Circuito de Cataluña, Barcelona Voorjaarstestsessies 2017

Gestart door Robbert65, 14 februari 2017 - 15:02:45

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Maar, ben je hier enkel voor de reclame voor die app? Want dat lijkt mij niet heel erg de bedoeling.

jandeboer

Nee maar ik dacht dat we hier goeie formule 1 dingen deelde. Heb er verder niks mee te maken.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Jozef op 07 maart 2017 - 14:53:52
De tijd van Massa mag er natuurlijk best wezen. Zelfs al is het op ultrasofts, het is een meer dan prima tijd.
Gek genoeg lijken de ultrasofts nauwelijks sneller dan de supersofts die op hun beurt nauwelijks sneller lijken dan de softs. Volgens mij vinden de rijders de soft op dit moment de prettigste band.

Maikel0230

Ferrari maakt toch echt indruk dit jaar. Zou het dan eindelijk eens lukken voor de Scuderia? De soepelheid waarmee alles loopt op dit moment binnen dat team is echt een vreemd gevoel na jaren van kommer en kwel. Zelfs analisten die hen normaal meteen bij het grof huisvuil zetten zijn onder de indruk van de stints op de zowel de soft als de medium. Ook de auto lijkt nauwelijks moeite te hebben met het circuit. Vettel kan bijna overal lekker laat in de ankers en meteen weer op de power. Ook dat is al even gelden voor Ferrari.

We zullen het allemaal pas zien in Melbourne, maar voor een keer voel je dat het optimisme echt is. Vorig jaar werd alles zo kunstmatig opgevoerd door Ferrari en ter extensie Mercedes dat zich niet eenzaam aan de top wilde voelen.

Misschien is het eindelijk weer eens ons jaar. ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Vergeet niet dat Vettel vorig jaar Melbourne ook 'gewoon' had moeten winnen maar hij had pech met de SC. Het optimisme van vorig jaar was dan ook terecht.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 07 maart 2017 - 11:52:04
Citaat van: Matthijs op 07 maart 2017 - 09:20:43
Als ik eerlijk ben is dat geen beste statistiek (maar dat bedoelde Jozef natuurlijk ook). Jouw verhaal gaat alleen op als alle drie de opties even groot zouden zijn. Maar dat weet je niet. Het blijft dus giswerk. Het enige dat je weet is dat Mercedes een zeer sterke indruk achterlaat in de wintertests.
Tuurlijk blijft het giswerk. En natuurlijk is het moeilijk hard te maken dat alle drie de opties even groot zijn. Maar aangezien iedereen zich lijkt te focussen op 'het inhalen' van Mercedes, is enige uitvergroting van 'een mogelijk uitlopen' van de wereldkampioen wel zo verfrissend. Althans dan vind ik. Niets zo saai als alle neuzen in 1 richting.
Overigens ben ik de eerste om toe te geven dat ik eerder een simplisticus dan een geweldig statisticus ben. Maar heeft iemand anders misschien een betere kansenberekening voorhanden? Ben heel benieuwd.

Statistieken laten zien dat na bijna elke grote regelverandering een ander team kampioen wordt. Dat is ook kansberekening. Wat het gaat worden weet ik niet, maar ik hoop op een strijd tussen Mercedes, Ferrari en Red Bull.

robbert

Citaat van: Matthijs op 08 maart 2017 - 07:05:26
Vergeet niet dat Vettel vorig jaar Melbourne ook 'gewoon' had moeten winnen maar hij had pech met de SC. Het optimisme van vorig jaar was dan ook terecht.
ja inderdaad. Ze waren ook in de testen snel, maar hebben dan geen enkele overwinning behaald en hadden zelfs moeite met redbull om een podiumplaats te halen. Redbull toont ook niet zo snel, maar ik geef ze meer kans om de strijd aan te gaan met mercedes dan ferrari hoor

Maikel0230

Citaat van: robbert op 08 maart 2017 - 13:12:47
Citaat van: Matthijs op 08 maart 2017 - 07:05:26
Vergeet niet dat Vettel vorig jaar Melbourne ook 'gewoon' had moeten winnen maar hij had pech met de SC. Het optimisme van vorig jaar was dan ook terecht.
ja inderdaad. Ze waren ook in de testen snel, maar hebben dan geen enkele overwinning behaald en hadden zelfs moeite met redbull om een podiumplaats te halen. Redbull toont ook niet zo snel, maar ik geef ze meer kans om de strijd aan te gaan met mercedes dan ferrari hoor

Dat kan best. In 2016 had Ferrari echt wel een degelijk auto aan het begin van het seizoen die dicht aanleunde bij Mercedes, maar het potentieel en de ontwikkeling ervan draaide al snel in de soep. Daar kwam nog eens bij dat drie potentiële overwinning weggegooid werden door tactisch geklungel op de pitsmuur.

Dit seizoen is het nog maar raden naar de kansen van Ferrari. Alles oogt althans veel mooier als vorig jaar. Al hadden ze vandaag wel hun slechtste dag van deze alle tests tot nu toe.

Je kan het nooit echt weten met dit team, de slapende reus van de F1. Ik geef op dit moment beide teams eigenlijk wel 50/50 kans om Mercedes het moeilijk te maken.

We shall see come Melbourne.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 08 maart 2017 - 07:05:26
Vergeet niet dat Vettel vorig jaar Melbourne ook 'gewoon' had moeten winnen maar hij had pech met de SC. Het optimisme van vorig jaar was dan ook terecht.
zoals je hier goed kunt zien verschilt optimisme ook per persoon. Als je sport volgt en een favoriet hebt moet je nooit bij voorbaat al de handdoek in de ring gooien. Wat mij betreft is optimisme dus altijd terecht al kan een beetje realisme natuurlijk ook geen kwaad ;)

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 09 maart 2017 - 08:37:57
Citaat van: Matthijs op 08 maart 2017 - 07:05:26
Vergeet niet dat Vettel vorig jaar Melbourne ook 'gewoon' had moeten winnen maar hij had pech met de SC. Het optimisme van vorig jaar was dan ook terecht.
zoals je hier goed kunt zien verschilt optimisme ook per persoon. Als je sport volgt en een favoriet hebt moet je nooit bij voorbaat al de handdoek in de ring gooien. Wat mij betreft is optimisme dus altijd terecht al kan een beetje realisme natuurlijk ook geen kwaad ;)
Nou inderdaad! Maar Ferrari zal op dit moment optimistischer zijn dan McLaren (lees Honda) en dat is ook realistisch! :)

BMW.WilliamsF1

Citaat van: jandeboer op 07 maart 2017 - 17:30:34
Nee maar ik dacht dat we hier goeie formule 1 dingen deelde. Heb er verder niks mee te maken.

Dat sowieso. Misschien kun je je ff voorstellen in het voorsteltopic? :)

Welkom hier iig!

Fietser

Citaat van: Matthijs op 08 maart 2017 - 07:09:16
Citaat van: Fietser op 07 maart 2017 - 11:52:04
Citaat van: Matthijs op 07 maart 2017 - 09:20:43
Als ik eerlijk ben is dat geen beste statistiek (maar dat bedoelde Jozef natuurlijk ook). Jouw verhaal gaat alleen op als alle drie de opties even groot zouden zijn. Maar dat weet je niet. Het blijft dus giswerk. Het enige dat je weet is dat Mercedes een zeer sterke indruk achterlaat in de wintertests.
Tuurlijk blijft het giswerk. En natuurlijk is het moeilijk hard te maken dat alle drie de opties even groot zijn. Maar aangezien iedereen zich lijkt te focussen op 'het inhalen' van Mercedes, is enige uitvergroting van 'een mogelijk uitlopen' van de wereldkampioen wel zo verfrissend. Althans dan vind ik. Niets zo saai als alle neuzen in 1 richting.
Overigens ben ik de eerste om toe te geven dat ik eerder een simplisticus dan een geweldig statisticus ben. Maar heeft iemand anders misschien een betere kansenberekening voorhanden? Ben heel benieuwd.

Statistieken laten zien dat na bijna elke grote regelverandering een ander team kampioen wordt. Dat is ook kansberekening. Wat het gaat worden weet ik niet, maar ik hoop op een strijd tussen Mercedes, Ferrari en Red Bull.

Ik hoop met je mee, Matthijs.

Leroy

hallo mensen ! lange tijd niet gekeken op dit forum... kleine update vanuit de Ferrari box...

Vettel reed voor de pauze de snelste tijd...een 1.19.024

Vettel kwam met 229 kilometer per uur over start en finish. Normaal gesproken ligt de snelheid bijna zestig kilometer per uur hoger. dus hij had nog ruim 1.5 seconden sneller kunnen zijn met zijn snelste tijd...

Matthijs

Citaat van: Leroy op 09 maart 2017 - 14:06:17
hallo mensen ! lange tijd niet gekeken op dit forum... kleine update vanuit de Ferrari box...

Vettel reed voor de pauze de snelste tijd...een 1.19.024

Vettel kwam met 229 kilometer per uur over start en finish. Normaal gesproken ligt de snelheid bijna zestig kilometer per uur hoger. dus hij had nog ruim 1.5 seconden sneller kunnen zijn met zijn snelste tijd...
De beste sectortijden bij elkaar opgeteld leveren een 1:18.666 op dus die anderhalve seconde lijkt me ruim overdreven.

Edit: ik geloof best dat het uiteindelijk anderhalve seconde sneller kan, maar niet dat Vettel in zijn rondje anderhalve seconde heeft laten liggen vanochtend.