GP van Duitsland

Gestart door Supermariobros, 23 juli 2006 - 10:13:27

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

#105
Citaat van: McChouffe op 01 augustus 2006 - 01:17:45
Citaat van: Olav18 op 31 juli 2006 - 22:09:55
Precies, de stewards hebben het goedgekeurd, de FIA gaat daartegen in beroep en tot dat is behandeld mogen alle teams het gebruiken, mocht het toch afgekeurd worden, krijgen ze geen straf.

Eigenlijk is dit toch weer een farce van de FIA. Renault gebruikt, volgens PlanetF1 (zie "The Suspicious Stink of F1"), die dingen al sinds Brazilië 2005. Maar nu, bijna een jaar later, worden ze opeens verboden. Ineens is iets fout wat vroeger wél, door dezelfde FIA, is goedgekeurd. Maar toch ook weer niet. Want wie ze gebruikt, zal niet worden gestraft.
Ik snap niet goed wat de FIA wil bereiken, ze gaan toch hun beroep winnen (ze zouden zich wel belachelijk maken moesten ze hun eigen reglementen niet goed genoeg kennen). Bovengenoemd artikel op PlanetF1 stelt dat de FIA Renault wil benadelen om de spanning terug in het WK te krijgen (wat gelukt is).

En eerlijk gezegd, het ruikt er wel naar. Alleen was het effect in Duitsland groter dan verwacht. Ferrari was oppermachtig (2002-style), Renault was nergens. De spanning in het WK was terug, de spanning in de race was verder dan ooit. En nu mag Renault terugkomen. Spanning in de race én het WK... Of heb ik nu gewoon teveel Duvel gezopen en spelen de roze olifantjes me parten?
Misschien is het inderdaad zoiets. Maar je magniet vergeten dat Ferrari het ook gebruikte. Hoe kan het nu dat Ferrari er zoveel minder nadeel van ondervindt dan Renault?

Citaat van: FerrariMan op 31 juli 2006 - 22:13:14
Op dezelfe site valt ook te lezen dat ze bij McLaren maar al te graag Renault het wk willen zien binnenhalen.
http://www.planet-f1.com/News/Story_Page/0,15909,3210_3213_1376030,00.html

Nogal logisch, dan hebben ze ook nog eens een 1 op hun wagen staan.  ;D
Ik zie het iig nog niet gebeuren dat Kimi Alonso gaat voor laten hoor. Hoe moet je dat dan noemen? vriendjespolitiek tussen concurrerende teams? ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

cookie

nog wat foto's.
zaterdag




David Saelens zijn crash in Porsche supercup qualifying waarna hij ineenzakte met een gebleseerde nek.



en dan 10 minuten later kwam eindelijk die ambulance, duurde schandalig lang

Ferrari 2010

Dat is inderdaad schandalig lang, die zou er toch na een minuut ofzo al moeten zijn?!? Moet een zware crash zijn geweest, anders zak je zomaar niet in, wel?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

cookie

#108
de crash viel mee, zijn achterwielen blokkeerden en zo de banden in, niet heel hard maar als je nek net een slag krijgt dan ben je daar even niet goed van. Toen ie daar lag was de sessie nog altijd bezig en ik was bang dat er nog een wagen af zou schieten op die plek (zoals de dag ervoor gebeurde). Gelukkig kwam de rode vlag iets later uit.

edit: en de foto's van zondag


de bleekemolen train



dragster demo

Rubens aangevallen door fans

Rosberg eraf, impact gemist door duitsers die rechtstonden

Villeneuve crash

Speed eraf

Podium, die vlaggen hingen er al een halfuur voor het einde van de race, hoezo de F1 is voorspelbaar :P


In totaal 109 foto's van de GP online op mijn webpagina

Jasper

Voor de derde plaats was het anders toch pas beslist in de laatste 10 ronden. ???

In ieder geval: dat zijn een hoop hele mooie foto's die je daar hebt! Ik ben trouwens zondag rond het middaguur voorbij Hockenheim gereden op de autostrade. Ik kan begrijpen dat de organisatie van Hockenheim in de problemen zit. Als er op ZOlder iets te doen is, staan ze al minstens een kilometer voor de afrit aan te schuiven. In Hockenheim was het op de autostrade niet te zien dat er iets te doen was (buiten de bruggen over de autostrade waar veel mensen over wandelden richting circuit en de vele bestelwagens met satellietschotel op het dak die je geparkeerd kon zien staan).

cookie

Citaat van: Jasper op 02 augustus 2006 - 18:03:32
Voor de derde plaats was het anders toch pas beslist in de laatste 10 ronden. ???

In ieder geval: dat zijn een hoop hele mooie foto's die je daar hebt! Ik ben trouwens zondag rond het middaguur voorbij Hockenheim gereden op de autostrade. Ik kan begrijpen dat de organisatie van Hockenheim in de problemen zit. Als er op ZOlder iets te doen is, staan ze al minstens een kilometer voor de afrit aan te schuiven. In Hockenheim was het op de autostrade niet te zien dat er iets te doen was (buiten de bruggen over de autostrade waar veel mensen over wandelden richting circuit en de vele bestelwagens met satellietschotel op het dak die je geparkeerd kon zien staan).

Ik heb een foto van het podium met het tijdstip 14:04 in de bestandsinfo (klok op mijn camera stond een uur verkeerd) en de finse en braziliaanse vlag hingen er toen al (15:04). En om naar het circuit te gaan moet je denk ik al vroeger van de snelweg af, 's morgens om 08:00 uur was het wel file op de snelweg waar ik overheen fietste. Rond de middag zal het meeste volk al ter plaatse zijn geweest denk ik; op mijn tribune was het toen in ieder geval al bijna vol

Jasper

Ja, het er liggen daar een hele hoop knooppunten van de autostrades bij mekaar, maar ik ben zowel voorbij het circuit zelf als voorbij de afrit Circuit Hockenheim gereden. ;)

Dat van die vlaggen is eigenlijk wel een leuk verhaal. :)