GP van België

Gestart door Supermariobros, 30 augustus 2008 - 09:15:32

« vorige - volgende »

zeph

Ik ben geen fan van Hamilton, maar toch blijft hij de morele winnaar van de race. Hij was duidelijk sneller in de laatste fase en Raikkonen verprutst het. Zo simpel is het. Het WK wordt wel spannender zo.  ???

Jasper

ALS ze vol op het gas gaan, maar Lewis gaat van het gas om Kimi voorbij te laten hé!

Ferrari 2010

Kimi is de morele winnaar. Kimi heeft niks verprutst, zen wagen brak uit, wie de beelden herbekeken heeft ziet dat die wagen gewoon uit het niets uitbrak. Als het nu bij het uitkomen van de bocht was, nadat hij te snel op het gas ging ofzo, ok, maar dit kwam uit het niets.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 19:05:11
ALS ze vol op het gas gaan, maar Lewis gaat van het gas om Kimi voorbij te laten hé!
En wanneer doet hij dat? Wanneer ze al halverwege de rechte lijn zijn. Op zen minst ruim laat te noemen, niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

#274
Hallo, ik ben nieuw hier.. dat wil zeggen, ik lees wel regelmatig de posts, maar heb nooit de behoefte om te reageren... nu wel ff... volgens mij wordt er gediscussieerd over het verkeerde moment.. dat Lewis de chicane afsnijdt is gewoon een feit, wat daar ook de reden van is.. volgens mij koos hij er bewust voor en had hij ook de mogelijkheid om de bocht wel te halen, maar goed, dat doet er dus volgens mij niett toe... de regel is volgens mij dat je de chicane een stuk of 3 keer mag missen, zolang je er geen voordeel uit haalt.. Lewis haalde er wel duidelijk voordeel uit.. als hij achter Raikkonen door de chicane was gegaan, dan had hij m nooit ingehaald in La Source...  t was gewoon geen slimme actie van hem om het zo op te lossen... als hij ff geduld had gehad was hij er zeker later wel voorbij gegaan... de straf vind ik wel erg aan de zware kant, maar een (lichtere) straf was zeker op zn plaats wat mij betreft...

McLaren_über_alles

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 19:00:00

http://f1.gpupdate.net/nl/photolarge.php?photoID=109056&catID=1105-3083
Logischerwijze dat Lewis er voordeel uit haalt als ze dan beide vol op het gas gaan... Kimi kan zelfs niet direct vol op het gas, omdat hij nog moet draaien...

Wat is dat nu weer voor zever... Lewis WACHT op Kimi en laat hem door, dus was er zeker een verschil in snelheid. Dat Kimi dan vroeger remt en zwabberend die bocht in gaat kan Lewis toch niks aan doen. Hij wordt eigenlijk gewoon gestraft omwille van z'n fenomenale regen skills...


Hoe meer ik die beelden zie, hoe groter die glimlach op m'n gezicht komt uit ongeloof. Wat een lachwekkende beslissing  ;D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 19:06:19
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 19:05:11
ALS ze vol op het gas gaan, maar Lewis gaat van het gas om Kimi voorbij te laten hé!
En wanneer doet hij dat? Wanneer ze al halverwege de rechte lijn zijn. Op zen minst ruim laat te noemen, niet?
Is er dan een regel die stelt dat het onmiddellijk moet gebeuren?

Citaat van: NDCGN op 07 september 2008 - 19:07:07
Hallo, ik ben nieuw hier.. dat wil zeggen, ik lees wel regelmatig de posts, maar heb nooit de behoefte om te reageren... nu wel ff... volgens mij wordt er gediscussieerd over het verkeerde moment.. dat Lewis de chicane afsnijdt is gewoon een feit, wat daar ook de reden van is.. volgens mij koos hij er bewust voor en had hij ook de mogelijkheid om de bocht wel te halen, maar goed, dat doet er dus volgens mij niett toe... de regel is volgens mij dat je de chicane een stuk of 3 keer mag missen, zolang je er geen voordeel uit haalt.. Lewis haalde er wel duidelijk voordeel uit.. als hij achter Raikkonen door de chicane was gegaan, dan had hij m nooit ingehaald daar...  t was gewoon geen slimme actie van hem om het zo op te lossen... als hij ff geduld had gehad was hij er zeker later wel voorbij gegaan... de straf vind ik wel erg aan de zware kant, maar een (lichtere) straf was zeker op zn plaats wat mij betreft...

Is het zo moeilijk te begrijpen dat Hamilton geen keuze had en dat hij de chicane wel MOEST afsnijden, en dat het dan ook Räikkönens schuld is als hij daar voordeel uit heeft gehaald?

Doefie

Allemaal paranoia mensen ja :)

Is al even erg als voetbalsupporters. Gaan we binnenkort ook op elkaar beginnen kloppen? :)

TheIceman

Citaat van: Doefie op 07 september 2008 - 19:10:36
Allemaal paranoia mensen ja :)

Is al even erg als voetbalsupporters. Gaan we binnenkort ook op elkaar beginnen kloppen? :)
Pas maar op, mocht er ooit een forummeeting komen, allemaal bokshandschoenen meenemen en beschermende spullen :)

Ferrari 2010

Citaat van: McLaren_über_alles op 07 september 2008 - 19:07:29
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 19:00:00

http://f1.gpupdate.net/nl/photolarge.php?photoID=109056&catID=1105-3083
Logischerwijze dat Lewis er voordeel uit haalt als ze dan beide vol op het gas gaan... Kimi kan zelfs niet direct vol op het gas, omdat hij nog moet draaien...

Wat is dat nu weer voor zever... Lewis WACHT op Kimi en laat hem door, dus was er zeker een verschil in snelheid. Dat Kimi dan vroeger remt en zwabberend die bocht in gaat kan Lewis toch niks aan doen. Hij wordt eigenlijk gewoon gestraft omwille van z'n fenomenale regen skills...
Wat is dat nu weer voor zever... Lewis WACHT met te vertragen tot halverwege de start-finish, ik wil overigens wel eens de team-radio horen, het zou met niet verbazen dat hij dat deed omdat het team het vroeg. Als je WACHT, dan doe je dat direct, aan het begin, niet wanneer je al in je hoogste vites rijdt hé.

@Jasper, begrijp nu eens dat Lewis WEL een keuze had, gewoon remmen, okee, het gebeurt allemaal snel. En al had hij dan geen keuze zoals jij zei, hij had Kimi direct moeten laten voorbij gaan, niet wanneer ze al 250/h reden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Als hij gewoon had geremd en rechtdoor was gegaan, dan was het alsnog een aanrijding, lijkt me duidelijk. Uitwijken was de enige veilige optie.

Folkert

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 19:09:04
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 september 2008 - 19:06:19
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 19:05:11
ALS ze vol op het gas gaan, maar Lewis gaat van het gas om Kimi voorbij te laten hé!
En wanneer doet hij dat? Wanneer ze al halverwege de rechte lijn zijn. Op zen minst ruim laat te noemen, niet?
Is er dan een regel die stelt dat het onmiddellijk moet gebeuren?

Citaat van: NDCGN op 07 september 2008 - 19:07:07
Hallo, ik ben nieuw hier.. dat wil zeggen, ik lees wel regelmatig de posts, maar heb nooit de behoefte om te reageren... nu wel ff... volgens mij wordt er gediscussieerd over het verkeerde moment.. dat Lewis de chicane afsnijdt is gewoon een feit, wat daar ook de reden van is.. volgens mij koos hij er bewust voor en had hij ook de mogelijkheid om de bocht wel te halen, maar goed, dat doet er dus volgens mij niett toe... de regel is volgens mij dat je de chicane een stuk of 3 keer mag missen, zolang je er geen voordeel uit haalt.. Lewis haalde er wel duidelijk voordeel uit.. als hij achter Raikkonen door de chicane was gegaan, dan had hij m nooit ingehaald daar...  t was gewoon geen slimme actie van hem om het zo op te lossen... als hij ff geduld had gehad was hij er zeker later wel voorbij gegaan... de straf vind ik wel erg aan de zware kant, maar een (lichtere) straf was zeker op zn plaats wat mij betreft...

Is het zo moeilijk te begrijpen dat Hamilton geen keuze had en dat hij de chicane wel MOEST afsnijden, en dat het dan ook Räikkönens schuld is als hij daar voordeel uit heeft gehaald?
DAn is het Hamiltons fout dat Kimi is gecrashed, want hij pushte Kimi te veel.

Hamilton was gewoon fout op dat moment. Kimi had hem briljant afgetroefd en Hamilton had moeten remmen of gas moeten loslaten.

@Jasper: Dat is niet duidelijk. Het zou een mogenlijkheid kunnen zijn, maar hij had ook achter Kimi door kunnen schieten of hij had de bocht wel kunnen halen.
Het is allemaal beetje gissen.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

welles nietes welles nietes welles nietes....

Wel leuk voor Massa, die twee races geleden toch wel erg veel pech had.

Doefie

Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 19:14:17
Als hij gewoon had geremd en rechtdoor was gegaan, dan was het alsnog een aanrijding, lijkt me duidelijk. Uitwijken was de enige veilige optie.

Snapt ge het nu gewoon niet of zijt ge gewoon blind? Hamilton wou per sé buitenom en zat daardoor in die situatie. Zijn eigen fout, point finale. Het is wel degelijk Hamilton's eigen fout en ja die maakt hij ook!

- Remzone van de chicane: Räikkönen zat volledig naast Hamilton -> Räikkönen in het voordeel.
- Halverwege chicane: Hamilton kwam met zijn voorvleugel amper voorbij Räikkönen zijn achterbanden -> Räikkönen in het voordeel.
- Na de chicane: Hamilton is afgesneden en gaat maar met moeite vertragen -> had hij het sneller gedaan had de FIA veel milder geweest. Het is omdat hij amper van zijn gaspedaal ging en omdat hij daardoor Räikkönen direct kon voorbij gaan dat hij bestraft is.

FerrariMan

#284
Citaat van: Jasper op 07 september 2008 - 19:05:11
ALS ze vol op het gas gaan, maar Lewis gaat van het gas om Kimi voorbij te laten hé!
Nu kan ik mis zijn maar het is me ontgaan dat Hamilton Kimi voorbij liet. Naar mijn weten hing hij ernaast, niet?