kan het prive team van williams nog lang overleven?

Gestart door leproffesseur, 02 oktober 2008 - 11:57:16

« vorige - volgende »

Kan het prive team van williams nog lang overleven?

nee
0 (0%)
ja
9 (69.2%)
ze komen terug aan de top
2 (15.4%)
misschien
2 (15.4%)

Totaal aantal stemmen: 10

leproffesseur

Zopas werdt bekend dat williams de laaste 2 jaar 80 miljoen euro
verlis heeft geleden.Men heeft moeten lenen bij banken maar dat zou
vreemd genoeg niet erg zijn omdat die schulden een investering zou zijn om
op lange termijn weer competief te worden.Bovendien zou het team over
nog voldoende middellen beschikken om dat te realizeren.

scho0634

Gezien de financieen en de leeftijd en gezondheid van Frankie zelf, zal het team wel binnen enige jaren worden verkocht.

Dus misschien moet je die optie nog toevoegen aan de stelling  ;). Op zich zou dat jammer zijn, want Williams is een begrip in de sport. Aan de andere kant ontkom je er niet aan en 'garandeer' je een toekomst voor het team de de mensen.

Ferrari 2010

Van waar haal je dat van die 80 miljoen? Ik heb dat nog nergens gelezen. En als het wel zo is: 80 miljoen is niet zo overdreven veel in de F1 wereld, en ik veronderstel dat het vooral een investering is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

80 miljoen niet zo veel in de F1-wereld? :)

Minardi draaide destijds op een jaarbudget van 40 miljoen en zelfs bij de rijkste teams is het nog steeds zeker 15% van hun budget...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 02 oktober 2008 - 13:05:17
80 miljoen niet zo veel in de F1-wereld? :)

Minardi draaide destijds op een jaarbudget van 40 miljoen en zelfs bij de rijkste teams is het nog steeds zeker 15% van hun budget...
Op 2 jaar gespreid is dat 40 miljoen per jaar. Pakweg hooguit 25% van het budget van Williams. Uiteraard is 80 miljoen veel geld, maar zo lang dat het maar voor even is, en het een investering is? Als ze de komende jaren die lijn doorzetten, ziet het er uiteraard minder rooskleurig uit.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Ben bang dat Williams ooit ophoud met bestaan als WIlliams.
Frank zelf zal het misschien ook niet lang meer uit houden en misschien word heel Williams wel verkocht en krijgen we Audi ofzo in de F1. Je krijgt dan het Zelfde als met Sauber denk ik. Het word over gekocht en misschien uit respect voor de vorige teambaas, krijgt het de naam er bij. Bijvoorbeeld Audi-Williams.

80 Miljoen is nog steeds een hoop geld, ook al is het voor 2 jaar. Maar ik zelf denk wel dat  Williams er uit kan komen zolang het zo blijft door gaan. Ze moeten alleen wat cosntanter worden, maar zodra dat er is, word het denk ik makkelijker voort te blijven staan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Sinds HP weg is als hoofdsponsor, hebben ze gewoon geen degelijke sponsor meer gehad (AT&T vult dat financiële gat niet op, lijkt me). Als ze erin slagen om een dik sponsorcontract binnen te rijven (wat natuurlijk niet evident is), dan kunnen ze er weer bovenop komen.

Ik vraag mij trouwens wel af wat de bron van leprofresseur is want ik heb dit bericht nog nergens gemeld gezien.

Doefie

Williams is al een tijdje geen echt privéteam meer. Sir Frank had als ik me niet vergis zelf nog maar 40% in handen, Patrick Head 30 à 40% en de rest is in handen van allerlei andere bedrijven.

Folkert

Citaat van: Doefie op 02 oktober 2008 - 17:30:09
Williams is al een tijdje geen echt privéteam meer. Sir Frank had als ik me niet vergis zelf nog maar 40% in handen, Patrick Head 30 à 40% en de rest is in handen van allerlei andere bedrijven.
Als ik me dan niet vergis, is het nog steeds een priveteam. Head is geen bedrijf, dus samen met Sir Frank hebben ze meer dan 50%(70a 80%) in handen, dus volgens mij nog steeds prive team.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Hier een van de berichten, staat op diverse site's.

Williams draait opnieuw verlies
Toro Rosso boekt voor het eerst in lange tijd winst


[01-10-2008] Williams heeft in 2007 voor het tweede jaar op rij flink verlies gedraaid, waardoor het team meer geld moet gaan lenen. Bij Toro Rosso een heel ander verhaal: dat heeft in 2007 voor het eerst in meer dan tien jaar winst geboektWellicht dat Rosbergs succes in Singapore zijn team financieel in de lift kan krijgen.Volgens gegevens die Williams deze week beschikbaar stelde, heeft het team in twee jaar tijd 88 miljoen dollar verloren. Gevolg hiervan is dat het team meer geld moet gaan lenen.

Van paniek in de tent is echter geen sprake: volgens Frank Williams en zijn kompanen schuilt er een stevig langetermijnplan achter de leningen.

Uit Faenza komt een heel ander geluid. De Londense Evening Standard maakte bekend dat Scuderia Toro Rosso in 2007 voor het eerst sinds meer dan tien jaar (de Minardi-tijd meegerekend) winst heeft geboekt. Het gaat om 720,000 dollar.

@
De lening die ze hebben is een van de deals die ze met hun sponsor hebben nl. RBS, Royal Bank of Scotland. Die hebben ook aandelen in Wiliams. Verder moet een team als Williams blijven bestaan. Die hebben heel veel traditie en een palmares van heb ik jou daar. Maarja dat had Lotus en Brabham ook. Gewoon jammer. Misschien is Richards met zijn Aston Martin wat om een deel over te nemen van Williams. Williams/Aston Martin klinkt niet slecht.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Mja, zoals ze zelf zeggen: het is deel van een plan. Bovendien is het waarschijnlijk een renetloze lening (gezien hun sponsor). Van Torro Rosso, dat is een fabrieksteam, dat maakt geen verlies of winst, ze moeten er alleen al eens wat meer in pompen dan anders. Red Bull is de eigenaar, zij betalen alles.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Is Berger niet de baas van STR en Red Bull de hoofdsponsor? Trouwens op F1.nieuws zegt hij zelf dit:

Berger ziet toekomst Scuderia Toro Rosso somber in.
Scuderia Toro Rosso-eigenaar Gerhard Berger is pessimistisch gestemd als het over de vooruitzichten van zijn team gaat. De oud Formule 1-coureur raakt aan het einde van 2009 zijn partner Red Bull kwijt en er is nog niemand opgestaan om die plek over te nemen.

In Gazetta dello Sport deelt Berger mede: "Ik zal het heel moeilijk krijgen om door te gaan met het team zonder de steun van Red Bull. Eigenlijk heb ik een grote autofabrikant nodig die me verder helpt, en op dit moment is die er niet."

F1Today.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Zijn ze niet 50/50 eigenaar? Je hebt inderdaad gelijk dat het team niet volledig van Red Bull meer is. Overigens las ik overlaatst dat Red Bull afzag van het plan om STR van de hand te doen, of vergis ik me nu?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Bij de race van Monza hadden ze zoals Mol en anderen het over dat einde dit seizoen Red Bull met STR stopt. Maar Ferrari 2008 je had het over een fabrieksteam. Mag ik vragen wat je daaronder verstaat?
Some things are too important to be left in the past.

scho0634