Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Hamilton#44 op 26 oktober 2015 - 11:23:48
Het zou wel goed zijn voor F1 denk ik als Honda de rol van motorenleverancier op zich neemt voor klantenteams die niet afhankelijk willen zijn van een fabrieksteam.

Snap anderzijds ook wel dat Ron Dennis zoiets heeft, ja hallo wij hebben de kinderziekten nu en  Red Bull heeft straks een vernieuwde motor. Daarom zullen ze ook exclusiviteit/veto hebben afgedwongen bij de contractonderhandelingen denk ik.

Honda/ McLaren is ook gewoon een fabrieksteam...
Ik denk dat een tweede team Honda wel zou kunnen helpen.
Ik snap dat Dennis het niet graag wilt, hij wil exclusiviteit voor als die Honda-motor straks wel goed is.

Maar een onafhankelijk motorleverancier in de toekomst, Cosworth bijv, die wel competitief is zou ook een goede oplossing zijn. Zoiets oppert Bernie nu...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 26 oktober 2015 - 11:29:53

Honda/ McLaren is ook gewoon een fabrieksteam...

In welk opzicht dan? Voor zover mij bekend heeft Honda geen aandelen in McLaren? Maar misschien weet jij meer?  :)

CitaatIk denk dat een tweede team Honda wel zou kunnen helpen.
Ik snap dat Dennis het niet graag wilt, hij wil exclusiviteit voor als die Honda-motor straks wel goed is.

Dat zeg ik maar denk dat het met name Red Bull is wat Dennis niet wil, een teams als Manor zou hij niet moeilijk over doen gok ik.

CitaatMaar een onafhankelijk motorleverancier in de toekomst, Cosworth bijv, die wel competitief is zou ook een goede oplossing zijn. Zoiets oppert Bernie nu...

Dat was een tijdje terug ook het plan maar dat is nooit echt van de grond gekomen.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 26 oktober 2015 - 11:14:29
Citaat van: Perton op 25 oktober 2015 - 14:03:04
Ja, leuk, en wat zegt dat precies over of het huidige doorlopende contract met Lotus wel of niet is verbroken? Want als dat niet is verbroken,  krijg je gewoon dezelfde situatie als met Van der Garde eerder dit jaar, dat Lotus voor Manor recht heeft op een Mercedes-motor, mochten ze daarom vragen. Dus je post is feitelijk niet onjuist, maar is verder totaal geen antwoord op de vraag van Folkert hoe het op contractueel gebied zit.

Ik heb het contract met Lotus en Mercedes niet ondertekent hè... er is nooit een formeel bericht geweest waarin Lotus of Mercedes heeft gemeld dat het contract tussenbeide is verbroken. Daarom is het bericht ook een gerucht...

Enige wat ik weet was dat Lotus destijds meldde dat het een meerjarig contract met Mercedes overeen was gekomen. Hoeveel jaar dat dan is, geen idee...
dat klopt, en daarom vraag ik me af in hoeverre dat capaciteitsverhaal van je relevant is, want als er geen contracten zijn opgezegd, gaat het lotus contract voor die van manor.

Matthijs

#633
Citaat van: Hamilton#44 op 26 oktober 2015 - 11:35:30
Citaat van: gloudiesaurus op 26 oktober 2015 - 11:29:53Maar een onafhankelijk motorleverancier in de toekomst, Cosworth bijv, die wel competitief is zou ook een goede oplossing zijn. Zoiets oppert Bernie nu...

Dat was een tijdje terug ook het plan maar dat is nooit echt van de grond gekomen.
Dat was er een aantal jaren geleden al, maar die was niet zo competitief.

lieven

Die moest vooral goedkoop zijn.
En goedkoop gaat meestal niet samen met het beste.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 26 oktober 2015 - 11:35:30
Citaat van: gloudiesaurus op 26 oktober 2015 - 11:29:53

Honda/ McLaren is ook gewoon een fabrieksteam...

In welk opzicht dan? Voor zover mij bekend heeft Honda geen aandelen in McLaren? Maar misschien weet jij meer?  :)


Je hoeft als team toch zeker geen aandelen te hebben bij een fabrikant om het fabrieksteam te zijn? Renault had ook nooit aandelen bij Williams maar Williams was in die jaren wel degelijk het fabrieksteam van Renault.

http://www.f1today.net/nl/nieuws/196751/dennis-klantenteams-kansloos-onder-deze-reglementen


Franky R.


0634

Over Red Bull. Deze tweet zie ik langskomen van Joe Saward. Hij denkt dus dat het Red Bull Ferrari en STR Renault wordt.

https://twitter.com/joesaward/status/659116402113011712

Jehoentelaar

Die Saward geeft notebooks weg zo te zien, ik moet ook een keer een tweet sturen.

Jozef

Maar het hele punt is net dat Red Bull géén Ferrari kan krijgen, juist omdát die beter is dan de Renault. Ik snap Saward niet.

(of ik snap hem wel, maar ik denk dat hij ongelijk heeft)

0634

Dat denk ik dus ook. Ik snap deze theorie van hem niet.

Pancake Shield

Red Bull-Ferrari is sowieso nog steeds een gevoelige relatie vanwege het verleden. Red Bull heeft Ferrari eigenlijk zo snel mogelijk gedumpt bij Toro Rosso zodra Renault op de markt kwam. En dat stak destijds nogal bij de Italianen. Terwijl Toro Rosso eigenlijk met tegenzin de Ferrari-motoren opgaf in ruil voor de Renault. Dus volgens mij hebben Tost en Ferrari nog een goede band.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Robbert65

Afgelopen weekend heeft Horner duidelijk gezegd dat STR dezelfde motor moet hebben als RBR. Verschillende motoren zou geen optie zijn. Ik vond Horner trouwens hypergestressed als hij in persco of interview was. Ik hoop op goed nieuws in Mexico... Ik vind het spannend worden, ik moet er niet aan denken dat het mis gaat...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

#644
Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2015 - 17:34:05
Citaat van: Hamilton#44 op 26 oktober 2015 - 11:35:30
Citaat van: gloudiesaurus op 26 oktober 2015 - 11:29:53

Honda/ McLaren is ook gewoon een fabrieksteam...

In welk opzicht dan? Voor zover mij bekend heeft Honda geen aandelen in McLaren? Maar misschien weet jij meer?  :)


Je hoeft als team toch zeker geen aandelen te hebben bij een fabrikant om het fabrieksteam te zijn? Renault had ook nooit aandelen bij Williams maar Williams was in die jaren wel degelijk het fabrieksteam van Renault.

http://www.f1today.net/nl/nieuws/196751/dennis-klantenteams-kansloos-onder-deze-reglementen

Je verwart nu fabrieksteun met fabrieksteam. Red Bull is toch ook geen fabrieksteam van Renault? Ze hebben de A status bij de leverancier, dat is wat anders dan een fabrieksteam zijn, dan moet er toch echt een duidelijke verbinding zijn tussen team en motorleverancier in de vorm van aandeel in het team.
Dat is voor zover ik weet bij McLaren en Honda niet het geval, waarom zou McLaren anders een motor voor Red Bull in de veto gooien? Juist, omdat dan hun A status op de tocht kan komen te staan. dat zou nooit gebeuren als ze echt het fabrieksteam van Honda waren.