Ronde 9: Formula 1 Grosser Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Tessa, 27 juni 2016 - 17:00:27

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 juli 2016 - 21:54:58
Citaat van: Spanje_2016 op 05 juli 2016 - 21:25:50
Dan zit Doornbos te ijlen. Hij heeft in q2 een vers setje gebruikt om zijn snelste tijd te zette .

Yep en daar moet'ie in de race mee beginnen.

Groet,

C.G. de Beaufort
dat zijn dus 3 rondjes waarvan eentje voluit, net als de rest van de top 10.

C.G. de Beaufort

Ik weet niet of dit ook een gebruikte band was, ook in de Q3 toen ze overgingen naar een supersoft. Anyway, de rest ging veel eerder naar binnen, Vettel bleef door racen op deze banden...

Groet,

C.G. de Beaufort


Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 juli 2016 - 22:19:58
Ik weet niet of dit ook een gebruikte band was, ook in de Q3 toen ze overgingen naar een supersoft. Anyway, de rest ging veel eerder naar binnen, Vettel bleef door racen op deze banden...

Groet,

C.G. de Beaufort
ja, tuurlijk want zn rondetijden bleven goed. Waarom zou je wel ruim 50 rondjes op de softs kunnen rijden zoals Verstappen deed, maar geen 26 op supersoft?

C.G. de Beaufort

Citaat van: Tuesday op 05 juli 2016 - 22:46:52
Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 juli 2016 - 22:19:58
Ik weet niet of dit ook een gebruikte band was, ook in de Q3 toen ze overgingen naar een supersoft. Anyway, de rest ging veel eerder naar binnen, Vettel bleef door racen op deze banden...

Groet,

C.G. de Beaufort
ja, tuurlijk want zn rondetijden bleven goed. Waarom zou je wel ruim 50 rondjes op de softs kunnen rijden zoals Verstappen deed, maar geen 26 op supersoft?

Huh? Waar heb je het nu over? Verstappen ging veel eerder naar binnen. Kennelijk hadden ze bij RedBull het wel in de gaten, vanuit de telemetrie, vanuit de sensor in de band en bij door Max zelf, dat ze versleten waren. Vervolgens rijdt Max met een nieuwe supersoft, waarbij hij uiteraard de banden kan sparen en met een lichter gewicht van de bolide naar de finish toe. Zo, wat bedoel je hiermee? Daarbij ook bij aangetekend dat Max de 5e en Vettel de één nalaatste ronderecord (hoger gewicht) reed...

Groet,

C.G. de Beaufort


FolkertE

Max reed zijn laatste stint op softs en en niet op super softs.

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 05 juli 2016 - 20:56:20
Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 juli 2016 - 20:34:20
Het was al een gebruikte band, hij had er minimaal 20 ronden al mee gereden. En nu nog eens 27 ronden in de race terwijl de brandstof in de bolide zit. In totaal 47 ronden voor dat'íe ging klappen. Voor een Supersoft. Tja, dat was  ongeveer hetzelfde bij Spa, vorig jaar. Volgens Pirelli is dit normaal, voor mij dus niet gezien de slierten die van de band afkwamen.

Groet,

C.G. de Beaufort
Ferrari gaat de race niet beginnen op banden die al 20 ronden hebben gehad. Die slierten, dat is gewoon opgeruld rubber, dat zegt verder niet zoveel over hoe lang de band nog mee kan.

Aanvullende vraag: zijn dit niet gewoon de dingen die we 'marbles' noemen als ze op het circuit liggen?

Matthijs


Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 06 juli 2016 - 01:01:22
Citaat van: Tuesday op 05 juli 2016 - 20:56:20
Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 juli 2016 - 20:34:20
Het was al een gebruikte band, hij had er minimaal 20 ronden al mee gereden. En nu nog eens 27 ronden in de race terwijl de brandstof in de bolide zit. In totaal 47 ronden voor dat'íe ging klappen. Voor een Supersoft. Tja, dat was  ongeveer hetzelfde bij Spa, vorig jaar. Volgens Pirelli is dit normaal, voor mij dus niet gezien de slierten die van de band afkwamen.

Groet,

C.G. de Beaufort
Ferrari gaat de race niet beginnen op banden die al 20 ronden hebben gehad. Die slierten, dat is gewoon opgeruld rubber, dat zegt verder niet zoveel over hoe lang de band nog mee kan.

Aanvullende vraag: zijn dit niet gewoon de dingen die we 'marbles' noemen als ze op het circuit liggen?

Dat vraagt om nadere beschouwing, maar wat ik in een slowmo heb gezien leek niet echt op wegslingerende marbels maar meer een randje afgewerkt slijtrubber van de eigen band aan de binnenkant van de achterband dat er afgeslingerd werd.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Heeft iemand trouwens iets gehoord over de motorproblemen van Ricciardo? Las het ergens op een andere site.

C.G. de Beaufort

(..)"Toto spreekt donderdag met Lewis en Nico en hij zal klare taal gebruiken. We hebben een standpunt ingenomen. We willen de twee vrij laten racen, maar alleen als dat zonder spaanders of brokken kan. Mocht dat niet werken en ze voegen nog een incident aan de tweeënhalf incidenten uit Spanje, Canada en Oostenrijk toe, dan zullen we maatregelen treffen. Op een gegeven moment is het klaar met de pret."

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/213966/mercedes-geeft-coureurs-laatste-waarschuwing

Hmm, wie zullen ze ontslaan, Hamilton of Rosberg? Ik denk Rosberg...

Groet,

C.G. de Beaufort


Robbert65

ik denk niet dat er ontslagen gaan vallen, ik denk, dat de heren nog een kans krijgen en dat daarna teamorders worden ingevoerd ("Nico, je mag Lewis niet meer in de weg zitten hoor!")

Overigens gelul allemaal, want als je de emoties gewoon even aan de kant schuift, dat zie je, dat zo'n incident als zondag er gewoon bij hoort, het is racen voor de winst, niet een of nadere ouwe wijvenspelletje. Daar vallen af en toe brokken, Nico had eerder in moeten sturen, Lewis kon er niks aan doen, dat voor de duidelijkheid, maar brokken maken hoort bij autosport. Nooit leuk, maar slikken en weer doorgaan, Zondag Silverstone!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Brokken maken kan een keer gebeuren, maar het gebeurt gewoon té vaak. Die twee kunnen letterlijk niet meer in elkaars buurt komen zonder dat er eentje de baan af moet en meestal komt er nog schade bij kijken ook. Dat is niet normaal meer.

In de Britse pers werd gespeculeerd dat Mercedes een eigen rijder voor 1 of 2 races kan schorsen als er nog een keer iets gebeurt waarin duidelijk één schuldige aan te wijzen is.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Robbert65 op 06 juli 2016 - 11:57:49
ik denk niet dat er ontslagen gaan vallen, ik denk, dat de heren nog een kans krijgen en dat daarna teamorders worden ingevoerd (...)


Teamorders? Ik denk het niet, volgens Ecclestone ( en de FIA) is dit uit de boze :

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/341681/ecclestone-wil-geen-teamorders-zien-bij-mercedes/

Het is dus zoals Jozef aangeeft. En wanneer het nog langer duurt, één van de twee ontslaan.

Groet,

C.G. de Beaufort




Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Nou gaat één van de twee ontslaan normaliter niet gebeuren denk ik (gevoelskwestie), maar in de hypothetische situatie, wie lopen er als reserves rond bij die gasten?