Hoe lang nog voor Villeneuve?

Gestart door FerrariMan, 09 juni 2005 - 13:52:00

« vorige - volgende »

Hoe lang blijft JV nog bij Sauber

Canada of USGP ligt hij buiten
1 (4.3%)
Na de GP van Frankrijk 2005 (Jasper ;))
2 (8.7%)
Later in het seizoen 2005
5 (21.7%)
Na dit seizoen (ook 2005 Jasper)
5 (21.7%)
Hij mag blijven
10 (43.5%)

Totaal aantal stemmen: 17

Raikkonen MASTER

#30
Citaat van: BenedictusXVII op 12 juni 2005 - 22:04:43
Citaat van: WebMachine op 12 juni 2005 - 21:58:20
Citaat van: BenedictusXVII op 12 juni 2005 - 21:38:22
status-hunter?

Indien je weer gaat beginnen met het tweewekelijkse 'bekritiseer iemand die regelmatig post' spelletje, 1 advies, via PM.
Citaat

't Was maar een grapje van RM denk ik  ;)
In dat geval heb ik er geen probleem mee maar gezien er geen  :) of  ;) bij stond, kan ik dat niet rieken. ;)

Maar bon, het ging hier over JV.

Ik zal er  

achterzetten in het vervolg. ;) Was idd mopje.

JV dan: hij kan met een topteam nog minstens 2x de wereldtitel pakken. dat is mijn prognose.

dj Peter

Van mij mag JV bij Sauber blijven, misschien dat ie volgend jaar dan een BMW-motor achter zijn gat heeft en iets beter presteerd?
Ik vind trouwens deze topic overbodig: wat te denken van Montoya bij McLaren??
In Canada heeft ie toch ook weer een paar blunders gemaakt,één zelfs met de zwarte vlag als gevolg.  ::) 

Raikkonen MASTER

Citaat van: SaffierFM op 12 juni 2005 - 22:57:05
In Canada heeft ie toch ook weer een paar blunders gemaakt,één zelfs met de zwarte vlag als gevolg.  ::) 
Goh, heb jij dat gerucht ook gehoord? ;)

Nou ik hoop nog steeds dat Villeneuve een zitje krijgt bij McLaren.
Ze kunnen hem betalen en hij zou volgens mij nog altijd een meerwaarde betekenen.
Villeneuve volgend jaar bij McLaren? Graag.

Doefie

Citaat van: BenedictusXVII op 12 juni 2005 - 21:24:41
Citaat van: WebMachine op 12 juni 2005 - 21:22:32
Citaat van: Jasper op 11 juni 2005 - 20:34:58
Ik denk dat hij met één snelle ronde niet veel critici de mond gaat 'sneren' hoor...

En met dit resultaat t.o.v. zijn teamgenoot al helemaal niet  :-\
:)

Wat is er dààr nu leuk aan? ::)

Citaat van: Raikkonen MASTER op 12 juni 2005 - 21:30:41
Als hij zijn looneisen een beetje aanpast toch.

Een van de zovele wilde gezegden over Villeneuve. Als hij zelf beweert dat hij zelfs gratis wilt rijden bij een topteam, waarom houdt men dat dan steeds vol om dit te zeggen?

Raikkonen MASTER

Dan trek ik in wat ik zei.
Ik zou wel willen dat hij het bij McLaren probeerde. Nu nog zorgen dat Montoya zijn zitje afgeeft ;)

Doefie

Citaat van: Raikkonen MASTER op 12 juni 2005 - 23:29:31
Dan trek ik in wat ik zei.
Ik zou wel willen dat hij het bij McLaren probeerde. Nu nog zorgen dat Montoya zijn zitje afgeeft ;)

Beetje slecht presteren en dat komt vanzelf ;)

Jasper

Montoya inleveren voor JV, ben jij GEK??!!! ??? ??? ???

FerrariMan

Volgens Italiaanse bronnen (wacht nog op betrouwbaardere info) zal Villeneuve voor de resterende Europese GP's vervangen worden door Liuzzi.

Doefie

Citaat van: BenedictusXVII op 13 juni 2005 - 17:40:29
Volgens Italiaanse bronnen (wacht nog op betrouwbaardere info) zal Villeneuve voor de resterende Europese GP's vervangen worden door Liuzzi.

Tja, Italiaanse krant schrijft over een Italiaanse coureur. Straks verschijnt er hier in het laatste nieuws ofzo dat Bas Leinders bij Ferrari zou gaan rijden... is net hetzelfde.

Doefie

Citaat van: Jasper op 13 juni 2005 - 14:19:57
Montoya inleveren voor JV, ben jij GEK??!!! ??? ??? ???

En waarom niet? Villeneuve kan nog wel mooie dingen laten zien in een topwagen. Als hij vertrouwen heeft in de wagen en als de wagen wat sneller zou zijn, iets wat Sauber natuurlijk niet wilt toegeven, zou je Villeneuve ook beter zien presteren. Kijk naar BAR-Honda in 2000. Villeneuve had veel vertrouwen in de wagen en hij presteerde ook, weliswaar met een trage wagen. Zet hem in een McLaren, Ferrari, Williams of Renault en hij zal mooie dingen laten zien.

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 13 juni 2005 - 17:59:31
Citaat van: BenedictusXVII op 13 juni 2005 - 17:40:29
Volgens Italiaanse bronnen (wacht nog op betrouwbaardere info) zal Villeneuve voor de resterende Europese GP's vervangen worden door Liuzzi.

Tja, Italiaanse krant schrijft over een Italiaanse coureur. Straks verschijnt er hier in het laatste nieuws ofzo dat Bas Leinders bij Ferrari zou gaan rijden... is net hetzelfde.
Het kan een gerucht zijn uiteraard, maar je moet nu ook geen oogkleppen opdoen omdat het over JV gaat. Het gaat gewoon slecht met hem bij Sauber en waar rook is is vuur. Natuurlijk zal hij er helemaal geen schuld in hebben en probeert iedereen JV te nekken  ;)

Doefie

Citaat van: BenedictusXVII op 13 juni 2005 - 18:05:27
Het kan een gerucht zijn uiteraard, maar je moet nu ook geen oogkleppen opdoen omdat het over JV gaat. Het gaat gewoon slecht met hem bij Sauber en waar rook is is vuur. Natuurlijk zal hij er helemaal geen schuld in hebben en probeert iedereen JV te nekken  ;)

Tja, maar als we ook maar één ding fout zeggen over Herr Michaël vlieg je ook naar onze kop ;) Kwestie van favoritisme he. Ik weet ook dat hij niet optimaal presteert, maar ja ... ik mag niks zeggen he.

FerrariMan

#42
Ik verdedig MS enkel met feiten en ben niet vies van kritiek te geven wanneer het niet goed gaat, ik voel niet telkens de drang om het op iemand anders te stoten.

Villeneuve is de Del Piero van de F1 geworden, de gevallen ster waarvan iedereen op zijn terugkomst blijft wachten. Alleen is de F1 niet zo vergevingsgezind. Persoonlijk hoop ik op een revival, F1 heeft zo'n iemand nodig. En ergens is het wel wat 'lomp' van Peter Sauber om JV 'traag' te noemen gezien dat de moraal niet positief zal beïnvloeden.

We zullen wel meer weten over een weekje of 2.

edit:

om het nog langs een andere kant te bekijken:
CitaatWhen Peter Sauber launched an invitation to the journalists for a breakfast Friday morning, he did not expect that he would be crucified by Jacques Villeneuve in the newspapers of the day. Or perhaps he suspected it...

But it does not matter, if he (PS) should be believed at least, since he claims not to read the newspapers, what relates to him.

When one showed him the article which made a good half-page of a daily Montreal newspaper with a photograph of Villeneuve capped with a Sauber Petronas cap, Sauber emitted the following comment:

"Initially, I am very happy for the publicity that it makes us. Of course, I would have liked it better if Jacques smiled more (instead of pouting). And in any event, when he (JV) expresses himself in French, that does not disturb me so much... "

The Swiss business man of the team which bears his name, made this German comment, since it is in this language that he answered the journalists by the means of an interpreter, estimating that his English is not good enough.

In the newspaper, Villeneuve said it's like speaking to a wall when he addresses Sauber, since he (PS) would not hold account of his observations at all.

Villeneuve reproaches Sauber, of using him for image purposes as a former champion for marketing purposes, and to try to obtain more money.

All the questions concerning his (PS) relations with Villeneuve, Sauber primarily answered that "it is normal that one criticizes when the things do not go as one hopes for."

"It is normal, he repeats, that a veteran driver makes it known to him his dissatisfaction."

Sauber has affirmed that "most importantly is that Jacques communicates with his engineer."

On this subject, Villeneuve gets along very well with Giampaolo Dall' Ara.

As for marketing, Sauber says he is doing his best but its hard to find sponsorship... However, "our personal relations are absolutely normal. He repeated with insistence, it would take something of very serious nature to make him and JV to not get along any more."

Sauber insisted much on another point: "When I say that Villeneuve is slow, I was speaking of his fast lap only during qualifications, where he (JV) could go more quickly." Sauber clearly recognized however that the car was also the cause, and was not sufficiently fast.

Sauber did not offer a politically correct answer when he (PS) was asked if he knew what he knows now, would he have signed
Villeneuve? Sauber preferred not to answer..., and he also refused to confirm if Villeneuve will be back next year in spite of his two year contract.

While waiting, Sauber says with humour that a better prepared car could gain one second, and that Villeneuve could add another second to it. Stating that he (PS) then can roll off in a new Cadillac

Jasper

Citaat van: Doefie op 13 juni 2005 - 18:01:48
Citaat van: Jasper op 13 juni 2005 - 14:19:57
Montoya inleveren voor JV, ben jij GEK??!!! ??? ??? ???

En waarom niet? Villeneuve kan nog wel mooie dingen laten zien in een topwagen. Als hij vertrouwen heeft in de wagen en als de wagen wat sneller zou zijn, iets wat Sauber natuurlijk niet wilt toegeven, zou je Villeneuve ook beter zien presteren. Kijk naar BAR-Honda in 2000. Villeneuve had veel vertrouwen in de wagen en hij presteerde ook, weliswaar met een trage wagen. Zet hem in een McLaren, Ferrari, Williams of Renault en hij zal mooie dingen laten zien.
En kan je nu hiervan ook echte bewijzen leveren? Niet dus. Jij doet alsof je de persoonlijke assistent bent van Jacques, want je weet zo goed wanneer hij wel en niet de wagen vertrouwt. Je noemt daar dan een voorbeeld op van VIJF jaar geleden, dat dus helemaal niet meer relevant is. Vorig seizoen zat hij in een Renault en waar was hij? Nergens.

En waarom Villeneuve niet inruilen voor Montoya? Ten eerste omdat Villeneuve nogal een kwal is binnen een team. Dat is uit het verleden genoeg gebleken. Ten tweede omdat hij helemaal niet te vertrouwen is als het om prestaties gaat. Ten derde omdat hij zijn wagen niet kan afstellen: ik herinner me nog goed dat Panis daarvoor instond bij BAR. Reden genoeg waarom niet?

Je zegt daar trouwens dat Peter Sauber niet in eigen boezem wil kijken, maar ik weet zeker dat hij eens gezegd heeft dat hij Villeneuve niet kan buitengooien voor hij zelf z'n wagen op punt heeft staan.

Doefie

Citaat van: Jasper op 13 juni 2005 - 22:24:21
En kan je nu hiervan ook echte bewijzen leveren? Niet dus. Jij doet alsof je de persoonlijke assistent bent van Jacques, want je weet zo goed wanneer hij wel en niet de wagen vertrouwt. Je noemt daar dan een voorbeeld op van VIJF jaar geleden, dat dus helemaal niet meer relevant is. Vorig seizoen zat hij in een Renault en waar was hij? Nergens.

Je zegt daar trouwens dat Peter Sauber niet in eigen boezem wil kijken, maar ik weet zeker dat hij eens gezegd heeft dat hij Villeneuve niet kan buitengooien voor hij zelf z'n wagen op punt heeft staan.

Ohja, nu ben ik plotseling zijn persoonlijke assistent en ga je mij dingen verwijten terwijl je zelf geen bewijzen hebt voor wat je zegt? Moest gíj na een jaar aan de kant gestaan te hebben terug plots in een wagen worden gedumpt die gemaakt is op maat van anderen, die 3 seconden sneller is dan de vorige waarmee je gereden hebt, waarbij je niet hebt kunnen testen... meteen gaan winnen?

Citaat van: Jasper op 13 juni 2005 - 22:24:21
En waarom Villeneuve niet inruilen voor Montoya? Ten eerste omdat Villeneuve nogal een kwal is binnen een team. Dat is uit het verleden genoeg gebleken. Ten tweede omdat hij helemaal niet te vertrouwen is als het om prestaties gaat. Ten derde omdat hij zijn wagen niet kan afstellen: ik herinner me nog goed dat Panis daarvoor instond bij BAR. Reden genoeg waarom niet?

En wie zegt dat? Wie bewijst dat? David Richards, de man die Villeneuve langs geen kanten kon verdragen? Gij zelf? De Paus? Dat hij een kwal is binnen een team, wie zegt dat? Eigen voorkeur lijkt mij hier ::) Waarom is hij niet te vertrouwen als het om prestaties gaat? Is hij toevallig wereldkampioen geworden? Is hij toevallig meteen aan de top begonnen? Akkoord, dat is lang geleden, maar het wás wel zo. Heb ik een Alonso, Räikkönen, Montoya die ook een goeie wagen had toen, Massa, Button, Sato ... al die zogenoemde fenomenen, die hebben het nooit gedaan. En waarom zou hij zijn wagen nooit willen afstellen hebben? Is net dezelfde idiote uitspraak als "hij wilt niet testen"? Hoe kunt gíj dat nu weten?

Ik weet er evenveel van als gij, maar één tip: geloof nooit alles wat er gezegd wordt, en zeker niet als het om Villeneuve gaat. Zijn idiote uitspraken genoeg geweest over hem die niet waar waren...

Net zoals ik voor hem supporter, breekt gij hem af.