GP van China

Gestart door Supermariobros, 12 oktober 2008 - 19:06:50

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 19 oktober 2008 - 15:04:26
Citaat van: Jasper op 19 oktober 2008 - 13:16:12
Citaat van: Ferrari 2008 op 19 oktober 2008 - 12:10:19
Overigens begrijp ik niet wat EBX nu begint te zeggen over teamorders, ik heb nergens het team horen zeggen dat Kimi Massa voor moest laten :) Ik begrijp ook niet dat er mensen zijn die er een probleem van maken, we zitten in een teamsport, dan doe je wat het beste is voor het team, en dat is nu eenmaal Massa voorlaten. Kimi heeft het gezegd zoals het klopt: hij wist wat het beste was voor het team en wat het team dus verwachtte, meer is dat niet.

Dat Ferrari nu teamorders gebruikt is begrijpelijk, maar het minste wat ik van jou zou verwachten is dat je het dan toch ook zou toegeven. En je moet ook begrijpen dat er mensen zijn die er een probleem van maken, want hoe romantisch je teamorders ook vindt, het is expliciet verboden door de regels.
Maar ik geef het toch toe? :) Niet zo gepikeerd jasper ;) Ik zeg alleen, ze kunnen Ferrari niks maken, je zal nergens op de radioconversaties het bevel 'laat Felipe passeren' ofzo horen hoor, dat is al wat ik bedoel. Het valt niet te bewijzen. Ik durf zelfs zeggen dat het me niet uitzonderlijk hard zou verbazen dat ze dit zelfs de afgelopen weken nooit aan Kimi hebben opgedragen. Als rijder bij Ferrari weet je dat zoiets verwacht wordt, Kimi heeft dat ook openlijk gezegd. Iedereen weet, ja, ook ik, dat dit teamorders zijn, dat ga ik absoluut niet ontkennen hoor, dat kan je ook duidelijk opmaken uit men posts ;)
Inderdaad, het is moeilijk te bewijzen tenzij het zo gebeurt als bv Oostenrijk 2002, want dat kan je met all the good will niet meer goed praten. Dit zou je nog enig sinds recht kunnen praten, maar zoals Kimi zei: Het team is er mee gemoeid dat Massa 2de werd.

Ik vraag me af wat Kimi gaat doen als hij 1 positie voor Massa Ligt en HAmilton op titel koers. Danbedoel ik: alles kan nog dus neem je het risico dat Hamilton niet uit valt en voor eigen gewin gaat of neem je zekere voor onzekere en laat hij Massa voor.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Ik denk dat die situatie niet zal voorkomen. Ze zullen Kimi wel dmv een pitstop achter Massa werken. Het verbaast me overigens dat het vandaag niet zo gelopen is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Saaie race maar verdient gewonnen van Hamilton en hij verdient de titel wel het meest.
Hij zou dit nu toch echt niet meer uit handen mogen geven al is pech niet uitgesloten natuurlijk.
Die teamorders waren logisch en kan je absoluut niet vergelijkken met andere teamorders bij ferrari
in het verleden.Het zou mooi zijn indien ferrari de constructeurstitel pakt in B razillie en Hamilton
wereldkampioen wordt.In ieder geval is hij er nog niet en dat het maar een spektakelrace wordt :)

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2008 op 19 oktober 2008 - 15:58:00
Ik denk dat die situatie niet zal voorkomen. Ze zullen Kimi wel dmv een pitstop achter Massa werken. Het verbaast me overigens dat het vandaag niet zo gelopen is.

Het verschil was daar wat groot voor eh, een 7 à 8 tal seconden verliezen in de pits... Dat is toch al wat eh, dat is niet zo makkelijk te faken ;) Al duurde zijn pitstop wel iets langer dan "normaal", zijn stop was een 2-tal seconden langer (als ik me niet vergis) dan die van Hamilton. Ach ze hebben het mooi opgelost bij Ferrari, natuurlijk weet iedereen wat er echt gebeurde, maar dat valt onmogelijk te bewijzen, zoals Ferrari2008 al aanhaalde, ze zullen via de radio's geen opdrachten hebben doorgegeven. Achja, het is allemaal nogal normaal me dunkt. Ik vond het wel wat raar dat Raikkonen eigenlijk meteen zei hoe de vork aan de steel zat, tijdens de persconferentie. Hij had even goed met een verhaal kunnen afkomen dat die harde banden niet goed werkten op zijn Ferrari, kwestie om de boel nog wat in te kleden.


Ferrari 2010

Citaat van: _Makke_ op 19 oktober 2008 - 16:24:56
Citaat van: Ferrari 2008 op 19 oktober 2008 - 15:58:00
Ik denk dat die situatie niet zal voorkomen. Ze zullen Kimi wel dmv een pitstop achter Massa werken. Het verbaast me overigens dat het vandaag niet zo gelopen is.

Het verschil was daar wat groot voor eh, een 7 à 8 tal seconden verliezen in de pits... Dat is toch al wat eh, dat is niet zo makkelijk te faken ;) Al duurde zijn pitstop wel iets langer dan "normaal", zijn stop was een 2-tal seconden langer (als ik me niet vergis) dan die van Hamilton. Ach ze hebben het mooi opgelost bij Ferrari, natuurlijk weet iedereen wat er echt gebeurde, maar dat valt onmogelijk te bewijzen, zoals Ferrari2008 al aanhaalde, ze zullen via de radio's geen opdrachten hebben doorgegeven. Achja, het is allemaal nogal normaal me dunkt. Ik vond het wel wat raar dat Raikkonen eigenlijk meteen zei hoe de vork aan de steel zat, tijdens de persconferentie. Hij had even goed met een verhaal kunnen afkomen dat die harde banden niet goed werkten op zijn Ferrari, kwestie om de boel nog wat in te kleden.


Ik denk dat ze dachten dat Kimi Lewis wel te pakken zouden krijgen, dan hadden ze een zege en hadden ze de uitslag niet moeten wijzigen. Als ze al bij de start 1 en 2 zouden zijn, dan denk ik dat Kimi gewoon niet te veel gas zou mogen geven. Nu was het verschil inderdaad zo groot, maar dat hoeft dus niet altijd :)
Dat hij bij zen stop 2 seconden verloor viel me ook op, beetje vreemd.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

er zijn dus sommige die weer een probleem maken van teamorders bij ferrari, maar wat heeft
Mclaren gedaan in Hockenheim???

Goeie race van Ferrari, maar ze komen snelheid te kort, dus massa mag de titel vergeten

meatball

Citaat van: robbert op 19 oktober 2008 - 16:53:47
er zijn dus sommige die weer een probleem maken van teamorders bij ferrari, maar wat heeft
Mclaren gedaan in Hockenheim???

Goeie race van Ferrari, maar ze komen snelheid te kort, dus massa mag de titel vergeten
Ik vrees dat we deze topic beter weer llinks laten liggen,want na deze teamorders gaan onze jongetjes waarschijnlijk weer een hele week ouwehoeren
en 50 post's oeverloos doorzagen >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 19 oktober 2008 - 16:56:56
Citaat van: robbert op 19 oktober 2008 - 16:53:47
er zijn dus sommige die weer een probleem maken van teamorders bij ferrari, maar wat heeft
Mclaren gedaan in Hockenheim???

Goeie race van Ferrari, maar ze komen snelheid te kort, dus massa mag de titel vergeten
Ik vrees dat we deze topic beter weer llinks laten liggen,want na deze teamorders gaan onze jongetjes waarschijnlijk weer een hele week ouwehoeren
en 50 post's oeverloos doorzagen >:(
Ik zie nochtands geen echte post waar iemand een straf eist. Alleen dat het strikt genomen een illegale actie is en dat er duidelijkheid moet komen.
Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien in dit topic, maar het gaat voornamelijk over de regels er omheen.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

het beste is deze topic sluiten of er gaan weer discussies afkomen die op niks trekken

janke

De enigste op dit moment die 7 punten moet inhalen is Massa. Dat Kimi hem voor laat (verboden teamorders of niet) helpt hem ook niet verder. Als de pace van Hamilton in Brazilië ook zo is als vandaag wordt het een abc-tje.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Citaat van: robbert op 19 oktober 2008 - 16:53:47
er zijn dus sommige die weer een probleem maken van teamorders bij ferrari, maar wat heeft
Mclaren gedaan in Hockenheim???

1. Er is niemand die er hier een probleem van maakt.
2. In Hockenheim heeft Kovalainen Hamilton laten passeren omdat die overduidelijk een pak sneller was (wat vandaag niet het geval was, Kimi was gewoon sneller)

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2008 op 19 oktober 2008 - 16:31:03
Dat hij bij zen stop 2 seconden verloor viel me ook op, beetje vreemd.

Mij leek het dat ze daar de eerste stap hebben gezet om Massa op P2 te plaatsen. Al kan het natuurlijk zijn dat er iets misgelopen is, kan bij een pitstop uiteraard altijd gebeuren.

Folkert

Citaat van: _Makke_ op 19 oktober 2008 - 18:07:16
Citaat van: Ferrari 2008 op 19 oktober 2008 - 16:31:03
Dat hij bij zen stop 2 seconden verloor viel me ook op, beetje vreemd.

Mij leek het dat ze daar de eerste stap hebben gezet om Massa op P2 te plaatsen. Al kan het natuurlijk zijn dat er iets misgelopen is, kan bij een pitstop uiteraard altijd gebeuren.
Dat weet ik wel zeker. Massa zat voor die hele pitstop te ver achter Kimi en ineens zat hij er veel dichter bij. Massa had dit weekend gewoon de snelheid niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Kovalainnen verdient wel meer geluk trouwens dan dit seizoen maar je kan ook niet
om het feit heen dat hij zijn teamgenoot niet aankan.Die  43 punten verschil zijn niet
correct om een goed beeld van zijn prestaties te weerspiegellen maar toch is het verschil te groot.
En dat ligt niet alleen aan zijn pech maar ook zijn snelheid.Als je teamgenoot wereldkampioen (waarschijnlijk) wordt
en je eindigt pas 7 e met een mclaren is er meer aan de hand dan veel pech hebben...


_Makke_

Citaat van: Burorri op 19 oktober 2008 - 18:22:56
Citaat van: _Makke_ op 19 oktober 2008 - 18:07:16
Citaat van: Ferrari 2008 op 19 oktober 2008 - 16:31:03
Dat hij bij zen stop 2 seconden verloor viel me ook op, beetje vreemd.

Mij leek het dat ze daar de eerste stap hebben gezet om Massa op P2 te plaatsen. Al kan het natuurlijk zijn dat er iets misgelopen is, kan bij een pitstop uiteraard altijd gebeuren.
Dat weet ik wel zeker. Massa zat voor die hele pitstop te ver achter Kimi en ineens zat hij er veel dichter bij. Massa had dit weekend gewoon de snelheid niet.

Waarschijnlijk was het zo, maar toch zeker niet omdat Massa te ver zat, het gaat hier tenslotte "maar" over 2sec, zelfs zonder die 2 seconden die Kimi verloor in de pits, was Massa er voorbij geraakt.