Digitale televisie

Gestart door JVA, 17 juni 2005 - 15:41:29

« vorige - volgende »

JVA

Het zit er aan te komen.

Er gaat dus heelwat veranderen op gebied van televisiekijken de volgende maanden.

Zitten jullie er op te wachten?
Wat verwachten jullie er eigenlijk van?

Ik zit er niet echt op te wachten, maar hoop op zenders die me veel autosport of motorsport uitzenden, al ben ik al erg tevreden met Europsort, dat ik nu via C+ heb. Bij Telenet komt Eurosport trouwens in het basispakket!

Ik verwacht dat het voor de consument een pak duurder zal worden, doordat je meerdere pakketten zult moeten aanschaffen wil je alle favorieten programma's kunen zien.

Ik ben ook eens benieuwd wat er gaat gebeuren met C+ en vooral met C+digitaal, want dat wordt vrees ik overbodig!




Jasper

Ik zit te wachten op de mogelijkheden als mijn pa in een goede bui is en er verdorie 200 euro voor wil neertellen :o

Raikkonen MASTER

Hoe bedoel je "bij telenet komt Eurosport in het basispakket" ?

Als je telenet hebt en niet ADSL kan je dus gratis naar Eurosport kijken zonder bij te betalen?

Oei, dan wil ik niet meer op kot zitten  ;)

McChouffe

Mij stoort het vooral dat er 2 "systemen" zullen zijn. Via ADSL (Belgacom) en kabel (Telenet).  Het was blijkbaar teveel moeite gevraagd om samen te werken en met 1 systeem te komen.
Het enige voordeel is misschien de concurrentie tussen Belgacom en Telenet op prijsvlak, alhoewel ik er weinig van verwacht. Misschien maken ze zelfs mooie prijsafspraken.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Raikkonen MASTER

We zijn in België gek dat we zo schandalig vele betalen aan Internet en televisie.  >:(

Ik vind dat dat een van de 1ste zaken moet zijn waar een prijsdaling op komt.

Uit onderzoek blijkt dat we in België meer dan anderhalve keer meer betalen als de gebruikers in Frankrijk. Voor hetzelfde internet en televisie gebruik.

Door de concurrentie zullen er de komende maanden wel nieuwe acties komen maar vooraleer we op het gemiddelde Europese niveau zitten zal het toch heel lang duren.

McChouffe

Citaat van: Raikkonen MASTER op 17 juni 2005 - 16:05:15
We zijn in België gek dat we zo schandalig vele betalen aan Internet en televisie.  >:(

Ik vind dat dat een van de 1ste zaken moet zijn waar een prijsdaling op komt.

Uit onderzoek blijkt dat we in België meer dan anderhalve keer meer betalen als de gebruikers in Frankrijk. Voor hetzelfde internet en televisie gebruik.

Door de concurrentie zullen er de komende maanden wel nieuwe acties komen maar vooraleer we op het gemiddelde Europese niveau zitten zal het toch heel lang duren.

Volledig gelijk.
Kijk ook maar naar Nederland. Prijzen voor ADSL/kabel zijn daar vergelijkbaar, snelheden ook. Maar de meeste providers gebruiken een Fair Use Policy (per maand 100GB downloaden is normaal) of helemaal geen downloadlimieten. Hier in België zitten we nog steeds met die hopeloos achterhaalde 10 - 15 GB downloadlimiet.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

JVA

Citaat van: Raikkonen MASTER op 17 juni 2005 - 15:46:32
Hoe bedoel je "bij telenet komt Eurosport in het basispakket" ?

Als je telenet hebt en niet ADSL kan je dus gratis naar Eurosport kijken zonder bij te betalen?

Oei, dan wil ik niet meer op kot zitten  ;)

Gratis wil zeggen:
De prijs van het basispakket = de prijs die je nu betaald voor de kabel,
maar...
je moet wel zo een set-up box bijkopen (+- 200 €)


Ferrari 2010

Citaat van: Raikkonen MASTER op 17 juni 2005 - 15:46:32
Hoe bedoel je "bij telenet komt Eurosport in het basispakket" ?

Als je telenet hebt en niet ADSL kan je dus gratis naar Eurosport kijken zonder bij te betalen?

Oei, dan wil ik niet meer op kot zitten  ;)
Het gaat niet echt om je internet hé.
Als ik het goed begrepen heb zit het zo:
Mixt-ics, onderdeel van telenet, is beheerder van de kabel voor de televisie, de distributie dus eigenlijk.
Belgacom had tot voor kort geen televisie in het aanbod dacht ik. Maar ze willen dit nu ook en gaan dit aanbieden over de lijn waar zij de beheerder van zijn. Meerbepaald de telefoonlijn. Als je dus Mixt-ics hebt voor je televisie heb je dus automatisch hun kanalen denk ik. Heeft niks te maken met waar je je internet hebt.

Dat is hoe ik denk dat het ineen zit, neem het nu niet bepaald direct als waarheid aan  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Raikkonen MASTER op 17 juni 2005 - 16:05:15
We zijn in België gek dat we zo schandalig vele betalen aan Internet en televisie.  >:(

Ik vind dat dat een van de 1ste zaken moet zijn waar een prijsdaling op komt.

Uit onderzoek blijkt dat we in België meer dan anderhalve keer meer betalen als de gebruikers in Frankrijk. Voor hetzelfde internet en televisie gebruik.

Door de concurrentie zullen er de komende maanden wel nieuwe acties komen maar vooraleer we op het gemiddelde Europese niveau zitten zal het toch heel lang duren.
Nieuwe acties? Waarschijnlijk wel, maar of dat een prijsdaling van het abbonement zal zijn is nog maar de vraag.Tot hiertoe zijn er enkel nog maar van die vriendenacties en van die gratis-aansluitingacties geweest.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Bij Telenet (MixTics) komt er geen meerprijs bij, het enige dat je hoeft doen is een Digibox (200 Euro) of de Digicorder (299 Euro) aanschaffen. Voor wie geen Telenet klant is zal er een installateur van Telenet langs komen om een kabelmodem te installeren en zal ook je decoder aangesloten worden. Met de Digicorder kan je beelden opnemen, dit is met de Digibox niet mogelijk.

Voor meer info: http://televisie.telenet.be/

Jasper

Maar als je een DVD-recorder hebt kan je met de digibox nog altijd wel opnemen zou ik denken he, het signaal komt immers in je DVD-speler voordat het in je tv komt.

JVA

Citaat van: Schumi 2005 op 17 juni 2005 - 16:53:35
Citaat van: Raikkonen MASTER op 17 juni 2005 - 15:46:32
Hoe bedoel je "bij telenet komt Eurosport in het basispakket" ?

Als je telenet hebt en niet ADSL kan je dus gratis naar Eurosport kijken zonder bij te betalen?

Oei, dan wil ik niet meer op kot zitten  ;)
Het gaat niet echt om je internet hé.
Als ik het goed begrepen heb zit het zo:
Mixt-ics, onderdeel van telenet, is beheerder van de kabel voor de televisie, de distributie dus eigenlijk.
Belgacom had tot voor kort geen televisie in het aanbod dacht ik. Maar ze willen dit nu ook en gaan dit aanbieden over de lijn waar zij de beheerder van zijn. Meerbepaald de telefoonlijn. Als je dus Mixt-ics hebt voor je televisie heb je dus automatisch hun kanalen denk ik. Heeft niks te maken met waar je je internet hebt.

Dat is hoe ik denk dat het ineen zit, neem het nu niet bepaald direct als waarheid aan  ;)

Dit is volgens mij voledig correct.

Ik heb ADSL voor PC en Mixt-ics voor de kabel-TV

Het probleem vrees ik dat als je alle kananlen wil bekijken je verschillende pakketten bij misschien wel verschillende leveranciers moet aankopen.

Ondertussen weet ik al dat C+ van naam verandert naar PRIME. dat worden 6 filmkanalen + 2 sportkanalen.

Canaaldigitaal daarentegen wordt (veronderstel ik) opgeslorpt door het digitale aanbod van Telenet.

Dus...Canaal Digitaal wordt telenet en er verandert dus maar weinig. Alleen wordt via een grootse reclamecampagne iedereen er warm voor gemaakt.

Ik kan nu ook al (digitaal) kijken naar:
4 filmkanalen
1 dierenzender
Discovery Channel
Adventure channel
Eurosport
Eurosport2
Extreme sport
Een modekannaal
Twee of drie muziekkanalen
Plaboy channel
Adult channel
(Al ken ik deze laatste twee eigenlijk niet.... :D)
en ik vergeet er wellicht nog enkele waar ik nooit naar kijk.... ::)

Tel daar het gewone aanbod van 30 kanalen bij en ik heb er nu ook 50
Dus zal er voor mij wel niet veel veranderen vermoed ik qua aanbod.



Ferrari 2010

Die dierenzender bedoel je National Geographic mee denk ik.

Voor de mensen die niet weten wat er juist wegvalt als je geen digitale tv gaat nemen, hieronder een link naar de lijst van Mixt-ics (telenet)
http://televisie.telenet.be/nl/televisie/standaard/zenders.html

Als je daar links in het menu "digital TV" kiest kan je bovendien even kennismaken met de digitale toekomst van de tv.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

cookie

Dat word dus echt niks die digitale TV! ten eerste is het niet overal te verkrijgen, telenet digitale TV kan ik hier niet krijgen aangezien integan bij mij de kabel verzorgd en die hebben zelf een decoderke in elkaar geflanst met alle huidige zenders in digitale kwaliteit, en that's it.

Daar geef ik geen 199 euro aan uit. Belgacom word al helemaal niks via de telefoonlijn. Goede kwaliteit digitale TV moet je al gauw 6mb/s voor hebben. terwijl je via de lijn van belgacom maar 9mb/s in totaal krijgt. Dus je kan niet tegelijkertijd internetten en TV kijken want dan krijg je blokjes beeld zoals bij streaming video op internet. Ik kan via sateliet het verschil zien tussen 3 mb/s op de ene zender (motorsTV) en 10 mb/s op de andere (eurosport franrijk) en dat is gigantisch! MotorsTV ziet eruit alsof het een VHS cassete is die afspeelt en eurosport ziet eruit als een DVD.

en je moet in 1 pakket alles kopen, internet, TV en telefoon. Afzetterij noem ik dat.

Telenet heeft die problemen niet maar dat is dus niet overal verkrijgbaar, alleen in mixtics gebied. En dan gaan ze van huidige gratis zenders betaalzenders maken, das een goeie grap!

En die extra zenders stellen echt niks voor, hier vind je een word document met de nieuwe zenders die ze gaan uitzenden: http://televisie.telenet.be/nl/downloads/docs/Fact_sheet_themakanalen.doc

Ik heb bijna al die zenders op de schotel en het is allemaal brol, toch voor ons autosport fanaten. Enkel NASN is interesant, in de UK zenden die live Nascar uit maar in duitsland via de digitale kabel niet, dus dat zal in Belgie ook wel niet uitgezonden gaan worden.

Nee, digitale TV trekt zo op het eerste gezicht op niks. Dat ze de vlaamse zenders maar eens bij op de schotel duwen dan kan die kabel opgezegd worden.

FerrariMan

Nu kost het nog veel maar wacht maar, over een jaar of drie lopen er weer tal van promoties.
Hopelijk is het dan ook over verkrijgbaar..