Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 12 oktober 2016 - 20:43:44
Haas en Rossi? Op basis waarvan? Ik hoop toch niet alleen "omdat hij Amerikaans is".


Nou, eerder werd Danica Patrick zowat in een Haas F1 gepraat...

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Ik zou het niet doen als ik in Hülkenbergs plaats was (of Bottas' plaats). Het risico dat Renault niet snel naar voor komt en dat ze volgend jaar nog een eind achter Force India en Williams te vinden zijn, is erg groot. De enige reden die ik kan bedenken waarom Hülkenberg dit zou doen, is dat er echt iets niet snor is bij Force India (of dat hij zich slecht behandeld voelt). Dat weten ze dan wel erg goed achter de schermen te houden.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 14 oktober 2016 - 11:27:03
Ik zou het niet doen als ik in Hülkenbergs plaats was (of Bottas' plaats). Het risico dat Renault niet snel naar voor komt en dat ze volgend jaar nog een eind achter Force India en Williams te vinden zijn, is erg groot. De enige reden die ik kan bedenken waarom Hülkenberg dit zou doen, is dat er echt iets niet snor is bij Force India (of dat hij zich slecht behandeld voelt). Dat weten ze dan wel erg goed achter de schermen te houden.

Te laat!

Ik vind het een goede zet:
1. Hoger dan dit gaat het niet worden bij Force India. Indrukwekkend goed maar wordt geen topteam
2. Renault is een fabrieksteam en heeft alleen daarom al meer potentie dan Force India
3. Het team uit Enstone heeft een geschiedenis van pieken na een overname: 2001 was waardeloos voor Benetton maar na overname van Renault vochten ze in 2003 en verder voor zeges en titels. Tien jaar later herhaalt de geschiedenis zich: 2011 valt tegen maar door overname van Lotus (Genii?) vechten ze in 2012 en verder voor de podiums en zeges. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst maar geschiedenis van Renault-Lotus-Benetton laat zien dat ze in het verleden altijd een impuls kregen van een overname.

Jozef

Elk team krijgt in principe een impuls van een overname (Spyker/Midland daargelaten, maar dat waren ook gewoon kneuzen, en Mallya heeft er wel wat van gemaakt).

Je hebt gelijk hoor, er zit potentieel in. Ik heb net even teruggezocht en begin augustus heb ik in dit topic (pagina 20) verkondigd dat ik het een erg goed idee zou vinden voor Peréz om naar Renault te verkassen voor een beter toekomstperspectief. Diezelfde logica gaat dan ook op voor Hülkenberg.

Alleen heb ik na de zomerstop niet veel dingen gezien bij Renault die hoop geven. De prestaties gaan er niet structureel op vooruit, terwijl ik had verwacht dat ze tijdens het seizoen veel zouden kunnen ontwikkelen dankzij het verse geld. Er worden zaken hardop in de media toegegeven zoals: we slagen er niet in om genoeg goed personeel aan te trekken, we hebben nogal naïef onderschat hoe moeilijk het is om naar de top te gaan.

Dus in augustus zei ik nog tegen de jongens van FI: ga naar Renault, top! Nu denk ik daar anders over.

Maar misschien gaat FI wel de dieperik in, dat kan Hülkenberg beter inschatten dan wij...

Matthijs

Misschien onderschat ik de bende bij Renault, maar mij lijken er voor volgend jaar 2 zekerheidjes:

1. Force India kan het niet beter doen dan dat ze nu doen. Ze staan nu 4e, maar Mercedes, Ferrari en Red Bull lijken onbereikbaar
2. Renault kan het niet slechter doen dan ze nu doen. Ze rijden in een opgeleukte auto van 2015 die voor een Mercedes-motor ontwikkeld was.

Dus als er een moment is voor een overstap dan lijkt het nu. Maargoed, tussen waar Force India nu staat en waar Renault nu staat zit nog een zeer competitief middenveld. Maar ik acht het zeer waarschijnlijk dat de resultaten van Force India en Renault in 2017 veel dichter bij elkaar komen te liggen dan nu. En dan heeft Renault meer potentie dan Force India.

Jozef

Punt 1 en 2 kloppen maar je conclusie volgt daar niet logisch uit. Als Force India het slechter gaat doen dan nu, en Renault beter dan nu, kan Force India er nog altijd 3 plaatsen voor staan in het klassement...

Renault is op termijn zeker het team dat dichter bij de top kan komen dan FI. Ergens is Hulk's keuze wel te begrijpen. Maar hij legt zich hiermee wel neer bij het feit dat races winnen hem waarschijnlijk niet meer gaat lukken in zijn carrière. Pérez wordt dan duidelijk algemeen als de betere beschouwd nu, want hem lukt het wel om een eenjarige contract af te dwingen met het oog op de grotere prijs: een stoeltje bij Ferrari.

De kans is reëel dat dat uiteindelijk voor Pérez verkeerd uitpakt en dat Hülk nog meer uit z'n carrière weet te halen, maar op dit moment zeg ik tegen Pérez: goed gedaan jongen, op weg naar de top, en tegen Hülkenberg: ik hoop dat je over drie jaar misschien weer in de buurt van het podium komt...

Arthur

En Lance Stroll neemt het stoeltje van Massa over. Gelukkig aan geld geen gebrek! Nu kijken of hij het ook waar kan maken 8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Toch wel verrassend dat Hulkenberg Force India nu verlaat, een paar maanden geleden werd hij nog door Force India bevestigd.
Daar moet wat gebeurd zijn...

Wat kan meespelen is dat Force India niet op tijd betaald, en volgens geruchten krijgt Hulkenberg de komende 3 jaar 6 miljoen Euro per jaar salaris bij Renault. Daarnaast is hij bij Renault verbonden aan een fabrieksteam. Dat is Force India niet.

Wie weet, weet Hulkenberg ook meer. Zoals bijv. vorig jaar Grosjean bij Lotus ook meer wist. Als Force India nu al het salaris niet kan betalen dan zijn er wellicht financiële problemen bij Force India? Niet ondenkbaar als Vijay Mallya en Roy Sahara beide problemen hebben met de fiscus, en Sahara zelfs vast zit in India.

Ik heb Hulkenberg een tijd als toptalent gezien, hij won tot de Formule 1 in alle klassen waarin hij reed. Maar langs Perez is zijn ster een beetje verbleekt. De afgelopen 2 jaar was Perez toch de betere van de twee.

Nu hij 29 is heeft hij nog de kans om een move te maken en de komende jaren bij Renault stappen te maken.

Voor Renault is Hulkenberg een goede coureur, ik schat hem hoger in dan bijv. Palmer.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

makkelijkere keuzes zijn er volgens mij niet. Een 3 jarig contract a 18 miljoen bij een fabrieksteam. FI kan idd niet beter dan nu en leeft al boven zn stand. Renault wil binnen afzienbare tijd weer voor het podium gaan en uiteindelijk voor de wereldtitel. Dat laatste zal er voor Hulkenberg niet inzitten, maar t zou mooi zijn als ie eindelijk eens zn podium zou pakken en wellicht zelfs een zege. Valt allemaal nog te bezien, maar ik denk wel dat de vooruitzichten bij  Renault een stuk beter zijn dan bij FI.

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 13 oktober 2016 - 20:47:51
Citaat van: Jehoentelaar op 12 oktober 2016 - 20:43:44
Haas en Rossi? Op basis waarvan? Ik hoop toch niet alleen "omdat hij Amerikaans is".


Nou, eerder werd Danica Patrick zowat in een Haas F1 gepraat...

Kan zijn, maar dat is iets anders dan verdienen.

Jozef

Kvyat mag blijven bij Toro Rosso, dus dat deel van silly season houdt ook op.

Wat blijft er nog over? Eén stoel bij Renault en Force India geloof ik, en twee bij Williams, Sauber en Manor?

FolkertE

Ik dacht dat Bottas ook al rond was dit weekend. Maar kan me vergissen. 

Jozef

Het zou kunnen dat ik dat nieuws gemist heb. Vorige week kwam nog naar buiten dat Bottas in gesprek was met Renault, al werd dat door een groot deel van de paddock gezien als manier om een beter contract af te dwingen bij Williams.

Pancake Shield

Citaat van: FolkertE op 22 oktober 2016 - 19:08:43
Ik dacht dat Bottas ook al rond was dit weekend. Maar kan me vergissen.

Bottas heeft gezegd dat hij kansen ziet bij Williams in 2017, maar niks is officieel bevestigd. Maar ik ga er vanuit dat hij wel  zal blijven.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock