Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Jozef

Lance Stroll.

(of ja, dat lijkt toch 90% zeker, maar is nog niet officieel voor alle duidelijkheid)

Geer

Citaat van: Jozef op 10 oktober 2016 - 12:11:26
Lance Stroll.

(of ja, dat lijkt toch 90% zeker, maar is nog niet officieel voor alle duidelijkheid)
oh ja, dat is waar ook.. :)
daarmee is max niet meer de jongste geloof ik he?


Ben benieuwd

Jozef

Plots gonst het links en rechts van geruchten dat Hülkenberg, die eigenlijk vastgebeiteld leek bij Force India, naar Renault verhuist voor volgend seizoen. Ik snap niet wat Renault met Hülkenberg moet, maar goed. Een van de theorieën is dat ze eerst Pérez wilden, maar wel met een driejarig contract, en Pérez wilde zelf maar een éénjarig contract omdat hij voor 2018 naar Ferrari lonkt.

Ik vraag me vooral af of er dan nog wel plaats is voor Magnussen bij Renault, want ook Ocon wordt nog met Renault gelinkt. Als ze Magnussen houden en dus Hülkenberg halen ter vervanging van Palmer, begrijp ik de keuze wel enigszins. Al zou ik Magnussen+Ocon het meest logisch vinden.

@Geer: jawel, want Max debuteerde voor z'n 18de en dat mag niet eens meer volgens de huidige regels. Dus dat record heeft Max in principe voor altijd. Stroll wordt eind deze maand 18.

Matthijs

Maar Stroll is wel jonger dan Verstappen, dus dan zou Max volgend jaar niet de jongste F1-coureur zijn. Wel de jongste debutant, dat dan weer wel.

Jozef

Oh op die manier, ja dat klopt. Dat bedoelde Geer waarschijnlijk, ik begreep het verkeerd.

Wings

Citaat van: Jozef op 10 oktober 2016 - 12:32:14
Plots gonst het links en rechts van geruchten dat Hülkenberg, die eigenlijk vastgebeiteld leek bij Force India, naar Renault verhuist voor volgend seizoen. Ik snap niet wat Renault met Hülkenberg moet, maar goed. Een van de theorieën is dat ze eerst Pérez wilden, maar wel met een driejarig contract, en Pérez wilde zelf maar een éénjarig contract omdat hij voor 2018 naar Ferrari lonkt.

Ik vraag me vooral af of er dan nog wel plaats is voor Magnussen bij Renault, want ook Ocon wordt nog met Renault gelinkt. Als ze Magnussen houden en dus Hülkenberg halen ter vervanging van Palmer, begrijp ik de keuze wel enigszins. Al zou ik Magnussen+Ocon het meest logisch vinden.

Volgens mij aast Renault ook op Sainz maar werkt Red Bull niet mee hieraan. Ocon zou ik inderdaad een logische keuze vinden al betwijfel ik of Mercedes hem nu heeft geclaimd en laat warmdraaien om Rosberg / Hamilton na volgend jaar te vervangen.

Wings

Citaat van: Geer op 10 oktober 2016 - 12:26:38
Citaat van: Jozef op 10 oktober 2016 - 12:11:26
Lance Stroll.

(of ja, dat lijkt toch 90% zeker, maar is nog niet officieel voor alle duidelijkheid)
oh ja, dat is waar ook.. :)
daarmee is max niet meer de jongste geloof ik he?

Bizar als je erover nadenkt. Twee jaar geleden stond zijn leeftijd overal ter discussie...dadelijk is hij al niet meer de jongste.

Robbert65

Citaat van: Wings op 10 oktober 2016 - 17:41:45
Citaat van: Geer op 10 oktober 2016 - 12:26:38
Citaat van: Jozef op 10 oktober 2016 - 12:11:26
Lance Stroll.

(of ja, dat lijkt toch 90% zeker, maar is nog niet officieel voor alle duidelijkheid)
oh ja, dat is waar ook.. :)
daarmee is max niet meer de jongste geloof ik he?

Bizar als je erover nadenkt. Twee jaar geleden stond zijn leeftijd overal ter discussie...dadelijk is hij al niet meer de jongste.
Het is überhaupt bizar hoe snel de tijd vliegt. Soms let ik er even op. Dan sta ik te tollen :D
Afgelopen weekend was het alweer het derde jaar dat Max Verstappen daar opdraafde voor een rondje Formule 1. Okay, een testje FP1 in een STR is wat anders dan tweede worden in de grand prix met Red Bull. Maar toch...

Ook: hoe snel het went dat die jongen podiums pakt. In Spanje wat het miraculeus. Daarna zo'n beetje een vereiste. Raar.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Ik vind het boven verwachting. Nadat Max kwam leek het alsof héél Red Bull een stapje naar voren deed. Ricciardo had tot de komst van Max nog geen podium-finish achter zijn naam. Verder vind ik het geweldig wat Max doet. Jammer dat het tegenwoordig niet uitgesproken mag worden zonder dat het een stempel krijgt maar ik blijf erbij dat hij dingen doet die ik de mannen heb zien doen die bovenaan de lijstjes prijken van 'de beste ooit'. Gisteren bewees Max dat wederom door Lewis achter zich te houden. Maar of de successen gaan komen moet nog blijken. Achterin prijkt nog steeds een Renault. Ongeacht het label dat op de motor-cover prijkt.

Matthijs

Citaat van: Wings op 10 oktober 2016 - 17:41:45
Citaat van: Geer op 10 oktober 2016 - 12:26:38
Citaat van: Jozef op 10 oktober 2016 - 12:11:26
Lance Stroll.

(of ja, dat lijkt toch 90% zeker, maar is nog niet officieel voor alle duidelijkheid)
oh ja, dat is waar ook.. :)
daarmee is max niet meer de jongste geloof ik he?

Bizar als je erover nadenkt. Twee jaar geleden stond zijn leeftijd overal ter discussie...dadelijk is hij al niet meer de jongste.
Over 20 jaar is Max de oudste!

Maar even zonder dollen, het is een kwestie van tijd totdat er een coureur debuteert die jonger is dan Verstappen dan is. Het lijkt alleen sneller te gebeuren dan verwacht.

Robbert65

er komt een heel nieuwe generatie aan.
Volgend jaar zien we al Vandoorne, Wehrlein, Ocon terug. Verstappen en Sainz uiteraard.
En bij Williams komt minstens één jong talent buiten dit rijtje.
Wat Renault gaat doen is afwachten, maar als t een beetje meezit komen daar twee jongelingen ( wel dan met een bak geld in de kontzak).
Bij Sauber zal het wel blijven zoals het is...
Maar wellicht komt er ook bij STR een wissel, Kvyat krijgt het niet voor de bakker lijkt het.
Haas zou Rossi nog eens kunnen brengen als ze hem kunnen losweken na zijn overwinning op indy.

Er zijn overigens weer geruchten over SFI. Dat Hülkenberg al een tijdje zijn salaris niet krijgt. Dat hij naar Renault zou kunnen/willen. Dat dat allemaal ermee te maken heeft dat Perèz zo lang wachtte met bevestigen dat hij zou blijven. Je vraagt je af: doet Force India nog wel mee in 2017?

Nou ja, er is in ieder geval ruimte voor vernieuwing.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Citaat van: Robbert65 op 10 oktober 2016 - 19:59:42
er komt een heel nieuwe generatie aan.
Volgend jaar zien we al Vandoorne, Wehrlein, Ocon terug. Verstappen en Sainz uiteraard.
En bij Williams komt minstens één jong talent buiten dit rijtje.
Wat Renault gaat doen is afwachten, maar als t een beetje meezit komen daar twee jongelingen ( wel dan met een bak geld in de kontzak).
Bij Sauber zal het wel blijven zoals het is...
Maar wellicht komt er ook bij STR een wissel, Kvyat krijgt het niet voor de bakker lijkt het.
Haas zou Rossi nog eens kunnen brengen als ze hem kunnen losweken na zijn overwinning op indy.

Er zijn overigens weer geruchten over SFI. Dat Hülkenberg al een tijdje zijn salaris niet krijgt. Dat hij naar Renault zou kunnen/willen. Dat dat allemaal ermee te maken heeft dat Perèz zo lang wachtte met bevestigen dat hij zou blijven. Je vraagt je af: doet Force India nog wel mee in 2017?

Nou ja, er is in ieder geval ruimte voor vernieuwing.


Leuke basis voor een artikeltje...ik ga ermee aan de slag... ;D

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 10 oktober 2016 - 19:51:36
Citaat van: Wings op 10 oktober 2016 - 17:41:45
Citaat van: Geer op 10 oktober 2016 - 12:26:38
Citaat van: Jozef op 10 oktober 2016 - 12:11:26
Lance Stroll.

(of ja, dat lijkt toch 90% zeker, maar is nog niet officieel voor alle duidelijkheid)
oh ja, dat is waar ook.. :)
daarmee is max niet meer de jongste geloof ik he?

Bizar als je erover nadenkt. Twee jaar geleden stond zijn leeftijd overal ter discussie...dadelijk is hij al niet meer de jongste.
Over 20 jaar is Max de oudste!

Maar even zonder dollen, het is een kwestie van tijd totdat er een coureur debuteert die jonger is dan Verstappen dan is. Het lijkt alleen sneller te gebeuren dan verwacht.
Niet mee eens, over 20 jaar is Alonso de oudste, als hij nog steeds probeert zijn 3de titel binnen te halen.

Franky R.

Citaat van: FolkertE op 11 oktober 2016 - 22:03:39

Niet mee eens, over 20 jaar is Alonso de oudste, als hij nog steeds probeert zijn 3de titel binnen te halen.
;D ;D ;D

Jehoentelaar

Haas en Rossi? Op basis waarvan? Ik hoop toch niet alleen "omdat hij Amerikaans is".