Seizoen 2016: een vooruitblik

Gestart door Robbert65, 09 december 2015 - 12:08:27

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Horner  van RB : " Toro Rosso stapt over op motoren van Ferrari en dat alleen levert al acht tienden tijdwinst op, zelfs al gaat het om de krachtbron van 2015. Scuderia Toro Rosso heeft dan alles in huis om in de eerste helft van komend seizoen beter voor de dag te komen dan grote broer Red Bull Racing..."

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/208932/horner-toro-rosso-zal-red-bull-racing-verslaan

Groet,

C.G. de Beaufort


lieven

Op het eerste zicht geen grote verschillen tussen de williams van 20015 en deze van 2016.
heeft iemand soms al ergens een vergelijking?

Fabian

Citaat van: lieven op 19 februari 2016 - 10:10:12
Op het eerste zicht geen grote verschillen tussen de williams van 20015 en deze van 2016.
heeft iemand soms al ergens een vergelijking?
Zag ergens op Twitter een vergelijking voorbij komen, maar zie echt geen verschillen. Slechts in de details/afmetingen denk ik dat er wat verschil zit. Williams heeft gewoon de FW37 onthult als FW38!  ;) ;) ;) ;)

lieven

#138




Neus wat langer.
het poepke ziet er een beetje fijner uit.

De rest is niet zo goed zichtbaar.
En vleugelkes op de body.

Matthijs

Tja wat flappies op de body en achtervleugel. En verder een iets rondere sidepodopening. Dus het is wel degelijk een nieuwe auto maar verder zie ik geen verschil.

Van Wijk

De  Nederlandse sponcors komen goed tot hun recht.
Wordt het niet eens tijd voor een Nederlandse coureur ?

Fabian

Ik heb al gesolliciteerd als Nederlandse rijder, maar moet nog ff wachten op mn contract!  ;)

Matthijs

Volgens mij kiezen sponsoren als Randstad er specifiek voor om een team te sponsoren en niet een (Nederlandse) coureur.

Jozef

De achterkant is toch wel anders. Op die foto van vorig jaar die lieven postte, heeft de achtervleugel geen centrale pilaar, nu wel (het zou kunnen dat ze die in de loop van vorig seizoen ook al hadden). Vorig jaar liep het bodywork door tot tussen de wielophanging, dat zie ik nu niet. Ik zie wel een aantal nieuwe onderdelen rond de uitlaat en tussen de ophanging.

Ik denk dat de neus alleen langer lijkt vanwege het andere camerastandpunt, en dat dit gewoon de neus en voorvleugel van vorig jaar is. Terwijl Pat Symonds een tijdje terug had laten uitschijnen dat er nieuwe neus en vleugel zou komen. Dus wellicht hebben ze die wel, maar houden ze hem nog even verborgen, tot in Barcelona. Het was de laatste seizoenen niet ongebruikelijk dat een team pas op de laatste twee testdagen plots nog met nieuwe aerodynamische onderdelen kwam aanzetten.

Jozef

Ferrari komt met een neus à la Williams/McLaren maar dan wel nog een stukje langer, dus die zal in de loop van het seizoen wellicht nog verder verkort worden.

En de pullrod aan de voorwielen is na 4 jaar weer veranderd in een pushrod. De achterkant is weer wat strakker geworden en op de presentatie werd ook gezegd dat ze de power unit compacter hebben gemaakt ten behoeve van de aerodynamica.

lieven

Kimi zal blij zijn dat de ophanging weer veranderd is :)

Robbert65

Top tip:
F1 Fanatic heeft een leuke app op de site waarmee je verschillende F1 auto's tegen elkaar kunt plakken om te vergelijken. Geinig!

http://www.f1fanatic.co.uk/2016/03/07/compare-every-f1-car-of-2016-from-every-angle/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Natalie Pinkham ontvangt Mike Gascoyne en Craig Scarborough voor een technische analyse van de auto's naar aanleiding van de twee pre-season testsessies.
http://www.skysports.com/watch/video/10198351/f1-report-development-special
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

toch wel heel benieuwd wat dit voor invloed gaat hebben op de prestaties en de toekomst van Sahara Force India....
http://www.gppits.net/nieuws/force_india_baas_vijay_mallya_op_de_vlucht_geslagen/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel