GP BELGIË: Spa Francorchamps

Gestart door Robbert65, 22 augustus 2018 - 09:39:42

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

2 jaar geleden zat ik 3 kwartier ten zuiden van het circuit. We vertrokken toen om half 8 volgens mij en waren om een uur of 10 binnen.

Ik zie dat Brussel er wat verder vanaf is, dus ik zou om een uur of 6 vertrekken. Dan kun je nog wat van het voorprogramma zien en ben je iig op tijd.

Sabai

Ik zou ook lekker vroeg vertrekken. Of een fiets meenemen en het laatste stuk fietsen.  Of mag dat niet meer ?

Sabai

Wat een mazzelaar is die Hamilton weer.

Mickey

Geen mazzel. Gewoon als laatste onder de vlag door. Geklungel van RedBull ook, manmanman.

Jozef

Mercedes en Ferrari hadden door dat de snelste tijden op het einde van de sessie gereden zouden worden, en lieten hun jongens dan ook een paar minuten wachten in de garage. Red Bull blijkbaar niet, daar wilden ze zo snel mogelijk naar buiten maar was er niet voldoende benzine getankt om de volledige sessie uit te rijden, en ook geen tijd meer voor een tankbeurt tijdens de sessie.

Ik weet alleen niet wat er met Räikkönen gebeurd is. Was hij wel meteen weer de baan op terwijl alleen Vettel binnen gehouden werd?

Ik zou me niet zo druk maken om "mazzel" bij Hamilton. Heeft het weer hem geholpen? Ja. Maar had hij op een droge baan dan geen kans op de pole? In Q2 zat hij er echt dicht bij, onmogelijk om de uitkomst van Q3 te voorspellen. Bovendien is het geen drama, Vettel start gewoon op P2, vanop die positie kun je ook een race winnen hoor als je echt de snelste bent...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 augustus 2018 - 16:13:29
Mercedes en Ferrari hadden door dat de snelste tijden op het einde van de sessie gereden zouden worden, en lieten hun jongens dan ook een paar minuten wachten in de garage. Red Bull blijkbaar niet, daar wilden ze zo snel mogelijk naar buiten maar was er niet voldoende benzine getankt om de volledige sessie uit te rijden, en ook geen tijd meer voor een tankbeurt tijdens de sessie.

Ik weet alleen niet wat er met Räikkönen gebeurd is. Was hij wel meteen weer de baan op terwijl alleen Vettel binnen gehouden werd?

Ik zou me niet zo druk maken om "mazzel" bij Hamilton. Heeft het weer hem geholpen? Ja. Maar had hij op een droge baan dan geen kans op de pole? In Q2 zat hij er echt dicht bij, onmogelijk om de uitkomst van Q3 te voorspellen. Bovendien is het geen drama, Vettel start gewoon op P2, vanop die positie kun je ook een race winnen hoor als je echt de snelste bent...
idd, in dit geval vind ik het niet zo'n ramp. Als Vettel op P2 La Source uitkomt zou ie een goede kans moeten hebben om Lewis voorbij te gaan. Vorig jaar lukte dat zelfs met de perfecte slipstream net niet, maar de auto van dit jaar zouden de kansen een stuk beter moeten zijn.
Raikkonen werd net als de Bulls ook direct weer naar buiten gestuurd, dus kwam ook zonder benzine te zitten.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 25 augustus 2018 - 16:07:56
Geen mazzel. Gewoon als laatste onder de vlag door. Geklungel van RedBull ook, manmanman.
Hamilton ging niet als laatste onder de vlag door, Ocon en Vettel zaten er sowieso nog achter. Wat Hamilton misschien wel geholpen heeft is dat hij van de baan ging en daardoor zn ronde  moest afbreken. Daardoor kon hij wel de boel opladen voor zn laatste rondje, waar Vettel 2 snelle rondjes op een rij deed. Hamilton komt in tegenstelling tot Vettel steeds vrij goed weg met zn fouten en mindere dagen/weekenden. Of je dat mazzel moet noemen is een andere vraag.

Mickey

Als laatste of in elk geval bij de laatste. Het snelste moment op de baan in elk geval niet missen, dat is wat ik bedoel.

Mickey

Nog geen comments? Ach ja, het was ook niet veel.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 26 augustus 2018 - 18:39:20
Nog geen comments? Ach ja, het was ook niet veel.
de 1e ronde en de herstart waren interessant en de rest van de race ook best veel actie, maar toch was het idd niet echt een opwindende wedstrijd.

Mickey

Bottas op Hartley wel cool, Perez had met nog vier ronden te gaan wel zijn best mogen doen om Bottas achter zich te houden. Verstappen goed van 7 naar 3.

Verrek ik heb de hele race samengevat. ;D

Sabai

De start en finish waren wel leuk.