LEWIS WERELDKAMPIOEN F1 2008

Gestart door Forza F1, 02 november 2008 - 20:03:07

« vorige - volgende »

scho0634

En Schmacher was natuurlijk ook niet zo heel goed, he ;)

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 13 november 2008 - 18:02:53
Maar Alonso had toen wel al 3 jaar ervaring, he. Dat vergeet je even ;). Je moet naar FA's 2e jaar kijken, als je perse wil vergelijken.

Je praat nu net alsof Hamilton voor 16 maart 2007 nog nooit in een F1 auto had gezeten. Als je goed ben, ben je goed. Dan maakt het niet zoveel uit hoeveel ervaring je hebt.

In zijn 1e jaar voor Renault haalde Alonso ook 55 punten met een tweede plaats en overwinning. Ter vergelijking, zijn ervaren teamgenoot Trulli scoorde 22 punten minder met 1 derde plek als hoogste resultaat.
De Renault was toen geen auto die het WK kon winnen, was dat wel zo dan had Alonso ook zeker kans om WK te worden.

Natuurlijk helpt ervaring, maar alle grote coureurs waren altijd meteen vanaf de eerste meters snel en vrijwel foutloos, daaraan herken je ze ook juist.

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 14 november 2008 - 11:10:39
In zijn 1e jaar voor Renault haalde Alonso ook 55 punten met een tweede plaats en overwinning. Ter vergelijking, zijn ervaren teamgenoot Trulli scoorde 22 punten minder met 1 derde plek als hoogste resultaat.
Als we het dan toch gaan hebben over een debuutjaar... in het eerste jaar van Hamilton haalde hij in dezelfde auto evenveel punten als de volgens jou foutloze tweevoudig wereldkampioen.

Dat is nog een toefje knapper dan FA's eerste seizoen, lijkt mij. ;)

En je moet ook niet doen alsof LH zoveel fouten maakt. Dat valt allemaal wel mee. Maar dat hele vergelijken slaat nergens op, want sowieso ontwikkeld de ene zich sneller dan de ander. Ik vind bijvoorbeeld dat Massa zich het laatste seizoen goed heeft ontwikkeld. En die rijdt al een tijdje mee.

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 14 november 2008 - 11:40:10
Citaat van: F_A_Diaz op 14 november 2008 - 11:10:39
In zijn 1e jaar voor Renault haalde Alonso ook 55 punten met een tweede plaats en overwinning. Ter vergelijking, zijn ervaren teamgenoot Trulli scoorde 22 punten minder met 1 derde plek als hoogste resultaat.
Als we het dan toch gaan hebben over een debuutjaar... in het eerste jaar van Hamilton haalde hij in dezelfde auto evenveel punten als de volgens jou foutloze tweevoudig wereldkampioen.

Je kan er over twijfelen hoe op dat moment de situatie bij McLaren was. Alonso was niet bepaald de popie jopie binnen het team, zo bekeken heeft ie het waarschijnlijk nog erg goed gedaan door nog evenveel punten te halen. Ik denk dat als Ron Dennis Alonso 1e coureur gemaakt had inplaats van Hamilton, dat ze allebei de titels gewonnen hadden.

CitaatEn je moet ook niet doen alsof LH zoveel fouten maakt. Dat valt allemaal wel mee. Maar dat hele vergelijken slaat nergens op, want sowieso ontwikkeld de ene zich sneller dan de ander. Ik vind bijvoorbeeld dat Massa zich het laatste seizoen goed heeft ontwikkeld. En die rijdt al een tijdje mee.

Ik bedoel ook niet dat Hamilton veel fouten maakt. Ik bedoel alleen dat hij voor iemand die volgens sommigen net zo goed zou zijn als Alonso of Schumacher wel veel fouten maakt. Maar over het algemeen doet ie het harstikke goed. En Massa is ook geen supertop.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

#139
Citaat van: F_A_Diaz op 14 november 2008 - 13:32:51

Je kan er over twijfelen hoe op dat moment de situatie bij McLaren was. Alonso was niet bepaald de popie jopie binnen het team, zo bekeken heeft ie het waarschijnlijk nog erg goed gedaan door nog evenveel punten te halen. Ik denk dat als Ron Dennis Alonso 1e coureur gemaakt had inplaats van Hamilton, dat ze allebei de titels gewonnen hadden.

Ik denk dat je op zich een goed punt hebt, over de situatie bij McLaren vorig jaar. Laat onverlet dat de prestatie van Lewis top was. Ook toen er nog geen vertroebelde sfeer was kon hij goed volgen. Gewoon een meer dan voortreffelijk debuurjaar.


CitaatIk bedoel ook niet dat Hamilton veel fouten maakt. Ik bedoel alleen dat hij voor iemand die volgens sommigen net zo goed zou zijn als Alonso of Schumacher wel veel fouten maakt. Maar over het algemeen doet ie het harstikke goed. En Massa is ook geen supertop.
Op zich zien wij het dan redelijk hetzelfde, maar ik blijf vinden dat je LH nog niet mag vergelijken met 'gearriveerde' kampioenen als FA of MS.

Folkert

Mclaren kon vorig jaar nooit beide titels halen. Dus dat gaat niet op ;).
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 14 november 2008 - 15:31:38
Mclaren kon vorig jaar nooit beide titels halen. Dus dat gaat niet op ;).

Op de baan wel.

Folkert

ja ok, als we het zo kijken heeft Mclaren dus ook de titel gehaald vorig jaar.
Alleen de rijders titel dus niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Nou, niet echt. Maar ten tijde van de titelstrijd wisten we nog niet alles.

Folkert

Nee, dat is waar. Maar als je kijkt naar wie de meeste punten heeft van vorig jaar dan is dat toch wel Mclaren.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Massa had trouwens vorig jaar ook een hoger puntgemiddelde dan dit jaar... dit jaar 97 punten in 18 races, vorig jaar 94 punten in 17 races... waarbij ie er dit jaar volgens bepaalde theorien ook nog eens 5 gratis heeft gekregen en er vorig jaar in Brazilliƫ misschien 2 heeft weggeven.. volgens de cijfers was vorig seizoen dus zn beste seizoen tot nu toe... toch heeft ie dit jaar meer indruk op mij gemaakt..

Folkert

Citaat van: NDCGN op 15 november 2008 - 01:24:26
Massa had trouwens vorig jaar ook een hoger puntgemiddelde dan dit jaar... dit jaar 97 punten in 18 races, vorig jaar 94 punten in 17 races... waarbij ie er dit jaar volgens bepaalde theorien ook nog eens 5 gratis heeft gekregen en er vorig jaar in Brazilliƫ misschien 2 heeft weggeven.. volgens de cijfers was vorig seizoen dus zn beste seizoen tot nu toe... toch heeft ie dit jaar meer indruk op mij gemaakt..
Indruk heeft hij zeker gemaakt dit jaar. Vraag is alleen of hij dat gaat vast houden volgend jaar. Vraag me af of hij echt een jaar lang snel kan zijn en een jaar lang voor de titel strijden. Ik denk het zelf niet, hij i net tegretig en nog te omstuimig. Dit was zijn 6de jaar en volgend jaar word zijn 7de en hij rijd soms alsof hij weer in zijn 1ste jaar is. Niet nadenkend genoeg soms, en dat vind ik jammer want hij kan bloedsnel zijn, maar mist constante.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634


NDCGN

Citaat van: Burorri op 15 november 2008 - 02:16:12
Citaat van: NDCGN op 15 november 2008 - 01:24:26
Massa had trouwens vorig jaar ook een hoger puntgemiddelde dan dit jaar... dit jaar 97 punten in 18 races, vorig jaar 94 punten in 17 races... waarbij ie er dit jaar volgens bepaalde theorien ook nog eens 5 gratis heeft gekregen en er vorig jaar in Brazilliƫ misschien 2 heeft weggeven.. volgens de cijfers was vorig seizoen dus zn beste seizoen tot nu toe... toch heeft ie dit jaar meer indruk op mij gemaakt..
Indruk heeft hij zeker gemaakt dit jaar. Vraag is alleen of hij dat gaat vast houden volgend jaar. Vraag me af of hij echt een jaar lang snel kan zijn en een jaar lang voor de titel strijden. Ik denk het zelf niet, hij i net tegretig en nog te omstuimig. Dit was zijn 6de jaar en volgend jaar word zijn 7de en hij rijd soms alsof hij weer in zijn 1ste jaar is. Niet nadenkend genoeg soms, en dat vind ik jammer want hij kan bloedsnel zijn, maar mist constante.
Hij kan het 2 jaar achter elkaar, dus waarom volgend jaar niet... dit jaar heeft ie niet zoveel fout gedaan hoor... k vind m juist veel volwassener als een tijdje terug... maar als ie volgend jaar WK wil worden zal het nog wel wat beter moeten, vooral bij Ferrari..

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)