LEWIS WERELDKAMPIOEN F1 2008

Gestart door Forza F1, 02 november 2008 - 20:03:07

« vorige - volgende »

McLaren_über_alles

Citaat van: F_A_Diaz op 12 november 2008 - 10:12:49
Citaat van: Forza Ferrari op 11 november 2008 - 19:34:49(Mooi vb. bij Raikkonen, die soms op't einde van een race nog kleine foutjes maakte omdat hij ver in't slaap gevallen was  ;D)

Misschien weet jij meer dan mij maar ik hoor juist vaak dat Raikkonen in zijn laatste ronde de snelste ronde neerzet.

CitaatUiteindelijk kun je Hamilton niets verwijten en is hij verdiend kampioen. Alonso is op net dezelfde manier kampioen geworden: geen stommiteiten uithalen en constant punten sprokkelen.

De enige gelijkheid is dat ze allebei op gelijke manier wereldkampioen wilden worden, alleen deed Alonso het goed zonder fouten en Hamilton niet.
En was Hamilton constant? Dit jaar had Lewis na 16 races 84 punten, Aloso had in 2006 na 9 races 84 punten en had na 16 races 116 waarin hij maar twee uitvalbeuren had, wat niet zijn schuld was, namelijk Imola (motor) en Hongarije (wielmoer los) . Dat zeg alles al.
Alonso had in 2006 over de 18 races 134 punten = gemiddelde van 7,4 punt per race. Hamilton scoort over de 18 races van 2008, 98 punten = gemiddelde van 5,4 punt per race. Dat is 2 punt per race die Aloso meer scoort en hij reed tegen Schumacher, 1 van de besten ooit.
Als we alleen kijke naar gefinishte races is het verschil nog meer, 98 delen door 17 gefinishte races = 5,7 per race. Alonso = 134 delen door 16 = 8.3 punten per race. Dat is zelfs 2,6 punt meer. En Alonso maakte zelf niet eens een fout waardoor hij uitvalde.

Het blijft gewoon "scheef" om twee totaal verschillende rijders in verschillende wagens in verschillende seizoenen met elkaar te vergelijken. De Renault van Alonso was in die jaren de sterkste wagen, terwijl dit jaar de McLaren maar al te vaak de mindere was van de Ferrari (zeker in droge omstandigheden)... Ook was dit seizoen een incidentrijk seizoen, met veel onverwachte omstandigheden als SC's en dergelijke, waardoor het veld gans door elkaar lag en werden er te pas en te onpas bestraffingen uitgedeeld...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 12 november 2008 - 11:27:32
Hij flikkerde in Canada anders wel tegen de vangrail...

Verder een vreemd vergelijk.

In Canada 2006 won Alonso de race, ik denk dat jij in de war bent met 2005?

Waarom vin je het vergelijk vreemd? De Renault van Alonso kan je in dat jaar vergeleken met de McLaren van Hamilton dit jaar.
Ik zou eerder vinden dat Alonso het nog moeilijker had omdat hij te maken had met Schumacher, die heel goed was en waar Ferrari 100 % achter stond.
Hamilton had nu nog het voordeel dat in het begin van dit seizoen de ene keer Raikkonen won en de andere keer Massa, en zo punten weghaalden bij elkaar.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: McLaren_über_alles op 12 november 2008 - 12:52:23
Het blijft gewoon "scheef" om twee totaal verschillende rijders in verschillende wagens in verschillende seizoenen met elkaar te vergelijken. De Renault van Alonso was in die jaren de sterkste wagen,

En dat blijkt uit de 9 overwinningen die Ferrari boekte? Renault won 8 races. Fisischello finishte maar 5 keer op het podium. Behoorlijke vergelijkbaar dus.


Citaatterwijl dit jaar de McLaren maar al te vaak de mindere was van de Ferrari (zeker in droge omstandigheden)...

Dat was Renault dus ook.

CitaatOok was dit seizoen een incidentrijk seizoen, met veel onverwachte omstandigheden als SC's en dergelijke,

En in 2006 niet?

Citaatwaardoor het veld gans door elkaar lag en werden er te pas en te onpas bestraffingen uitgedeeld...

Schumacher in Monaco, Alonso in Imola ook in 2006.

Maar goed, je mag best vinden dat je niet kan vergelijken. Ik denk dat ik mijn puntje wel gemaakt heb.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

NDCGN

Citaat van: McLaren_über_alles op 12 november 2008 - 12:52:23
Citaat van: F_A_Diaz op 12 november 2008 - 10:12:49
Citaat van: Forza Ferrari op 11 november 2008 - 19:34:49(Mooi vb. bij Raikkonen, die soms op't einde van een race nog kleine foutjes maakte omdat hij ver in't slaap gevallen was  ;D)

Misschien weet jij meer dan mij maar ik hoor juist vaak dat Raikkonen in zijn laatste ronde de snelste ronde neerzet.

CitaatUiteindelijk kun je Hamilton niets verwijten en is hij verdiend kampioen. Alonso is op net dezelfde manier kampioen geworden: geen stommiteiten uithalen en constant punten sprokkelen.

De enige gelijkheid is dat ze allebei op gelijke manier wereldkampioen wilden worden, alleen deed Alonso het goed zonder fouten en Hamilton niet.
En was Hamilton constant? Dit jaar had Lewis na 16 races 84 punten, Aloso had in 2006 na 9 races 84 punten en had na 16 races 116 waarin hij maar twee uitvalbeuren had, wat niet zijn schuld was, namelijk Imola (motor) en Hongarije (wielmoer los) . Dat zeg alles al.
Alonso had in 2006 over de 18 races 134 punten = gemiddelde van 7,4 punt per race. Hamilton scoort over de 18 races van 2008, 98 punten = gemiddelde van 5,4 punt per race. Dat is 2 punt per race die Aloso meer scoort en hij reed tegen Schumacher, 1 van de besten ooit.
Als we alleen kijke naar gefinishte races is het verschil nog meer, 98 delen door 17 gefinishte races = 5,7 per race. Alonso = 134 delen door 16 = 8.3 punten per race. Dat is zelfs 2,6 punt meer. En Alonso maakte zelf niet eens een fout waardoor hij uitvalde.

Het blijft gewoon "scheef" om twee totaal verschillende rijders in verschillende wagens in verschillende seizoenen met elkaar te vergelijken. De Renault van Alonso was in die jaren de sterkste wagen, terwijl dit jaar de McLaren maar al te vaak de mindere was van de Ferrari (zeker in droge omstandigheden)... Ook was dit seizoen een incidentrijk seizoen, met veel onverwachte omstandigheden als SC's en dergelijke, waardoor het veld gans door elkaar lag en werden er te pas en te onpas bestraffingen uitgedeeld...
Tuurlijk is het niet te vergelijken... kampioen is gewoon kampioen.. misschien dat het ene kampioenschap wat meer glans heeft als een ander, maar dat kan ook weer heel erg per persoon verschillen... feit is wel dat Hamilton het laagste puntgemiddelde sinds Jaques Villeneuve heeft... en dat bleek achteraf ook geen geweldenaar te zijn... die maakte het 1e seizoen ook meer indruk dan zn 2e waarin ie kampioen werd.. maar goed, ik denk wel dat Hamilton veel meer potentie heeft en ook al meer heeft laten zien dan Jaques Villeneuve....

NDCGN

Citaat van: F_A_Diaz op 12 november 2008 - 13:25:20
Citaat van: McLaren_über_alles op 12 november 2008 - 12:52:23
Het blijft gewoon "scheef" om twee totaal verschillende rijders in verschillende wagens in verschillende seizoenen met elkaar te vergelijken. De Renault van Alonso was in die jaren de sterkste wagen,

En dat blijkt uit de 9 overwinningen die Ferrari boekte? Renault won 8 races. Fisischello finishte maar 5 keer op het podium. Behoorlijke vergelijkbaar dus.


Citaatterwijl dit jaar de McLaren maar al te vaak de mindere was van de Ferrari (zeker in droge omstandigheden)...

Dat was Renault dus ook.

CitaatOok was dit seizoen een incidentrijk seizoen, met veel onverwachte omstandigheden als SC's en dergelijke,

En in 2006 niet?

Citaatwaardoor het veld gans door elkaar lag en werden er te pas en te onpas bestraffingen uitgedeeld...

Schumacher in Monaco, Alonso in Imola ook in 2006.

Maar goed, je mag best vinden dat je niet kan vergelijken. Ik denk dat ik mijn puntje wel gemaakt heb.
hongarije werden Schumacher en Alonso ook beiden gestraft nog... voordeel van Alonso in 2006 was dat Ferrari/Schumacher het seizoen heel slecht starten...

F_A_Diaz

Maar daarom heeft Alonso het nog wel goed gedaan.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: NDCGN op 12 november 2008 - 13:29:23
Tuurlijk is het niet te vergelijken... kampioen is gewoon kampioen.. misschien dat het ene kampioenschap wat meer glans heeft als een ander,

Dat zeg ik dus ook. Tuurlijk is Hamilton terecht kampioen maar veel opsmuk zat er niet aan. In ieder geval niet afgezet tegen bijvoorbeeld Alonso.
Ik vind dat de statistieken dat ook meer dan duidelijk aantonen.

Citaatfeit is wel dat Hamilton het laagste puntgemiddelde sinds Jaques Villeneuve heeft... en dat bleek achteraf ook geen geweldenaar te zijn... die maakte het 1e seizoen ook meer indruk dan zn 2e waarin ie kampioen werd.. maar goed, ik denk wel dat Hamilton veel meer potentie heeft en ook al meer heeft laten zien dan Jaques Villeneuve....

Statisch gezien valt dat mee. Villeneuve won vier races in zijn 1e seizoen en werd tweede in de WK. Hamilton deed in zijn 1e jaar hetzelfde en won in zijn 2e jaar het WK met 5 overwinningen, Villeneuve werd ook WK in zijn 2e jaar maar deed wel met 7 overwinningen. Statistisch gezien doet Villeneuve het dus zelfs beter.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 12 november 2008 - 09:57:47
Citaat van: Burorri op 11 november 2008 - 23:09:56
Maar goed, ik denk dat de druk in Brazilie voor Massa helemaal niet zo hoog was. Voornamelijk omdat de kans best klein was voor Massa om WK te worden. En hij reed inderdaad ijzersterk.  Zo heb ik hem dit seizoen nog niet zin presteren.
Misschien toch wat beter gaan opletten dan tijdens het seizoen.

Buiten Brazilië presteerde Massa op dezelfde manier in Turkije, Valencia, Hongarije en zelfs Singapore.
Misschien niet van die domme opmerkingen plaatsen en zelf het seizoen maar eens beter kijken? Singapour heeft hij slecht(er) gereden, Turkije heeft hij goed gereden, maarniet met duidelijke overmacht zoals hier in Brazilie. Valencia precies het zelfde, goed, maar niet zo goed als in Brazilie.

@F_A_Diaz: wat je zegt over het voordeel voor Hamilton dat Massa En Kimi elkaar punten weg sprokkelde is niet helemaal waar, want die 2 sprokkelde ook punten weg van Lewis. Hij moest tegen 2 coureurs strijden voor de titel. Alonso maar tegen 1. En je kan jaren niet met elkaar vergelijken, dat is gewoon onzin.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 12 november 2008 - 09:19:59
Ik vin niet dat Hamilton voluit moet racen. Er is wel een verschilletje tussen rustig de titel binnenhalen of op eieren rondrijden en met gehang en wurgen in de laatste bochtje de titel nog halen.
Wat ik in die laatste ronden zag was dat Lewis alles, maar dan ook alles deed om Vettel bij te houden, maar het lukte hem gewoonweg niet, ik heb hem meermaals zien corrigeren in die laatste ronden. Als dat op eieren rijden is, ok dan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 12 november 2008 - 15:22:18
@F_A_Diaz: wat je zegt over het voordeel voor Hamilton dat Massa En Kimi elkaar punten weg sprokkelde is niet helemaal waar, want die 2 sprokkelde ook punten weg van Lewis. Hij moest tegen 2 coureurs strijden voor de titel. Alonso maar tegen 1.

Dua had Alonso het moeilijk. De aandacht van Ferrari was verdeeld over twee coureurs toen Hamilton reed, die op zijn beurt wel nr. 1 was bij McLaren.
Schumacher was ook de pure nr. 1 bij Ferrari.


Citaat
En je kan jaren niet met elkaar vergelijken, dat is gewoon onzin.

Ik zou niet weten waarom niet en jij geeft ook geen redenen. Je zegt alleen dat het niet kan, nou ja boeie.

Je kan het jaar 1984 inderdaad niet vergelijken met 2003 maar twee jaar ertussen kan prima. De titelstrijd en de verhouding tussen onderlinge coureurs waren redelijke gelijk.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Je kan jaren niet met elkaar vergelijken omdat elk jaar anders is. Je weet niet hoe Alonso zou hebben gepresteerd dit jaar. Kans is wel groot dat hij eerder al WK was geworden, maar dat is nooit meer te achter halen.
Dit jaar waren er meer chaotische races dan 2 jaar geleden. Iig in mijn ogen. Dit jaar was meer stijvertje wisselen tussen Mclaren en Ferrari dan in 2006 met Renault.
En elk jaar heeft andere coureurs, dus waarom zou je dat vergelijken met elkaar? Weersomstandigheden, gedrag van de auto noem maar op. Was Schumacher niet uitgevallen in Japan, was Schumacher waarschijnlijk WK geworden.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 12 november 2008 - 13:18:44

In Canada 2006 won Alonso de race, ik denk dat jij in de war bent met 2005?

Waarom vin je het vergelijk vreemd? De Renault van Alonso kan je in dat jaar vergeleken met de McLaren van Hamilton dit jaar.
Ik zou eerder vinden dat Alonso het nog moeilijker had omdat hij te maken had met Schumacher, die heel goed was en waar Ferrari 100 % achter stond.
Hamilton had nu nog het voordeel dat in het begin van dit seizoen de ene keer Raikkonen won en de andere keer Massa, en zo punten weghaalden bij elkaar.
Dan was het idd 2005. Excuus.

Ik vind het een vreemd vergelijk, omdat het twee verschillende rijders in verschillende periodes in hun carrieres zijn. Ik vind Alonso met voorsprong de beste rijder van het moment. Maar ik voeg daar direct aan toe dat Hamilton het m.i. in zich heeft om dat nivo ook te halen. Maar hij is slechts in zijn tweede jaar bezig. Hij is nog een broekie. En die herken je vaak aan een wat grillige performance. Schitterende overwinningen in Monaco, Silverston en Hockenheim wisselen met zeperds zoals in Canada. Hij is nog niet op het nivo waarop een ervaren kampioen hoort te zitten, maar geeft hem de tijd. Hij is hier net.

Forza F1

Citaat van: F_A_Diaz op 12 november 2008 - 10:12:49
Citaat van: Forza Ferrari op 11 november 2008 - 19:34:49(Mooi vb. bij Raikkonen, die soms op't einde van een race nog kleine foutjes maakte omdat hij ver in't slaap gevallen was  ;D)

Misschien weet jij meer dan mij maar ik hoor juist vaak dat Raikkonen in zijn laatste ronde de snelste ronde neerzet.

CitaatUiteindelijk kun je Hamilton niets verwijten en is hij verdiend kampioen. Alonso is op net dezelfde manier kampioen geworden: geen stommiteiten uithalen en constant punten sprokkelen.

De enige gelijkheid is dat ze allebei op gelijke manier wereldkampioen wilden worden, alleen deed Alonso het goed zonder fouten en Hamilton niet.
En was Hamilton constant? Dit jaar had Lewis na 16 races 84 punten, Aloso had in 2006 na 9 races 84 punten en had na 16 races 116 waarin hij maar twee uitvalbeuren had, wat niet zijn schuld was, namelijk Imola (motor) en Hongarije (wielmoer los) . Dat zeg alles al.
Alonso had in 2006 over de 18 races 134 punten = gemiddelde van 7,4 punt per race. Hamilton scoort over de 18 races van 2008, 98 punten = gemiddelde van 5,4 punt per race. Dat is 2 punt per race die Aloso meer scoort en hij reed tegen Schumacher, 1 van de besten ooit.
Als we alleen kijke naar gefinishte races is het verschil nog meer, 98 delen door 17 gefinishte races = 5,7 per race. Alonso = 134 delen door 16 = 8.3 punten per race. Dat is zelfs 2,6 punt meer. En Alonso maakte zelf niet eens een fout waardoor hij uitvalde.

ey nerd, cijfers zeggen ni alles hé! Vergeet niet dat dit nog maar Hamilton z'n tweede seizoen was, jou berekeningen houden niet eens rekening met de ervaringen van de piloot, wat enorm belangrijk is. Iedereen verwacht superveel van Hamilton, terwijl hij gezien z'n geringe ervaring gerust nog meer fouten had mogen maken! Het is ongelooflijk dat hij in z'n 2de seizoen al de titel kan pakken. Iedereen maakt fouten.

En Raikkonen zette idd vaak in de laatste rondes een snelle ronde neer, maar dit was nooit wanneer hij aan de leiding reed. Wanneer hij echter aan't winnen was had hij dikwijls last van concentratieverlies.

NDCGN

Citaat van: Forza Ferrari op 12 november 2008 - 22:05:33
Citaat van: F_A_Diaz op 12 november 2008 - 10:12:49
Citaat van: Forza Ferrari op 11 november 2008 - 19:34:49(Mooi vb. bij Raikkonen, die soms op't einde van een race nog kleine foutjes maakte omdat hij ver in't slaap gevallen was  ;D)

Misschien weet jij meer dan mij maar ik hoor juist vaak dat Raikkonen in zijn laatste ronde de snelste ronde neerzet.

CitaatUiteindelijk kun je Hamilton niets verwijten en is hij verdiend kampioen. Alonso is op net dezelfde manier kampioen geworden: geen stommiteiten uithalen en constant punten sprokkelen.

De enige gelijkheid is dat ze allebei op gelijke manier wereldkampioen wilden worden, alleen deed Alonso het goed zonder fouten en Hamilton niet.
En was Hamilton constant? Dit jaar had Lewis na 16 races 84 punten, Aloso had in 2006 na 9 races 84 punten en had na 16 races 116 waarin hij maar twee uitvalbeuren had, wat niet zijn schuld was, namelijk Imola (motor) en Hongarije (wielmoer los) . Dat zeg alles al.
Alonso had in 2006 over de 18 races 134 punten = gemiddelde van 7,4 punt per race. Hamilton scoort over de 18 races van 2008, 98 punten = gemiddelde van 5,4 punt per race. Dat is 2 punt per race die Aloso meer scoort en hij reed tegen Schumacher, 1 van de besten ooit.
Als we alleen kijke naar gefinishte races is het verschil nog meer, 98 delen door 17 gefinishte races = 5,7 per race. Alonso = 134 delen door 16 = 8.3 punten per race. Dat is zelfs 2,6 punt meer. En Alonso maakte zelf niet eens een fout waardoor hij uitvalde.

ey nerd, cijfers zeggen ni alles hé! Vergeet niet dat dit nog maar Hamilton z'n tweede seizoen was, jou berekeningen houden niet eens rekening met de ervaringen van de piloot, wat enorm belangrijk is. Iedereen verwacht superveel van Hamilton, terwijl hij gezien z'n geringe ervaring gerust nog meer fouten had mogen maken! Het is ongelooflijk dat hij in z'n 2de seizoen al de titel kan pakken. Iedereen maakt fouten.

En Raikkonen zette idd vaak in de laatste rondes een snelle ronde neer, maar dit was nooit wanneer hij aan de leiding reed. Wanneer hij echter aan't winnen was had hij dikwijls last van concentratieverlies.
volgens mij was Hamilton de nr 1 van McLaren, lijkt me niet dat je je dan heel veel fouten kunt veroorloven... Formule 1 is geen leerschool... eerste jaar mag je wat fouten maken, 2e jaar moet je er wel echt staan lijlkt mij... Alonso had voor het seizoen dat ie kampioen wordt ook nog weinig ervaring met een echte topauto en had slechts 1 overwinning behaald... ik moet nog zien of Hamilton nog echt beter gaat worden...
En die laatste zin over Raikkonen slaat nergens op... k heb m nooit in leidende positie een fout zien maken waardoor ie van de baan schoot... heb m dat echter wel zien doen wanneer ie verder naar achteren reed..

Jasper

Spa was anders niet echt een demonstratie van een foutloze race in leidende positie. ;D