Ronde 9: Formula 1 Grosser Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Tessa, 27 juni 2016 - 17:00:27

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 01 juli 2016 - 14:05:27
VT1 ging voor Verstappen niet geheel naar wens. Die gele dingen in het 'infield' heb ik nog niet eerder gezien. Benieuwd of meer coureurs er problemen mee krijgen.

Filmpje: https://www.autobahn.eu/1248/max-crasht-rbr/

Last van de curbstones. Hij weet nu in ieder geval waar ze liggen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Dat zijn geen curbstones maar een soort sausage kerbs die op een vreemde locatie gelegd zijn.

FolkertE

Wauw. Wehrlein. Super gaaf en had echt een momentje van: YES, wat gaaf.

en wat heeft Kvyat een geluk. Had hard in de banden kunnen knallen.

Sabai

Dit is toch veels te gevaarlijk zo die kerbs? Echt belachelijk!

Van Wijk

Kyvat heeft inderdaad heeft id heel veel geluk dat hij niet T-bone de bandenstappel bij de pits in ging!
Zou er nu iemand het lef hebben om in te grijpen qua veiligheid mbt die gele curbs !
( Senna had allang in gegrepen )  :)

FolkertE

Citaat van: Spanje_2016 op 02 juli 2016 - 14:20:31
Dit is toch veels te gevaarlijk zo die kerbs? Echt belachelijk!
Dat is wat ik ook dacht. Na Max dacht ik nog dat is gewoon een beetje je eigen schuld, maar nu Rosberg en Kvyat ook een moment hadden, ben ik wel van mening dat ze te gevaarlijk zijn.
Wil je niet dat ze over de lijnen komen, zet dan een grindbak neer. Minder gevaarlijk en rijders hebben meestal tijd verlies en soms kapotte auto's

Sabai

Citaat van: FolkertE op 02 juli 2016 - 14:26:25
Citaat van: Spanje_2016 op 02 juli 2016 - 14:20:31
Dit is toch veels te gevaarlijk zo die kerbs? Echt belachelijk!
Dat is wat ik ook dacht. Na Max dacht ik nog dat is gewoon een beetje je eigen schuld, maar nu Rosberg en Kvyat ook een moment hadden, ben ik wel van mening dat ze te gevaarlijk zijn.
Wil je niet dat ze over de lijnen komen, zet dan een grindbak neer. Minder gevaarlijk en rijders hebben meestal tijd verlies en soms kapotte auto's
Perez ook al

Van Wijk

Let maar op, die kerbs gaan ze aanpassen. In andere race klasse's kan de wielophanging die kerbs waarschijnlijk hebben, in de F1 duidelijk niet.

FolkertE

Citaat van: Spanje_2016 op 02 juli 2016 - 14:31:34
Citaat van: FolkertE op 02 juli 2016 - 14:26:25
Citaat van: Spanje_2016 op 02 juli 2016 - 14:20:31
Dit is toch veels te gevaarlijk zo die kerbs? Echt belachelijk!
Dat is wat ik ook dacht. Na Max dacht ik nog dat is gewoon een beetje je eigen schuld, maar nu Rosberg en Kvyat ook een moment hadden, ben ik wel van mening dat ze te gevaarlijk zijn.
Wil je niet dat ze over de lijnen komen, zet dan een grindbak neer. Minder gevaarlijk en rijders hebben meestal tijd verlies en soms kapotte auto's
Perez ook al
Die was ik inderdaad vergeten, maar van hem wist ik het niet zeker.
Maar aan de andere kant: kan een mooie race worden dan met onverwachte SC. Moet het natuurlijk niet te erg worden met de crashes.

Tuesday

Citaat van: Spanje_2016 op 02 juli 2016 - 14:31:34
Citaat van: FolkertE op 02 juli 2016 - 14:26:25
Citaat van: Spanje_2016 op 02 juli 2016 - 14:20:31
Dit is toch veels te gevaarlijk zo die kerbs? Echt belachelijk!
Dat is wat ik ook dacht. Na Max dacht ik nog dat is gewoon een beetje je eigen schuld, maar nu Rosberg en Kvyat ook een moment hadden, ben ik wel van mening dat ze te gevaarlijk zijn.
Wil je niet dat ze over de lijnen komen, zet dan een grindbak neer. Minder gevaarlijk en rijders hebben meestal tijd verlies en soms kapotte auto's
Perez ook al
Perez en Rosberg hebben de gele curbs niet geraakt volgens mij. Maar dit is idd wel heel uitzonderlijk, de ene na de andere ophanging begeeft het.

FolkertE


Pancake Shield

Citaat van: Van Wijk op 02 juli 2016 - 14:34:32
Let maar op, die kerbs gaan ze aanpassen. In andere race klasse's kan de wielophanging die kerbs waarschijnlijk hebben, in de F1 duidelijk niet.

Ja, dat gaat absoluut gebeuren, coureurs zullen wel gaan klagen over veiligheid. Al dan niet of het veilig is. Aan de andere kant als ze het hebben zien gebeuren bij Rosberg en Verstappen waarom dan nog alle risico nemen in de kwalificatie? Die dingen liggen redelijk ver buiten de lijn dus tsja.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Weet iemand wie er allemaal hun tijd op de SSoft band heeft gereden?
Voor zover ik weet:
Rosberg
Vettel
Ricciardo
Verstappen

Van Hamilton en Kimi weet ik het niet, zette per ongeluk de tv uit tijdens de laatste 3 minuten.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 02 juli 2016 - 03:41:06
Citaat van: FolkertE op 01 juli 2016 - 09:27:00
Hamilton en Vettel allebei een gridstraf?
Hamilton iig aan zijn 5 turbo charger
5 onderdelen is toegelaten. 6 niet.
Klopt, maar ik meende gelezen te hebben dat hij al de penalty had gekregen.
En Doornbos zei het net ook: Vettel, Rosberg en Hamilton allemaal een 5 gridstraf.

Tuesday

Mocht Hulkenberg ook nog een straf krijgen, dan start Button morgen gewoon vanaf de eerste startrij! Ben benieuwd naar de strategiën morgen, Mercedes had vanmorgen erg veel problemen met de ultrasofts en zullen normaal gesproken vroeg naar binnen moeten. RBR en Ferrari kunnen wellicht een 1 stopper doen?