GP van Hongarije

Gestart door Supermariobros, 01 augustus 2006 - 09:55:06

« vorige - volgende »

Alan Blues

Euh... Heeft hier iemand kritiek gegeven op Ferrari of zo??  ??? ???

We gedragen ons eens en krijgen zonder reden de volle laag??

McChouffe

Citaat van: Alan Blues op 08 augustus 2006 - 17:15:14
Euh... Heeft hier iemand kritiek gegeven op Ferrari of zo??  ??? ???

We gedragen ons eens en krijgen zonder reden de volle laag??

Wie is 'ons' en waar krijgen jullie de volle laag?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Alan Blues

Ik krijg gewoon de indruk dat al wie niet voor Ferrari is een kriticaster is... Wat lang niet zo is...

McChouffe

Citaat van: Alan Blues op 08 augustus 2006 - 17:39:21
Ik krijg gewoon de indruk dat al wie niet voor Ferrari is een kriticaster is... Wat lang niet zo is...

Dat beweert volgens mij toch niemand. Het is gewoon zo dat er na het wk wel altijd iemand is (of dat nu hier op het forum, een andere website, een krant, ...is doet er niet toe) die gaat beweren dat iemand (Alonso, Schumacher, Hakkinen, Villeneuve, ...) onterecht wereldkampioen is geworden. Het gaat dus om zo'n mensen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

Citaat van: McChouffe op 08 augustus 2006 - 17:46:13
Citaat van: Alan Blues op 08 augustus 2006 - 17:39:21
Ik krijg gewoon de indruk dat al wie niet voor Ferrari is een kriticaster is... Wat lang niet zo is...

Dat beweert volgens mij toch niemand. Het is gewoon zo dat er na het wk wel altijd iemand is (of dat nu hier op het forum, een andere website, een krant, ...is doet er niet toe) die gaat beweren dat iemand (Alonso, Schumacher, Hakkinen, Villeneuve, ...) onterecht wereldkampioen is geworden. Het gaat dus om zo'n mensen.

Er is nog nooit iemand in de geschiedenis van de F1 onterecht wereldkampioen geworden.

Tim C

#155
Behalve dan vorig jaar...

Even voor de duidelijkheid er bij zeggen, want ik denk dat er een beetje kortzichtigheid uit voort kan komen, dat Raikkonen duidelijk met kop en schouders de beste was en dat Renault de beste wagen had.

scho0634

Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 20:09:21
Behalve dan vorig jaar...

Even voor de duidelijkheid er bij zeggen, want ik denk dat er een beetje kortzichtigheid uit voort kan komen, dat Raikkonen duidelijk met kop en schouders de beste was en dat Renault de beste wagen had.

Complete onzin. Alonso reed het hele jaar sterk. De McLaren was in het tweede deel van het seizoen de snelste auto. Raikonnen reed ook een sterk jaar, maar Alonoso pakte zijn kans en de titel terecht. Schumacher heeft ook lange tijd geprofiteerd van de beste auto, als een ander dat dan doet pakt ie meteen onterecht de titel. Wat een onzin.

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 20:09:21
Behalve dan vorig jaar...

Even voor de duidelijkheid er bij zeggen, want ik denk dat er een beetje kortzichtigheid uit voort kan komen, dat Raikkonen duidelijk met kop en schouders de beste was en dat Renault de beste wagen had.
Maar dat is nu eenmaal F1 hé Tim ;) Je hebt een combinatie rijder-wagen. Beide moeten goed zijn, anders win je niet, je kan niet ontkennen dat Alonso niet goed gereden heeft. McLaren kwam te laat, het seizoen begint in maart, in augustus/september pas met een goede wagen op de proppen komen is nu eenmaal te laat. Alonso heeft dat jaar verdiend gewonnen. Hij rijdt F1 op zijn manier, 100% op safe, sja, 1 van de redenen waarom ik denk dat hij dit jaar niet zal winnen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Voila. Beste rijder van het veld akkoord, maar dan moet je een geweldige wagen hebben vanaf de eerste seconden tot de laatste. Neem het voorbeeld van Gilles Villeneuve: waarom is die nooit wereldkampioen geworden. Hij was zes jaar lang met voorsprong de allerbeste. Hij is de enige coureur in de geschiedenis die een titel verdiende zonder er eentje te krijgen. De andere 26 verdienden het wel, anders wordt je geen wereldkampioen.

Simpel :)

Tim C

Citaat van: scho0634 op 08 augustus 2006 - 21:28:49
Schumacher heeft ook lange tijd geprofiteerd van de beste auto, als een ander dat dan doet pakt ie meteen onterecht de titel.
Je moet jezelf de vraag stellen of ik met 1 woord over Schumacher heb gerept :P

Je kan Alonso met zijn rijstijl bezwaarlijk een groot kampioen noemen...

scho0634

Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 21:45:25
Citaat van: scho0634 op 08 augustus 2006 - 21:28:49
Schumacher heeft ook lange tijd geprofiteerd van de beste auto, als een ander dat dan doet pakt ie meteen onterecht de titel.
Je moet jezelf de vraag stellen of ik met 1 woord over Schumacher heb gerept :P

Je kan Alonso met zijn rijstijl bezwaarlijk een groot kampioen noemen...

Heb je de afgelopen GP gemist??

Tim C


KVDracer

Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 21:45:25
Citaat van: scho0634 op 08 augustus 2006 - 21:28:49
Schumacher heeft ook lange tijd geprofiteerd van de beste auto, als een ander dat dan doet pakt ie meteen onterecht de titel.
Je moet jezelf de vraag stellen of ik met 1 woord over Schumacher heb gerept :P

Je kan Alonso met zijn rijstijl bezwaarlijk een groot kampioen noemen...

Een groot kapioen is hij zeker niet en zal hij zeker niet worden, maar hij is verleden jaar wel verdiend kampioen geworden. Heeft een heel seizoen door goed gepresteerd en reed constant. Dit jaar vind ik dat MS hem verdiend, als je ziet naar zijn vechtlust de laatste races en dan op zijn leeftijd. Alonso is 13 jaar jonger ofziets en heeft nu al zo geen vechtlust meer.

scho0634

Citaat van: KVDracer op 08 augustus 2006 - 22:31:38
Citaat van: Tim C op 08 augustus 2006 - 21:45:25
Citaat van: scho0634 op 08 augustus 2006 - 21:28:49
Schumacher heeft ook lange tijd geprofiteerd van de beste auto, als een ander dat dan doet pakt ie meteen onterecht de titel.
Je moet jezelf de vraag stellen of ik met 1 woord over Schumacher heb gerept :P

Je kan Alonso met zijn rijstijl bezwaarlijk een groot kampioen noemen...

Een groot kapioen is hij zeker niet en zal hij zeker niet worden, maar hij is verleden jaar wel verdiend kampioen geworden. Heeft een heel seizoen door goed gepresteerd en reed constant. Dit jaar vind ik dat MS hem verdiend, als je ziet naar zijn vechtlust de laatste races en dan op zijn leeftijd. Alonso is 13 jaar jonger ofziets en heeft nu al zo geen vechtlust meer.

Vind je? Het probleem is vaak als je de beste auto hebt, dat je voorop rijd en weinig vechtlust kan en hoeft te laten zien. Hij pakte vroeg in het seizoen een grote voorsprong en heeft die geconsolideerd. Dat is prima. Als je wat verder naar achteren staat wordt het een ander verhaal en zal je moeten aanvallen. Ik vind het knap dat Alonso zo constant presteerd op zo'n jonge leeftijd. Vreemd dat je nu al gaat roepen dat dit geen groot kampioen kan worden. Van de grote talenten die de afgelopen 4,5 jaar in de F1 zijn gekomen (Button, Montoya Raikonnen, Massa en Alonso) heeft hij het tot dusver het beste gedaan. Tuurlijk komt dat mede door de opkomst van Renault, maar met name Montoya, Massa en Button hebben toch laten zien veel minder constant te zijn.

Je kan hem toch moeilijk verwijten dat hij profiteerd van een goede auto. Senna, Schumacher, Hakkinen en Prost hebben dat ook jaren gedaan. Michael Schumacher is zich idd knap aan het terugvechten dit seizoen. Maar de races die hij won hoefde hij ook niet op de baan continu aan te vallen. Alonso toonde, toen het moest, in Hongarije volgens mij voldoende vechtlust.  Verder zal het mij een worst wezen wie de titel pakt, ben allang blij dat het eindelijk weer eens spannend is.

Tim C

Alonso heeft bij mij voor 100% afgedaan toen hij vlak voor Monaco zei: "Ik hoef hier niet te winnen."

Een kampioen die niet hoeft te winnen, hoeft van mij ook geen kampioen te zijn...