kan het prive team van williams nog lang overleven?

Gestart door leproffesseur, 02 oktober 2008 - 11:57:16

« vorige - volgende »

Kan het prive team van williams nog lang overleven?

nee
0 (0%)
ja
9 (69.2%)
ze komen terug aan de top
2 (15.4%)
misschien
2 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 10

leproffesseur

Ik hoop dat Williams toch nog eens kampioen wordt maar wordt moeilijk.
Alles hangt ook af hoe goed zijn gezondheid blijft en of de f1 goedkoper
wordt in de nabije toekomst zoals gepland.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 02 oktober 2008 - 21:12:59
Bij de race van Monza hadden ze zoals Mol en anderen het over dat einde dit seizoen Red Bull met STR stopt. Maar Ferrari 2008 je had het over een fabrieksteam. Mag ik vragen wat je daaronder verstaat?
Daar was ik inderdaad achteraf bekeken fout. Ik zag het als tegenhanger van privé team, maar dat is het uiteraard niet. Er zit geen autoconstructeur achter, dus kan je het geen fabrieksteam noemen. Maar privé is het ook allesbehalve, hooguit de aandelen van Berger kan je privé noemen, Red Bull is een bedrijf dat meer dan een miljard besteed aan de autosport, het is een bedrijfsteam zou je kunnen zeggen. De juiste benaming ken ik er niet voor eigenlijk, het is geen fabrieksteam, maar zeker ook geen privé team.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

STR is gewoon een privé team volgens mij. Waar Mateschitz veel geld in heeft gepompt. En zijn speeltje Red Bull Racing  is dat ook sinds hij het opkocht van Ford/Jaguar. Net als het team van Mallya, Force India. Naar mijn mening zijn BMW/Sauber, Ferrari, Honda, McLaren/Mercedes, Renault en Toyota fabrieksteams. De rest niet. Het zijn allemaal privé teams. Waar vooral Mateschitz en Mallya veel geld in stopt. Behalve Williams dan. Maar geeft die Mateschitz 1 miljard aan autosport uit ???
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 03 oktober 2008 - 10:09:14
STR is gewoon een privé team volgens mij. Waar Mateschitz veel geld in heeft gepompt. En zijn speeltje Red Bull Racing  is dat ook sinds hij het opkocht van Ford/Jaguar. Net als het team van Mallya, Force India. Naar mijn mening zijn BMW/Sauber, Ferrari, Honda, McLaren/Mercedes, Renault en Toyota fabrieksteams. De rest niet. Het zijn allemaal privé teams. Waar vooral Mateschitz en Mallya veel geld in stopt. Behalve Williams dan. Maar geeft die Mateschitz 1 miljard aan autosport uit ???
1 miljard lijkt me niet overdreven. Red Bull heeft wagens in elk groot kampioenschap en vele Red Bull Junior Teams, ze rijden o.a. in de F1, DTM, Champ Car Atlantic Series, Champ Car World Series, Formule 3 Euroseries, F3 UK, Formule BMW ADAC, GP2, Formule Renault 2.0, Formule Renault 3.5 (WS), Belgian GT en waarschijnlijk nog vele andere kleinere raceklasses. Het budget dat Red Bull aan de autosport spendeert is groot. Als je het over de hele sportwereld gaat bekijken is het helemaal te gek. Het is echt niet gewoon een speeltje van Mateschitz hoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Philips verlengt sponsorcontract met Williams

Philips heeft een nieuw meerjarig sponsorcontract met het team van Williams afgesloten. De Nederlandse firma was al drie jaar verbonden aan de Britse renstal met Philips Shaving, maar de verbintenis is nu verlengd en uitgebreid met alle producten die Philips te bieden heeft.

Egbert van Acht, marketingdirecteur van Philips Consumer Lifestyle: "In de afgelopen drie jaar noteerde Philips Shavers continu een groei van de afzet met dank aan de marketingstrategie die we in combinatie met Williams hanteerden."

"Aan de hand van die cijfers en ons betere begrip van het exploiteren van onze positie als globale sponsor hebben wij dus besloten om de verbintenis te verlengen en de samenwerking te vergroten, en daar zijn we zeer verguld mee."

Teambaas Frank Williams: "Natuurlijk zijn we heel blij met deze sponsorovereenkomst met een van de meest waardevolle merken ter wereld, maar des te mooier is dat dit een direct resultaat van onze vruchtbare samenwerking met Philips Shavers is."

F1 Nieuws.

@
In ieder geval geen gierige Hollander die Williams een warm hart toe draagt. :)
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

#20
Philips is dan ook een multinational :) Een bedrijf dat verder denkt dan Nederlanders alleen, niet zoals enkele andere Nederlandse sponsoren die samen met Spyker even snel verdwenen als ze gekomen waren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

#21
Inderdaad gespuis, maar ook onze Belgische buurman van Moneytron. Dat was nog een schepje erger als Spyker. Die zijn tenminste niet op de fles. Bouwen nog steeds prachtige sportscars. Of niet?? Alleen het wordt hoog tijd dat ze dat Audi blok eruit gooien en een Lambo of BMW-M blok erin hangen. FF off-topic.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Ferrari 2008 op 03 oktober 2008 - 19:51:30
Philips is dan ook een multinational :) Een bedrijf dat verder denkt dan Nederlanders alleen, niet zoals enkele andere Nederlandse sponsoren die samen met Spyker even snel verdwenen als ze gekomen waren.
Ik ken een Belgische bankier die even tussen neus en lippen ABN/AMRO over neemt. Die dachten even niet verder. :D
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 03 oktober 2008 - 23:43:20
Citaat van: Ferrari 2008 op 03 oktober 2008 - 19:51:30
Philips is dan ook een multinational :) Een bedrijf dat verder denkt dan Nederlanders alleen, niet zoals enkele andere Nederlandse sponsoren die samen met Spyker even snel verdwenen als ze gekomen waren.
Ik ken een Belgische bankier die even tussen neus en lippen ABN/AMRO over neemt. Die dachten even niet verder. :D
Ik ken een Nederlandse staat die even tussen neus en lippen ABN/AMRO én het Nederlandse deel van Fortis overnemen. Die dachten blijkbaar ook niet heel ver na dan :) Overigens was Fortisch een Belgisch-Nederlandse bank, niet meer volledig Belgisch dus. Maar dat is hier niet ontopic.

Wel ontopic is dat ik voor Williams hoop dat ze binnenkort nog eens een grote vis vangen. Het zou ze in ieder geval geen kwaad doen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie


Jacky Ickx

Het worstelende Royal Bank of Scotland (RBS) zal na volgend jaar zijn sponsoring van het Williams team stop gaan zetten. De bank schreef een slordige 14 miljoen euro per jaar bij op de rekening van het Britse team. RBS sponsorde Williams sinds 2005 en is één van de voornaamste sponsoren van het team. Het contract loopt aan het einde van 2010 af. "Wij trekken ons terug omdat onze financiele situatie is veranderd. We zullen het lopende contract echter respecteren", aldus communicatie directeur Andrew McLauglin.

Frank Williams zou de bank al geholpen hebben om forse besparingen door te voeren aangaande, bijvoorbeeld, de hospitality. Adam Parr van het Williams team liet al weten dat "een vertrek van welke sponsor dan ook ons team niet klein zal krijgen". Williams raakte recent al Lenovo, Petrobras en het IJslandse Baugur kwijt als sponsoren als gevolg van de economische crisis.


leproffesseur

Ze blijven bij Williams vrij positief moet ik zeggen na het verlies van verschillende sponsers...
Waar blijven ze dat geldt vandaan halen?Met de kostenbesparende maatregels zou alles weer goed kunnen komen
maar ik vraag me af hoe ze de komende 2 jaar gaan overleven of hebben ze genoeg reserve opgebouwd in de gouden jaren?
Met de sponsers die ze nu in 2009 hebben kunnen ze toch niet winstgevend zijn of vergis ik me?
De voorbije 3 jaar hebben ze telkens met verlies gewerkt als ik goed geinformeerd ben...

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 28 februari 2009 - 15:29:28
Ze blijven bij Williams vrij positief moet ik zeggen na het verlies van verschillende sponsers...
Waar blijven ze dat geldt vandaan halen?Met de kostenbesparende maatregels zou alles weer goed kunnen komen
maar ik vraag me af hoe ze de komende 2 jaar gaan overleven of hebben ze genoeg reserve opgebouwd in de gouden jaren?
Met de sponsers die ze nu in 2009 hebben kunnen ze toch niet winstgevend zijn of vergis ik me?
De voorbije 3 jaar hebben ze telkens met verlies gewerkt als ik goed geinformeerd ben...
RBS trapt het pas over 2 jaar af hé ;) En dan nog, eerst zien en dan geloven, dit klapje zijn ze gewoon verplicht vanwege de staatssteun enzo, eind 2010 is de economie grotendeels uit het slop en denken ze er misschien anders over. Ik ben er alleszins zeker van dat sponsoring dan herleeft, met een heel arsenaal aan nieuwe bedrijven die sterker uit de crisis komen. Nu het einde van sponsoring aankondigen is gewoon iets dat vele bedrijven verplicht zijn door staatssteun en massale ontslagen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Een beetje raar ???maar goed zoveel beter voor het williams team.
Dan zie ik williams wel overleven en weer een topteam worden :)

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 28 februari 2009 - 15:39:58
Citaat van: leproffesseur op 28 februari 2009 - 15:29:28
Ze blijven bij Williams vrij positief moet ik zeggen na het verlies van verschillende sponsers...
Waar blijven ze dat geldt vandaan halen?Met de kostenbesparende maatregels zou alles weer goed kunnen komen
maar ik vraag me af hoe ze de komende 2 jaar gaan overleven of hebben ze genoeg reserve opgebouwd in de gouden jaren?
Met de sponsers die ze nu in 2009 hebben kunnen ze toch niet winstgevend zijn of vergis ik me?
De voorbije 3 jaar hebben ze telkens met verlies gewerkt als ik goed geinformeerd ben...
RBS trapt het pas over 2 jaar af hé ;) En dan nog, eerst zien en dan geloven, dit klapje zijn ze gewoon verplicht vanwege de staatssteun enzo, eind 2010 is de economie grotendeels uit het slop en denken ze er misschien anders over. Ik ben er alleszins zeker van dat sponsoring dan herleeft, met een heel arsenaal aan nieuwe bedrijven die sterker uit de crisis komen. Nu het einde van sponsoring aankondigen is gewoon iets dat vele bedrijven verplicht zijn door staatssteun en massale ontslagen.
Ze verwachten dat 2010 het dal van de crisis is bereikt. van af daar gaat alles weer omhoog.
Trotse vader van Rosalie(L)