Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Perton op 25 oktober 2015 - 10:52:20
@folkert lijkt me wel hè dat het aantal tokens gelijk blijft. Een onderdeel is een onderdeel
Ja dat lijkt mij ook, maar ik heb me ook amper verdiept in dat hele token systeem. Veel te ingewikkeld en onnodig. Maar mag je zo'n onderdeel dus ook compleet veranderen en van 0 weer ontwikkelen?

gloudiesaurus

Laatste gerucht: nu zit niet Red Bull zonder motor maar Lotus?
http://www.onestopstrategy.com/article/26080-Renault+yet+to+take+Lotus+buyout+decision+-+Ecclestone.html
Dat is dan als Renault bij Red Bull blijft.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Maar Lotus zit toch gewoon bij Mercedes? Hoe komen die ineens zonder motor dan?

Arthur

Dat is niet zo moeilijk, A, ze hebben geen geld B, ze kunnen Mercedes niet betalen en C, Mercedes gaat leveren aan Manor.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Ja als ze niet kunnen betalen is het natuurlijk duidelijk. Maar contractueel zitten ze er toch nog gewoon aan vast? Of vergis ik me nu? Want als ze wel( kunnen) betalen, hebben ze toch die motor?

Perton

Dat lijkt me ook, volgens mij zijn er daar nergens contracten opgezegd, of het moet door Mercedes zijn gebeurd. Maar daar heb ik niks van meegekregen.

gloudiesaurus

Naar het schijnt richt Mercedes zich op Manor en hebben ze niet de capaciteit om Lotus ook van een motor te voorzien.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ja, leuk, en wat zegt dat precies over of het huidige doorlopende contract met Lotus wel of niet is verbroken? Want als dat niet is verbroken,  krijg je gewoon dezelfde situatie als met Van der Garde eerder dit jaar, dat Lotus voor Manor recht heeft op een Mercedes-motor, mochten ze daarom vragen. Dus je post is feitelijk niet onjuist, maar is verder totaal geen antwoord op de vraag van Folkert hoe het op contractueel gebied zit.

FolkertE

Maar voor hoeveel jaar heeft Lotus dan een contract getekend?
Als het maar 1 jaar was,  zou dat wel raar zijn. Of zouden ze al lang geweten hebben dat Renault de boel wilde overnemen?

Perton

Voor zover ik telkens heb begrepen, was er nog een contract voor 2016.

Maar als ik dat volledig mis heb, dan maken contractuele issues natuurlijk sowieso niks uit. Want die zijn er dan niet.

0634

#625
Citaat van: FolkertE op 25 oktober 2015 - 09:01:33
Citaat van: Wings op 24 oktober 2015 - 12:00:37
Citaat van: FolkertE op 24 oktober 2015 - 11:37:13
Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat de 2016 Honda een heel goede motor is. Zie wat voor stap Ferrari heeft gemaakt en dat had niemand vorig jaar verwacht.
Of Honda moet het weer compleet verpesten, maar ik verwacht een flinke stap en zie ze gedurende 2016 nog wel een stap er bij maken. Niet dat ze direct op niveau van Ferrari komen (laat staan Mercedes), maar top 5 zie ik wel gebeuren.

Het gaat zich niet zozeer of Honda er op vooruit gaat (dat geloof ik ook wel) maar of ze harder kunnen ontwikkelen dan hun concurrenten. Want ook zij zitten niet stil natuurlijk.
Ja dat klopt, maar theoretisch kan Honda een veel grotere stap maken dan Ferrari en Mercedes. De motor is zo beroerd dat  ze haast wel een grote stap moeten maken. En natuurlijk kunnen Mercedes en Ferrari ook nog steeds een even grote stap zetten, maar ik geloof dat het concept van Mercedes in de basis al zo goed is dat er niet veel meer verbeterd kan worden ten opzichte van Honda.

Maar ook direct een vraag voor de kenners van het reglement( Jozef voor namelijk ;D):
De motor is opgedeeld in 66? Tokens/delen die verbeterd mogen worden toch? En elk deel van de motor dat veranderd mag worden kost een aantal Tokens. Maar die tokens blijven altijd gelijk, ook al is de verandering van dat onderdeel enorm?
BV: de ECU van Mclaren schijnt dramatisch te zijn en kost X tokens om aan te passen. Stel dat ze die ECU compleet vernieuwen, kost dat nog steeds X tokens?

Nee, sommige onderdelen kosten 1 token, anderen 2 of maximaal 3. Als je een onderdeel geheel wil vernieuwen dat uit 6 specifieke delen van de 66 bestaat moet je dus al de tokens van al die 6 delen inleveren. 

Jehoentelaar


FolkertE

Hahah, goeie.

En thanks Jeroen. Die tokens blijven een doorn in het oog.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 25 oktober 2015 - 14:03:04
Ja, leuk, en wat zegt dat precies over of het huidige doorlopende contract met Lotus wel of niet is verbroken? Want als dat niet is verbroken,  krijg je gewoon dezelfde situatie als met Van der Garde eerder dit jaar, dat Lotus voor Manor recht heeft op een Mercedes-motor, mochten ze daarom vragen. Dus je post is feitelijk niet onjuist, maar is verder totaal geen antwoord op de vraag van Folkert hoe het op contractueel gebied zit.

Ik heb het contract met Lotus en Mercedes niet ondertekent hè... er is nooit een formeel bericht geweest waarin Lotus of Mercedes heeft gemeld dat het contract tussenbeide is verbroken. Daarom is het bericht ook een gerucht...

Enige wat ik weet was dat Lotus destijds meldde dat het een meerjarig contract met Mercedes overeen was gekomen. Hoeveel jaar dat dan is, geen idee...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Het zou wel goed zijn voor F1 denk ik als Honda de rol van motorenleverancier op zich neemt voor klantenteams die niet afhankelijk willen zijn van een fabrieksteam.

Snap anderzijds ook wel dat Ron Dennis zoiets heeft, ja hallo wij hebben de kinderziekten nu en  Red Bull heeft straks een vernieuwde motor. Daarom zullen ze ook exclusiviteit/veto hebben afgedwongen bij de contractonderhandelingen denk ik.