Ronde 16: Formula 1 Petronas Malaysia Grand prix, Sepang International Circuit,

Gestart door Tessa, 26 september 2016 - 19:05:14

« vorige - volgende »

Tessa

Ronde 16, dat wordt vroeg opstaan!

Maar goed, dat heeft iedereen er vast wel voor over, om te zien hoe het tussen Rosberg en Hamilton zal vergaan! Die spanning vooraan kan geen kwaad  ;D



Eind september/begin oktober is de gemiddelde maximumtemperatuur aldaar 31 graden, dat zal lekker broeien in die pakjes. Het aantal regendagen per maand bereikt in die tijd z'n hoogtepunt, met ruim 21 dagen (en meer dan 2000 mm). Een verfrissende duik zit er ook al niet in, de gemiddelde zeetemperatuur is 29 graden (en ja, dan heb ik het over Celsius...)

Afgelopen jaar was de pole position voor Hamilton (01:49.834), maar die eerste plaats wist hij niet te behouden tijdens de wedstrijd. Uiteindelijk zag het podium er als volgt uit:

1. Vettel   1:41:05.793
2. Hamilton   +8.569
3. Rosberg   +12.310

Max Verstappen verdiende op dit circuit in 2015 zijn eerste punten door op de 7de plaats te eindigen.

Het baanrecord ligt in handen van Juan-Pablo Montoya (1:34.233), Williams, 2004



En wat eet men zoal in Maleisië? Nou, van alles en vooral lekker...

Maar aangezien de wedstrijd voor ons nogal vroeg aanvangt, focussen we even op het ontbijtgebeuren aldaar. Ook wat dat betreft eten ze van alles, inclusief simpelweg een gekookt eitje met wat toast. Maar om het toch iets traditioneler te houden, is aankomende zondag een ontbijtje met Nasi Lemak een aanrader!!




Mooi, als iedereen er dan weer klaar voor is, komen hier de data en tijden:


1ste vrije training
Vrijdag 30 september- 04:00-5:30

2de vrije training
Vrijdag 30 september- 08:00-09:30

3de vrije training
Zaterdag 1 oktober- 08:00-09:00

Kwalificatie
Zaterdag 1 oktober- 11:00-12:00

Race
Zondag 2 oktober- 09:00-11:00





Jehoentelaar


Jozef

Het lijkt erop dat vrijdag en zaterdag droog blijven, maar zondag zou het wel eens behoorlijk nat kunnen worden!


FolkertE

Citaat van: Jozef op 29 september 2016 - 14:25:26
Het lijkt erop dat vrijdag en zaterdag droog blijven, maar zondag zou het wel eens behoorlijk nat kunnen worden!
herhaling van 2001 graag. 15 jaar na dato Max di3 Maleisië wint. Ik heb er vrede mee.

Jozef

Citaat van: Jozef op 29 september 2016 - 14:25:26
Het lijkt erop dat vrijdag en zaterdag droog blijven, maar zondag zou het wel eens behoorlijk nat kunnen worden!

Weersvoorspelling ziet er ondertussen anders uit, kans op regen tijdens de race is een stuk kleiner geworden. :(

gloudiesaurus

Nette kwalificatie van Max Verstappen! Red Bull voor beide Ferrari's  8)
Nu nog een goede start morgen.

En Hamilton toch weer voor Rosberg.. ben benieuwd morgen!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 01 oktober 2016 - 14:48:30
Nette kwalificatie van Max Verstappen! Red Bull voor beide Ferrari's  8)
Nu nog een goede start morgen.

En Hamilton toch weer voor Rosberg.. ben benieuwd morgen!
t is dat Verstappen de laatste tijd ook niet zo sterk start, maar met Mercedes op 1 en 2 gaan de starts bij hen nooit lekker. Dus wie weet Verstappen morgen na bocht 1 voorop? en dan kan ie m ook zo maar winnen. Maar goed, vooralsnog staan Mercedes en Hamilton er natuurlijk het beste voor.

Jozef

De oneven kant van de grid (dus Hamilton en Verstappen) start op dat cementspoor. Hopen dat dat morgen weg is.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE


FolkertE

Max geniale herstart, maar misschien iets te vroeg?
Jammer weer een crash in bocht 1.

HAMILTON!!!!! neee.

gloudiesaurus

Leuke race hoor!
Een Red Bull 1-2.

En wat een pech voor Hamilton, Rosberg doet goede zaken voor het kampioenschap.

McLaren komt naar voren, en Palmer zijn 1e WK-punt!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Hamilton en Rosberg verliezen punten. Ik had echt te doen met Lewis. Verder realiseerde ik vrij snel dat de angel uit het gevecht was tussen Max en Daniel. Red Bull geeft de 1-2 niet uit handen. Erg jammer want op dit gevecht heb ik mij de hele race verheugd.