2005 FORMULA 1 Sinopec Chinese Grand Prix

Gestart door jw83, 10 oktober 2005 - 00:45:03

« vorige - volgende »

The Iceman

Citaat van: Sikatsu op 16 oktober 2005 - 18:46:09
Citaat van: Jasper op 16 oktober 2005 - 16:38:06
Citaat van: Snekuem op 16 oktober 2005 - 12:29:17Monty die weeral de finish niet haalde door over dat afgebroken putdeksel te rijden ( zijn we al gewoon aan het worden van de Colombiaan ). Toch straf dat Alonso, Fisi en Kimi het konden ontwijken en juist "hij" er weeral over moest rijden.

Toch straf dat jij altijd op Montoya zit te k*kken wanneer hij niet in de fout is.

Sommige mensen moeten kakken op iemand om iets te schrijven hier... Ik volg het ook allemaal niet meer.
Ik weet 1 ding: Montoya is NIET verantwoordelijk voor dit, EN hij had nog meer punten kunnen rapen mocht hij niet aangereden zijn door Pizzonia.
Het gebeurt niet altijd bij hem, ook MS is aangereden door Sato en ga zo maar door.
Je kan altijd mensen viseren maar nu gaat het weer erg ver. Sommige mensen hebben echt hun dosis posts nodig per dag om te overleven, zo lijkt...
Heb die dosissen post echt niet nodig om te overleven, want zo vaak post ik geen berichten. Viseer Montoya alleen maar omdat hij voor een héél groot deel de oorzaak is dat Mclaren, mijn favoriete team sinds vele jaren, de titel van de constructeurs niet heeft gepakt vandaag. En ik ben ervan overtuigd dat een bekend forumlid hier ook mijn mening deelt !  :)

Tim C

Waarom is het altijd Alonso, Schumacher, Todt, Ferrari, Mosley, de stewards, Montoya, Michelin maar nooit...

Ferrari 2010

Citaat van: Snekuem op 16 oktober 2005 - 19:42:04
Citaat van: Sikatsu op 16 oktober 2005 - 18:46:09
Citaat van: Jasper op 16 oktober 2005 - 16:38:06
Citaat van: Snekuem op 16 oktober 2005 - 12:29:17Monty die weeral de finish niet haalde door over dat afgebroken putdeksel te rijden ( zijn we al gewoon aan het worden van de Colombiaan ). Toch straf dat Alonso, Fisi en Kimi het konden ontwijken en juist "hij" er weeral over moest rijden.

Toch straf dat jij altijd op Montoya zit te k*kken wanneer hij niet in de fout is.

Sommige mensen moeten kakken op iemand om iets te schrijven hier... Ik volg het ook allemaal niet meer.
Ik weet 1 ding: Montoya is NIET verantwoordelijk voor dit, EN hij had nog meer punten kunnen rapen mocht hij niet aangereden zijn door Pizzonia.
Het gebeurt niet altijd bij hem, ook MS is aangereden door Sato en ga zo maar door.
Je kan altijd mensen viseren maar nu gaat het weer erg ver. Sommige mensen hebben echt hun dosis posts nodig per dag om te overleven, zo lijkt...
Heb die dosissen post echt niet nodig om te overleven, want zo vaak post ik geen berichten. Viseer Montoya alleen maar omdat hij voor een héél groot deel de oorzaak is dat Mclaren, mijn favoriete team sinds vele jaren, de titel van de constructeurs niet heeft gepakt vandaag. En ik ben ervan overtuigd dat een bekend forumlid hier ook mijn mening deelt !  :)
Misschien dat je hierbij ook mag zeggen dat het dankzij JPM is dat McLaren toch nog even heeft kunnen dromen van de wereldtitel? Ik denk niet dat ze met DC zover waren geraakt. En dan nog, JPM kan er ook niet aan doen dat hij 3 races out was en verschillende keren uit de race is gereden... Nu hebben ze tenminste een kans gemaakt op de WCCT, met DC had dit vermoed ik niet waar geweest, toch niet met die McLaren ondanks dat hij bij RBR mooie dingen laat zien.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

mike

Citaat van: Tim C op 16 oktober 2005 - 20:18:54
Waarom is het altijd Alonso, Schumacher, Todt, Ferrari, Mosley, de stewards, Montoya, Michelin maar nooit...
...Tim :D

Bruno

Sneukum schreef:
Citaat
Heb die dosissen post echt niet nodig om te overleven, want zo vaak post ik geen berichten. Viseer Montoya alleen maar omdat hij voor een héél groot deel de oorzaak is dat Mclaren, mijn favoriete team sinds vele jaren, de titel van de constructeurs niet heeft gepakt vandaag. En ik ben ervan overtuigd dat een bekend forumlid hier ook mijn mening deelt !  :)


Kijk, ik vind dat McLaren die titel dit jaar zeker niet waard was. Een snelle wagen bouwen kunnen ze, maar blijkbaar gaat het materiaal nooit lang genoeg mee, Als je dan kijkt naar de snelheid van Renault die deze race opteerden voor een blokje dat maar 1 race mee moest gaan kan je je zo al inbeelden waar de snelheid zit.

Voor ik verder ga: Ik ben helemaal geen fan van Montoya, dat hij er dit jaar soms lullig af ging vond ik echt wat voor hem (Michaël Schumacher kon er dit weekeinde ook wat van trouwens  :o) maar zeggen dat het bijna helemaal op zijn conto komt dat het grijze team de construcetuerstitel niet gehaald heeft is totaal verkeerd. Als ik jou redenering wél zou volgen zou ik me toch de vraag stellen waarom Kimi dan geen kampioen geworden is dit jaar? Of reed die niet in dat team dat zo'n goede wagen had dat ze de constructeurstitel zouden verdiend hebben?

Nn, het was inderdaad een nogal dom ongeluk in verband met dat riooldeksel, maar ik ben er zeker van dat er nog genoeg andere piloten waren geweest die in diezelfde situatie net hetzelfde zouden voor gehad hebben. Wat me wel stoorde was dat er blijkbaar geen echte teamgeest in het McLaren kamp bestaat. Als ik lees wat Kimi over de race zegt en deze regel komt erin voor:
Citaat
De safetycar kwam buiten door het losse riooldeksel. De ronde voordat Juan Pablo het raakte, had ik gezien dat het onder een rare hoek lag en kon het de ronde nadien nog net ontwijken.
Dan vraag ik me af waarom hij dit niet doorgaf aan het team zo dat deze zijn teamgenoot konden waarschuwen want dit leek me toch belangrijk?

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Alan Blues

Heb de race weer niet gezien wegens een Thais feest gisteren. Te moe om de video nog te programmeren...  :-\

En op een degelijke samenvatting op Sportweekend moet je ook niet rekenen.  >:(

Maar ging Coulthard niet wereldkampioen worden dit seizoen? ;)

Bruno

Citaat van: Alan Blues op 17 oktober 2005 - 01:19:05

Maar ging Coulthard niet wereldkampioen worden dit seizoen? ;)

Hij is het toch "niet" geworden?  :D


Voor alle duidelijkheid, ik vond ook dat hij me dit jaar toch aangenaam verrast heeft. Wat ik niet echt snap want in zijn vorig team leek het wel alsof hij met hetzelfde materiaal niet echt mee kon.  :-[

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

FerrariMan

Ik heb de race in stukken gezien maar hetgeen ik zag was triest. Schumacher ontgoochelde me wel, hij wou precies het seizoen in stijl afsluiten ;)

Verdiende titel voor Renault, slim gespeeld in de tweede helft van het seizoen.

Volgende jaar terug bandenwissels en nieuwe kwali..ik ben benieuwd.

The Iceman

Citaat van: Bruno op 16 oktober 2005 - 22:36:55
maar zeggen dat het bijna helemaal op zijn conto komt dat het grijze team de construcetuerstitel niet gehaald heeft is totaal verkeerd.
Laat ons grofweg even tellen hoeveel punten Montoya dit jaar cadeau gegeven heeft aan Renault door zijn eigen stommiteit of aanvaringen met backmarkers. Puntenverlies dat te vermijden was geweest ! 
Montreal en Spa, ongeveer 8 punten per race, dus 16 punten
Monaco, ongeveer 3 punten omdat hij vanachter moest starten door die breaktest. Had gemakkelijk op het podum kunnen eindigen daar omdat Renault serieus met de bandjes sukkelden.
China, minstens een punt of 5 ( misschien niet zijn fout, maar het is toch weer 'hij' die erover moet rijden )
Turkije, slechts 2 punten
Hockenheim, 2 punten
Dus opgeteld ongeveer 28 punten dat Mclaren meer had kunnen halen dit seizoen ! En aangezien het verschil tussen Renault en Mclaren slechts 9 punten bedraagt in de eindstand van het constructeurskampioenschap ???
De enige 10 punten die Kimi verloren heeft voor het team door zijn eigen fout zijn volgens mij die van Nürburgring toen hij zijn voorband flatspotte.
Akkoord Mclaren heeft ook veel punten verspeeld door betrouwbaarheidsproblemen, maar daar kan Kimi niets aan doen hé !  :)

Jasper

Citaat van: lieven op 16 oktober 2005 - 19:29:57
grappige dingen gebeurd vandaag in de race :)
MS twee keer grappig :) (kdnek dat hij dat niet zo grappig vond) en alonso zijne auto, stond ide in de fik ofzo als hij juist geparkeerd was? ze waren hem toch aan het blussen :p
had da 2 ronden eerder geweest he :)
dan had hij de frustratie van KR gekend van een tijdje geleden :)

Volgens mij was dit gewoon een truc, en had Alonso een knop op zijn stuur metdaarachter: "Blow engine (push only AFTER the race!!)", zodat de wagen zou branden en er ineens 10 kilo blusschuim zou opliggen zodat de wagen ofwel toch niet meer gecontroleerd wordt ofwel toch nog door de weging geraakt. :P :P

Jasper

Citaat van: Snekuem op 17 oktober 2005 - 17:16:48
Citaat van: Bruno op 16 oktober 2005 - 22:36:55
maar zeggen dat het bijna helemaal op zijn conto komt dat het grijze team de construcetuerstitel niet gehaald heeft is totaal verkeerd.
Laat ons grofweg even tellen hoeveel punten Montoya dit jaar cadeau gegeven heeft aan Renault door zijn eigen stommiteit of aanvaringen met backmarkers. Puntenverlies dat te vermijden was geweest !
Montreal en Spa, ongeveer 8 punten per race, dus 16 punten
Monaco, ongeveer 3 punten omdat hij vanachter moest starten door die breaktest. Had gemakkelijk op het podum kunnen eindigen daar omdat Renault serieus met de bandjes sukkelden.
China, minstens een punt of 5 ( misschien niet zijn fout, maar het is toch weer 'hij' die erover moet rijden )
Turkije, slechts 2 punten
Hockenheim, 2 punten
Dus opgeteld ongeveer 28 punten dat Mclaren meer had kunnen halen dit seizoen ! En aangezien het verschil tussen Renault en Mclaren slechts 9 punten bedraagt in de eindstand van het constructeurskampioenschap ???
De enige 10 punten die Kimi verloren heeft voor het team door zijn eigen fout zijn volgens mij die van Nürburgring toen hij zijn voorband flatspotte.
Akkoord Mclaren heeft ook veel punten verspeeld door betrouwbaarheidsproblemen, maar daar kan Kimi niets aan doen hé ! :)

Montreal: het team moet het hem maar laten weten dat de SC er net aankomt.
Spa: niet zijn fout
Monaco: braketest, ik denk niet dat hij echt de bedoeling had om twee man te rammen
China: niet zijn fout, ik wil jou wel eens een putdeksel zien ontwijken op de autostrade wanneer er twee wagens vlak, maar dan ook vlak voor je rijden
Turkije: niet zijn fout, hij had het kunnen voorkomen maar het was niet zijn fout
Hockenheim: ik neem aan dat je de kwali bedoelt, zo'n fouten kan je gewoon maken, maar het zijn inderdaad twee punten die aan hem te wijten zijn

Dan kom ik aan een totaal van 2. En Kimi heeft er 10 verloren. Het enige wat ik hieruit kan afleiden is dat je al sinds enkele GP's op zoek bent naar een zondebok en in JPM de beste persoon hebt gevonden...

The Iceman

Denk dat we hierover kunnen blijven discussiëren Jasper. Daarom mijn laatste reply hierover ! Waarom ik Montoya als 'zondebok' neem ?? Omdat hij in het team rijdt dat meevecht voor de titel in 2005 en tevens mijn favoriete team is, anders had ik even goed over Sato zijn capriolen of Webber zijn voorvalletjes kunnen beginnen, maar BAR en Williams konden jammer genoeg niet wedijveren met Renault en Mclaren dit seizoen.
Wat die gedubbelden betreft, normaal gezien moeten die aan de kant als er een snellere wagen aankomt, maar is het "geen toeval" dat Montoya er twee keer mee in aanraking komt ?? Laten we hem in Turkije nog het voordeel van de twijfel geven, maar Spa was toch een enorme blunder !
Putdeksel ? Kimi, Fisi en Alonso kunnen ernaast rijden, Montoya rijdt erover, terwijl Kimi al een ronde van tevoren wist dat dat deksel daar scheef lag.
Die schuiver in Hockenheim ??? Veel te wild die laatste bocht in, toch een serieuze fout. Beetje trager door de bocht en een plaats op de eerste rij was een feit geweest, aangezien hij al een serieuze voorsprong had in de laatste sector.
Rode licht in Montreal ??? Hij is toch niet kleurenblind hé !  ;)
Monaco, die breaktest, het Colombiaans potje kookt over en hij denkt niet na over de gevolgen.
Wat ik gewoon wil aantonen is dat Montoya soms fantastische dingen laat zien ( zijn 3 overwinningen dit jaar ) en de race nadien ongelofelijk kan blunderen. Precies of hij zit vaak te dromen in zijn bolide of is hij niet geconcentreerd genoeg bezig. 

bogief1

Niet Montoya geeft de punten weg, maar mercedes. Montoya is er vaak uitgereden geweest en kimi mocht dankzij de mercedes meermaals de race staken of achteraan starten.
Zoals al eens gezegd: McLaren heeft meer punten verloren, dan renault gewonnen.
Dit is natuurlijk de verdienste van Renault.
Je zit nu te "zagen" over Montoya, maar wat dan te zeggen van Shumy (niet als kritiek bedoeld op hem), maar hij deed ook 2x een raar maneuver. Autosport is gewoon een sport waar je ook een dosis geluk moet hebben, of beter gezegd geen ongeluk. Zie Kimi...
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Hamilton MASTER

Montoya de schuld geven is kinderachtig.

Renault had een betere wagen (qua zekerheid) en McLaren niet. Punt.

Wat kan Montoya eraan doen dat Pizzonia net nieuwe banden had gestoken en hij voorbij Monty wou raken ? Hij was gedubbeld maar Pizzonia moest weer eens ont-dubbelen... Stomme zet die Montoya veel punten kostte.

Als jij een achterin wordt aangereden met de auto, is het dan ook jouw fout omdat je niet goed reed?

F1 is een sport waar elk detail belangrijk is en elk kleine foutje kan leiden tot een opgave. Dit zou je toch al moeten weten. Als anderen die foutjes maken op jou, kan jij er toch niets aan doen?
Of was het ook MS zijn fout dat Sato op hem reed in Spa ?