Topless Porsche is verleidelijk.

Gestart door Martin, 19 juli 2003 - 12:37:53

« vorige - volgende »

Martin

Porsche maakt inmiddels zoveel versies van de 911, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. De nieuwste uitgave is een verleidelijke cabrio, met veel oog voor zowel de veiligheid als het gebruikersgemak. Alleen die prijs...



De nieuweling in het bijna niet meer te ontwarren Carrera-programma is gemaakt op basis van de anderhalf jaar geleden geïntroduceerde 911 Carrera 4S. Voor de kenner: de Carrera 4 zonder diens enorme motorvermogen en het daarbij behorende gigantische prijskaartje.

Porsche komt met deze cabriolet, omdat vooral de Amerikaanse markt daarom vraagt. Ook de Europese en zelfs de Nederlandse klant heeft er belangstelling voor. Immers, 30 procent van de Nederlandse 911-verkopen betreft een cabrio.

Deze nieuwe versie kost 141.750 Euro (inclusief een aluminium coupédak voor de winter en een windschot) en zal voor die prijs, ruim 15.000 euro meer dan de coupé, geen onverbiddelijke bestseller worden. Porsche heeft zich uiteraard de grootste moeite getroost er iets heel goeds van te maken. Dus is er een op allerlei fronten stijver en veiliger carrosserie ontwikkeld, plus een prachtige, elektrisch opvouwbare, isolerende kap.

Rolbeugels schieten bij een koprol in amper een milliseconde omhoog om samen met de extra verstevigde voorruitomlijsting, een maximale garantie tegen ongevallen te bieden. Uiteraard werd vooral aan gebruikersgemak gedacht. Het enige wat de bestuurder voor het openen en het sluiten van de kap hoeft te doen, is een knopje gedurende 20 seconden ingedrukt houden. Dat kan ook rijdend (tot 50 km/u).

De kennismaking met deze begerenswaardige cabrio verliep in de stromende regen; dus de kap was alleen zeer tijdelijk geopend. Wel hebben we kunnen constateren dat de cabrio met stoffen dak en verwarmbare achterruit nagenoeg net zo stil is als de coupé. De 320 pk 3,6 liter zescilinder boxermotor maakt naar onze smaak eigenlijk iets te weinig geluid, maar hij trekt wel als een lier.

Cijfers voor de liefhebber: hij zorgt ondanks een extra gewicht van 70 kg voor een acceleratie van 0-100 km/u in 5,3 seconden en een top van 280 km/u. De 4S cabrio is daarmee 0,2 seconden en 5 km/u minder snel dan de 4S Coupé. Daar valt toch best mee te leven.

Racegirl

:shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:
Die ziet er wel mooi uit.. kwijl kwijl...
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Eric

Mooi speelgoedje, maar wat zijn ze daar bij Porsche aan het uitsteken zeg...om de haverklap komen ze met een nieuwe wagen buiten, alhoewel nieuw kan je het niet noemen hé.
Bij Porsche durven ze precies niet buitenkomen met iets totaal nieuw, ze brouwen steeds verder op de 911.

Ik denk dat een potentiële koper van Porsche er niet meer aan uitgeraakt... :?

Martin

Uhm, de 911 is de mooiste wagen die al zolang in productie is.
En zeg zelf, Is ie mooi of is ie mooi?

Kan nog wel wel 25 jaar mee.
Never change a winning team.

Eric

Citaat van: MartinUhm, de 911 is de mooiste wagen die al zolang in productie is.
En zeg zelf, Is ie mooi of is ie mooi?

Kan nog wel wel 25 jaar mee.
Never change a winning team.

Ik zeg niet dat hij lelijk is hé...alleen weet je niet meer welke versie te kiezen...te veel varianten.

Martin

Ach Eric.
Kan jij er een kopen?????
Ik niet jij niet.
Zit jij ermee?

MisterY

Citaat van: ericBij Porsche durven ze precies niet buitenkomen met iets totaal nieuw, ze brouwen steeds verder op de 911.

Porsche heeft vroeger nog geprobeerd de 911 te vervangen door een compleet nieuw model. Ze zijn er heel rap van teruggestapt, nog nooit kregen ze zoveel negatieve reacties. Ondertussen blijven ze verder bouwen op het succes van de alomgekende 911 en Porsche plukt er nog steeds de vruchten van! Volgend jaar komt er trouwens een vernieuwde 911 met terug de ronde koplampen, maar voor de rest vrijwel dezelfde lijn. En geef toe, de 911 is nog steeds een prachtige wagen. En wat de verschillende versies betreft vind ik het ook niet zo moeilijk:
-911 Carrèra 2: de achterwielaangedreven 911 (= basisversie)
-911 Carrera 4: de vierwielaangedreven 911
-911 Targa: met een compleet glazen dak, dat kan opengeschoven worden
-911 Cabriolet: spreekt voor zichzelf
-911 4S: de lookalike van de Porsche Turbo, alleen is het geen turbo, maar een gewone 911 die eruitziet als een Turbo
-911 Turbo: spreekt ook voor zichzelf, dacht ik
-911 GT2 & GT3: de straatversies van de raceversies van de 911

Wutputt

Citaat van: MisterY-911 GT2 & GT3: de straatversies van de raceversies van de 911
ff aanvullen:

GT2: straatversie van de raceversie van de turbomotor
GT3: straatversie van de raceversie van atomosferische motor

beiden achterwielaangedreven natuurlijk :mrgreen:
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.