F1 seizoen 2023

Gestart door Breaktest, 04 april 2023 - 16:00:56

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Breaktest op 03 juni 2023 - 10:17:48Perez begint zich steeds meer te ontwikkelen als de nieuwe Bottas - inclusief langzaam indalend inzicht en bijbehorende onvrede dat ie de nieuwe Bottas is. Iemand die graag wil maar steeds tegen een onoverkomelijke muur botst.

Wat de vraag oproept, welke Bottas is uiteindelijk beter?
Het zijn zo'n beetje generatiegenoten en hebben allebei +200 GP's achter de kiezen (Perez wat meer).
Ouwe Bottas staat op 10 overwinningen, 29 tweede en 28 derde plaatsen (1800 ptn).
Nieuwe Bottas staat op 6 overwinningen, 12 tweede en 12 derde plaatsen (1307 ptn).


Bottas heeft ook wel eens geroepen dat hij kampioen kon worden maar met minder overtuiging dan Pérez. Daarnaast is Teamcheco in het gat gesprongen wat de Engelsen hebben nagelaten wat betreft de heksenjacht met Max Verstappen. Jammer dat Checo zich niet kan neerleggen bij zijn rol bij Red Bull en papa-Pérez dat vuurtje constant oplaait. Dat zorgt voor spanningen in het team. En daarbij laat Checo wederom onvoldoende zien. Als je het mij vraagt neemt Red Bull afscheid van Checo en zoeken zij naar een opvolger die Max kan bijstaan in zijn successen en zo nu en dan zelf ook een graantje kan meepikken.


Robbert65

Aan wie denk je dan?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Zeeuw

Persoonlijk zou ik toch graag Ricciardo terug op dat stoeltje zien. Mits hij weer in zijn Red Bull vorm steekt.
Albon lijkt ook wel gegroeid trouwens, al is dat misschien ook omdat hij nu wat minder drukt zal ervaren.

Sabai

Perez staat 2e in het wk en ze staan riant voor in het constructeurs wk. Wat zou dan de reden moeten zijn om hem te vervangen? Hij doet het super als 2e coureur. En het is vooral de media die het vuurtje probeert op te stoken.  Ik geloof er niks van dat er wrijving is in het team.

Mickey

Super? Zijn laatste wedstrijden waren brandhout.

Het is dat Red Bull door hun voorsprong momenteel geen coureur nódig heeft die beter moet presteren.

Sabai

Het is bekend dat hij weleens wat mindere races heeft. Dit gebeurt elk jaar wel. Maar over het algemeen is het een betrouwbare degelijke coureur met af en toe een uitschieter. Ik vind hem wel veel op Webber lijken die was ook ok maar niet super. Een prima 2e coureur.

Zeeuw

Perez moet wel oppassen dat hij de tweede plaats in de stand kan houden op deze manier. In Oostenrijk gewoon weer eens een goede kwali neerzetten zal daar wel bij helpen. Want daar schortte het vooral aan (door verschillende omstandigheden).

Sabai

Citaat van: Mickey op 16 juni 2023 - 17:45:58Super? Zijn laatste wedstrijden waren brandhout.

Het is dat Red Bull door hun voorsprong momenteel geen coureur nódig heeft die beter moet presteren.

Nou het was wel weer teleurstellend afgelopen weekend. Ik hoop voor hem dat hij zich kan herpakken.  Anders ga je toch gelijk krijgen.

Robbert65

Perez valt helemaal niet tegen eigenlijk, hij doet het best prima, net als Albon overigens destijds, die heeft bij RBR in dat eerste seizoen voor de zomerstop meer punten bij elkaar gereden toen dan Verstappen.

Perez doet het prima, maar het probleem is dat zijn eigen verwachtingspatroon niet congruent is met wat hij werkelijk kan.
Of: hij overschat zijn eigen, zoals die co-commentator van ViaPLay zou zeggen. (dit weekend VP weer aangehad voor de race, je blokt die lui automatisch na een half uur...)

Kijk, als je gewoon ziet hoe het gelopen is met de collega's van Verstappen, dan komt Checco er helemaal niet slecht af.

Als je jezelf hardop hebt voorgehouden dat het wereldkampioenschap dit jaar vanzelfsprekend voor jou is, ja, dan is het tot nu toe een mager seizoen ja.  :D

Maar voorlopig staat hij gewoon best netjes tweede in de lijst.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/109993/daniel-ricciardo-doet-boekje-open-over-terugkeer-zou-sprookje-zijn-om-bij-red-bull-carriere-te-beeindigen/

Ik zie het wel gebeuren dat Ricciardo het zitje van de Vries krijgt en hij weer reserve coureur word. Hij zal nog wel even de kans krijgen. Maar als Ricciardo in de simulator en tests beter voor de dag komt is het een prima coureur voor dat team. Al zal het niet voor langere duur zijn. Het is immers een opleidingsteam.

Breaktest

Hoe goed is Newey nu nog eigenlijk?
Aan lofuitingen geen gebrek; laat je daarentegen de naam Andrew Green vallen, dan haalt bijna iedereen zijn schouders op. Toch is/was hij Neweys grote concurrent, als zijnde de geestelijk vader van de Aston Martin AMR23 (en is eerder dit jaar opzij gestapt, vandaar 'was').

Maar zoals iedereen weet is Max van de buitencategorie, dus blijft het de vraag of de Aston Martin sec niet net zo goed is als de RB19, en Max het is die het verschil maakt. Echter, dat kun je in zekere zin ook van Alonso zeggen, enzovoort. Hoe zou het kampioenschap eruit zien als de heren van stoeltje waren gewisseld?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Naar verluid heeft Liberty Media een bod van 20 miljard door Arabische investeerders op de rechten van F1 afgeslagen. Daar kun je een hoop ijsjes voor kopen.
Maar, en dat lijkt nogal eens te worden vergeten, met een dergelijk bedrag kun je makkelijk een alternatieve serie op poten zetten.
Het is waar, F1 is een instituut, en daar mag je wat voor neerleggen, maar vanuit een ander perspectief is het ook niet meer dan wat autootjes die rondjes rijden. Om dat te kopiëren, te evenaren, te overtreffen heb je naast een aansprekende serie vooral goede marketing nodig. En geduld; een naam opbouwen kost tijd. In ieder geval, de diepe zakken zijn er al.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

#42
Citaat van: Breaktest op 25 juni 2023 - 12:53:51Naar verluid heeft Liberty Media een bod van 20 miljard door Arabische investeerders op de rechten van F1 afgeslagen. Daar kun je een hoop ijsjes voor kopen.
Maar, en dat lijkt nogal eens te worden vergeten, met een dergelijk bedrag kun je makkelijk een alternatieve serie op poten zetten.
Het is waar, F1 is een instituut, en daar mag je wat voor neerleggen, maar vanuit een ander perspectief is het ook niet meer dan wat autootjes die rondjes rijden. Om dat te kopiëren, te evenaren, te overtreffen heb je naast een aansprekende serie vooral goede marketing nodig. En geduld; een naam opbouwen kost tijd. In ieder geval, de diepe zakken zijn er al.

Driekwart eeuw aan heritage. Daar moet je inderdaad een beetje geduld voor betrachten.

Edit: knipoog ;)

Mickey

Dus. Perez nog maar een keer. Voor mij zou het wel echt helemaal klaar zijn nu.

Zeeuw

Tijdelijk dipje bij AM? Of hebben we moeite om de ontwikkelingen van andere teams bij te benen? Hoop stiekem nog wel op een strijd tussen Alonso en Perez voor #2 in het kampioenschap.