Voetbalcompetitie 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 13 juni 2006 - 10:42:03

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

#15
Ze gaan Kareltje ondertussen wel kwijtspelen.
Hij wil zijn contract niet verlengen onder de huidige omstandigheden en Standard wil toch nog iets voor hem vangen.
Ze gaan hem erg missen meen ik... Hij knapte veel werk op en paste in het team van Standard. Hij dook ook heel geregeld op voor doel en pikte zijn doelpuntjes mee.

Ik hoop dat Standard inderdaad de nodige versterkingen op het oog heeft, want van de 4 topclubs in België is alleen Anderlecht écht versterkt. Brugge heeft Daerden en Salou gekocht, maar voor Daerden hebben ze véél teveel betaald.
Als je ziet dat Anderlecht 3 miljoen € betaalt voor Bousouffa, hoe in godsnaam kan je dan 4 miljoen € geven voor Daerden... Hij heeft mij nog nooit kunnen overtuigen en hij zal nog veel mogen bewijzen om mij ooit te overtuigen. Daerden is een speler die ze niet op de links moeten zetten omdat hij altijd naar het midden kruipt en zo zijn flank constant verlaat.

Tsja, we zullen wel zien wat de rest van de transfersoaps nog brengt.



razzle_dazzle

Karel is nog altijd niet weg hoor, het Laatste Nieuws zegt al twee maanden dat hij bij Brugge of Genk heeft getekend. Preud'homme heeft gisteren een onderhoud gehad met de Limburger en hem gevraagd of hij ook daadwerkelijk in Luik zou blijven. Indien ja, zou het gewilde contract aan hem voorgeschoteld worden, indien nee zullen ze meewerken aan een transfer om toch nog wat geld te vangen.

1 ding begrijp ik niet, is Karel dan vergeten wat "wij" voor hem hebben gedaan? Zonder ons speelde hij nu wss bij een modale eersteklasser a la Lokeren...verkommeren in de grijze massa. En dan nog flirten met FCB, waar hij in 5 jaar tijd geen enkele kans heeft gekregen om zich te bewijzen? Dat allemaal voor die paar euro's meer?

Enfin moest het zo zijn, ik zal er geen traan voor laten..Karel rendeert helemaal niet zo goed in een 4-4-2 zoals ik al eerder zei...naast een Leko of Zetterberg en voor een verdedigende middenvelder is hij op z'n best...net zoals een Englebert en Roelands.

Voorts stoort het mij dat jij denkt dat A'lecht zich alleen versterkt heeft, Anderlecht heeft dan ook heel de ruggegraat van hun team moeten vervangen in tegenstelling tot Brugge. En die namen mogen dan allemaal mooi in de oren klinken en de nodige euro's gekost hebben...dat zegt nog altijd niets, uiteindelijk weet je niets van die spelers af! Hassan beste speler van de africa cup hoor ik u denken? Allemaal goed en wel, maar wat doet hij dan nog op zn 31ste? bij een subtopper in Turkije?
Die Argentijnen? Het zullen niet allemaal Frutossen zijn hoor...en Frutos moet zelf ook nog bevestigen.

1 naam om mijn stelling te onderbouwen ==> Clayton Zane!


Hamilton MASTER

Zo kan je bij elke club namen noemen hé.

Clayton Zane is gedurende 14 maanden out geweest met een heel erg zware knieblessure.
De enige matchen die hij speelde, speelde hij goed. Hij scoorde zelfs nog met het hoofd tegen Standard ;).
Hij had geen kans meer om door te groeien bij Anderlecht en mocht vertrekken. Dit in samenspraak met de speler, hij is namelijk gestopt met voetballen!
Wat kon Anderlecht daar aan doen?
Djibrill Cissé heeft zijn been weer gebroken, is hij dan ook een mislukte transfer van Marseille? Toch niet omdat je speler zich blesseert dat het jouw fout is ?

Frutos moet bevestigen? Hij scoort 11 goals in 10 duels...

Kompany had de helft van het seizoen niet gespeeld en toch worden we kampioen.
We hadden Juhasz ook die geblesseerd was. Toch deden Mark De Man en Tihinen het schitterend.
Anderlecht heeft zowel met Hassan als met Bousouffa goede transfers gedaan. De 3 nieuwe argentijnen moeten zich inderdaad nog inpassen en dat zal meer tijd nodig hebben dan Frutos maar toch.

Snap niet dat je op die 31 jaar valt. Jullie gaan Sergeant kopen in plaats van Geraerts...
Karel heeft gepraat met Degryse en de transfer is heel dichtbij.


Ik denk dat Anderlecht al heel sterk heeft geinvesteerd voor het volgende seizoen en dat moest ook.
Kompany, Tihinen, Baseggio, Zetterberg en mogelijk Wilhelmsson vervangen doe je niet zomaar. Maar met wat ze hebben aangekocht denk ik dat ze hun huiswerk goed gedaan hebben. Als we eens een seizoen zonder geblesseerden zitten, zal je zien dat dit Anderlecht weinig punten zal verliezen. Maar we zien nog wel.



razzle_dazzle

Clayton Zane wordt als de grootste miskoop van het laatste decennia beschouwd in Brussel...hij heeft nooit weten te overtuigen, niet voor en zeker niet na zijn blessure.

Zefilho en Jurgen Cavens werden een aantal jaren geleden ook als de nieuwe topspelers beschouwd na 1 goed seizoen bij Lierse, er was zelfs een club die belachelijk veel geld heeft betaald om die twee binnen te halen... ::). Ja Frutos moet nog overtuigen!

Hassan en Boussoufa lijken goede transfer, zijn ze dat ook? Vergeet niet dat Leekens zijn hele ploeg rond Boussoufa had gebouwd hé...in Anderlecht zal hij zich moeten inpassen in het collectief. Om weer een voorbeeld aan te halen: Moreira is een schitterende voetballer bij kleinere teams die in functie van hem spelen, maar hij faalt niet zonder reden bij Standard en Hamburg...enfin Boussoufa krijgt het voordeel van de twijfel ;). Hassan heb ik al op ingespeeld in mijn vorige post.

En idd. er is interesse van Standard voor Sergeant, ik ben daar ook niet echt mee opgetogen, maar ik loop hier dan ook niet te verkondigen dat mijn cluppie als enige versterkt is en dat we jaren onverslaanbaar zullen zijn.

Nu goed, de nieuwe Koller hebben jullie al. Hassan is de nieuwe Wilhelmsson, Van Damme de nieuwe Tihinen en de niuewe Kompany zou ook al getekend hebben zeker? Mss. zit er dit jaar dan toch een tweede ronde in, in de Champions League...en toch heel opvallend dat al die topspelers Anderlecht verkiezen boven alle andere Europese nouja toppers.



Hamilton MASTER

Daar heeft Frutos veel mee te maken natuurlijk.
Ze hebben gezien dat Anderlecht Champions League speelt en dat Frutos er speelt.

We zullen wel zien, ik wil geen al te verhitte discussie en mijn woorden had ik meer moeten wikken en wegen.
Maar ik zie dat Anderlecht zijn huiswerk al bijna af is terwijl andere ploegen nog volop moeten beginnen. Ik zal het zo stellen ;)



razzle_dazzle

Jammer het werd net leuk  ;), maar ik begrijp je wel  :).

Hamilton MASTER

Citaat van: Razzle_dazzle op 30 juni 2006 - 05:14:12
Jammer het werd net leuk  ;), maar ik begrijp je wel  :).

Ik vind het ook leuk om zo te discussieren, wetende dat er geen grote ruzie van komt ofzo, maar ben al 3 dagen super stressy omdat ik straks om 14u mijn uitslag ken.
Daardoor dacht ik dat ik mogelijk eens de stress hier zou kunnen uitwerken en dat leek me geen goed idee ;)



Hamilton MASTER

Citaat van: Raikkonen MASTER op 30 juni 2006 - 11:34:20
Citaat van: Razzle_dazzle op 30 juni 2006 - 05:14:12
Jammer het werd net leuk  ;), maar ik begrijp je wel  :).

Ik vind het ook leuk om zo te discussieren, wetende dat er geen grote ruzie van komt ofzo, maar ben al 3 dagen super stressy omdat ik straks om 14u mijn uitslag ken.
Daardoor dacht ik dat ik mogelijk eens de stress hier zou kunnen uitwerken en dat leek me geen goed idee ;)

Had kennelijk om 13u al mijn uitslag... Maar ben geslaagd... Dus de discussies mogen komen :P ;)



razzle_dazzle

Proficiat kerel  :).

Ps de nieuwste aanwinsten van Standard



Eat that scumback  8)!

Hamilton MASTER

I have more news...

Tchité speelt volgend jaar voor ANDERLECHT !
Hij wou z'n contract niet verlengen en Anderlecht betaalt ongeveer 1.5 miljoen voor hem.
Serhat Akin is nog maanden out en voorin zijn ze een paar spelers kwijt.
Goede nieuwe aanwinst voor Anderlecht die hopelijk snel zijn neus voor doelpunten kan laten zien.

Na Bousouffa een van dé spelers die vorige competitie kleur heeft gegeven.

Standard zou dicht bij een akkoord staan met Steven Defour, omwille dat Standard (ook met het geld dat het voor Tchité krijgt) wil betalen voor Defour.
Defour zou normaal gezien gratis uit Genk vertrekken door de wet van 1978.

Slimme zet van Standard, dat lijkt aan zijn transfers te zijn begonnen.



razzle_dazzle

Er is nog niets officieel omtrent de eventuele transfer van Tchité naar Anderlecht, laat dat duidelijk wezen. Maar Tchité zelf zou wel al een akkoord hebben met de Brusselaars.

Defour heeft ondertussen wel al getekend in Luik, er werd een contract voor 5 jaar overeengekomen.

Of dit een slimme zet is, betwijfel ik...niet alleen betekent Defour een sportief risico: slechts 18 jaar oud, zwaar overroepen??, vedettenstreken,...ook financieel zal dit niet het gewenste resultaat opleveren, Standard dokt immers nog ongeveer 1,5 miljoen voor dat broekventje, terwijl ze voor hun topschutter slechts hetzelfde bedrag krijgen  :-\.

Bovendien zal ook Onyewu meer dan waarschijnlijk andere oorden opzoeken, waardoor zowat 80% van de defensie vertrokken is. Een fatsoenlijke doelman hebben we nog niet...een waardig alternatief voor op de rechterflank hebben we nog niet en ook in de aanval is het magertjes...maarja binnen drie weken begint de competitie en vier speeldagen staan we weer 10 punten achter. ;D

Supermariobros

Jos Vaessen is niet te spreken over de transfer van Steven Defour van Genk naar Standard, de ex-voorzitter Genk haalt zwaar uit naar Standard:

CitaatIk vind dit de lelijkste transfer uit de geschiedenis van het Belgische voetbal", raast Vaessen.

"Ik ben uitzinnig kwaad. Deze transfer is van bij het begin geregisseerd door Luciano D'Onofrio.

"Die heeft al zijn hulpjes ingeschakeld om Defour binnen te halen", klinkt het.

"Dit is een meesterzet van ongeziene sluwheid. Ik zou nog liever gehad hebben dat deze zaak werd afgehandeld via de wet van 1978. Ik zou er alvast meer zelfrespect aan overgehouden hebben."

"Steven Defour is een fijne jongen"

Jos Vaessen steekt het niet onder stoelen of banken: hij is gewoon razend op Standard. "Onze tweede thuismatch is tegen Standard. Dat wordt onze belangrijkste wedstrijd van het jaar", zegt Vaessen.

"Ik voorspel u: het wordt oorlog. Ik kan niemand garanderen dat ik op mijn stoel blijf zitten als Defour met Standard naar Genk komt."

"Ik voel me nu als Zidane tijdens de WK-finale. Hij was buiten zichzelf, en ik ben dat ook."

"Deze beslissing is Defour opgedrongen. Die jongen is helemaal geïndoctrineerd door zijn omgeving. Ik herken Defour hier niet in. Hij is een fijne jongen."

"De stront kan niet hard genoeg stinken"

Jos Vaessen zou na zijn aftreden als voorzitter niet meer met de pers praten, maar doet dat dus toch. "Want de stront kan niet hard genoeg stinken!"

Vaessen zegt dat Genk er uiteindelijk wel zou uitgeraakt zijn met Ajax. "Nu krijgen we een peulschil. Lijkenpikkerij van de zuiverste soort is dit."

"We investeren miljoenen in de jeugd en dan gaat een zweetdief zoals manager Paul Stefani met de centen lopen", zegt hij.

"Standard heeft het meest incorrecte bestuur dat ik ken. Nooit zit ik nog met die mensen aan tafel."

"Ik hoop dat Preud'homme hier geen rol in speelde."

Bron: Sporza.be

The REAL BUTTON Freak

Vaessen is aan het zeveren.

Met Ajax was er helemaal geen akoord, hij mag blij zijn dat Standard zo goed is om een transfer som te geven.

Dufour is in heel deze zaak het smeerlapje, niet Standard.

razzle_dazzle

Hahaha die Vaessen toch, alleen al voor de reactie van die man is deze hele transfersoap het waard geweest.

Maar om toch even op het artikel te reageren:

Wie was het ook alweer die 5 miljoen euro durfde te vragen voor een broekventje dat amper een half seizoen op niveau had gespeeld?

Wie was het ook alweer die ten koste van alles een transfer naar Ajax wou verhinderen...ik citeer: "als Ajax 5 miljoen biedt, vragen wij er 6".

Wie was het ook alweer die weigerde te onderhandelen met Dufours manager Stefani?

Waar zat Vaessen tijdens de onderhandelingen met Standard? Waarom stelde hij toen zijn veto niet? Hij was toch niet verplicht akkoord te gaan met deze transfer hé.

Lijkenpikkerij? Vaessen heeft wel lef, dat moet ik toegeven...om ff een paar namen uit de ploeg van Genk van vorig seizoen op te noemen: Remacle, Pocognoli, Bailly...waar kwamen die jeugdspelers vandaan? Juist ja...van dat maffiacluppie uit Luik. Bailly werd trouwens naar Genk gelokt doordat Vaessen en co een auto aan hem en zijn ouders hadden beloofd + een vet contract!

Ook Defour was geen jeugdproduct van Genk, die werd namelijk weggeplukt bij KV Mechelen (in 2004)...juist op het moment dat die club naar derde klasse ging zakken trouwens. Dat, mijn beste, is lijkenpikkerij!

Trouwens, wie zijn hier nu de calimero's, complotzoekers (hilarisch gewoon die vergezochte verdachtmakingen) en gefrustreerden ?

Goed dat het geen slecht weer is, of LD was ook nog de schuldige  :).

Supermariobros

En Anderlecht heeft zijn 8e aanwinst beet: Mohammed Tchité, de Congolees gaat bij de Brusselaars de concurrentie aan met Frutos, Atkin, Mpenza, Legear.
Naar 't schijnt zouden ze ook Paintsil willen voor de rechtsacher, een Ghanees die op het WK te zien was.

'k Moet zeggen: Ze hebben er zin in bij Anderlecht, maar goed ook want als je Champions League speelt moet je gewapend zijn. Ze kunnen er bij Brussel van meespreken.