Schumacher gelooft in sterke terugkeer

Gestart door Martin, 17 oktober 2005 - 18:40:46

« vorige - volgende »

Martin

 Michael Schumacher gelooft dat Ferrari komend seizoen weer een leidende rol in de Formule 1 kan spelen. De Duitser en de Italiaanse renstal moesten voor het eerst sinds jaren genoegen nemen met een bijrol, maar volgend seizoen staat de jacht op de titel weer centraal.

"Dit was voor ons niet bepaald een seizoen om trots op te zijn", aldus de onttroonde wereldkampioen op zijn website. ,,Maar komend seizoen zullen we er asoluut weer staan. De andere teams zijn er dit seizoen in geslaagd om het gat met ons te dichten. Maar ik zie geen reden waarom wij dit in 2006 niet zouden kunnen doen."

Ferrari won vorig jaar vijftien van de achttien races en Schumacher pakte zijn zevende wereldtitel. Dit jaar werd de Formule 1 gedomineerd door het Renault van de nieuwe wereldkampioen Fernando Alonso en door McLaren. "We zullen deze winter keihard gaan werken om ons doel te bereiken", keek Schumacher vooruit. "Ferrari is nog steeds een geweldig team. We hebben een nieuwe uitdaging nu. Iedereen, en vooral ik, kijkt daar naar uit."

Hoewel Schumacher een contract voor nog een jaar heeft, denkt hij nog niet aan een afscheid. "Waarom zou ik stoppen? Ik heb er nog steeds veel plezier in en voel me super fit. Ik denk alleen aan een afscheid als ik niet genoeg tijd met mijn kinderen kan doorbrengen. Maar dat is voorlopig niet het geval."

bogief1

Hopelijk voor Ferrari. Ik denk wel dat ze volgend jaar meer overwinningen kunnen behalen, maar terug kampioen worden, daar heb ik m'n twijfels over.
Naar het schijnt zou Ferrari al klaar zijn met de wagen voor volgend jaar, kan dit niet een foute beslissing zijn, tenslotte zijn de regels nog niet helemaal gekend. Ik denk bv aan de kwalificatie, als de inhoud van de tank niet meer hetzelfde moet zijn tussen de kwalificatie en de race, dan zullen ze toch de grote ervan weer veranderen, dus moeten ze de rest ook wat verkleinen of vergroten?
Nu ja we zien wel, minder overwinningen zullen ze wel niet halen zeker, het zou "on-Ferrari" zijn.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Juan Pablo

bwah, ik denk dat íe ook wel terug komt, kampioenschap is misschien te ver, maar ze zullen wel 4 tot 6 overwinningen hebben denk ik

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

FerrariMan

Ik denk dat Ferrari volgend jaar gewoon weer niet te kloppen zal zijn.

Hamilton MASTER

Ik denk dat we volgend jaar een sterk blok van Toyota en Williams gaan zien.
Renault moet niet extreem veel doen, McLaren moet de wagen meer constant laten rijden.

Het spreekt voor zich dat Ferrari meer werk heeft, maar daar schuilt misschien ook het gevaar voor de andere teams. Ik hoop dat ze Ferrari niet gaan onderschatten.
Iedereen zal zijn werk wel doen, maar 3 top-teams die samen strijden om de wereldtitel zou mooi zijn.
Dit is al te lang geleden.



Juan Pablo

Citaat van: Sikatsu op 17 oktober 2005 - 20:07:30
Ik denk dat we volgend jaar een sterk blok van Toyota en Williams gaan zien.

Williams lijkt mij nou net het team met de slechtste toekomst, op Midland na (hoop ik), BMW is weg, ze hebben nu Cosworth, nou niet echt een top-motor leverancier, en verder hebben ze Button misgelopen, en heeft hoofdsponser HP adieu gezegd, met Toyota kan ik je niet echt ongelijk geven, maar de rijders zijn niet echt van de top ofso.. misschien dat ze daar nog last van krijgen, want Ralf en Trulli zijn geneigd om overal een paar punten te laten liggen, wat ze een beetje kan opbreken

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

The Iceman

Citaat van: Juan Pablo op 17 oktober 2005 - 20:29:56
ze hebben nu Cosworth, nou niet echt een top-motor leverancier,
Denk dat we Cosworth niet mogen onderschatten. Hebben schatten aan ervaring met V8 motoren. Met welke motoren reden de meeste teams in de jaren '70 denk je ???

Juan Pablo

Citaat van: Snekuem op 18 oktober 2005 - 17:11:29
Citaat van: Juan Pablo op 17 oktober 2005 - 20:29:56
ze hebben nu Cosworth, nou niet echt een top-motor leverancier,
Denk dat we Cosworth niet mogen onderschatten. Hebben schatten aan ervaring met V8 motoren. Met welke motoren reden de meeste teams in de jaren '70 denk je ???

Honda  :)?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

QMaverick

Citaat van: Snekuem op 18 oktober 2005 - 17:11:29
Citaat van: Juan Pablo op 17 oktober 2005 - 20:29:56
ze hebben nu Cosworth, nou niet echt een top-motor leverancier,
Denk dat we Cosworth niet mogen onderschatten. Hebben schatten aan ervaring met V8 motoren. Met welke motoren reden de meeste teams in de jaren '70 denk je ???

Denk niet dat de ervaring van de jaren '70 nu nog enig gewicht in de schaal legt. De techniek is zover veranderd dat je beter bij "0" kan begingen dan bij een motor uit de jaren '70.
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

Ferrari 2010

Citaat van: QMaverick op 21 oktober 2005 - 14:02:36
Citaat van: Snekuem op 18 oktober 2005 - 17:11:29
Citaat van: Juan Pablo op 17 oktober 2005 - 20:29:56
ze hebben nu Cosworth, nou niet echt een top-motor leverancier,
Denk dat we Cosworth niet mogen onderschatten. Hebben schatten aan ervaring met V8 motoren. Met welke motoren reden de meeste teams in de jaren '70 denk je ???

Denk niet dat de ervaring van de jaren '70 nu nog enig gewicht in de schaal legt. De techniek is zover veranderd dat je beter bij "0" kan begingen dan bij een motor uit de jaren '70.
Ik denk het toch wel hoor. Ze zullen er altijd wel iets uit kunnen halen. En bij problemen kunnen ze in uit de oude data info halen over een manier om die problemen op te lossen, of hoe ze dat toen hebben gefixt. Oké, ik ga niet zeggen dat ze daaemee al 50% van hun motor hebben. Allesbehalve, maar ze zullen er wel iets mee kunnen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Rippie

Het zou zomaar kunnen dat Schumacher en Ferrari weer oppermachtig zijn volgend seizoen. Nooit onderschatten. Ze hebben hun nieuwe wagen sneller klaar dan dit jaar, dus ze kunnen er meer mee testen.

Maar over het algemeen durf ik niks te zeggen over komend seizoen. Met de komst van de V8 kunnen de huidige verhoudingen totaal overhoop gehaald worden. Ben benieuwd wie zich het beste aan de nieuwe regels aan kan passen.
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst