GP BELGIË: Spa Francorchamps

Gestart door Robbert65, 22 augustus 2018 - 09:39:42

« vorige - volgende »

Robbert65

DE GRAND PRIX VAN BELGIË

De zomerstop is voorbij!

Het wordt om te beginnen de laatste GP van België met Alonso.


En dat is toch een dingetje. Alonso hoort bij de grote rijders aller tijden. Hij koos niet altijd het winnende team maar imponeerde wel altijd op de baan. Ook in de rampjaren van McLaren.

De Grand Prix van België, we gaan het meemaken, we gaan erover praten en we gaan ervan genieten. Hoe dan ook!

Programma:
FRIDAY 24 AUGUST
First Practice Session   11:00 - 12:30
Second Practice Session   15:00 - 16:30

SATURDAY 25 AUGUST
Third Practice Session   12:00 - 13:00
Qualifying Session   15:00 - 16:00

SUNDAY 26 AUGUST
Drivers Track Parade   13:30 - 14:00
National Anthem   14:56 - 14:58
Belgian Air Force Fly Past   14:57 - 14:59
Grand Prix (44 Laps or 120 Mins)   15:10 - 17:10
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Connolly en Salo weer aanwezig op de GP van België. De laatste was tijdens de Grand Prix van Amerika van vorig jaar, toen de Nederlander Kimi Raikkonen in de laatste ronde op sublieme wijze inhaalde. Maar de inhaalactie werd door de stewards als onrechtmatig beschouwd. Verstappen noemde Garry Connelly een 'mongool' en daarop vond Mika Salo dat de Red Bull-coureur excuses moest maken. Salo zelf kreeg legio doodsbedreigingen uit Nederland.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/240641/stewards-bij-belgische-grand-prix-oude-bekenden-van-verstappen

mongool - oh, dat mag niet, dat is 'racisme' - tot in de... oneindigheid.

Groet,

C.G. de Beaufort


Charrel

Ik ben ook weer bezig bij de Grand Prix van België  :)

Mochten jullie het leuk vinden, mijn bevindingen van achter de schermen (vooral bij de F2) zijn hier te volgen:

https://twitter.com/Charreljalving

Gaan er nog meer mensen heen hier?

Robbert65

Veel plezier en succes Charrel! Ik kijk voor de buis ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Van Wijk

Veel plezier Charell, tot 2 jaar gelden ging ik er regelmatig naar toe ( vanaf 1992.)
Nadat we er 2 jaar geleden meer als 4 uur over gedaan hebben om van het terrein af te komen,was ik er klaar mee...
Voortaan kijk ik ook vanuit mijn luie stoel naar de GP van Belgie .

Jozef

Het weerbericht voor de GP: https://nieuws.meteovista.be/23-8-2018-wisselvallig-en-fris-tijdens-grand-prix-belgie-2/

Samengevat:
- kleine kans op een buitje tijdens de vrije trainingen op vrijdag
- reële kans op regen tijdens de kwalificatie
- kleine kans op een bui tijdens de race (waarschijnlijk dus gewoon droog)

Mike05021984

Hey iedereen, ik ga voor de allereerste keer naar Spa zondag.
Nu hoor en lees ik overal dat het blijkbaar zo een hel is om er te geraken en terug weg te rijden na de race....
Heeft iemand enkele nuttige tips voor me?
De race begint om 15u , welk uur moet je daar zeker zijn om het minste te moeten aanschuiven? Waar parkeer je best? En hoelaat vertrek je best na de race? Alle tips of info zijn welkom :-)

BMW.WilliamsF1

Het is gewoon een ramp. ;) mij vinden ze er niet meer op Spa. Het is trouwens wel een heel mooi circuit. Maar ik zou heeeeeel vroeg vertrekken en terug is sowieso een ellende, daar is geen beginnen aan. Rondom het circuit heb je verschillende parkeerplaatsen. Je moet wel betalen om te parkeren.

Sterkte en veel plezier. :)

Mike05021984

Wat bedoel je met vroeg vertrekken?
Race begint om 15u, dus daar toekomen rond 12u?
Of toekomen om 09u smorgends al ? :-)

BMW.WilliamsF1

Geen idee, ik weet niet waar je vandaan moet komen :)

Mike05021984

Ik kom van Brussel
Maar ik bedoelde de aankomsttijd op het circuit ;-)
Race is om 15u, dus arriveren aan het circuit rond 12u?
Of moet je er echt al van smorgends 09u best staan?

Jozef

Hangt er ook vanaf wat voor tickets je hebt. Ik ben zelf nooit geweest, maar ik ken mensen met Bronze-tickets die er inderdaad om 9u of nog vroeger al staan zodat ze een goede plek kunnen uitkiezen. Als je echter genummerde tickets hebt op een Silver- of Gold-tribune, dan hoef je het daar al niet voor te doen.

Hoe lang het duurt om pakweg vanaf de snelweg tot op je plek in de tribune te komen (d.w.z. hoe lang het aanschuiven is in de laatste kilometers en hoe lang zoeken naar parkeerplaats) weet ik zelf niet, hopelijk zijn er andere forummers die daarop kunnen antwoorden.

Mike05021984

Ik heb een gold 8 overdekte tribuneplaats in La Source, dus idd een plaats moet ik niet meer zoeken :-)

Ja vraag me echt af hoelaat ik best vertrek, want hoor soms verhalen dat je 3 a 4u moet aanschuiven om het circuit binnen te kunnen.... dan moet je daar echt al voor 12u zeker zijn!

En het zou ook wel jammer zijn ook dat ik daar om 09u al sta, en ik dan op 5min binnen ben haha

Moeilijke keuze hehe
Iemand die al enkele jaren ervaring heeft?

Mickey

Ga gewoon vroeg, geen tijdstress en gewoon genieten van het voorprogramma. Je wil niet in tijdnood komen met het staan in de file en de onzekerheid van het al dan niet vinden van een parkeerplaats. Voor mij een no brainer.

Enjoy!