GP van Duitsland

Gestart door Supermariobros, 23 juli 2006 - 10:13:27

« vorige - volgende »

bogief1

Wat was er nu eigenlijk precies met de McLaren van Kimi op het laatst?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 31 juli 2006 - 17:35:23
Het belachelijkste was nog dat ze bij Renault de banden (vol blaren) open en bloot de hele race voor de box lieten staan zodat de camera's alles mooi konden vastleggen. Of met andere woorden, effe duidelijk maken wie fout is. Deed Ferrari ooit zo onnozel??
Nope... Renault kan niet teg zen verlies. Sinds ze de top hebben behaald wordt verwacht dat ze die behouden. Als ze hem niet kunnen behouden, schuiven ze het op iets anders af...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Hamilton MASTER

Het kan gedeeltelijk aan Michelin liggen, maar ze zullen bij Renault balen dat ze vanaf deze GP hun flexibele apparaatjes niet meer mogen gebruiken.

Ze rijden 1 race zonder en Alonso eindigt op plek 6... Toeval of niet? Zullen we volgende week zien, maar ik denk dat dit een veeg teken was...
Renault mag ook niet meer testen dus de wagen veel verbeteren zonder extra apparatuur zal niet lukken.

Ik denk dat mede door de beslissing van de FIA, (spreek me niet uit of deze terecht is of niet) Renault het WK verliest.



McChouffe

Citaat van: Raikkonen MASTER op 31 juli 2006 - 18:32:53
Het kan gedeeltelijk aan Michelin liggen, maar ze zullen bij Renault balen dat ze vanaf deze GP hun flexibele apparaatjes niet meer mogen gebruiken.

Ze rijden 1 race zonder en Alonso eindigt op plek 6... Toeval of niet? Zullen we volgende week zien, maar ik denk dat dit een veeg teken was...
Renault mag ook niet meer testen dus de wagen veel verbeteren zonder extra apparatuur zal niet lukken.

Ik denk dat mede door de beslissing van de FIA, (spreek me niet uit of deze terecht is of niet) Renault het WK verliest.

Vergeet niet dat Ferrari diezelfde flexibele apparaatjes ook de deur heeft moeten uit doen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

bogief1

Citaat van: McChouffe op 31 juli 2006 - 18:39:23
Citaat van: Raikkonen MASTER op 31 juli 2006 - 18:32:53
Het kan gedeeltelijk aan Michelin liggen, maar ze zullen bij Renault balen dat ze vanaf deze GP hun flexibele apparaatjes niet meer mogen gebruiken.

Ze rijden 1 race zonder en Alonso eindigt op plek 6... Toeval of niet? Zullen we volgende week zien, maar ik denk dat dit een veeg teken was...
Renault mag ook niet meer testen dus de wagen veel verbeteren zonder extra apparatuur zal niet lukken.

Ik denk dat mede door de beslissing van de FIA, (spreek me niet uit of deze terecht is of niet) Renault het WK verliest.

Vergeet niet dat Ferrari diezelfde flexibele apparaatjes ook de deur heeft moeten uit doen.

Maar bij Ferrari had het niet het effect als bij Renault, door de banden. Dat apparaatje werkte beter bij de Michelin's van renault.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

McChouffe


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

cookie

Aangezien het F1 bezoek forum deel opgedoekt is plaats ik hier mijn foto's maar van de GP. Ben dus net als vorig jaar naar Hockenheim geweest op innentribune B en dat was een prachtplek in het motodrome. Veel actie gezien, paar crashes waaronder die van David Saelens in de Supercup kwalificatie. Voorlopig staan enkel nog maar de foto's van donderdag en vrijdag online op mijn site www.wheel2wheel.tk , daar vind je de foto's in grote resolutie (1280*960). De foto's die ik nu plaats zijn slechts verkleinde versies om de forum layout niet te verpesten.

donderdag - pitwalk





vrijdag - F1, GP2, Porsche Supercup











morgen volgt de rest van zaterdag en zondag

bogief1

Prachtige foto's, pluim  ;)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Citaat van: McChouffe op 31 juli 2006 - 20:40:01
http://www.planet-f1.com/News/Story_Page/0,15909,3210_3213_1376567,00.html

Blijkbaar gaat Renault het systeem in Hongarije toch terug gebruiken.
Als ik het goed begrepen heb mogen ze het dus niet meer gebruiken van de FIA maar indien ze het toch doen zullen ze geen straf riskeren. Ben ik mis???

Tim C

Tot het beroep behandeld is zal de FIA niet optreden.

Olav18

Precies, de stewards hebben het goedgekeurd, de FIA gaat daartegen in beroep en tot dat is behandeld mogen alle teams het gebruiken, mocht het toch afgekeurd worden, krijgen ze geen straf.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

FerrariMan

Op dezelfe site valt ook te lezen dat ze bij McLaren maar al te graag Renault het wk willen zien binnenhalen.
http://www.planet-f1.com/News/Story_Page/0,15909,3210_3213_1376030,00.html

Nogal logisch, dan hebben ze ook nog eens een 1 op hun wagen staan.  ;D

Juan Pablo

Citaat van: FerrariMan op 31 juli 2006 - 17:35:23
Het belachelijkste was nog dat ze bij Renault de banden (vol blaren) open en bloot de hele race voor de box lieten staan zodat de camera's alles mooi konden vastleggen. Of met andere woorden, effe duidelijk maken wie fout is. Deed Ferrari ooit zo onnozel??

Is dat dom?, zo word Michelin wakkergeschud.
Een band van eigen merk wil je natuurlijk niet vol blaren zien!, dus zullen ze misschien wel wat harder werken voor een betere band.

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Tim C

In vergelijking met Ferrari vorig jaar...

McChouffe

Citaat van: Olav18 op 31 juli 2006 - 22:09:55
Precies, de stewards hebben het goedgekeurd, de FIA gaat daartegen in beroep en tot dat is behandeld mogen alle teams het gebruiken, mocht het toch afgekeurd worden, krijgen ze geen straf.

Eigenlijk is dit toch weer een farce van de FIA. Renault gebruikt, volgens PlanetF1 (zie "The Suspicious Stink of F1"), die dingen al sinds Brazilië 2005. Maar nu, bijna een jaar later, worden ze opeens verboden. Ineens is iets fout wat vroeger wél, door dezelfde FIA, is goedgekeurd. Maar toch ook weer niet. Want wie ze gebruikt, zal niet worden gestraft.
Ik snap niet goed wat de FIA wil bereiken, ze gaan toch hun beroep winnen (ze zouden zich wel belachelijk maken moesten ze hun eigen reglementen niet goed genoeg kennen). Bovengenoemd artikel op PlanetF1 stelt dat de FIA Renault wil benadelen om de spanning terug in het WK te krijgen (wat gelukt is).

En eerlijk gezegd, het ruikt er wel naar. Alleen was het effect in Duitsland groter dan verwacht. Ferrari was oppermachtig (2002-style), Renault was nergens. De spanning in het WK was terug, de spanning in de race was verder dan ooit. En nu mag Renault terugkomen. Spanning in de race én het WK... Of heb ik nu gewoon teveel Duvel gezopen en spelen de roze olifantjes me parten?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.