nog geen enkele klasse
heeft gewonnen om eenvb te geven.Dat ze eens een seriuse werkgroep aan het werk zetten en
misschien ook een standaard KERS systeem waar niet aan doorontwikkeld wordt.
Het is crissis dus zijn er drastische maatregelingen nodig.

sloggerke

Citaat van: robbert op 04 december 2008 - 23:35:06
ik denk dat het einde van de formule 1 in zicht is

Awel... ik denk dat ook...of het gaat eindigen als de DTM waar maar twee wagens meerijden.

Het echte einde van de F1 zal komen als die oude eccelstone komt te gaan.
Dan krijg je veel verkapte klassen omdat er niemand meer is die de boel bijeen houdt.

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 04 december 2008 - 23:42:07
Is iemand door dit nieuws verrast?

Honda stelde niks voor de afgelopen twee jaar, ze gingen vorig jaar zelfs achteruit, en het moederbedrijf moet drastisch besparen...
Het is vooral het moeten besparen lijkt mij. Je kan natuurlijk moeilijk verantwoorden dat je miljoenen pompt in een allesbehalve presterend F1 team en dan zoveel duizende mensen wil ontslaan. Verrast ben ik wel ietwat door het nieuws, verbaasd daarentegen, niet echt inderdaad.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

voet01

Triest, vooral omdat er toch zeker tekenen waren dat zein 2009 echt mee zouden kunnen komen.

Toen ik een paar weken geleden voorspelde dat de Japanse autofabrikanten zich terug zouden trekken als het niet beter zou gaan, werd ik een doemdenker gevonden, maar helaas heb ik toch gelijk gekregen.

scho0634

Renault en Toyota twijfelen nog, hoorde ik net op het nieuws.

ohoh...

F_A_Diaz

Ik wil niet arrogant overkomen maar dit was toch eigenlijk al bekend op het moment dat al die fabrikanten mee gingen doen.

Honda is geen Ferrari, daarmee bedoel ik, Ferrari is een raceteam wat ook straatauto's bouwt. Honda is een straatauto fabrikant die ook een raceteam heeft. Lijkt hetzelfde maar is het niet. Zodra het slecht gaat zouden Honda ermee kappen, dan kon je aan zien komen. Zij kunnen niet recht breien dat ze miljoenen uitgeven aan Formule 1 terwijl de rest bijna failliet gaat of ze werknemers moeten ontslaan.
Dit is ook de reden waarom Mosley al die kostenbesparing wil. De prive teams moeten blijven bestaan, want uiteindelijk kan de formule 1 voor de toekomst alleen daar op bouwen.

Het is nu alleen te hopen dat er geen domino effect ontstaat, ik zie Toyota nu ook zo stoppen. Hopen dat er snel een serieuze koper voor Honda wordt gevonden maar dat zal ook niks worden het 1e jaar want Honda zet alles stop en leveren ook geen motor meer dus het chassis van 2009 kan je ook weggooien bij wijze van.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

McChouffe

Brawn terug naar Ferrari? Met de fouten die vorig seizoen gemaakt zijn bij Ferrari, zou dat geen slecht idee zijn.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.