Silly Season 2022

Gestart door Mickey, 13 juli 2022 - 12:47:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 06 oktober 2022 - 22:41:02Plooij zat er weer lekker naast met Nyck die woensdag bevestigd zou worden he  ;D  ;D

Plooij zit er altijd naast  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

BMW.WilliamsF1

Zhou had ie goed gegokt, maar dat had ik ook wel kunnen bedenken  :)

Sabai

Ik vind Schumacher opzich wel een goede rijder. Ik vind hem sowieso beter als Zhou ,Tsunoda en latifi . Sorry als ik het verkeerd schrijf.
Ik duidelijk een stijgende lijn en vind hem niet veel onder doen voor zijn teamgenoot die vooral begin dit jaar punten pakte maar nu juist inkakt. Schumacher laat ook vaak mooie inhaal acties zien . Zo ook in Singapore.

Breaktest

Het zal u niet zijn ontgaan: de transfers van Gasly > Alpine en De Vries > Alpha Tauri zijn bevestigd.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Hoera, ik kijk enorm uit naar komen seizoen met De Vries. Als ie het goed doet hopelijk nog vele jaren plezier van een van mijn favorieten. Nu Richard Verschoor nog!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Hier maar even. Binotto exit.

Vind Binotto geen topper, maar het probleem is daar iets dieper geworteld lijkt me.

Sabai

#96
Ik lees nu ook dat ze gedwongen eerdere gestopt zijn met de ontwikkeling van de auto door het budgetplafond. Ik vraag mij dan toch af hoe Mercedes dat gedaan heeft ? Die hebben dit jaar zowat elke race een nieuwe vloer meegenomen en diverse updates tot aan Austin geïntroduceerd. 

Wel logisch dat Binotto plaats mag maken vind het geen sterke teamleider. Hij was volgens mij ook nog technisch directeur erbij. Tsja dat kan dan ook net teveel zijn.

Arthur

Het gerucht wordt inmiddels door Ferrari ontkend..... Tja, ik ben benieuwd....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Wie heeft er, net als ik wel eens in een organisatie gewerkt die niet goed loopt?

Dan kun je de baas wegsturen, maar dat gaat 't niet oplossen.

Je moet de organisatie aanpassen, zorgen dat iedereen weet wat ie doen moet en wat ie moet laten en zorgen dat iedereen kan vinden wat ie zoekt. Wie dat kan toepassen in een organisatie is een goede leider.

Dat 5 man met 3 sets banden gaan lopen tijdens een pitstop bij Ferrari, dat zegt me dat daar niemand weet wat ie wel en niet moet doen en niemand de weg kan vinden, laat staan de goeie spullen.

eerst structuur, dan succes.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Bij Ferrari weet je als manager, dat als je niet snel wint, snel vervangen wordt.
Kijk naar de afgelopen jaren...

Maar iets zit er inderdaad niet goed binnen het team. Aan het begin van dit jaar hadden ze gewoon de beste auto. Maar op strategisch gebied zijn te veel fouten gemaakt, zonder die fouten hadden ze het Red Bull veel moeilijker kunnen maken.

Opvolger van Binotto lijkt Vasseur te worden. Wel een ervaren leider, die het goed gedaan heeft in F2 en nu ook Sauber goed op de rit heeft gezet.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Ricciardo word 3e rijder van RBR  :) . Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Ik zie Helmut er zo voor aan om hem weer naast Max te zetten als hij het in de simulator en tests beter bij zit als Perez. Wel grappig dat hij toch weer terug gegaan is .

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 18 november 2022 - 20:16:19Ricciardo word 3e rijder van RBR  :) . Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Ik zie Helmut er zo voor aan om hem weer naast Max te zetten als hij het in de simulator en tests beter bij zit als Perez. Wel grappig dat hij toch weer terug gegaan is .

Ik geloof eigenlijk niet dat ze Perez zo snel aan de kant zullen zetten.
Wat denk je dan Alfa Tauri als Tsunoda of De Vries tegenvalt? Is natuurlijk de vraag of Ricciardo daar wil rijden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 16 november 2022 - 12:56:45Wie heeft er, net als ik wel eens in een organisatie gewerkt die niet goed loopt?

Dan kun je de baas wegsturen, maar dat gaat 't niet oplossen.

Je moet de organisatie aanpassen, zorgen dat iedereen weet wat ie doen moet en wat ie moet laten en zorgen dat iedereen kan vinden wat ie zoekt. Wie dat kan toepassen in een organisatie is een goede leider.

Dat 5 man met 3 sets banden gaan lopen tijdens een pitstop bij Ferrari, dat zegt me dat daar niemand weet wat ie wel en niet moet doen en niemand de weg kan vinden, laat staan de goeie spullen.

eerst structuur, dan succes.


En de Italiaanse media (ik weet niet hoe betrouwbaar) lees je nu ook dat Leclerc als sinds Silverstone niet met Binotto praat omdat het team strategisch blunderde. Als dat zo is, dan is er wel wat aan de hand...

Ferrari is de laatste GP's ook teleurstellend. Lijken zijn voorbij gestoken te zijn door Mercedes.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Dat lijkt niet dat is zo. Verder vind ik Leclerc terugzakken in prestatie.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 18 november 2022 - 20:18:25
Citaat van: Sabai op 18 november 2022 - 20:16:19Ricciardo word 3e rijder van RBR  :) . Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Ik zie Helmut er zo voor aan om hem weer naast Max te zetten als hij het in de simulator en tests beter bij zit als Perez. Wel grappig dat hij toch weer terug gegaan is .

Ik geloof eigenlijk niet dat ze Perez zo snel aan de kant zullen zetten.
Wat denk je dan Alfa Tauri als Tsunoda of De Vries tegenvalt? Is natuurlijk de vraag of Ricciardo daar wil rijden.

Hoezo niet? Als er onrust is heeft dat een negatief effect om het team dus zal Pérez snel vervangen worden. Ik ben bang dat door de laatste race en prima start van dit seizoen Pérez wat overmoedig is geworden en daarmee grenzen is overgegaan. Niet zo handig. Hij had zich beter kunnen schikken naar de rol van Rubens Barrichello bij Red Bull. Ik snap dat het lastig is voor een rijder maar soms is dat wel het beste voor je carrière.