Voetbalcompetitie 2006-2007

Gestart door Supermariobros, 13 juni 2006 - 10:42:03

« vorige - volgende »

razzle_dazzle

De budgetrangschikking wijkt normaal gezien enkel een plaats of 2 af, een boerse oprisping/uitzondering niet te na gesproken.

1 en 2 : de echte prijzen : Brugge en Anderlecht, Brugge favoriet gewoon omdat het te lang geleden is voor de bondsploeg, ze hebben een bondsverzekering van 1 titel op 3 jaar. Ook al omdat plaats 2 quasi evenveel waard is voor Anderlecht.
De recente 'coup' in de bond laat er helemaal geen twijfel meer over bestaan. Mijn geld staat op Brugge (btw 3.25 tegen 1).
Zwakke kern, zwak publiek, onbekwame TD, nul uitstraling, toch kampioen. Al jaaaren. Dit is belgisch ... Come on Moggi D'hooghe !

3,4,5 en 6 : de troostprijzen : Uefa, intertoto en nog wat kruimels. Wij, g*nk, gent en de jaarlijks traditionele gehypete provincialer  :P.

Standard, net als elk jaar, kampioen van de vraagtekens. Ga ervan uit dat Onyewu, Dembele en Geraerts nog vertrekken en nog 3 - voor mij - onbekenden overkomen. Nog meer vraagtekens dus, al is een stevige kern de laatste jaren toch min of meer een constante. Alles kan, niks ook.

g*nk met de zwakste resultaat/budget ratio van de laatste jaren lijkt met dat geld alweer geen fatsoenlijke kern te hebben kunnen samenstellen. Afschuw begint mettertijd over te gaan in medelijden met deze wegkwijnende aanfluiting van een voetbal"club" ... Halen ze hun geluk van twee jaar terug nog eens uit de kast ? Of gebeurt dat maar eens in de 50 jaar ?

gent na hun eindspurt vorig seizoen op 9000 toeren ? Niet veel verwachtingen van mijnentwege. Teveel opborrelingen van arrogantie na een paar goede wedstrijden. Megalomane stadionbouwers halen trouwens geen prijzen.

1 Club Brugge
2 A'lecht
3 Standard
4 Gent
5 GBA
6 Genk
7 Zulte-Waregem
...
17 Roeselare
18 Beveren

Frappant:
De Camargo 24 goals...Shité 1 goal
Stijn Meert out zich als homo en wordt stante pede ontslagen door Franky Dury...vervolgens wordt Meertje met open armen ontvangen door Olivier Deschacht en de zijnen ;).



Hamilton MASTER

Boskamp: "Met dit potentieel zeker geen kampioen!"
Hij wil nog versterkingen ZIEN en niet wachten op beloftes van het bestuur.

Sterke woorden van de sympathieke Nederlander, al geeft hij zelf aan zijn eigen bestuur constant het vuur aan de schenen te leggen.


Ik denk dat Anderlecht als enige niet echt heeft moeten inboeten op vorig jaar.
Club is ook iets sterker geworden maar een zwakke ploeg wordt dan een minder zwakke ploeg.
Standard gaat de transfers nog cash betalen, een échte versterking zie ik nauwelijks.


Ik meen dat Anderlecht heel sterk uit de startblokken schiet en dat de rest nog voor de 5de speeldag al een lengte moet laten.
Na de winterstop halen Standard en Club nog een beetje in maar dan is het al te laat. Genk wordt nog nipt 3de.

1) Anderlecht
2) Standard
3) Genk
4) Brugge
5) Lierse ( :D)


17) Beveren
18) Roeselare



Tim C

Ik zal me ook aan een voorspelling wagen:

1) Anderlecht
2) Brugge
3) Standard
4) Genk
5) Gent

17) Sint-Truiden
18) Beveren (gerechtigheid moet toch ooit eens geschieden)

The REAL BUTTON Freak

1) Brugge
2) Anderlecht
3) AA Gent
4) Gba
5) Genk

17) Lierse
18) BEVEREN

beker van België: Gba


Hamilton MASTER

Weer een nieuwe Portugees voor Standard... Sa Pinto komt over van Sporting en tekent voor 1 jaar.

Gaat Standard de Beverse toer op met al die Portugezen? ;) (lichtjes overdreven ....)

Maar weer een heethoofd... Hopelijk houdt iedereen volgend jaar zijn handjes thuis want met zoveel verhitte spelers in je kern kan je maar hopen dat ze geen 'zizou' bewegingen maken ;)


Standard dus toch met 2 goede spitsen aan het begin van de competitie, al is het de vraag hoe lang De Camargo blessurevrij kan blijven...



razzle_dazzle

Tja 1000 € netto aan een buitenlandse of binnenlandse speler maakt veel verschil gezien het fiscaal regime dat ons landje teistert...Sergeant en Messoudi konden niet komen, Sa Pinto en Pletikosa wel. Ook dat is Standard  :).

En idd. hij staat bekend een heethoofd te zijn, maar als hij dat kan omzetten in goede resultaten zoals Conceicao en jawel Costa, is hij voor mij zeker welkom. Sa Pinto werd overigens 46 maal geselecteerd voor het nationale elftal van Portugal.

Los van dat: ik ben op dit moment niet echt gelukkig met deze transfer. Ik stel me de vraag of dit niet meer een opportuniteit dan een noodzaak is? Hij was gratis, een gewezen ster en Portugees...maar het is geen scorende spits, en dat is wat we nodig hadden! Sa pinto heeft het grootste deel van z'n carriere als aanvallende middenvelder of rechteraanvaller gespeeld. Hij heeft minder goals gemaakt dan een kreupele Henk Vos in z'n periode bij GBA...http://www.vi.nl/vi/show/id=40053/dbid=28499/typeofpage=40054/sc=02a05b
Hoe kan hij in godsnaam de vervanger van De Camargo worden?

Bovendien stel ik mij vragen over zijn contract, zo een speler gaat toch niet voor een appel en ei komen spelen he? En zo een speler komt niet voor op de bank te zitten? Voor Geraerts, Leonard en Tchité was er anders onvoldoende geld ter berschikking! Maarja misschien wordt Geraerts gewoon nog verkocht en gooien we het hele systeem weer om in functie van deze ster.

Bon, als morgen Postiga tekent, zwijg ik  :).

Hamilton MASTER

Helder Postiga... Mijn favoriete speler in elk management spel van voetbal dat ik ooit heb gekocht.

Hij is een jongen heel beloftevolle spits met enorm veel groeimogelijkheden.
Mocht Standard hém kunnen kopen, ze zouden een gouden zaak doen. Hem kan je niet met verlies doorverkopen.

Ik had ook eerder gehoopt op Postiga dan op Sa Pinto maar je weet maar nooit, de transferperiode loopt nog even, al zal het voor de CL wel nipt worden.



razzle_dazzle

Citaat van: Raikkonen MASTER op 27 juli 2006 - 23:24:53
Helder Postiga... Mijn favoriete speler in elk management spel van voetbal dat ik ooit heb gekocht.

Hij is een jongen heel beloftevolle spits met enorm veel groeimogelijkheden.
Mocht Standard hém kunnen kopen, ze zouden een gouden zaak doen. Hem kan je niet met verlies doorverkopen.

Ik had ook eerder gehoopt op Postiga dan op Sa Pinto maar je weet maar nooit, de transferperiode loopt nog even, al zal het voor de CL wel nipt worden.

Postiga kopen, zal een droom blijven. Moest hij komen, dan zal het op uitleenbasis van Porto zijn!

Hamilton MASTER

Ook een lening zal een droom blijven.
Heb gehoord dat hij, indien hij uitgeleend wordt, ook clubs uit de Premier League interesse zouden hebben...

Ook al vind ik dat de Premier League geen spek voor zijn bek is... Hij moet het meer hebben van zijn technische kanten.



Supermariobros

#54
Club Brugge heeft zijn competitiestart niet gemist, het stuurde AA Gent naar huis met een 5-0 nederlaag. Club is meteen leider, de overige wedstrijden worden vandaag en morgen gespeeld.

Wat ik wel hekel: op tv wordt er kweet niet hoeveel reclame gemaakt voor Belgacom tv, ze zouden beter eerst eens maken dat ze overal Belgacom kunnen nemen alvorens reclame te maken.  >:(

Supermariobros

We hebben duidelijk onze competitiestart gemist, 3-1 verliezen op Genk is natuurlijk geen schande maar de manier waarop we speelden wel.  :'(  Maar ik bekijk het aan de zonnige kant, het kan volgende week alleen maar beter gaan.

Hamilton MASTER

Standard verloor zijn eerste punten. Het verloor op Lokeren met 2-1.

Vooral de 1ste helft was spannend. Lokeren kwam op voorsprong toen Kovalenko Doll niet goed verdedigde bij een hoekschop en per ongeluk de bal in eigen doel werkte. Kovalenko was de enige spits van Standard vandaag. Standard ging meer dreigen en na een vrije trap werd Defour vrijgelaten op rechts, hij lepelde de bal enig mooi op het hoofd van Geeraerts, een dekkingsfout van Joao Carlos op zijn beurt.

Lokeren kwam echter terug voor rust. Overmeire trapte vanaf de 16 meter een bal loeihard in de kruising, geen kans voor Renard.

In de 2de helft was er veel minder spanning, en werd eigenlijk ontsierd door ref Jordens. Hij gaf een 2de gele kaart aan Tambwe. De eerste kwam er nadat Tambwe de bal van Standard verplaatste naar de juiste plek waar de overtreding plaatsvond. De 2de gele kaart kreeg hij nadat hij een vrije trap van Standard op hem kreeg terwijl hij nog wegstapte van de bal. Erg ongelukkige beslissing van Jordens, al waren beide kaarten theoretisch mogelijk.

Wat Jordens nadien deed was nog vreemder. Joao Carlos brak alleen door en ging op Renard af, Rodrigo Costa kon hem niet meer bijhalen en valt op Carlos. Hiervoor kreeg Costa slechts een gele kaart, wat menige supporters de wenkbrauwen deed fronsen.

Ei zo na werd het 3-1 maar Renard werkte met een mooie parade nog een bal tegen de lat.



Hamilton MASTER

Anderlecht gaat ook puntenverlies lijden...

Van Damme kreeg na een twintig-tal minuten de rode kaart na het tegenhouden van een losgebroken speler van Sint-Truiden.
Anderlecht kwam evenwel op voorsprong na een fraaie aanval en mooi combinatiespel met Tchité.

Overtuigen kon geen van beide ploegen en Sint-Truiden kwam op 1-1 dankzij Munyaneza.
Sint-Truiden werd de betere ploeg en scoorde na heel dom balverlies van Vanden Borre, 2-1 na een doelpunt van Sishuba.

Een kwartier voor tijd nu, maar de kans dat Anderlecht nog scoort met 10 man tegen 11 is klein...



Hamilton MASTER

Citaat van: Raikkonen MASTER op 30 juli 2006 - 22:00:00
Anderlecht gaat ook puntenverlies lijden...

Van Damme kreeg na een twintig-tal minuten de rode kaart na het tegenhouden van een losgebroken speler van Sint-Truiden.
Anderlecht kwam evenwel op voorsprong na een fraaie aanval en mooi combinatiespel met Tchité.

Overtuigen kon geen van beide ploegen en Sint-Truiden kwam op 1-1 dankzij Munyaneza.
Sint-Truiden werd de betere ploeg en scoorde na heel dom balverlies van Vanden Borre, 2-1 na een doelpunt van Sishuba.

Een kwartier voor tijd nu, maar de kans dat Anderlecht nog scoort met 10 man tegen 11 is klein...

Nicky Hayen helpt ons even, 2-2 met nog 13 minuten te gaan...



Hamilton MASTER

Citaat van: Raikkonen MASTER op 30 juli 2006 - 22:02:22
Citaat van: Raikkonen MASTER op 30 juli 2006 - 22:00:00
Anderlecht gaat ook puntenverlies lijden...

Van Damme kreeg na een twintig-tal minuten de rode kaart na het tegenhouden van een losgebroken speler van Sint-Truiden.
Anderlecht kwam evenwel op voorsprong na een fraaie aanval en mooi combinatiespel met Tchité.

Overtuigen kon geen van beide ploegen en Sint-Truiden kwam op 1-1 dankzij Munyaneza.
Sint-Truiden werd de betere ploeg en scoorde na heel dom balverlies van Vanden Borre, 2-1 na een doelpunt van Sishuba.

Een kwartier voor tijd nu, maar de kans dat Anderlecht nog scoort met 10 man tegen 11 is klein...

Nicky Hayen helpt ons even, 2-2 met nog 13 minuten te gaan...

SCHITTEREND !!!! 2-3 voor Anderlecht door Tchité ! Goeie aankoop, mooie pass voor Tchité van jongeling Jonathan Legaer. Geweldige wending in de match. Tchité heel hard gewerkt, zoals we hem kennen van bij Standard. Heel erg mooi slot, maar de fouten in de match van Anderlecht moeten onthouden worden.