GP USA: man van de wedstrijd?

Gestart door gloudiesaurus, 23 oktober 2016 - 23:24:05

« vorige - volgende »

GP USA: man van de wedstrijd?

Lewis Hamilton
0 (0%)
Nico Rosberg
0 (0%)
Daniel Ricciardo
0 (0%)
Fernando Alonso
9 (47.4%)
Carlos Sainz
9 (47.4%)
Anders
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 19

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2016 - 19:09:15
Zo is er altijd een factor te vinden waarom het niet op eigen kracht ging. Als Sainz zijn banden te vroeg heeft opgerookt is dat of z'n eigen schuld of de strategie van het team pakte verkeerd uit. In beide gevallen heeft de combinatie Alonso/McLaren het dan beter gedaan dan Sainz/STR.
dat klopt helemaal, McLaren koos op dat moment voor de medium, STR voor de soft. Dit topic heet man van de wedstrijd, niet beste combinatie. Maar goed, over Sainz valt idd te discussiëren, van de anderen kunnen we toch wel stellen dat hij ze cadeau kreeg. Ik had zelf helemaal niet zo stil gestaan bij al die probleemgevallen voor de neus van Alonso totdat Folkert erover begon. Het lijkt me geen kwaad kunnen om dat soort dingen gewoon te vermelden.

Wings


Jozef

Wie trouwens ook een stem zou verdienen is Jenson Button. Als Alonso een goeie eerste ronde rijdt, dan roept de hele F1-wereld "oh wat een genie!". Deze keer was het JB die 8 plaatsen won in ronde 1 en hoor je er bijna niemand over.

Wings

Is mij niet opgevallen eigenlijk.

Jozef


Matthijs

Ik heb wel het idee dat nu McLaren weer wat naar voren komt, Alonso meer schittert dan Button. Daar waar Button juist heel sterk is als de auto tegenvalt. Hebben jullie dat gevoel ook of lijkt dat maar zo? In 2009 heeft Button in ieder geval wel raad te weten met een auto die goed is.

Robbert65

Button werd wereldkampioen in 09 met een auto die de eerste seizoenshelft erg goed was maar daarna gewoon oké. Doordat hij zijn kalmte bewaarde en er uithaalde wat er inzat is dat goed gekomen. Nu de afgelopen twee jaar bij McLaren zie ik twee toprijders een beetje verpieteren tot een paar weken geleden. Die auto is langzaamaan kennelijk zodanig beter geworden, dat -vooral- Alonso en Button het plezier weer terug hebben gevonden. Nu dat plezier terug is vind ik  dat Alonso wel beter uit de verf komt, maar dat zal ook te maken hebben met de fase waarin Jenson's carrière zich bevindt, het is herfst... Met een betere auto meng ik me niet in de voorgaande discussie, ik doelerop, dat een rijder meer plezier heeft met een auto die een betere drivability heeft. Lekker ligt zeg maar. Dat je lekker over een circuit gaat in plaats van dat je bij iedere bocht worstelt met onder- en overstuur.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Naar mijn herinneren kon Button niet overweg met de rem-upgrade. Verder, gelukkig voor Button, had hij adem genoeg over tot het einde.

Jehoentelaar

Citaat van: Matthijs op 28 oktober 2016 - 11:51:58
Ik heb wel het idee dat nu McLaren weer wat naar voren komt, Alonso meer schittert dan Button. Daar waar Button juist heel sterk is als de auto tegenvalt. Hebben jullie dat gevoel ook of lijkt dat maar zo? In 2009 heeft Button in ieder geval wel raad te weten met een auto die goed is.

Gevoelsmatig heb ik dat inderdaad wel een beetje, maar buiten mijn beperkte objectiviteit in deze vergelijking heb ik dat verder niet uitgezocht om het gevoel te kunnen onderbouwen. Punten zeggen lang niet alles.

Tuesday

Button gelooft het misschien ook allemaal wel een beetje, nog 3 races en dan zit zn F1 carriere erop. Daarnaast rijden ze ook niet altijd met hetzelfde materiaal. De laatste tijd lijkt Alonso idd duidelijk de overhand te krijgen, daarvoor vond ik ze wel redelijk aan elkaar gewaagd, meer dan ik vooraf verwacht had eigenlijk. Maar als er wat te halen valt, dan zou ik idd ook altijd mn geld op Alonso zetten.