Met nog 2 races te gaan....

Gestart door Tessa, 01 november 2016 - 19:23:28

« vorige - volgende »

...wie wordt volgens jou de nieuwe wereldkampioen?!

Nico Rosberg
16 (72.7%)
Lewis Hamilton
2 (9.1%)
Anders (lol)
4 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 22 november 2016 - 19:23:28

FolkertE

Citaat van: Wings op 22 november 2016 - 19:21:21
Aha. Dus eerst behoort Rosberg niet tot de buitencategorie waartoe Alonso, Hamilton en Vettel behoren en nu is Rosberg misschien wel beter dan Alonso. Wat is het nu?
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat hij misschien wel beter is dan Alonso. Maar misschien ook niet.

Zullen we waarschijnlijk ook nooit achter komen want Alonso rijd nooit bij Mercedes.

Maar goed, wegens persoonlijke om standigheden zal ik de komende tijd hier niet of weinig aanwezig zijn.
Ik weet niet eens of ik de race wil kijken of niet, maar veel plezier met de race allen.

Groeten

Folkert

Geer

Citaat van: FolkertE

Maar goed, wegens persoonlijke om standigheden zal ik de komende tijd hier niet of weinig aanwezig zijn.
Ik weet niet eens of ik de race wil kijken of niet, maar veel plezier met de race allen.

Groeten

Folkert
ow dat klinkt ernstig Folkert
Sterkte!

Van Wijk

Citaat van: Wings op 21 november 2016 - 19:33:15
Citaat van: Jehoentelaar op 21 november 2016 - 16:33:22
Pech hoort bij de sport. In de jaren negentig vielen 'topcoureurs' in de 'beste auto's' bij bosjes uit. Nu is dat minder, maar het blijft een belangrijke factor. Mens én machine maken wie aan het einde van de rit de beste is. Daarom vind ik die hele discussie wie een titel verdient en hoe de verhoudingen zijn zonder pech totaal niet relevant. Als de materiële factor je dwars zit ben je de verkeerde sport aan het kijken. De kampioen is de beste combinatie van mens en machine. Dat de titel 'drivers' championship' heet doet daar niks aan af.

De combinatie Rosberg+Mercedes is dit seizoen met één race te gaan beter dan de combinatie Hamilton+Mercedes. Zo simpel is het. Hartstikke leuk welke coureurs beter zijn dan andere coureurs en het bepaalt natuurlijk deels de uiteindelijke rangschikking, maar het is niet waar de sport om draait.

Amen.

Prima samenvatting van dat wat ik roep.

Het is en blijft gewoon een mechanische sport, combinatie van mens en machine.
Prima conclusie, en laat het in de toekomst aub zo blijven !

Sabai

Citaat van: FolkertE op 23 november 2016 - 13:01:06
Citaat van: Wings op 22 november 2016 - 19:21:21
Aha. Dus eerst behoort Rosberg niet tot de buitencategorie waartoe Alonso, Hamilton en Vettel behoren en nu is Rosberg misschien wel beter dan Alonso. Wat is het nu?
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat hij misschien wel beter is dan Alonso. Maar misschien ook niet.

Zullen we waarschijnlijk ook nooit achter komen want Alonso rijd nooit bij Mercedes.

Maar goed, wegens persoonlijke om standigheden zal ik de komende tijd hier niet of weiinig aanwezig zijn.
Ik weet niet eens of ik de race wil kijken of niet, maar veel plezier met de race allen.

Groeten

Folkert

Take care Folkert sterkte

Wings

Ik vraag me af hoe de race gaat verlopen als de Mercedessen aan kop liggen. Hamilton weet dat als hij wint en Nico tweede wordt, Nico kampioen is. Nico weet dat een technische malheur hem kan afhouden van een wereldkampioenschap. Gaan we hier een Mercedes zien die bij de start met rassenschrede wegrijden en wellicht nog een robbertje knokken of gaan we tactisch racen zien? Beiden hebben er baat bij als de Red Bulls ze splitten. Het zou zomaar kunnen dat Hamilton probeert om Rosberg in de fout te dwingen door langzamer rond te rijden en Rosberg te dwingen om aan te vallen en de Red Bulls de kans bieden om Rosberg aan te vallen.

Pancake Shield

Ik ga er sowieso vanuit dat Rosberg met een reserve gaat rijden, dat als het nodig is hij net dat kleine beetje extra uit zijn Mercedes kan trekken. Hamilton is maar de vraag, hij moet sowieso winnen, anders wordt het al vrij lastig voor hem. Hij kan wel proberen om Rosberg in een foutje te dwingen en op te houden, maar het risico dat hij daar zelf slachtoffer van wordt, zal hij niet willen nemen denk ik.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Van Wijk

Dat weet ik niet Pancake, wat Wings aanhaalt is een theorie die ik kan volgen en als Hamilton ( moet hij wel voor Rosberg zitten uiteraard ) zin heeft om langzamer te rijden , heeft hij daar alle recht toe.

Jozef

Citaat van: Pancake Shield op 26 november 2016 - 14:46:37
Ik ga er sowieso vanuit dat Rosberg met een reserve gaat rijden, dat als het nodig is hij net dat kleine beetje extra uit zijn Mercedes kan trekken. Hamilton is maar de vraag, hij moet sowieso winnen, anders wordt het al vrij lastig voor hem. Hij kan wel proberen om Rosberg in een foutje te dwingen en op te houden, maar het risico dat hij daar zelf slachtoffer van wordt, zal hij niet willen nemen denk ik.

Als hij wereldkampioen wil worden, zal hij wel risico moeten nemen. Al denk ik dat hij er stiekem ook veel voldoening uit zou halen als hij gewoon deze race wint. Dan is het 10-9 voor hem wat gewonnen races betreft en geeft hij, toch vanuit zijn standpunt bekeken, een duidelijke boodschap aan Rosberg: jij bent misschien wel kampioen dit jaar, maar iedereen weet dat ik de betere coureur ben zolang het niet tegen zit.

Wings

Dat laatste vind ik onzin. Diegene die de meeste punten scoort is kampioen en niet wie het beste rijdt. Over 10 jaar zal niemand zeggen dat Alonso de beste rijder was in 2016 maar dat Rosberg kampioen werd. Daarbij is het aannemelijk dat Rosberg behouden rijdt en doet wat hij moet doen om het kampioenschap naar zich toe te trekken. Nico is niet bezig met dagsuccessen. Last but no least lijkt mij het winnen van het kampioenschap een dagsucces overstijgen.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 26 november 2016 - 14:46:37
Ik ga er sowieso vanuit dat Rosberg met een reserve gaat rijden, dat als het nodig is hij net dat kleine beetje extra uit zijn Mercedes kan trekken. Hamilton is maar de vraag, hij moet sowieso winnen, anders wordt het al vrij lastig voor hem. Hij kan wel proberen om Rosberg in een foutje te dwingen en op te houden, maar het risico dat hij daar zelf slachtoffer van wordt, zal hij niet willen nemen denk ik.

Waarom niet? Als zijn pace beter is en er is meer-snelheid genoeg om Rosberg op te vangen, te pareren en aan te vallen als hij langszij zou komen zou ik niet weten waarom hij niet probeert om te vertragen. Al denk ik dat Lewis dan wel moet weten hoe de situatie achter Rosberg is. Als Red Bull en / of Ferrari hem kan bedreigen zou ik het zeker overwegen. Winnen alleen is niet genoeg als Rosberg tweede wordt.

Mickey

Hemmie heeft bij de persco geroepen dat hij gewoon met ruime marge wil winnen. Verwierp de suggestie van Horner naar de prullenbak. Dom en kortzichtig imo.

Jehoentelaar

Ik ben misschien wat pessimistisch maar voorzie niet echt een geweldige strijd. Hamilton dendert er rap vandoor, Rosberg rijdt er achteraan. Wellicht rijdt de Duitser even op de derde plek omdat hij geen risico's wilt nemen bij de start en er een Red Bull of Ferrari tussendoor prikt. Maar ook die plek is voldoende voor de titel, dus dan is er niet veel aan de hand. Als ze beiden de eerste paar ronden zonder problemen doorkomen vrees ik dat het een kwestie wordt van uitrijden, meer niet.

Hopelijk zit ik er echter ruim naast. :)

Jozef

Räikkonen start achter Rosberg. In bocht 1 remt hij 'per ongeluk' te laat en ramt hij Rosberg van de baan, met de woorden: "dan had je maar voor Finland moeten kiezen, lul!"

:P

Franky R.

Citaat van: Jozef op 26 november 2016 - 18:27:18
Räikkonen start achter Rosberg. In bocht 1 remt hij 'per ongeluk' te laat en ramt hij Rosberg van de baan, met de woorden: "dan had je maar voor Finland moeten kiezen, lul!"

:P
;D ;D ;D

Franky R.

Citaat van: Mickey op 26 november 2016 - 18:20:58
Hemmie heeft bij de persco geroepen dat hij gewoon met ruime marge wil winnen. Verwierp de suggestie van Horner naar de prullenbak. Dom en kortzichtig imo.


Waarom?


Rosberg zou ook een keertje kunnen vergeten dat hij moet remmen...Eerder vergat hij ook in te sturen in Oostenrijk en Duitsland. Hamilton moet gewoon zijn ding doen en het seizoen met een overwinning afsluiten. En als Rosberg op P2 of P3 over de meet komt...Tja...volgend jaar meteen scherp beginnen dan.


HAM heeft pech gehad, maar zelf ook veel fouten gemaakt. En dat zeg ik als Hamiltonfan.