Ronde 9: Formula 1 Grosser Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Tessa, 27 juni 2016 - 17:00:27

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 06 juli 2016 - 15:03:49
Nou gaat één van de twee ontslaan normaliter niet gebeuren denk ik (gevoelskwestie), maar in de hypothetische situatie, wie lopen er als reserves rond bij die gasten?
Naast Wehrlein, is Ocon ook niet onder contract bij Mercedes en is hij slechts tijdelijk uitgeleend aan Renault? Of was dat precies andersom?

Maar misschien niet ontslaan, maar misschien gewoon geen contract verlening voor Rosberg. Wolff is al stellig geweest dat als beide coureurs zich niet beter beheersen op de baan, het consequenties gaat hebben.

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 06 juli 2016 - 10:39:22
Heeft iemand trouwens iets gehoord over de motorproblemen van Ricciardo? Las het ergens op een andere site.
Je bedoelt bij de start van de race uitkomend bocht 6, zodat oa Verstappen hem kon passeren? Ik denk dat er niet veel aandacht voor is omdat het probleem de rest van de race was opgelost.

FolkertE

Oh zo. Ja ik wist uberhaubt niet dat er problemen waren dus ik was benieuwd of iemand het had gehoord.

Jozef

Citaat van: C.G. de Beaufort op 06 juli 2016 - 13:15:40
Citaat van: Robbert65 op 06 juli 2016 - 11:57:49
ik denk niet dat er ontslagen gaan vallen, ik denk, dat de heren nog een kans krijgen en dat daarna teamorders worden ingevoerd (...)
Teamorders? Ik denk het niet, volgens Ecclestone ( en de FIA) is dit uit de boze :

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/341681/ecclestone-wil-geen-teamorders-zien-bij-mercedes/

Het is dus zoals Jozef aangeeft. En wanneer het nog langer duurt, één van de twee ontslaan.
Ecclestone en de FIA kunnen veel willen, maar teamorders zijn gewoon weer toegestaan. Bovendien zal een teamorder bij Mercedes niet dicteren wie eerst moet eindigen en wie tweede. Ze zullen waarschijnlijk zeggen: wie na de eerste bocht eerst rijdt, heeft de race gewonnen.

Van Wijk

@ jozef, precies zo zal het gaan. Wat ik mij verder een beetje afvraag. Wat is de relatie tussen Lauda en Rosberg? Lauda blijft Rosberg maar verdedigen, tot hij niet anders kan dan zijn mening te herzien ?
Mis ik iets ?

C.G. de Beaufort

Citaat van: Jozef op 06 juli 2016 - 17:09:08
Citaat van: C.G. de Beaufort op 06 juli 2016 - 13:15:40
Citaat van: Robbert65 op 06 juli 2016 - 11:57:49
ik denk niet dat er ontslagen gaan vallen, ik denk, dat de heren nog een kans krijgen en dat daarna teamorders worden ingevoerd (...)
Teamorders? Ik denk het niet, volgens Ecclestone ( en de FIA) is dit uit de boze :

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/341681/ecclestone-wil-geen-teamorders-zien-bij-mercedes/

Het is dus zoals Jozef aangeeft. En wanneer het nog langer duurt, één van de twee ontslaan.
Ecclestone en de FIA kunnen veel willen, maar teamorders zijn gewoon weer toegestaan. Bovendien zal een teamorder bij Mercedes niet dicteren wie eerst moet eindigen en wie tweede. Ze zullen waarschijnlijk zeggen: wie na de eerste bocht eerst rijdt, heeft de race gewonnen.

Hallo... van de FIA mogen de teamorders niet. Ecclestone vermelde o.a. het volgende "Als Mercedes iets stoms doet, laten we het de stewards meteen uitzoeken. Mensen willen niet zien dat een team ingrijpt. Dat is niet goed voor de sport en voor de fans." Het is dus aan de Mercedes om bedekt te houden met een of ander onzin-statement. Trouwens, enkele races geleden had Ferrari hier mee te maken, het team moesten de FIA uitleggen wat ze hiermee bedoeld hadden.

Groet,

C.G. de Beaufort




Tuesday

Citaat van: Jozef op 06 juli 2016 - 17:09:08
Citaat van: C.G. de Beaufort op 06 juli 2016 - 13:15:40
Citaat van: Robbert65 op 06 juli 2016 - 11:57:49
ik denk niet dat er ontslagen gaan vallen, ik denk, dat de heren nog een kans krijgen en dat daarna teamorders worden ingevoerd (...)
Teamorders? Ik denk het niet, volgens Ecclestone ( en de FIA) is dit uit de boze :

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/341681/ecclestone-wil-geen-teamorders-zien-bij-mercedes/

Het is dus zoals Jozef aangeeft. En wanneer het nog langer duurt, één van de twee ontslaan.
Ecclestone en de FIA kunnen veel willen, maar teamorders zijn gewoon weer toegestaan. Bovendien zal een teamorder bij Mercedes niet dicteren wie eerst moet eindigen en wie tweede. Ze zullen waarschijnlijk zeggen: wie na de eerste bocht eerst rijdt, heeft de race gewonnen.
ach ja, daar kwam het in de praktijk de afgelopen jaren sowieso al op neer, iig in droge races. Vrijwel altijd dezelfe tactiek en degene voorop de undercut. Afgezien van de eerste bocht/openingsfase zie je zelden duels tussen beiden.

Jozef

Citaat van: C.G. de Beaufort op 06 juli 2016 - 17:38:49
Citaat van: Jozef op 06 juli 2016 - 17:09:08
Ecclestone en de FIA kunnen veel willen, maar teamorders zijn gewoon weer toegestaan. Bovendien zal een teamorder bij Mercedes niet dicteren wie eerst moet eindigen en wie tweede. Ze zullen waarschijnlijk zeggen: wie na de eerste bocht eerst rijdt, heeft de race gewonnen.
Hallo... van de FIA mogen de teamorders niet. Ecclestone vermelde o.a. het volgende "Als Mercedes iets stoms doet, laten we het de stewards meteen uitzoeken. Mensen willen niet zien dat een team ingrijpt. Dat is niet goed voor de sport en voor de fans." Het is dus aan de Mercedes om bedekt te houden met een of ander onzin-statement. Trouwens, enkele races geleden had Ferrari hier mee te maken, het team moesten de FIA uitleggen wat ze hiermee bedoeld hadden.

Ecclestone roept maar wat, zoals altijd. Teamorders die de uitslag van de race beïnvloeden werden na 2002 verboden maar na "Fernando is faster than you" weer toegelaten omdat de FIA moest toegeven dat ze er toch niks tegen konden doen.

Ik denk dat het verhaal van Ferrari te maken had met de nieuwe radioreglementen, niet met teamorders? Ik kan het me eigenlijk niet herinneren.

C.G. de Beaufort

(..)Coronel : "Rosberg is net een klein kind. Hij heeft geen karakter en is Mercedes-onwaardig. Ze moeten hem dumpen. Want dit los je niet op."

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/214003/tom-coronel-rosberg-is-mercedes-onwaardig

Hòhò, met wie moet Max dan meevliegen Coronel? Op het ogenblik heeft hij nog geen prive-vliegtuig...

Groet,

C.G. de Beaufort


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Citaat van: C.G. de Beaufort op 07 juli 2016 - 10:04:52
(..)Coronel : "Rosberg is net een klein kind. Hij heeft geen karakter en is Mercedes-onwaardig. Ze moeten hem dumpen. Want dit los je niet op."

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/214003/tom-coronel-rosberg-is-mercedes-onwaardig

Hòhò, met wie moet Max dan meevliegen Coronel? Op het ogenblik heeft hij nog geen prive-vliegtuig...

Groet,

C.G. de Beaufort

Tom is zeker vergeten wat hij zelf in Japan flikte om kampioen te worden.Daar reed hij bij de start zijn directe concurent van de baan.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Spanje_2016 op 07 juli 2016 - 12:39:57
Citaat van: C.G. de Beaufort op 07 juli 2016 - 10:04:52
(..)Coronel : "Rosberg is net een klein kind. Hij heeft geen karakter en is Mercedes-onwaardig. Ze moeten hem dumpen. Want dit los je niet op."

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/214003/tom-coronel-rosberg-is-mercedes-onwaardig

Hòhò, met wie moet Max dan meevliegen Coronel? Op het ogenblik heeft hij nog geen prive-vliegtuig...

Groet,

C.G. de Beaufort

Tom is zeker vergeten wat hij zelf in Japan flikte om kampioen te worden.Daar reed hij bij de start zijn directe concurent van de baan.

Inderdaad. Verder lijkt het mij wat kort door de bocht van Tom.

Matthijs

Tijdens de laatste uitzending haalde hij nota bene zelf aan dat in Japan ook iemand van de baan had gereden voor het kampioenschap, dus hij kent zijn eigen geschiedenis donders goed. Hij had vervolgens een 'goede' uitleg waarom zijn actie beter was dan die van Rosberg maar de inhoud ben ik vergeten. Volgens mij was het in de trant van: als je het doet, doe het dan goed. Zorg dan dat je tegenstander wordt uitgeschakeld, niet jij.