Circuito de Cataluña, Barcelona Voorjaarstestsessies 2017

Gestart door Robbert65, 14 februari 2017 - 15:02:45

« vorige - volgende »

FolkertE

Ik vind de nieuwe autos er allemaal toch best gaaf uitzien.

Stroll is nog jong en fouten gebeuren nu eenmaal. Hij leert het nog wel, het is maar testen en hij moet kennelijk nog zijn limiet vinden. Auto's zijn ook een stuk agressiever en fysiek uitdagender geworden. Ik zou zeggen dat als hij dit in de eerste 4 races blijft doen is  het een ander verhaal, nu is het gewoon vervelend en pech dat de auto te beschadigd is.

Jehoentelaar

Ik weet niet hoe het programma van Williams was, maar het zou best kunnen dat ze Stroll wat meer lieten pushen om de auto goed te leren kennen, terwijl Massa meer inhoudelijk bezig ging. Dan is het natuurlijk nog steeds vervelend en bijzonder hinderlijk dat Stroll tot drie keer toe eraf is gegaan, maar ik sluit niet uit dat ze hem - ondanks dat testen over andere dingen gaat dan limieten leren kennen - die vrijheid wat meer hebben gegeven.

Hopelijk komt er wel verbetering in. Stroll staat te boek als een onstuimige coureur en ondanks dat hij natuurlijk de tijd moet krijgen, mag er gedurende het seizoen zelf niet te veel verkeerd gaan. Dan kun je je immers afvragen waarom Nasr niet in dat ding zit. Maar goed, dat is pure speculatie verder.

Tuesday

Williams mist iig weinig vandaag. Misschien komt het ze zelfs wel goed uit.

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 02 maart 2017 - 15:21:23
Williams mist iig weinig vandaag. Misschien komt het ze zelfs wel goed uit.

Van alle teams had Williams vandaag juist het meeste kunnen leren denk ik. Die hun pace in de regen was de afgelopen twee jaar nergens.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

C.G. de Beaufort

Marko : ""Wij rijden met conservatieve afstellingen, laten wij eens kijken hoe het gaat als we op volle kracht rijden", aldus de doctor. Hij geeft wel aan dat er geruchten zijn dat Mercedes hetzelfde doet en dat de V6 turbo nog ver van zijn limiet af zit."

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/222854/helmut-marko-red-bull-rijdt-met-conservatieve-afstellingen

Groet,

C.G. de Beaufort

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 02 maart 2017 - 17:46:38
Citaat van: Tuesday op 02 maart 2017 - 15:21:23
Williams mist iig weinig vandaag. Misschien komt het ze zelfs wel goed uit.

Van alle teams had Williams vandaag juist het meeste kunnun leren denk ik. Die hun pace in de regen was de afgelopen twee jaar nergens.
vraag is of je er uberhaupt wat van opsteekt. Volgens mij was het voor de meeste coureurs/teams niet meer dan een verplicht nummer op dringend verzoek van Pirelli. Hamilton gaf bv gisteren al aan dat ie wellicht een blessure zou faken om maar niet te hoeven rijden, maar uiteindelijk werd dat dus een electronisch probleem. Williams had amper schade maar besloot uit voorzorg en veiligheidsredenen niet te rijden. STR heeft met 1 rondje goede wil getoond, maar moest toen toch echt de motor wisselen. En zo was er met name in de ochtend nog wel meer aan de hand waardoor er veel minder werd gereden dan de afgelopen dagen.
Dat Williams niet zo lekker gaat in de regen is ook vooral een kwestie van gebrek aan downforce.

Robbert65

<blockquote class="twitter-video" data-lang="nl"><p lang="es" dir="ltr">VIDEO: MERCEDES LAP 2016 vs 2017 <a href="https://twitter.com/hashtag/F1?src=hash">#F1</a> <a href="https://t.co/FsqcdwXrL1">pic.twitter.com/FsqcdwXrL1</a></p>&mdash; F1Writers™ (@f1writers) <a href="https://twitter.com/f1writers/status/837350250675318785">2 maart 2017</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Of gewoon omdat Massa en Bottas niet kunnen rijden in de regen. :P (over Bottas geen idee, Massa is niet bepaald het grootste regentalent)

Ik begreep aanvankelijk niet waarom ze Stroll onmiddellijk terug in die auto zetten nadat hij zelf zijn eigen testdag om zeep had geholpen. Ik dacht, dan laat je toch Massa eerst weer rijden voordat Stroll het helemaal verpest. En zo geschiedde; nu is Massa zijn testdag kwijt omdat Stroll in de fout ging.

Maar toen ik hoorde dat het vandaag een natte test zou zijn, begreep ik het wel van Williams: als hij het op een droge baan al niet heel houdt, is het in de regen al helemaal om problemen vragen.

FolkertE

Beetje lullig om Massa geen "groot" regenrijder te noemen.  ;D ;D

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 02 maart 2017 - 23:01:23
Beetje lullig om Massa geen "groot" regenrijder te noemen.  ;D ;D
zowel letterlijk als figuurlijk klopt dat wel. Echter de eerste zin/veronderstelling, dat Massa niet kan rijden in de regen lijkt me wel wat overdreven. Doorgaans vrij gemiddeld, soms een positieve uitschieter (overwinnigen en podia), soms hopeloos.

Jozef

Mee eens hoor, niemand kan ook zijn dijk van een race in Brazilië 2008 vergeten. Die zin was dan ook een kwinkslag gevolgd door een smiley, het deel tussen haakjes was het serieuze deel. ;) En dat serieuze deel brengt me bij het punt dat het wel een serieuze mogelijkheid is dat Williams' minder prestaties in de regen niet aan de auto hebben gelegen maar aan de coureurs.

Al is het natuurlijk ook geweten dat de Williams vooral snel is dankzij het vermogen van de motor, en dat springt er in de regen niet zo uit omdat je al het koppel niet kwijt kunt.

On-topic: de twee grote conslusies van de eerste testweek zijn dat Ferrari er écht goed uitziet en McLaren echt slecht. Dit is niet alleen gebaseerd op de rondetijden maar ook op de waarnemingen van de reporters rond de baan: zij zagen een Ferrari die er stabieler uit zag dan de Mercedes en die trouwens ook goed lijkt te passen bij de rijstijl van Räikkönen. En aan de andere kant een McLaren die niet alleen langzaam was vanwege een gebrek aan vermogen, maar ook omdat er gewoon te weinig grip was om gas te geven in bocht 3 waar andere teams dat wel deden.

Bovendien is het aantal rondes van McLaren (net een race-afstand op donderdag) toch minder spectaculair dan bij andere teams, en doen ze ook geen erg lange runs. Dat wijst er voor mij op dat ze nog altijd bang zijn dat die motor elk moment kan ontploffen en dat ze dus om de paar rondjes weer willen kijken of het allemaal nog wel goed gaat.

robbert

Citaat van: C.G. de Beaufort op 02 maart 2017 - 18:08:39
Marko : ""Wij rijden met conservatieve afstellingen, laten wij eens kijken hoe het gaat als we op volle kracht rijden", aldus de doctor. Hij geeft wel aan dat er geruchten zijn dat Mercedes hetzelfde doet en dat de V6 turbo nog ver van zijn limiet af zit."

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/222854/helmut-marko-red-bull-rijdt-met-conservatieve-afstellingen

Groet,

C.G. de Beaufort

met andere woorden, ferrari laat zich weer vangen en zullen idd strijden om plaats 5 en 6  ;D ;D

Matthijs

Citaat van: robbert op 06 maart 2017 - 13:40:19
met andere woorden, ferrari laat zich weer vangen en zullen idd strijden om plaats 5 en 6  ;D ;D
Met andere woorden: niemand heeft nog het achterste van zijn tong laten zien, dus weten we nog niet goed waar iedereen staat.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_komt_met_grote_update1/

En wat moeten we hier weer van denken? Mercedes dat met een grote update komt.
Als het echt zo is dan krijgen de andere teams hier een hele zware dobber aan, ik denk zelfs dat Mercedes dan gewoon opnieuw dominant zal zijn.

Ik denk overigens wel dat Ferrari en Red Bull ook met updates de tweede testweek ingaan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is