F1 seizoen 2023

Gestart door Breaktest, 04 april 2023 - 16:00:56

« vorige - volgende »

Breaktest

De mop van de dag vind ik toch wel dat Massa mogelijk de eerste wk-titel van Hamilton gaat aanvechten.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Heb je dat afgelopen zaterdag ergens gelezen? Toen was het 1 april hè?  :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 04 april 2023 - 16:40:06Heb je dat afgelopen zaterdag ergens gelezen? Toen was het 1 april hè?  :D
Nee zeker niet.
https://racingnews365.nl/massa-onderzoekt-mogelijkheid-om-f1-wereldtitel-hamilton-aan-te-vechten
Ik denk overigens dat ie geen poot heeft om op te staan.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Hongarije 2009 heeft toch meer schade aangericht dan we dachten. :P

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 04 april 2023 - 18:36:16
Citaat van: Robbert65 op 04 april 2023 - 16:40:06Heb je dat afgelopen zaterdag ergens gelezen? Toen was het 1 april hè?  :D
Nee zeker niet.
https://racingnews365.nl/massa-onderzoekt-mogelijkheid-om-f1-wereldtitel-hamilton-aan-te-vechten
Ik denk overigens dat ie geen poot heeft om op te staan.

Ik dacht eerst ook dat het een 1 april grap was  ;D
Maar is het niet.

Op zich snap ik Massa wel. Als Ecclestone/ lees de Formule 1 in 2008 al wist dat wat er in Singapore gebeurde niet in de haak was, dan heeft Massa een punt.

Juist in Singapore was Massa in de kwalificatie super snel.
In de race ging het mis, crash-gate was zwaar in het nadeel van Massa. Hij moest nog stoppen, iets wat hem veel kostte.

Maar wat nu even "vergeten" wordt was dat ook Ferrari een grote fout maakte bij de pitstop. De tankslang bleef aan de Ferrari hangen en Massa kreeg een penalty. Hierdoor verloor Massa ook veel. Na die penalty lag Massa zelfs laatste.

Dus ja, ik snap zijn gedachtegang wel, maar verloor Massa dit nu de titel nu echt in Singapore door die crash van Alonso?
Als die crash er niet was geweest, was dan ook de pitstop van Ferrari mis gegaan?

Ik denk zelf dat je niet alles op die crash van Alonso moet schuiven...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Idd die race hebben ze hun eigen kansen verpest. Als die tankslang niet was blijven hangen had hij meer punten gescoord die hij in Brazilië dan niet tekort was gekomen. Maar met de wetenschap van nu had die race wel geschrapt moeten worden. En aangezien ik het Massa wel gun mag hij van mij die titel wel hebben   ;D

Breaktest

Ik kan me geen voorbeeld herinneren waarin een hele uitslag ongeldig wordt verklaard, wel dat boosdoeners uit de uitslag worden verwijderd. Het zou vrij absurd zijn onschuldigen die een prestatie hebben geleverd hun beloning te ontnemen. Het enig discussiepunt, lijkt me, is of iedereen wel of niet een plaats opschuift. Maar daar gaat Massa zijn titel niet mee binnen fietsen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Ik vind Jean Todt een flapdrol eerste klas, maar deze quote kan ik wel weer waarderen. Niet omdat ie voor de een of ander is maar omdat ie een klein beetje zijn zienswijze omtrent de mens en coureur Schumacher deelt.
https://www.racexpress.nl/Jean-Todt-vergelijkt-Verstappen-met-Schumacher%3A-Hij-en-Max-hebben-%E9%E9n-punt-gemeen/n/127556
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond


gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 09 april 2023 - 11:25:41https://gp33.nl/f1-nieuws/lando-norris-onderweg-naar-mercedes-om-lewis-hamilton-op-te-volgen

Dat lijkt me een reëel scenario.

Snap niet dat Norris zo'n lang contract heeft ondertekent bij McLaren destijds.
Zeker zonder ontsnappingsclausule (als dat waar is...).

Maar ben bang dat Hamilton voorlopig nog niet aan stoppen denkt. Die indruk geeft hij mij niet.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Citaat van: gloudiesaurus op 11 april 2023 - 09:28:36
Citaat van: Mickey op 09 april 2023 - 11:25:41https://gp33.nl/f1-nieuws/lando-norris-onderweg-naar-mercedes-om-lewis-hamilton-op-te-volgen

Dat lijkt me een reëel scenario.

Snap niet dat Norris zo'n lang contract heeft ondertekent bij McLaren destijds.
Zeker zonder ontsnappingsclausule (als dat waar is...).

Maar ben bang dat Hamilton voorlopig nog niet aan stoppen denkt. Die indruk geeft hij mij niet.

Er is altijd een ontsnappingsclausule.




Wings

Citaat van: Breaktest op 04 april 2023 - 16:00:56De mop van de dag vind ik toch wel dat Massa mogelijk de eerste wk-titel van Hamilton gaat aanvechten.

Feit is dat de race-uitslag is gemanipuleerd en in het verlengde invloed heeft gehad op de einduitslag.
Dat Piquet en Alonso niet bestraft zijn is een politiek besluit, zij waren tenslotte een onderdeel van het complot.
Alonso heeft toegestaan dat de race gemanipuleerd zou worden wat hem medeplichtig maakt.
Ik snap Massa wel.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 11 april 2023 - 09:28:36
Citaat van: Mickey op 09 april 2023 - 11:25:41https://gp33.nl/f1-nieuws/lando-norris-onderweg-naar-mercedes-om-lewis-hamilton-op-te-volgen

Dat lijkt me een reëel scenario.

Snap niet dat Norris zo'n lang contract heeft ondertekent bij McLaren destijds.
Zeker zonder ontsnappingsclausule (als dat waar is...).

Maar ben bang dat Hamilton voorlopig nog niet aan stoppen denkt. Die indruk geeft hij mij niet.

Hamilton komt bij mij zeer ontevreden over, niet alleen in het raceverloop maar ook over de richting die Mercedes uitgaat met de auto. Ik hoor hem continue verkapt zeggen dat de auto Russell beter past. Niet kunnen connecten met de auto zie ik als een klacht dat de auto op de wensen van Russell wordt ontwikkeld en Lewis er minder goed mee overweg kan. Ik heb juist het idee dat een einde van het Lewis-Mercedes-tijdperk zijn einde nadert. En ik zie hem niet instappen bij Ferrari of Red Bull. Een terugkeer bij McLaren zie ik ook niet zo gauw gebeuren al lijkt mij dit het meest logische mocht Lewis vertrekken. Verder weet ik niet of Mercedes zit te wachten op twee haantjes in een team. Ergens heb ik al eens Ricciardo in dit plaatje bedacht, maar of dat er ooit van komt...