GP van Hongarije

Gestart door Supermariobros, 01 augustus 2006 - 09:55:06

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 23:08:32
Alonso heeft bij mij voor 100% afgedaan toen hij vlak voor Monaco zei: "Ik hoef hier niet te winnen."

Een kampioen die niet hoeft te winnen, hoeft van mij ook geen kampioen te zijn...

Ik meng mij niet meer in discussies, maar dit moet ik gewoon zeggen:

* Jasper applaudisseert voor Tim C

Kirabi

Citaat van: scho0634 op 08 augustus 2006 - 21:28:49
Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 20:09:21
Behalve dan vorig jaar...

Even voor de duidelijkheid er bij zeggen, want ik denk dat er een beetje kortzichtigheid uit voort kan komen, dat Raikkonen duidelijk met kop en schouders de beste was en dat Renault de beste wagen had.

Complete onzin. Alonso reed het hele jaar sterk. De McLaren was in het tweede deel van het seizoen de snelste auto. Raikonnen reed ook een sterk jaar, maar Alonoso pakte zijn kans en de titel terecht. Schumacher heeft ook lange tijd geprofiteerd van de beste auto, als een ander dat dan doet pakt ie meteen onterecht de titel. Wat een onzin.

Alonso reed sterk?

nou valt nog wel mee want die had gewoon zooo veel geluk... als raikonnen niet zo vaak was uitgevallen, dan was het hele  jaar anders gegaan


redasian

is dat geluk voor Alonso of stommiteiten van Kimi en/of McLaren

als hij verhuist zullen we het weten, maar (als Ferrari fan) "houd ik mijn hart vast"

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 08 augustus 2006 - 23:33:23
Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 23:08:32
Alonso heeft bij mij voor 100% afgedaan toen hij vlak voor Monaco zei: "Ik hoef hier niet te winnen."

Een kampioen die niet hoeft te winnen, hoeft van mij ook geen kampioen te zijn...

Ik meng mij niet meer in discussies, maar dit moet ik gewoon zeggen:

* Jasper applaudisseert voor Tim C
Hierin volg ik ook voor 100%

KVDracer

Citaat van: scho0634 op 08 augustus 2006 - 22:49:54
Citaat van: KVDracer op 08 augustus 2006 - 22:31:38
Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 21:45:25
Citaat van: scho0634 op 08 augustus 2006 - 21:28:49
Schumacher heeft ook lange tijd geprofiteerd van de beste auto, als een ander dat dan doet pakt ie meteen onterecht de titel.
Je moet jezelf de vraag stellen of ik met 1 woord over Schumacher heb gerept :P

Je kan Alonso met zijn rijstijl bezwaarlijk een groot kampioen noemen...

Een groot kapioen is hij zeker niet en zal hij zeker niet worden, maar hij is verleden jaar wel verdiend kampioen geworden. Heeft een heel seizoen door goed gepresteerd en reed constant. Dit jaar vind ik dat MS hem verdiend, als je ziet naar zijn vechtlust de laatste races en dan op zijn leeftijd. Alonso is 13 jaar jonger ofziets en heeft nu al zo geen vechtlust meer.

Vind je? Het probleem is vaak als je de beste auto hebt, dat je voorop rijd en weinig vechtlust kan en hoeft te laten zien. Hij pakte vroeg in het seizoen een grote voorsprong en heeft die geconsolideerd. Dat is prima. Als je wat verder naar achteren staat wordt het een ander verhaal en zal je moeten aanvallen. Ik vind het knap dat Alonso zo constant presteerd op zo'n jonge leeftijd. Vreemd dat je nu al gaat roepen dat dit geen groot kampioen kan worden. Van de grote talenten die de afgelopen 4,5 jaar in de F1 zijn gekomen (Button, Montoya Raikonnen, Massa en Alonso) heeft hij het tot dusver het beste gedaan. Tuurlijk komt dat mede door de opkomst van Renault, maar met name Montoya, Massa en Button hebben toch laten zien veel minder constant te zijn.

Je kan hem toch moeilijk verwijten dat hij profiteerd van een goede auto. Senna, Schumacher, Hakkinen en Prost hebben dat ook jaren gedaan. Michael Schumacher is zich idd knap aan het terugvechten dit seizoen. Maar de races die hij won hoefde hij ook niet op de baan continu aan te vallen. Alonso toonde, toen het moest, in Hongarije volgens mij voldoende vechtlust.  Verder zal het mij een worst wezen wie de titel pakt, ben allang blij dat het eindelijk weer eens spannend is.

Van die grote kampioenen moet je nu ook wel zeggen dat Button en Massa nog niet in staat zijn geweest om te laten zien wat ze kunnen. Button heeft eerst bij Williams gereden, waar hij knap gereden heeft, maar het was het eerste jaar van BMW, waardoor er nog wat kinderziektes waren bij de motor. Daarna Benetton/Renault, toen ze nog met hun 111° motor aan het experimenteren waren, waardoor hij ook enkel maar kon rijden om wat punten, net als zijn teammaat. En bij BAR heeft hij zijn teamgenoten toch al mooi naar huis gereden, onder andere een ex-wereldkampioen. Dus vind ik niet dat hij het slecht doet, aangezien het materiaal waar hij mee rijdt.Hij heeft tot voor dit seizoen altijd met privé teams gewerkt, waar het budget wel lager ligt als bij een fabrieksteam.
En Massa, die heeft twee jaartjes Sauber achter de rug en is nu aan zijn eerste Ferrari jaar bezig, waar iedereen weet dat hij in dienst moet rijden van MS.
Het enige waar ik het bij Alonso moeilijk mee heb is dat hij nooit echt voor een plek. Dit weekend heeft hij veel inhaalmaneuvers gedaan, maar wanneer hij echt moet vechten voor een plek zal hij nooit iets proberen. Verleden jaar reed MS achter Alonso in de GP van San Marino, MS was steeds een gaatje aan het proberen vinden.  Dit jaar waren de rollen omgekeerd en heb ik Alonso nooit echt één actie zien ondernemen om hem voorbij te gaan.
Misschien ben ik ook niet echt voor Alonso en eerder pro Button omdat ik iemand ken die met beiden in de karting heeft samengewerkt en daarvan al vele verhalen heb gehoord, maar ik zie toch liever Button rijden als Alonso. , bij genaamd Droopy ;)

Doefie

Alonso krijgt de kuren die Schumacher in zijn jongere jaren bezat, net als Senna en Piquet en nog enkelen. Namelijk de "iedereen moet opzij want ik ben hier"-mentaliteit. Het enige verschil is dat die anderen wel om een positie durfden vechten, iets wat Alonso niet doet. Hij zet zo meer de lijn voort die bij een Stewart begon : ook een zesde plaats levert punten op. Stewart, Lauda, Prost, Hill een klein beetje, en nu Alonso.

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 09 augustus 2006 - 18:48:46
Alonso krijgt de kuren die Schumacher in zijn jongere jaren bezat, net als Senna en Piquet en nog enkelen. Namelijk de "iedereen moet opzij want ik ben hier"-mentaliteit. Het enige verschil is dat die anderen wel om een positie durfden vechten, iets wat Alonso niet doet. Hij zet zo meer de lijn voort die bij een Stewart begon : ook een zesde plaats levert punten op. Stewart, Lauda, Prost, Hill een klein beetje, en nu Alonso.
Heb jij die tijden allemaal actief meegemaakt? Of heb je dat ergens gelezen...