Help mij!

Gestart door Schumi, 20 juli 2003 - 16:01:52

« vorige - volgende »

MisterY

Citaat van: AnonymousWat de diesels met pompverstuivers betreft, momenteel behoren ze nog steeds tot de beste diesels en tegen januari 2004 zullen de meeste al een vernieuwde versie hebben.

Van de wagens die je opsomt, de Opel Astra Coupé zou ik niet kopen, want je zit dan met een verouderd model en verouderde diesels. Qua prijs zullen ze misschien wel interessant zijn aangezien Opel de nieuwe Astra voor België op het salon van Brussel zal introduceren.

De Alfa 147 is een mooie wagen, gemaakt voor de liefhebbers, maar aangezien je thuis Duitse wagens gewend bent, denk ik niet dat de 147 je volledig zal kunnen bekoren, de afwerkingskwaliteit van een Alfa is veel minder dan een Duitser en elektronische pannes zijn geen uitzondering bij Alfa. Ze beschikken wel over uitstekende diesels.

De Seat Ibiza is volgens mij de beste koop, je koopt eigenlijk een Volkswagen aan Seat-prijzen! Zeker de TDI 130pk is een aanrader, zeer sportief en terzelfdertijd ook zuinig. Bovendien heb je de kwaliteit van een Duitser. Het kan natuurlijk zijn dat er op motorisch vlak enkele dingen zullen veranderen. Zo heeft de onlangs geïntroduceerde nieuwe Audi A3 nieuwe en modernere dieselmotoren gekregen en in september wordt de nieuwe VW Golf geïntroduceerd. Aangezien Seat een merk van de VW-groep is kan het dus zijn dat ook de Ibiza nieuwe motoren krijgt.

Maar het autosalon is pas over een half jaar, ondertussen kunnen er alweer nieuwere modellen op de markt komen. Zeker met het autosalon IAA in Frankfurt in september.

En wat die extra kortingen betreft op het autosalon, dat is ook verleden tijd. Door de huidige economische crisis is het het hele jaar door autosalon en krijg je nu ook al uitzonderlijke condities bij de meeste merken. :wink:

Wat is er hier in godsnaam op dit forum aan de hand, ik moet me hier telkens opnieuw inloggen en toch nog is bovenstaand bericht gepost als 'gast'. Die gast was ik dus! :wink:

MS Fan

206CC zijn naar't schijnt veel (electrische) problemen mee (maar ja, die valt toch al uit de boot :) ). De Opel Astra heeft een 2.2Dti motor en die kost toch aanzienlijk meer aan taksen als een 1.9Tdi of 1.9Jtd van Seat of Alfa. En zoals reeds eerder vermeld, bij de 2.0 en 2.2Dti motoren van Opel mag je om de paar duizend kilometer een buske olie bijvullen ;) Ikzelf rijd met een Seat Leon 1.9Tdi (90 pk) en ben daar zeer tevreden over. Ik heb op een dik jaar 55.000km en nog geen enkel probleem gehad ( alleen die Continental banden verslijten nogal snel  :evil: ). Ik zou dus gaan voor die Seat Ibiza. Nu, als je budget hebt voor een Alfa 147, kan je volgens mij toch ook een Seat Leon betalen. Dan heb je nog wat meer auto als een Ibiza  :lol:
A sick mind is a true delight ...

Wutputt

Citaat van: MisterYWat de diesels met pompverstuivers betreft, momenteel behoren ze nog steeds tot de beste diesels
Ben ik niet mee akkoord, maar ja, ieder zijn mening hé ;)
Over de nieuwe generatie diesels met pompverstuivers van VW ga ik me nog niet uitspreken. Ik heb er nog niet mee gereden (moet nog 'ns wat testritten gaan boeken ;)), en ze zijn nog niet lang genoeg op de markt om iets relavent te kunnen zeggen over hun betrouwbaarheid. Maar naar het schijnt zijn ze wel rustiger en minder lawaaierig geworden.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Eric

Schumi, wie weet komen we elkaar tegen op het salon, ik ga ook kijken voor een nieuwe wagen en ik zit zowat met hetzelfde probleem.

Kiezen is moeilijk...