Moet de Paus aftreden?

Gestart door Supermariobros, 31 maart 2005 - 10:21:23

« vorige - volgende »

Moet de Paus aftreden?

ja
11 (57.9%)
nee
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 11

Jasper

Inderdaad! En als godsdienst je niets kan schelen, vind ik dat je ook niet mag klagen over "die klote moslims". Maar dat doen jullie misschien ook niet. ;)

Doefie

"De Paus is hersendood"

... is hij dat niet al jaren?

Doefie

Het is hem gelukt... om 21.37u heeft 'm zijn God ontmoet.

Lender

Citaat van: DoefieF1 op 02 april 2005 - 22:08:56
Het is hem gelukt... om 21.37u heeft 'm zijn God ontmoet.

Mooi gezegd :(
Hij heeft het verdiend (niet slech bedoeld), hij heeft gevochten, maar de dood heeft gewonnen.
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

mike

Citaat van: Tim C op 02 april 2005 - 16:33:03
Op andere dagen zou ik compleet akkoord gaan, maar de man is het hoofd van de belangrijkste religie van ons land...

Wat betekent die "belangrijkste religie van ons land" eigenlijk nog in ons land? Dit is Polen of Zuid-Amerika niet, en die ontwikkeling is al lang aan de gang. Zelf ben ik onder sociale druk van grootouders nog wel gedoopt, maar heb ik mijn plechtige communie al niet meer gedaan (en ik ben intussen al 40, dus da's al een hele tijd geleden). Ik ken persoonlijk ook welgeteld 1 persoon die nog openlijk gelovig is (en ik leef niet in een donker hol ;-).

Trouwens, het feit dat de paus op een belangrijke positie zit (dat doet hij) of dat JP-2 historisch heel belangrijk geweest is (dat is hij, gelet op zijn voortrekkersrol in ondermeer het 2e vaticaans concilie en de val van het ijzeren gordijn), doet niks af van het feit dat religie als idee een zoethoudertje voor blinde zielen is en ook dat het een van de allerbelangrijkste redenen blijft waarom al duizenden jaren de ene blinde ziel met veel overtuiging de andere verrot scheldt of zelfs doodt.

Er zijn al zoveel goden en godsdiensten geweest die "gestorven" zijn bij gebrek aan mensen die er nog blindelings in wilden geloven. En dat desondanks het feit dat ze ook allemaal hun periode van succes gehad hebben waarin "men" er heilig van overtuigd was dat "men" (nu eindelijk) de enige ware toedracht te pakken had.

Elke god is een enkel waanidee dat verdwijnt op de dag dat de laatste gelovige ofwel de geest geeft, ofwel zich bekeert tot een alternatief waanidee dat hem of haar aangepraat wordt door iemand die beter kan verkopen dan de vorige religieuze leider.

Als voetnota bij mijn 2e paragraaf: Er zijn al veel mensen geweest die heel erg belangrijk geweest zijn, en waarvan niemand dat zal ontkennen, maar waarvan ook niemand zal ontkennen dat ze op het verkeerde spoor zaten, of dat ze eigenlijk niks speciaals gedaan hebben behalve op de juiste moment op de juiste stoel zitten en de juiste spin-doctor hebben.


Tim C

Nogmaals, je moet mij niet overtuigen dat religie een zoethoudertje is.

Ik reageerde enkel op de opmerking dat er dagelijks mensen sterven...

Ferrari 2010

Citaat van: Ramses op 01 april 2005 - 11:48:01
Citaat van: Jasper op 01 april 2005 - 11:46:46
Oppassen voor 1 april ook hé. Het kan natuurlijk waar zijn, maar het is en blijft 1 april vandaag...

Dat zal wel niet...het zou een heel macabere aprilgrap zijn
dat denk ik ook, ik denk niet dat het Vaticaan met 1 april mee zou doen, hoewel het natuurlijk wel een grap van de media uit zou kunnen zijn geweest. Gelukkig beseffen ze dat ze met zo een (vindt ik toch) serieuze dingen niet moeten lachen.
Citaat van: cookie op 02 april 2005 - 10:23:46
Wat een non-nieuws, wat intereseert ons nu die oude man? Zo zijn er toch duizenden op deze wereld die aftakelen, enkel omdat deze een titel van Paus draagt is het wereldnieuws, wat ne flauwe zever zoals alle religieuse dingen. Is nergens goed voor, enkel voor oorlogen te beginnen en mensen te vermoorden als ze niet in hetzelfde sprookje als jij geloven.
als er meer dan een miljoen mensen naar Rome zijn getrokken, betekent het dat hij voor vele mensen nog iets betekent. Ik vind ook dat titels niet mogen leiden tot meer respect ofzo, maar uiteindelijk moet iemand de leider zijn hé. Waarom hebben wij anders een koning (hoewel ik me dat al wel langer afvraag, die gast heeft bij ons niets meer te zeggen, als hij de wetten niet goedkeurd moet hij bijna aftreden), en waarom hebben andere landen dan een president ofzo hé  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.