Ronde 9: Formula 1 Grosser Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Tessa, 27 juni 2016 - 17:00:27

« vorige - volgende »

Tessa

En daar zijn we dan weer na een gapend gat van bijna twee weken!  :)
Dit keer in Oostenrijk, waar ze dit al sinds 1970 gewend zijn.

Ondanks dat dit circuit omgedoopt is tot de Red Bull Ring, is het voor Red Bull geen ideaal circuit.
Wel een leuk standbeeld van een stier!

Eigenlijk is dat al meer dan voldoende waard, want vooraf voorspellen hoe een race gaat lopen is eigenlijk niet zo best te doen dit jaar (tenminste, voor mij dan, als je naar mijn gok de pole en gok de top uitslagen kijkt, lol).
Anyway, een stier op de track:



Afgelopen jaar werd de pole position gepakt door Lewis Hamilton met 1:08.455

De race werd vervolgens afgerond met de volgende top 3:
1. Nico Rosberg   1:30:16.930
2. Lewis Hamilton   +8.800s
3. Felipe Massa      +17.573s

De lengte van het circuit is 4,326 kilometer en met 71 laps, wordt er in totaal dus 307,02 kilometer afgelegd.

Het laprecord werd in 2003 gezet op 1:08.337 door Michael Schumacher.



Meestal is het in de tijd van het jaar dat deze race verreden wordt een graadje of 24 en juli is de maand met de meeste dagen met regenval (16 dagen van de maand)....en dat is ongeveer genoeg aan non-voorspellingen tot dusver.

Last but not least moeten er wat voedsel suggesties gedaan worden voor de live-experience, en dat is er in dit geval eentje waar ik me gemakkelijk van af ga maken: ondanks dat men er in Wenen een eigen keuken op na houdt, doe ik net of die keuken voor het gehele Oostenrijkse gebeuren geldt.

En tja, dan mag de wedstrijd-kijkert kiezen tussen een Mozart Kügeln



of een Wiener Schnitzel.



Dat dat geen makkelijke keuze is, daar ben ik me natuurlijk volledig van bewust, maar ja, daar kan ik eigenlijk weinig aan veranderen. De enige tip die ik mee kan geven is dat men over het algemeen beter af is als men deze zaken niet combineert ;-)


Mooi, als iedereen er dan klaar voor is, komen hier de data en tijden:

Vrijdag 1 juli 2016
10:00 - 11:30 uur Eerste vrije training
14:00 - 15:30 uur Tweede vrije training

Zaterdag 2 juli 2016
11:00 - 12:00 uur Derde vrije training
14:00 - 15:00 uur Kwalificatie

Zondag 3 juli 2016
14:00 - 16:00 uur Race






Robbert65

Zondag.

Wakker, koffie met Mozart(Kügeln), dan na een rondje door het bos een race zien en daarna de Schnitzl lijkt mij.

Ik zie verder geen beren op de weg.

Leuke baan, we gaan het zien!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Van Wijk

Beren op de weg ? Was dit niet het circuit met de herten ? ( Montoya, there is a dear on the track ) :)

Tessa

Citaat van: Van Wijk op 27 juni 2016 - 20:51:26
Beren op de weg ? Was dit niet het circuit met de herten ? ( Montoya, there is a dear on the track ) :)

lol, inderdaad  ;D


Robbert65

Citaat van: Tessa op 27 juni 2016 - 20:55:36
Citaat van: Van Wijk op 27 juni 2016 - 20:51:26
Beren op de weg ? Was dit niet het circuit met de herten ? ( Montoya, there is a dear on the track ) :)

lol, inderdaad  ;D



"Oh deer!" :)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Pancake Shield

Altijd een van mijn favoriete circuits geweest. Niet dat de meest spectaculaire races hier verreden worden, maar het was gewoon de ligging en dergelijke.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Kunnen ze de race niet een week uitstellen? Ik ben van af 10 juli een week in Oostenrijk.
Maar niet mijn favoriete baan, maar altijd wel leuk om te kijken. Ben benieuwd, Rosberg is hier altijd sterk.

Tessa


Fietser

Mooi circuit, met de nadruk op 'mooi'. Maar qua lay out m.i. toch een van de minst interessante van de kalender. Een beetje als de Hungaroring. Het zal er echter best goed toeven zijn, zeker gezien de foto's hierboven.

FolkertE


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Hamilton en Vettel allebei een gridstraf?
Hamilton iig aan zijn 5 turbo charger
Vettel moet zijn versnellingsbak misschien vervangen

Jehoentelaar

VT1 ging voor Verstappen niet geheel naar wens. Die gele dingen in het 'infield' heb ik nog niet eerder gezien. Benieuwd of meer coureurs er problemen mee krijgen.

Filmpje: https://www.autobahn.eu/1248/max-crasht-rbr/

Jozef

Citaat van: FolkertE op 01 juli 2016 - 09:27:00
Hamilton en Vettel allebei een gridstraf?
Hamilton iig aan zijn 5 turbo charger
5 onderdelen is toegelaten. 6 niet.