LEWIS WERELDKAMPIOEN F1 2008

Gestart door Forza F1, 02 november 2008 - 20:03:07

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: NDCGN op 09 november 2008 - 23:34:29
Citaat van: 0634 op 09 november 2008 - 21:21:17
Voor mij niet. Voor mij is Hamilton de favoriet. Lichtjes dan wel. Daarna komen de Ferrari rijders en Alonso.

Maar goed, dat is wel erg ver op de zaken vooruit lopen. En dat is ook meer gevoel want er is nog geen eens een testrit verreden ;)
da's idd op basis van afgelopen jaar... dr kan van t winter nog zoveel veranderen... dr zijn veel veranderingen voor volgen seizoen en als Kimi het overgrote gedeelte van de tests gaat doen zou het kunnen dat de auto meer in zijn voordeel is dan in het voordeel van Massa... maar goed, daar valt eigenlijk nog niks over te zeggen... als Massa volgend jaar weer een topauto heeft en  wel een goede start kan maken in tegenstelling tot dit jaar, dan kon het nog wel eens heel moeilijk worden voor de concurrentie...
Het is volgens mij heel besluiten dat de auto voor 1 van de rijders word ontwikkeld. Als de auto Word afgestelt zoals Massa het fijn vind rijden, word hij de toprijder van Ferrari, en andersom natuurlijk. Al denk ik(afgaand op vorig jaar) dat Kimi beter met een auto overweg kan die niet helemaal in zijn rijstijl past dan Massa. En dat Kan ik natuurlijk fout hebben, maar goed.

En zelf denk ik dat Hamilton beter met de druk omkan gaan dan Massa(al deden ze het allebei slecht dit jaar in dat opzicht.). Zowel Massa als Hamilton hebben de laatste races toch een duidelijke overwinning gehaald wanneer het nodig was. Massa heeft afgerekend met Vettel, Alonso en Kimi(al was de laatset natuurlijk geen dreiging.) maar Hamilton was te zwak die race om wat te doen. Waarom mijn keuze meer op Hamilton valt is dat Massa in Fuji chaotische reed en meer fouten maakte terwijl hij beter rustiger aan had kunnen rijden. (fout van Massa op Hamilton.) En ook de laatste races reed Hamilton in mijn ogen zelfverzekerder en sterker dan Massa. Italie, Spa, China, tegen over Brazilie en Singapour van Massa. Hamilton was dit jaar niet sterk vond ik, sterker dan Massa, maar veel minder sterk dan vorig jaar. En daarom denk ik ook dat Hamilton er volgend jaar weer bij is. Massa denk ik eerlijk gezegt niet, en Kimi weer wel. Want na de veranderingen aan de auto stond hij er weer. China en Fuji, en eigenlijk ook Belgie en Italie, waren weer sterke races. Belgie dan minder omdat hij op het eind toch wat te aggressief reed.
Ik denk dat het Gaat tussen Alonso, Hamilton en Raikkonen.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Massa kon niet met de druk omgaan? Wanneer dan niet?

F_A_Diaz

Ja vind ik ook een wat rare uitspraak. F1 coureurs staan altijd onder druk maar volgens mijn heeft Massa niet zoveel fouten gedaan sinds de extra druk van het WK.

Hamilton juist wel, die ging nog bijna de boot in de laatste race, wat hij zich helemaal zelf kon aanrekenen.

Het is wat Kamphues ook al zei. Ron Dennis en Hamilton gedragen zich altijd of ze heel zelfverzekerd zijn maar in de praktijk is dat juist niet zo. Of in ieder geval meer dan bij Ferrari.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 10 november 2008 - 10:48:45
Het is wat Kamphues ook al zei. Ron Dennis en Hamilton gedragen zich altijd of ze heel zelfverzekerd zijn maar in de praktijk is dat juist niet zo.
En hoe weet je dat?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Dat heeft zichzelf toch uitgewezen? Hamilton en Dennis deden voor de race alsof ze zich helemaal geen zorgen maakt, vorig jaar ging het mis en dit jaar ook nog bijna.
En door eigen fouten dus zo rustig waren ze niet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 10 november 2008 - 13:38:06
Dat heeft zichzelf toch uitgewezen? Hamilton en Dennis deden voor de race alsof ze zich helemaal geen zorgen maakt, vorig jaar ging het mis en dit jaar ook nog bijna.
En door eigen fouten dus zo rustig waren ze niet.
Voor de start hadden ze dan ook weinig om zich echt zorgen over te maken. Ze lagen 4de, prima. Ze zijn bewust met een iets zwakkere motor aan het weekend gestart, dus ze wisten ook op voorhand dat ze zeker niet op de 1ste rij zouden staan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 10 november 2008 - 13:38:06
Dat heeft zichzelf toch uitgewezen? Hamilton en Dennis deden voor de race alsof ze zich helemaal geen zorgen maakt, vorig jaar ging het mis en dit jaar ook nog bijna.
En door eigen fouten dus zo rustig waren ze niet.
Waarom kan Dennis niet tegen de druk? HIj heeft toch heel wat ervaring met WK's?

Wat heeft ie dan fout gedaan? En Hamilton?

Folkert

Citaat van: 0634 op 10 november 2008 - 07:07:47
Massa kon niet met de druk omgaan? Wanneer dan niet?
Reageer je nu op mij? Zo ja dan denk ik dat je me verkeerd hebt begrepen, want ik bedoelde dat Hamilton beter tegen de druk kon dan Massa.

En F_A_Diaz: Die omstandigheden waren wat dubieus, ja hij ging er bijna uit , maar Kubica haalde hem net daarvoor in. En Massa is ook 1 of 2 keer bijna de baan af gegleden. En daarnaast heeft Massa ook bijna zijn eigen WK in Fuji omzeep geholpen door op Hamilton te rijden. Wat als Massa's Auto kapot was?
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2008 op 10 november 2008 - 13:42:24
Citaat van: F_A_Diaz op 10 november 2008 - 13:38:06
Dat heeft zichzelf toch uitgewezen? Hamilton en Dennis deden voor de race alsof ze zich helemaal geen zorgen maakt, vorig jaar ging het mis en dit jaar ook nog bijna.
En door eigen fouten dus zo rustig waren ze niet.
Voor de start hadden ze dan ook weinig om zich echt zorgen over te maken. Ze lagen 4de, prima. Ze zijn bewust met een iets zwakkere motor aan het weekend gestart, dus ze wisten ook op voorhand dat ze zeker niet op de 1ste rij zouden staan.

Dus maakten ze zich dus wel zorgen anders ga je niet 4e rijden als je zoveel vertrouwen hebt. Dat deed Hamilton vorig jaar ook niet. Hij was dus zeker wel bang dat het mis zou gaan.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 10 november 2008 - 14:21:39
Citaat van: F_A_Diaz op 10 november 2008 - 13:38:06
Dat heeft zichzelf toch uitgewezen? Hamilton en Dennis deden voor de race alsof ze zich helemaal geen zorgen maakt, vorig jaar ging het mis en dit jaar ook nog bijna.
En door eigen fouten dus zo rustig waren ze niet.
Waarom kan Dennis niet tegen de druk? HIj heeft toch heel wat ervaring met WK's?

Ik zei niet dat hij niet tegen druk kan, hij doet alsof hij geen druk heeft.

CitaatWat heeft ie dan fout gedaan? En Hamilton?

Nou vorig jaar was Hamilton aardig aan het harken en dit jaar was ie ook niet goed bezig. Hij kan heel goed rijden maar ik vin dat hij lang nog niet zo koelbloedig is als hij wil doen geloven.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 10 november 2008 - 16:58:39
Citaat van: Ferrari 2008 op 10 november 2008 - 13:42:24
Citaat van: F_A_Diaz op 10 november 2008 - 13:38:06
Dat heeft zichzelf toch uitgewezen? Hamilton en Dennis deden voor de race alsof ze zich helemaal geen zorgen maakt, vorig jaar ging het mis en dit jaar ook nog bijna.
En door eigen fouten dus zo rustig waren ze niet.
Voor de start hadden ze dan ook weinig om zich echt zorgen over te maken. Ze lagen 4de, prima. Ze zijn bewust met een iets zwakkere motor aan het weekend gestart, dus ze wisten ook op voorhand dat ze zeker niet op de 1ste rij zouden staan.

Dus maakten ze zich dus wel zorgen anders ga je niet 4e rijden als je zoveel vertrouwen hebt. Dat deed Hamilton vorig jaar ook niet. Hij was dus zeker wel bang dat het mis zou gaan.
Waarom zou je een motor afstellen op 19.000 toeren als je met 18.500 toe komt? Het was gewoon een kwestie van zeker spelen. Hij moest wel zen 2de race met die motor doen hé, Massa niet. Met een gelimiteerde motor is de kans dat je hem opblaast na een race alles te geven véél kleiner, dus is het toch niet onbegrijpbaar dat ze hem eens wat minder zwaar belasten gewoonlijk.
Ze deden dat verleden jaar inderdaad niet, maar was het toen nodig? Ik weet niet of Lewis verleden jaar met een gebruikte motor aan de start verscheen in Brazilië, bovendien had die motor van China een halve race minder moeten kloppen, een regenrace dan nog wel (minder zware belasting).
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Als je uitvalt mag je een nieuwe motor steken hé. :P (vorig jaar dus)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 10 november 2008 - 18:09:39
Als je uitvalt mag je een nieuwe motor steken hé. :P (vorig jaar dus)
Ahja, juist :D Voila, nog meer reden waarom ze datzelfde verleden jaar niet hebben gedaan :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

#88
Citaat van: Burorri op 10 november 2008 - 15:42:28
Citaat van: 0634 op 10 november 2008 - 07:07:47
Massa kon niet met de druk omgaan? Wanneer dan niet?
Reageer je nu op mij? Zo ja dan denk ik dat je me verkeerd hebt begrepen, want ik bedoelde dat Hamilton beter tegen de druk kon dan Massa.
Ja, ik bedoelde jou. Want hoe kom je bij deze wijsheid?

Citaat van: F_A_Diaz op 10 november 2008 - 17:01:29
Nou vorig jaar was Hamilton aardig aan het harken en dit jaar was ie ook niet goed bezig. Hij kan heel goed rijden maar ik vin dat hij lang nog niet zo koelbloedig is als hij wil doen geloven.
Hoezo was hij dit jaar niet goed bezig onder druk? Wanneer vloog hij er precies af en wanneer faalde hij dan onder die druk?

Folkert

Citaat van: 0634 op 10 november 2008 - 19:08:47
Citaat van: Burorri op 10 november 2008 - 15:42:28
Citaat van: 0634 op 10 november 2008 - 07:07:47
Massa kon niet met de druk omgaan? Wanneer dan niet?
Reageer je nu op mij? Zo ja dan denk ik dat je me verkeerd hebt begrepen, want ik bedoelde dat Hamilton beter tegen de druk kon dan Massa.
Ja, ik bedoelde jou. Want hoe kom je bij deze wijsheid?
Dat is gewoon wat ik van het jaar vond. Net zoals jij en andere een mening hebben over het jaar, ben ik van mening dat Hamilton dit jaar best goed onder druk heeft gepresteerd. Beter dan Massa in mijn ogen. En niet omdat ik, volgens NDCGN, anti Ferrari en Massa ben.  Ik ben gewoon onder de indruk geweest van Hamilton en niet van Massa. IIG meer dan bij Massa want hij presteerde beter dan ik had verwacht.
Trotse vader van Rosalie(L)