Carrousel 2020

Gestart door Breaktest, 30 juni 2019 - 13:42:22

« vorige - volgende »

Tuesday

#195
Citaat van: Fietser op 18 oktober 2019 - 08:52:35
Citaat van: Tuesday op 17 oktober 2019 - 11:59:30
Citaat van: Fietser op 17 oktober 2019 - 11:17:29
Citaat van: Tuesday op 17 oktober 2019 - 11:04:55
Citaat van: Fietser op 17 oktober 2019 - 09:49:22
Citaat van: Wings op 17 oktober 2019 - 09:26:16
@Fietser.

De lijn der verwachting. Datzelfde gebeurde ook bij Leclerc: Toen bekend werd dat hij naar Ferrari zou verkassen werd ook vrijwel direct beweerd dat niet Seb Vettel maar Charles Leclerc de eerstvolgende Ferrari-wereldkampioen zou worden. En niet vergeten, uiteindelijk is dat ook het doel van het spel. Zo zal een topteam als je hen vraagt naar 2020 praten vanuit kampioenschapsperspectieven.
Inderdaad is het begrijpelijk en ook het doel van het spel. Je houdt het moeilijk tegen, dat geef ik direct toe. Maar vervelend is wel dat het tegen kan werken - en tegenzitten. Een voorbeeld is Daphne Schippers waarvan 'we' al rekenden op Olympisch goud op de sprint. Uiteindelijk mag ze nu blij zijn als ze überhaupt een finaleplek haalt. Tom Dumoulin reed groots in Italië waardoor velen in hem ook een Tour de France-winnaar zagen. Inmiddels lijkt ook dat (blessures en een loeisterkte concurrentie) wat hoog gegrepen. Hier en daar hoor/lees ik nu dat het Nederlands Elftal een goede kans maakt op komend EK. Tsja. Nu wil ik al deze sporters niet direct vergelijken met Verstappen, maar iemand naar het allerhoogste toe praten (wat de media snel doen) kan averechts werken. Ik gun Verstappen en zijn hulptroepen daarom wat meer gereserveerdheid en ontspanning.
wat is er mis met een beetje voorpret? Jij staat uberhaupt al niet op de bank te springen mocht NL of Verstappen wel kampioen worden. Daarom denk ik ook niet dat we/ze veel met jouw advies kunnen.
Jij kan altijd iets met mijn advies of reactie. Links of rechtsom, zo leert de ervaring. Iets met een stok en een lage irritatiegrens. Sterkte ermee.
nou, je brengt het heel mooi en net of het een heel oprecht advies is, maar tussen de regels lezen we gewoon weer je aloude ergernissen. En laat mensen het zelf maar ervaren; juist ook die teleurstellingen. Ik kijk ook heel anders naar sport dan 15 of 20 jaar geleden, maar k heb niet de neiging om nu anderen te gaan vertellen hoe zij het moeten beleven (tenzij ze echt doorslaan misschien). En topsporters al helemaal niet.
Waarom tussen de regels lezen als je al moeite hebt met gewoon lezen? Ik weet immers hoe moeilijk je het hebt als teksten te speels, te beschouwend, te ideeënrijk of gewoon te lang worden. En ook dat je daardoor uit pure onmacht en ergernis de ander snel afserveert. Ziehier de mogelijke verklaring voor jouw reactie op mijn generaliserende tekst over de risico's bij opdrijving van verwachtingen bij topsporters, waarbij je niet op de inhoud ingaat (die jij sarcastisch omschrijft als een 'oprecht advies'), maar, zoals wel vaker, op de persoon achter de tekst. Welnu, dan kan ik ook, zoals je hierbij hebt gemerkt.
Maar goed, het is duidelijk: je mag mijn stijl niet, mijn 'tussen de regels opduikende anti-nationalistisme' en eigenlijk ook mijn andere zienswijzen niet. Op mijn beurt vind ik jou een matig (want selectief) lezende rechtlijnige betweter die zichzelf zoveel gezag toekent dat hij andere forummers de les mag lezen, soms op het persoonlijke af. Iedereen wat dus. Prima, ik kan ermee leven. Daarom laat ik het hierbij.
t is wel duidelijk dat ik wel een punt had dus ;) Anti-nationalisme nog tot daar aan toe (al kun je je afvragen of dat hier thuis hoort), maar we hebben het nu over topsporters waar NL gewoon trots op mag zijn, met of zonder wereldtitels of Tour De France overwinningen. In de allergrootste sporten doen 'we' ineens volop mee, met talent dat zich naast overwinningen ook echt weet te onderscheiden. Dumoulin met zn prachtige stijl, van der Poel die koerst met zn hart, Verstappen die al als tiener race begint te winnen en Schippers die zich als Europees atleet tussen de topsprinters weet te handhaven. Niet alleen door Nederlanders maar overal ter wereld worden ze bejubeld. Juist die golf van opwinding die ontstaat als je ziet opkomen.. zoals Matthijs al aan gaf, als ze te vaak gaan winnen is de lol er misschien wel snel af.. dus waarom niet nu al een beetje feest vieren omdat je weer (of eindelijk eens) meedoet. Het kan ook zo maar weer over zijn. Een overwinning zoals in Oostenrijk is misschien wel veel mooier dan een simpele wereldtitel in een Mercedes.
Overigens denk ik dat Verstappen er in de volgende race al in bocht 1 af ligt. Alsof er nog niet genoeg druk was van al dat Oranje op de tribunes en hartstochtelijk meelevende supporters doet Raikkonen er nou ook nog ff een schepje bovenop en zegt dat Max zelfs beter is dan Hamilton  :o Dat kan niet langer goed gaan...
https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/251603/raikkonen-verkiest-verstappen-en-schumacher-boven-hamilton-en-senna

Overigens kan ik je posts over het algemeen best waarderen.

Breaktest

Jawel lieve jongens en meisjes, en zo kwam aan dit lange, weinig boeiende verhaal toch een einde... ;)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Citaat van: Tuesday op 18 oktober 2019 - 11:43:48
Alsof er nog niet genoeg druk was van al dat Oranje op de tribunes en hartstochtelijk meelevende supporters doet Raikkonen er nou ook nog ff een schepje bovenop en zegt dat Max zelfs beter is dan Hamilton  :o Dat kan niet langer goed gaan...
https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/251603/raikkonen-verkiest-verstappen-en-schumacher-boven-hamilton-en-senna

Overigens kan ik je posts over het algemeen best waarderen.

Natuurlijk is Max beter dan Lewis. Je moest haast wel blind zijn als je dit niet ziet. ;)

Tuesday

Citaat van: Wings op 18 oktober 2019 - 13:18:02
Citaat van: Tuesday op 18 oktober 2019 - 11:43:48
Alsof er nog niet genoeg druk was van al dat Oranje op de tribunes en hartstochtelijk meelevende supporters doet Raikkonen er nou ook nog ff een schepje bovenop en zegt dat Max zelfs beter is dan Hamilton  :o Dat kan niet langer goed gaan...
https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/251603/raikkonen-verkiest-verstappen-en-schumacher-boven-hamilton-en-senna

Overigens kan ik je posts over het algemeen best waarderen.

Natuurlijk is Max beter dan Lewis. Je moest haast wel blind zijn als je dit niet ziet. ;)
Button heeft wel goede ogen blijkbaar. Ik denk dat Max geen eens meer afreist naar Mexico.. 

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/251612/jenson-button-max-verstappen-snelste-coureur-ooit-in-de-formule-1

Sabai

Ik vind persoonlijk Hamilton de beste coureur van de laatste 2 decennia. Verstappen kan net zo goed worden maar daar heeft hij nog net iets meer ervaring voor nodig en zelfreflectie om zich te kunnen verbeteren.

Breaktest

Plus vegetariër worden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday


Wings

Vooral dat laatste: Max was al drie keer WK geweest als hij in Mercedes reed.

Sabai

Dat weet je niet. Leclerc heeft dit jaar ook een kampioens auto en die word het ook niet. Veel hangt ook af van de rijder en de team strategieën.

Wings

#204
Mercedes was dit jaar dominant. Geen team heeft Mercedes kunnen bedreigen om het kampioenschap. Dat Ferrari in rauwe snelheid nu sneller blijkt maakt hen nog geen kandidaat. Eerstens zullen zij dat een seizoen lang moeten volhouden, tweedes moet de betrouwbaarheid en racepace er ook zijn, daarnaast moet het strategisch plan sterk zijn. Pas dan kun je spreken dat een rijder zich in een situatie bevindt waar hij kampioen kan worden, pas dan hebben termen als een kampioensauto kracht en status.

Sabai

Tot Spanje was het snelste team toch echt Ferrari i.m.o maar verloren ze door fouten beslissingen door het team en de persoonlijke fouten van Vettel.  En Hamilton heeft toen heel slim gereden en zijn voorsprong gepakt.

Wings

Lijkt mij niet dat Charles Leclerc en Seb Vettel 12-13 races niet kunnen winnen terwijl zij beschikken over een kampioenschapsauto. Dat was in het verleden bijna een compleet F1-seizoen.

Volgens mij had Ferrari in het begin van het seizoen problemen met de aerodynamica en was ook de motor niet beter dan Mercedes. Minder vermogen en zo nu en dan wat issues. Daarom zijn mens en dier ook zo verbaasd over de topsnelheid van Ferrari.

Over het seizoen gemeten was Mercedes dominant. Snel, betrouwbaar en strategisch sterk. De rest kwam niet in de buurt, bekeken vanuit het kampioenschapsperspectief. Neemt niet weg dat er meer in het vat zat voor Ferrari en strategisch nog wel e.e.a. te halen valt.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 19 oktober 2019 - 10:50:00
Tot Spanje was het snelste team toch echt Ferrari i.m.o maar verloren ze door fouten beslissingen door het team en de persoonlijke fouten van Vettel.  En Hamilton heeft toen heel slim gereden en zijn voorsprong gepakt.
heb je het over dit seizoen? Tot en met Spanje pakte Mercedes 4 poles (waarvan 3 voor Bottas). Tel daarbij op de superieure racepace die Mercedes eigenlijk al het hele seizoen heeft, dan kun je toch nog nooit zeggen dat Ferrari in het begin van het seizoen sneller was? Ferrari is juist veels te laat op stoom gekomen en hebben in de races nog steeds problemen. Ik denk dat in dit geval vooral de resultaten van Bottas wel boekdelen spreken (net als in 2017).

Breaktest

Kogel door de kerk: Albon bevestigd voor Red Bull zitje 2020.
(Of laat ik het zo zeggen: Albon start in Melbourne in een Red Bull; voor de rest weet je het nooit)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Citaat van: Sabai op 18 oktober 2019 - 17:27:13
Ik vind persoonlijk Hamilton de beste coureur van de laatste 2 decennia. Verstappen kan net zo goed worden maar daar heeft hij nog net iets meer ervaring voor nodig en zelfreflectie om zich te kunnen verbeteren.

Hamilton is briljant in een ideale situatie. Alleen dan kan hij excelleren. Niet vergeten dat hij is verslagen door Button en Rosberg met gelijk materiaal. Max is een stuk jonger dan hij toen was en nu al is hij bijna niet meer te verslaan. Ricciardo kon Max in zijn eerste jaren nog aardig bijbenen en kloppen op racecraft maar je zag Max met grote stappen weglopen. Rosberg zat al flink onder de huid van Hamilton, Max is factor 10.