WK motoren op de weg

Gestart door kevin, 14 april 2005 - 20:31:46

« vorige - volgende »

kevin

Was me dat zondag een spannende ontknoping van de MotoGP in Jerez. De laatste ronde het gevecht Rossi - Gibernau  :o

Nog fans van de MotoGP op dit forum?

Greetz
Kevin
Schumacher rulez!

IVY440

Als ik weet dat het op tv uitgezonden wordt, zal ik kijken als het geen f1 of dtm is. Zondag heb ik het bij toeval gezien. Prachtige laatste ronde van die 2 (beetje vergelijkbaar met Arnoux-Villeneuve in Dijon 79). Maar ik las dat Gibernau er een schouderkwetsuur aan overgehouden heeft. :\ Niet zo netjes dan van mss toch wel de beste motorrijder ooit (Valentino Rossi)

kevin

Hier wat meer info omtrent de GP van Portugal omtrent de Motogp

De eerste negen op de grid binnen de seconde. M.i. zal het wel weer een spannende race worden.

Hier de eerste 10 op de grid:
1) Barros
2) Gibernau
3) Checa
4) Rossi
5) Melandri
6) Capirossi
7) Edwards
8) Biaggi
9) Hayden
10) Nakano

Greetz
Kevin
Schumacher rulez!

kevin

De race was wel wat minder spannend dan ik verwacht had.

Had het nu wat vroeger geregend, dan hadden we misschien nog wat motorenwissels gezien.

Rossi was trouwens de laatste paar rondes goed ingelopen op Barros.

Voor de volledigheid, de uitslag van de GP van Portugal (500cc) + de stand in het kampioenschap na 2 races:
Uitslag:
1) Barros
2) Rossi
3) Biaggi
4) Melandri
5) Checa
6) Edwards
7) Hayden
8) Nakano
9) Capirossi
10) Xaus

Stand na 2 GP's:
1) Rossi 45 punten
2) Barros 38 punten
3) Melandri 29 punten
4) Biaggi 25 punten
5) Gibernau 20 punten
6) Nakano 19 punten
7) Checa 17 punten
8) Edwards 17 punten
9) Bayliss 15 punten
10) Capirossi 10 punten

Greetz
Kevin
Schumacher rulez!

Bruno

Nog iemand die de nieuwe motoren wissel regel oerstom vind???

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

JVA

Zondag waren de weersomstandigheden wel uitzonderlijk.
Het is lichtjes beginnen regenen, maar het heeft nooit echt geregend.

Als deze regel er niet was waren ze gegarandeerd gestopt.
Dit is toffer, de race gaat hoe dan ook verder. Ik wil het wel eens zien als de baan plotseling nat wordt, wie er direct gaat wisselen en wie het lef heeft om nog wat door te rijden.

De grootste verandering zal het echter zijn wanneer de baan nat ligt bij de start en gaandeweg de race opdroogt. Wie durft er dan de meeste risico's nemen?

Ja, ik zie die nieuwe regel volledig zitten, anders was de tweede race steeds onduideijk omdat je de twee races moest optellen.

Bruno

Citaat van: JVA op 19 april 2005 - 15:09:11
Zondag waren de weersomstandigheden wel uitzonderlijk.
Het is lichtjes beginnen regenen, maar het heeft nooit echt geregend.

Als deze regel er niet was waren ze gegarandeerd gestopt.
Dit is toffer, de race gaat hoe dan ook verder. Ik wil het wel eens zien als de baan plotseling nat wordt, wie er direct gaat wisselen en wie het lef heeft om nog wat door te rijden.

De grootste verandering zal het echter zijn wanneer de baan nat ligt bij de start en gaandeweg de race opdroogt. Wie durft er dan de meeste risico's nemen?

Ja, ik zie die nieuwe regel volledig zitten, anders was de tweede race steeds onduideijk omdat je de twee races moest optellen.

Kan best maar nu gaat er dus meer gegokt worden, heb je gelijk ook meer kans dat er iemand onderuit gaat omdat hij wat té lang gewacht heeft. En naar het einde van een race toe mag het echt kletsnat liggen, er zal niemand willen wisselen als eerste.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno