GP van China

Gestart door Supermariobros, 12 oktober 2008 - 19:06:50

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: meatball op 19 oktober 2008 - 16:56:56
Citaat van: robbert op 19 oktober 2008 - 16:53:47
er zijn dus sommige die weer een probleem maken van teamorders bij ferrari, maar wat heeft
Mclaren gedaan in Hockenheim???

Goeie race van Ferrari, maar ze komen snelheid te kort, dus massa mag de titel vergeten
Ik vrees dat we deze topic beter weer llinks laten liggen,want na deze teamorders gaan onze jongetjes waarschijnlijk weer een hele week ouwehoeren
en 50 post's oeverloos doorzagen >:(
Wij zijn het steeds vaker eens. Teamorders in deze fase van het WK zijn niet meer dan logisch. Destijds in Oostenrijk had ik er wel moeite mee, omdat het pas race 6 was. Maar nu is het logsich en niet onsportief.

Jasper

Er is ook niemand die dat beweert, maar blijkbaar zijn er een paar die al op hun Ferrari-paard zitten vóórdat er kritiek geleverd wordt...

scho0634

Citaat van: Jasper op 19 oktober 2008 - 21:06:48
Er is ook niemand die dat beweert, maar blijkbaar zijn er een paar die al op hun Ferrari-paard zitten vóórdat er kritiek geleverd wordt...
Ik bedoelde het ook niet als steek naar jou of wie dan ook hoor Jasper ;)

Forza F1

Het is inderdaad normaal dat Kimi Felipé voor laat. Maar toch vind ik niet dat Massa kampioen verdient te worden, want als je alle punten optelt die hij in de laatste races al cadeau gekregen heeft, en dan terug aftrekt van z'n puntentotaal, dan was hij nu na deze overwinning van Lewis al uitgeschakeld!

Een straf hoort Ferrari niet te krijgen voor dit manoeuvre, maar zou het toch spijtig vinden mocht Massa kampioen worden ... Kubica heeft al z'n punten tenminste eerlijk verdiend en bijeen gesprokkeld.

NDCGN

dat dit zou gaan gebeuren mocht het nodig zijn is al een paar weken duidelijk, dus beetje vreemd dat er nu ineens discussie over ontstaat... Raikkonen heeft dat al meermalen gezegd... ik zou dit geen teamorder willen noemen, eerder handelen in teambelang... kan me niet voorstellen dat er werkelijk en teamorder heeft plaatsgevonden..k denk niet dat die 2 punten nog veel uit gaan maken... k vind het trouwens wel een verschil of een langzamere teamgenoot een snellere voorbij laat, zoals de McLarens in Hockenheim of dat de snellere de langzamere voorbij moet laten zoals vandaag het geval was.. daar heb ik dan nog wel weer een beetje moeite mee, maar goed, wel logisch dat het gebeurd natuurlijk... saaie race trouwens vandaag, valt verder weinig over te zeggen... goed gereden van Hamilton iig... als ie m over 2 weken binnensleept, dan is ie de dikverdiende kampioen... Massa is er de afgelopen weken niet sneller op geworden... maar goed, dr is nog van alles mogelijk.. k hoop alleen niet dat Raikkonen over 2 weken weer hetzelfde moet doen om Massa aan de wereldtitel te helpen...

Jasper

Citaat van: 0634 op 19 oktober 2008 - 21:10:54
Citaat van: Jasper op 19 oktober 2008 - 21:06:48
Er is ook niemand die dat beweert, maar blijkbaar zijn er een paar die al op hun Ferrari-paard zitten vóórdat er kritiek geleverd wordt...
Ik bedoelde het ook niet als steek naar jou of wie dan ook hoor Jasper ;)

Ik bedoelde ook niet dat jij al op je paard zat. :P

scho0634

Citaat van: Jasper op 20 oktober 2008 - 00:36:07
Citaat van: 0634 op 19 oktober 2008 - 21:10:54
Citaat van: Jasper op 19 oktober 2008 - 21:06:48
Er is ook niemand die dat beweert, maar blijkbaar zijn er een paar die al op hun Ferrari-paard zitten vóórdat er kritiek geleverd wordt...
Ik bedoelde het ook niet als steek naar jou of wie dan ook hoor Jasper ;)

Ik bedoelde ook niet dat jij al op je paard zat. :P
Sorry? Op mijn paard? Die uitdrukking ken ik niet... :-[

ZoJa

Citaat van: 0634 op 20 oktober 2008 - 07:19:14
Citaat van: Jasper op 20 oktober 2008 - 00:36:07
Citaat van: 0634 op 19 oktober 2008 - 21:10:54
Citaat van: Jasper op 19 oktober 2008 - 21:06:48
Er is ook niemand die dat beweert, maar blijkbaar zijn er een paar die al op hun Ferrari-paard zitten vóórdat er kritiek geleverd wordt...
Ik bedoelde het ook niet als steek naar jou of wie dan ook hoor Jasper ;)

Ik bedoelde ook niet dat jij al op je paard zat. :P
Sorry? Op mijn paard? Die uitdrukking ken ik niet... :-[

Op je paard om ten strijden te trekken  ;D

Ray Den

#263
Citaat van: Forza Ferrari op 19 oktober 2008 - 21:46:49
Het is inderdaad normaal dat Kimi Felipé voor laat. Maar toch vind ik niet dat Massa kampioen verdient te worden, want als je alle punten optelt die hij in de laatste races al cadeau gekregen heeft, en dan terug aftrekt van z'n puntentotaal, dan was hij nu na deze overwinning van Lewis al uitgeschakeld!

Een straf hoort Ferrari niet te krijgen voor dit manoeuvre, maar zou het toch spijtig vinden mocht Massa kampioen worden ... Kubica heeft al z'n punten tenminste eerlijk verdiend en bijeen gesprokkeld.

OP het einde van het kampioenschap komt alles terug in evenwicht. Mocht je een paar punten (hooguit 5) aftrekken van zijn totaal en al de andere die Ferrari heeft weggegooid voor hem of door middel van technische fouten er weer bij optelt, was hij nu al kampioen. Alleen reken ik zo niet. De punten zijn wat ze zijn en dat zal nooit verranderen. Als we al punten moeten gaan aftrekken als je ze niet verdient, zit je in de verkeerde sport hoor vriend. Wat een onzin verkoop jij zeg!

Perfecte race van Hamilton. Verdiend gewonnen, niets aan te doen. Ik had een agressievere start verwacht want nu was de race eigenlijk saai.

It ain't over till it's over.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Folkert

Citaat van: Ray Den op 20 oktober 2008 - 11:53:49
Citaat van: Forza Ferrari op 19 oktober 2008 - 21:46:49
Het is inderdaad normaal dat Kimi Felipé voor laat. Maar toch vind ik niet dat Massa kampioen verdient te worden, want als je alle punten optelt die hij in de laatste races al cadeau gekregen heeft, en dan terug aftrekt van z'n puntentotaal, dan was hij nu na deze overwinning van Lewis al uitgeschakeld!

Een straf hoort Ferrari niet te krijgen voor dit manoeuvre, maar zou het toch spijtig vinden mocht Massa kampioen worden ... Kubica heeft al z'n punten tenminste eerlijk verdiend en bijeen gesprokkeld.

OP het einde van het kampioenschap komt alles terug in evenwicht. Mocht je een paar punten (hooguit 5) aftrekken van zijn totaal en al de andere die Ferrari heeft weggegooid voor hem of door middel van technische fouten er weer bij optelt, was hij nu al kampioen. Alleen reken ik zo niet. De punten zijn wat ze zijn en dat zal nooit verranderen. Als we al punten moeten gaan aftrekken als je ze niet verdient, zit je in de verkeerde sport hoor vriend. Wat een onzin verkoop jij zeg!

Perfecte race van Hamilton. Verdiend gewonnen, niets aan te doen. Ik had een agressievere start verwacht want nu was de race eigenlijk saai.

It ain't over till it's over.
Officieel heb jij gelijk ja, maar ik kan me er goed in vinden wat hij zegt. Belgie en Japan waren nou niet heel erg verdiende punten van Massa. nou ja die 2 extra voor hem en 4 minder voor Lewis dan. En de  fout van Massa in Fuji vind ik te licht bestraft. Hamilton is ook punten verloren door die imploderende velg in HongarijeMaar goed, de FIA heeft nu eenmaal besloten.

Maar goed als je ontnomen punten gaat berekenen is volgens mij nog steeds Hamilton de terrechtere WK in mijn ogen.
Trotse vader van Rosalie(L)

kaisz

misschien moet er een regel komen voor teamorders:
Wanneer een rijder van team A al voor het kampioenschap uitgeschakeld is, mogen er teamorders komen.
Wanneer beide theoretisch nog kampioen kunnen worden of beide zijn uitgeschakeld, mogen er geen teamorders komen.

Dit lijkt me een goede regel, niet meer dan logisch en iedereen kan ermee leven, toch?

Ferrari 2010

Citaat van: kaisz op 20 oktober 2008 - 12:31:42
misschien moet er een regel komen voor teamorders:
Wanneer een rijder van team A al voor het kampioenschap uitgeschakeld is, mogen er teamorders komen.
Wanneer beide theoretisch nog kampioen kunnen worden of beide zijn uitgeschakeld, mogen er geen teamorders komen.

Dit lijkt me een goede regel, niet meer dan logisch en iedereen kan ermee leven, toch?
Neen. Als Kimi nu bijvoorbeeld 19 punten had achter gestaan, dan maakte hij nog kans. Maar Massa maakt veel meer kans, de keuze voor Massa is dan logisch. Of bijvoorbeeld in de laatste race: Kimi moet nog 9 punten inhalen, rijdt eerste en Massa moet er 4 inhalen. Lewis rijdt 3de, Massa 2de. Als Lewis in de laatste ronde uitvalt, kan Kimi nog wk worden. Dus theoretisch is hij nog niet uitgeschakeld. Toch is het beter dat hij Massa voor laat.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 20 oktober 2008 - 12:12:15
Citaat van: Ray Den op 20 oktober 2008 - 11:53:49
Citaat van: Forza Ferrari op 19 oktober 2008 - 21:46:49
Het is inderdaad normaal dat Kimi Felipé voor laat. Maar toch vind ik niet dat Massa kampioen verdient te worden, want als je alle punten optelt die hij in de laatste races al cadeau gekregen heeft, en dan terug aftrekt van z'n puntentotaal, dan was hij nu na deze overwinning van Lewis al uitgeschakeld!

Een straf hoort Ferrari niet te krijgen voor dit manoeuvre, maar zou het toch spijtig vinden mocht Massa kampioen worden ... Kubica heeft al z'n punten tenminste eerlijk verdiend en bijeen gesprokkeld.

OP het einde van het kampioenschap komt alles terug in evenwicht. Mocht je een paar punten (hooguit 5) aftrekken van zijn totaal en al de andere die Ferrari heeft weggegooid voor hem of door middel van technische fouten er weer bij optelt, was hij nu al kampioen. Alleen reken ik zo niet. De punten zijn wat ze zijn en dat zal nooit verranderen. Als we al punten moeten gaan aftrekken als je ze niet verdient, zit je in de verkeerde sport hoor vriend. Wat een onzin verkoop jij zeg!

Perfecte race van Hamilton. Verdiend gewonnen, niets aan te doen. Ik had een agressievere start verwacht want nu was de race eigenlijk saai.

It ain't over till it's over.
Officieel heb jij gelijk ja, maar ik kan me er goed in vinden wat hij zegt. Belgie en Japan waren nou niet heel erg verdiende punten van Massa. nou ja die 2 extra voor hem en 4 minder voor Lewis dan. En de  fout van Massa in Fuji vind ik te licht bestraft. Hamilton is ook punten verloren door die imploderende velg in HongarijeMaar goed, de FIA heeft nu eenmaal besloten.

Maar goed als je ontnomen punten gaat berekenen is volgens mij nog steeds Hamilton de terrechtere WK in mijn ogen.
Geen probleem met wat je zegt maar waarom vermeld je dan ook nergens de 10 punten die Massa verloren heeft in Hongarije en de mogelijke 10 in Singapore?

Beide piloten hebben de nodige pech gehad en fouten gemaakt.
De punten zijn nu zoals ze zijn en dat rekenwerk van sommigen is niet relevant. Wie op het eind het meest heeft wint.

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 20 oktober 2008 - 13:21:16
Citaat van: Burorri op 20 oktober 2008 - 12:12:15
Citaat van: Ray Den op 20 oktober 2008 - 11:53:49
Citaat van: Forza Ferrari op 19 oktober 2008 - 21:46:49
Het is inderdaad normaal dat Kimi Felipé voor laat. Maar toch vind ik niet dat Massa kampioen verdient te worden, want als je alle punten optelt die hij in de laatste races al cadeau gekregen heeft, en dan terug aftrekt van z'n puntentotaal, dan was hij nu na deze overwinning van Lewis al uitgeschakeld!

Een straf hoort Ferrari niet te krijgen voor dit manoeuvre, maar zou het toch spijtig vinden mocht Massa kampioen worden ... Kubica heeft al z'n punten tenminste eerlijk verdiend en bijeen gesprokkeld.

OP het einde van het kampioenschap komt alles terug in evenwicht. Mocht je een paar punten (hooguit 5) aftrekken van zijn totaal en al de andere die Ferrari heeft weggegooid voor hem of door middel van technische fouten er weer bij optelt, was hij nu al kampioen. Alleen reken ik zo niet. De punten zijn wat ze zijn en dat zal nooit verranderen. Als we al punten moeten gaan aftrekken als je ze niet verdient, zit je in de verkeerde sport hoor vriend. Wat een onzin verkoop jij zeg!

Perfecte race van Hamilton. Verdiend gewonnen, niets aan te doen. Ik had een agressievere start verwacht want nu was de race eigenlijk saai.

It ain't over till it's over.
Officieel heb jij gelijk ja, maar ik kan me er goed in vinden wat hij zegt. Belgie en Japan waren nou niet heel erg verdiende punten van Massa. nou ja die 2 extra voor hem en 4 minder voor Lewis dan. En de  fout van Massa in Fuji vind ik te licht bestraft. Hamilton is ook punten verloren door die imploderende velg in HongarijeMaar goed, de FIA heeft nu eenmaal besloten.

Maar goed als je ontnomen punten gaat berekenen is volgens mij nog steeds Hamilton de terrechtere WK in mijn ogen.
Geen probleem met wat je zegt maar waarom vermeld je dan ook nergens de 10 punten die Massa verloren heeft in Hongarije en de mogelijke 10 in Singapore?

Beide piloten hebben de nodige pech gehad en fouten gemaakt.
De punten zijn nu zoals ze zijn en dat rekenwerk van sommigen is niet relevant. Wie op het eind het meest heeft wint.
Omdat Ray Den daar al rekening mee had gehouden. :). IIg daar ging ik van uit. Maar goed in mijn ogen heeft Hamilton maar 1 fout gemaakt: Canada. Dat was dom. Fuji vind ik nog een twijfel geval, maar Massa heeft in mijn ogen meer fouten gemaakt dan Hamilton en daarom ook terechtere WK.
En ja Belgie en Fuji blijven altijd wel punt van discussie en weet zeker dat mocht Massa WK worden dat er velen over gaan zeuren. En ik geef eerlijk toe dat ik bij zijn titel ook wat vraag tekens ga zetten.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 20 oktober 2008 - 13:07:56
Citaat van: kaisz op 20 oktober 2008 - 12:31:42
misschien moet er een regel komen voor teamorders:
Wanneer een rijder van team A al voor het kampioenschap uitgeschakeld is, mogen er teamorders komen.
Wanneer beide theoretisch nog kampioen kunnen worden of beide zijn uitgeschakeld, mogen er geen teamorders komen.

Dit lijkt me een goede regel, niet meer dan logisch en iedereen kan ermee leven, toch?
Neen. Als Kimi nu bijvoorbeeld 19 punten had achter gestaan, dan maakte hij nog kans. Maar Massa maakt veel meer kans, de keuze voor Massa is dan logisch. Of bijvoorbeeld in de laatste race: Kimi moet nog 9 punten inhalen, rijdt eerste en Massa moet er 4 inhalen. Lewis rijdt 3de, Massa 2de. Als Lewis in de laatste ronde uitvalt, kan Kimi nog wk worden. Dus theoretisch is hij nog niet uitgeschakeld. Toch is het beter dat hij Massa voor laat.
Dat kan iedereen zelf ook wel bedenken, lijkt mij... teamorders zijn gewoon verboden, of je nu wel of niet nog kans maakt... eigenlijk is het wel een beetje vreemd dat iedereen dit ok vind en Oostenrijk 2002 totaal niet vind kunnen en dat bv ook Olaf Mol zegt dat ie dit prima vind en dat ie in Oostenrijk roept; 'dit is zo ziek'... maar goed, ook al was dat van gisteren net zo duidelijk, k denk niet dat het echt te bewijzen valt dat het hier om een teamorder gaat.. in tegenstelling tot Oostenrijk is er niks over de radio geroepen (lijkt mij)...