De onthullingen van barrichello.

Gestart door leproffesseur, 25 november 2008 - 21:34:52

« vorige - volgende »

leproffesseur

Barrichello heeft in een intervieuw onthuld dat hij in 2002 met ontslag werdt bedreigd
indien hij Schumi niet liet winnen tijdens de oostenrijkse gp.Tijdens de race herinnerde de teamleiding
hem aan wat in zijn contract stond...
Vraag is wat er juist in dat contract stond .... :-\
Dat Schumi de onbetwiste nr 1 was binnen het team en Barrichello zich daar na te schikken had?
En kregen ze dan wel een gelijke behandeling in pitsstopsstrategieen of kreeg Schumi een betere ?
Als je ziet hoeveel geld ferrari in schumi gestopt heeft dan denk ik dat het uitgemaakte zaak was dat
alles rond draaide en zijn teamgenoten geen eerlijke kans kregen.Een kampioen onwaardig vind ik.

meatball

Ja want nadien heeft Barrichello  toch echt wel bewezen een topper te zijn ;D
Laten we eerlijk zijn Barrichello is een zeer middelmatig piloot die bij Ferrari een ongelooflijk kans heeft gekregen om tweede man te mogen zijn.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Rubens tekende zelf een contract en werd vorstelijk betaald. Buiten dat is dit volgens mij niet echt een nieuwtje dat we nog niet wisten.

Iets over oude koeien en een sloot. :P

Knarf

Tsjonge Rubens... Als je ballen had aan je lijf had je hem dan toen gewoon niet voorlaten.
Nu afkomen met oude koeien is nogal kinderachtig.

Niet beginnen wenen hé Rubens  ::)


Vraag me af wat hij hiermee wilt bereiken ?

Doefie

Naar mijn weten hebben coureurs in de Formule 1 in hun contract ook nog iets als "zwijgplicht" (of hoe het ook moge omschreven zijn) tot x-aantal jaren na het contract. Barrichello had zoiets bij Ferrari. Nu hij zo goed als zeker niet meer zal meerijden en ze hem in theorie dus niks meer kunnen maken komt net nu alles er uit waarschijnlijk :)

Ik heb het voordien al gezegd, Schumacher is gewoon niet dé grote kampioen die iedereen van hem maakt en dit (wat we al lang wisten) bewijst het nog maar eens. Maar dat geld ook voor meerdere coureurs.

Citaat van: meatball op 25 november 2008 - 22:07:02
Ja want nadien heeft Barrichello  toch echt wel bewezen een topper te zijn ;D
Laten we eerlijk zijn Barrichello is een zeer middelmatig piloot die bij Ferrari een ongelooflijk kans heeft gekregen om tweede man te mogen zijn.

En een zeer ervaren coureur met gewoon een trage wagen (Honda zijn toch ook zo'n toppers...).

McLaren_über_alles

Veel nieuws vertelt hij eigenlijk niet hé. Dat manoeuver zal sowieso altijd als een van de lafste daden in de F1 geschiedenis blijven gelden...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Tim C

Drie dagen voor dat manoevre werd de arme jongen gedwongen om een nieuw twee jarig contract te tekenen. Tijdens die twee jaar daarvoor werd hij overklast door Schumacher (22 overwinningen tov ocharme 1). Hij wist dus waar hij voor tekende en ik begrijp hem ook. Liever vooraan op de tweede plaats dan achteraan de races van je leven rijden.

Daar zoveel jaar na datum nog over komen klagen is dan ook heel overbodig en zelfs zielig te noemen...

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 25 november 2008 - 22:48:09
Drie dagen voor dat manoevre werd de arme jongen gedwongen om een nieuw twee jarig contract te tekenen. Tijdens die twee jaar daarvoor werd hij overklast door Schumacher (22 overwinningen tov ocharme 1). Hij wist dus waar hij voor tekende en ik begrijp hem ook. Liever vooraan op de tweede plaats dan achteraan de races van je leven rijden.

Daar zoveel jaar na datum nog over komen klagen is dan ook heel overbodig en zelfs zielig te noemen...
Ben het met heel je post eens. Hij wist dat. Maar wat ik wel spijtig vind is dat waarschijnlijk ook Schumi het zo vroeg op het seizoen zwaar overdreven vond, dit kan geen mens leuk vinden, ook de bevoordeelde niet.

Citaat van: Doefie op 25 november 2008 - 22:40:58
Ik heb het voordien al gezegd, Schumacher is gewoon niet dé grote kampioen die iedereen van hem maakt en dit (wat we al lang wisten) bewijst het nog maar eens. Maar dat geld ook voor meerdere coureurs.
Schumacher is een uitstekend coureur en groot kampioen. Dat hij geen tegenstand dulde is zijn recht, Ferrari was op dat moment zijn team, hij was 'de baas'. Maar zoals ik hierboven al zei: ik geloof niet dat Schumi akkoord was met de actie in Oostenrijk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

zoiets had ik dus niet verwacht van barrichello en hij moet er dan nu ook niet meer mee afkomen hé.
Waarom is hij dan zo lang bij Ferrari gebleven??

NDCGN

Citaat van: leproffesseur op 25 november 2008 - 21:34:52
Barrichello heeft in een intervieuw onthuld dat hij in 2002 met ontslag werdt bedreigd
indien hij Schumi niet liet winnen tijdens de oostenrijkse gp.Tijdens de race herinnerde de teamleiding
hem aan wat in zijn contract stond...
Vraag is wat er juist in dat contract stond .... :-\
Dat Schumi de onbetwiste nr 1 was binnen het team en Barrichello zich daar na te schikken had?
En kregen ze dan wel een gelijke behandeling in pitsstopsstrategieen of kreeg Schumi een betere ?
Als je ziet hoeveel geld ferrari in schumi gestopt heeft dan denk ik dat het uitgemaakte zaak was dat
alles rond draaide en zijn teamgenoten geen eerlijke kans kregen.Een kampioen onwaardig vind ik.
Dat gedoe over eerlijke kans voor de teamgenoot vind ik altijd zo'n gezeur.. als er één duidelijk een tandje beter is dan de ander, dan is het toch logisch dat je als het er op aan komt hem een voorkeursbehandeling geeft... als het mogelijk was om beiden een gelijke kans te geven, dan was dat ook zeker gebeurd... ga er maar vanuit dat ze iig beiden een gelijkwaardige auto hadden, dat is gewoon mogeliljk zonder dat het één ten koste gaat van het ander... hooguit dat Schumacher met pitstopstrategiën ed voorrang kreeg...
Om Turkije 2006 nog ff als voorbeeld te noemen; Massa rijdt 1, Schumacher 2  en Alonso op 3... dan komt er safetycar, Ferrari haalt eerst Massa binnen en Schumacher moet daardoor wachten.. Alonso gaat naar 2 en Schumacher naar 3 en dat bleef zo tot het einde... als Ferrari had gedaan wat ze altijd deden was Schumacher 2 punten uitgelopen ipv er 2 te verliezen... dat soort dingen begrijp ik dus niet, dat ze Barichello misschien in een paar situatie's wat 'achtergesteld' hebben vind ik niet meer dan logisch... hadden ze vorig jaar bij McLaren ook moeten doen... velen vinden Oostenrijk 2002 belachelijk, maar dat komt dus eigenlijk vooral door de eigenwijsheid van Barichello... als het 8 ronden voor het einde was gebeurd was er veeeel minder gedoe om geweest.. t is in het (recente) verleden vaker gebeurt en nooit onstond er zoveel ophef over als in Oostenrijk...

Jasper

"De onthullingen van Barrichello", titel voor een nieuw goedkoop boek. Ik lig er niet bepaald van wakker...

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 25 november 2008 - 23:05:33
zoiets had ik dus niet verwacht van barrichello en hij moet er dan nu ook niet meer mee afkomen hé.
Waarom is hij dan zo lang bij Ferrari gebleven??
Omdat het een topteam is en hij er de kans had te winnen? Als ik de capaciteiten van Rubens had zou ik hetzelfde gedaan hebben. Liever het hulpje van de kampioen en wat races winnen dan, zoals hij de afgelopen seizoenen deed, achteraan meerijden.
Maar het is inderdaad wel stom om er dan nu over te gaan zeveren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#12
Ach, Rubens moet nu een beetje de media opzoeken. Hij weet goed genoeg dat het einde nabij is.
In zijn hele Ferrari carriere kon hij heel af en toe een kleine vuist maken tegen Schumacher maar in 80% van de gevallen
werd hij zoek gereden door de Duitser. De cijfers liegen er alvast niet om.

CitaatStatistieken van 2000 tot en met 2005

Resultaten in 2000:
2000 - Schumacher 9 overwinningen / 9 poles / 108 punten
Barrichello 1 overwinning / 1 pole / 62 punten

Resultaten in 2001:
Schumacher 9 overwinningen / 11 poles / 123 punten
Barrichello 0 overwinningen/ 0 poles / 56 punten

Resultaten in 2002:
Schumacher 11 overwinningen / 7 poles / 144 punten
Barrichello 4 overwinningen / 3 poles / 77 punten

Resultaten in 2003:
Schumacher 6 overwinningen / 5 poles / 93 punten
Barrichello 2 overwinningen / 3 poles / 65 punten

Resultaten in 2004:
Schumacher 13 overwinningen / 8 poles / 148 punten
Barrichello 2 overwinningen / 4 poles / 114 punten

Resultaten in 2005:
Schumacher 1 overwinning / 1 pole / 62 punten
Barrichello  0 overwinningen / 0 poles / 38 punten

CitaatTotaal Schumacher: 49 overwinningen / 41 poles / 678 punten
Totaal Barrichello: 9 overwinningen / 11 poles / 412 punten


Ik als Ferrari fan zijnde ben enorm blij dat ze Rubens nooit 'kopman' hebben gemaakt. Het zouden magere jaren zijn geweest.


De reactie van Schumacher op de uitlatingen van Rubens zijn er ook knal op:
Citaat"Nobody can make you slower because of a contract," he said recently. "If you are fast, you are fast, and then you are the number one."

scho0634

Waar is dat interview met Rubens trouwens te vinden?

Folkert

Dat wisten we natuurlijk allang, en eigenlijk boeit het me ook niet eens zo veel. Over die eerlijke kansen voor Schumacher en Barichello denk ik toch dat Rubens best heel vaak is achtergestelt, maar denk ook niet dat hij veel verschil had kunnen maken als hij zelfde behandeling had gekregen. Rubens was aardig coureur, maar niet meer dan dat.

En over Mclaren en 1ste rijder kiezen ben ik het niet helemaal mee eens. Vorig jaarheeft mclaren de rijders titel alleen misgelopen door de fouten van Hamilton, niet omdat ze beide coureurs gelijke kansen gaven.
Trotse vader van Rosalie(L)