Ronde 11: Shell Grand Prix van België

Gestart door gloudiesaurus, 17 augustus 2015 - 19:56:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Gold 1 lijkt me ook een topplek  :)

Qua oost blokkers. Ter hoogte van eau rouge zitten al jaren wat mensen balletje/ balletje te spelen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Dat was in 2001 al zo, maar ze zitten er nog steeds dus? Dan doet de organisatie ook geen moeite het te stoppen dus.

Van Wijk

Wij hadden ( 3 Amsterdammers en 2 Antwerpenaren) overigens camping kaarten op green camping.
Had er echt niemand hier op het forum daar ervaring mee en mij kunnen waarschuwen !!

Tot diep in de nacht een waanzinnig feest....vuurwerk...goede muziek....Engelsen,Duitsers,Italianen,spanjaarden, allemaal met een gezamelijk doel: Have fun en enjoy F1....maar slapen....

Normaal ben ik hier helemaal niet voor echter.....ik heb ook mijn zwakke momenten.



Schumivill

Wij zaten in het tweede stuk van de groene zone waar het veel rustiger was,maar in het stuk dichtst bij de ingang was het idd dikke party,met drones en al  :)
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

gloudiesaurus

Citaat van: Van Wijk op 25 augustus 2015 - 20:26:37
Wij hadden ( 3 Amsterdammers en 2 Antwerpenaren) overigens camping kaarten op green camping.
Had er echt niemand hier op het forum daar ervaring mee en mij kunnen waarschuwen !!

Tot diep in de nacht een waanzinnig feest....vuurwerk...goede muziek....Engelsen,Duitsers,Italianen,spanjaarden, allemaal met een gezamelijk doel: Have fun en enjoy F1....maar slapen....

Normaal ben ik hier helemaal niet voor echter.....ik heb ook mijn zwakke momenten.

Er moet toch nog wat zijn als verrasing  ;) Nee heb geen ervaringen met campings op Spa. Een keer wild gekampeerd op Spa ter hoogte van eau rouge en toen de rust op gezocht. Maar bij de ingang zijn er wel vaak grote feesten die tot in de kleine uurtjes duren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 25 augustus 2015 - 04:21:11
Gold 1 lijkt me ook een topplek  :)

Qua oost blokkers. Ter hoogte van eau rouge zitten al jaren wat mensen balletje/ balletje te spelen...


Is mij echt niet opgevallen...niet in 2014 of dit jaar. Misschien vonden ze mij te afschrikwekkend... :P
;)

meatball

Ach als je anno 2015 nog steeds zo dom bent om in je kansen bij balletje balletje te geloven ,mogen ze van mij best.
Ik heb in elk geval geen enkele vervelende oost blokker of wat dan ook gezien.
Ik vond het dit jaar een topsfeertje en heb met volle teugen genoten.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

gloudiesaurus

Ik ook, ik vond het een top weekend! Heb er echt van genoten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: meatball op 28 augustus 2015 - 16:07:52
Ach als je anno 2015 nog steeds zo dom bent om in je kansen bij balletje balletje te geloven ,mogen ze van mij best.
Ik heb in elk geval geen enkele vervelende oost blokker of wat dan ook gezien.
Ik vond het dit jaar een topsfeertje en heb met volle teugen genoten.
Jaren geleden heb ik eens een keer gezien hoe zo'n balletje balletje vent werd gepakt door oplettende spelers. Het glaasje dat hij aanwees, moest die vent dus vast houden. Hij won direct.

Wings

Citaat van: Perton op 23 augustus 2015 - 17:49:32
Kan Vettel alsjeblieft zijn klep houden? Pirelli uitkafferen omdat ie een klapband kreeg. Die shit gebeurt nou eenmaal in de racerij.

O Vettel mag dus niet boos zijn. Helder.

CitaatAls jij als coureur een eenstopper wenst te proberen op Spa, ja, dan kan dat stress veroorzaken op het rubber. Misschien moet je dan een wat conventionelere strategie proberen, die minder risico's met zich meebrengt.

Beetje bullshit. Als je band oké is, is deze oké. Als je slijtage negeert en risico neemt omdat een bandenwissel je verder naar achter werpt dan dat je nog kunt goedmaken kan ik mij er wel iets bij voorstellen. Dit was niet het geval bij Vettel. In de Duitse krant (mijn Duits is niet 100% dus ik dingen verkeerd hebben geïnterpreteerd) las ik dat Pirelli externe factoren de schuld heeft gegeven. Beetje vaag verhaal vond ik het maar. Ook omdat Rosberg het zelfde lot onderging eerder dat weekend. Maar een constructiefout werd stellig ontkent.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 23 augustus 2015 - 18:35:49
Citaat van: Maikel0230 op 23 augustus 2015 - 18:31:29
Wowow, even chillen mannen.

Probleem is dat Pirelli zelf heeft toegegeven dat die band +/- 40 ronden kon doen.

Voor banden geldt hetzelfde als motoren: geen een is hetzelfde als een ander. Die band moet als bandentype wel veertig ronden mee kunnen, maar dat wil niet betekenen dat je de volledige garantie hebt dat alle banden van dat type die afstand kunnen afleggen.

Hiermee ga je wel kort door de bocht. Als een fabrikant een levensduur, van bijvoorbeeld een distributieriem afgeeft, van 5 jaar betekent dat inderdaad niet dat deze niet eerder stuk kan gaan, wel dat je mag verwachten dat deze ook daadwerkelijk zo lang meegaat. Bovendien reed Vettel slechts 28 ronden van de 40 die ze mee konden. Dan zit hij 30% binnen de 'veilige marge'. Lijkt mij een gegronde reden om er wat van te vinden. Of dat publiekelijk in de media moet is versie 2 natuurlijk.

Wings

Citaat van: Perton op 23 augustus 2015 - 23:29:14
Motoren ploffen, wielen breken af, coureurs crashen wel eens. Dit is topsport. Daar gaat wel eens iets mis. Dat mag je benoemen, je mag eisen dat het verbeterd wordt, maar tekeer gaan als een klein kind is ridicuul. Je kan in een topsport als F1 niet verwachten dat elk onderdeel altijd perfect werkt. Als dat zo zou zijn, zou er nooit een uitvaller zijn. Gek genoeg hebben we elke race wel een uitvaller. Ergens klopt dat dus niet helemaal.

Natuurlijk mag je verwachten dat een band heel blijft, maar het kán ook gewoon eens misgaan. Dat het sjiek zou zijn als Pirelli dan zegt: nostra culpa, dit was een productiefout, vind ik ook. Maar Vettel zeurt.

Helemaal mee eens! Dus als een strategie eens niet goed uitpakt behoor je ook je verlies te nemen zonder als een klein kind tekeer te gaan. Blij dat we er toch over eens worden.

Wings

Citaat van: Jeroen op 24 augustus 2015 - 06:20:36
Citaat van: Perton op 24 augustus 2015 - 00:12:03
De reactie van Pirelli is ook volledig poep trouwens:

http://f1pressarea.pirelli.com/wp-content/files/pdf/26927.pdf

Da's echt totaal geen geldig excuus

Een excuus is het niet. Maar er zit wel een punt in. Zij hebben een veiligheid in willen bouwen maar men wilde daar niet aan. Het is als zonder werkschoenen en helm het bouwterrein op lopen. Dan hoort er nog steeds geen U-balk op je hoofd te vallen, maar het was wel veiliger geweest als je het wel had gedaan.

Niet als Pirelli diezelfde 40 ronden als maximum had opgegeven. Enige feit is dat de band minder lang mee is gegaan dan verwacht. En dat is niet te borgen met het instellen van een maximaal aantal ronden.

Perton

Citaat van: Wings op 03 september 2015 - 23:13:34
Citaat van: Perton op 23 augustus 2015 - 17:49:32
Kan Vettel alsjeblieft zijn klep houden? Pirelli uitkafferen omdat ie een klapband kreeg. Die shit gebeurt nou eenmaal in de racerij.

O Vettel mag dus niet boos zijn. Helder.
Dat was totaal niet wat ik stelde. Boos zijn mag prima, boos op Pirelli voor mijn part ook. Maar volledig tekeer gaan als een klein kind (zoals jij het in je latere post noemt), dát vind ik persoonlijk bullshit (om even een zelfde woordkeuze als Vettel zelf te gebruiken).

Wings

Dat zeg ik: als Vettel het doet vind je er een hoop van, toen ik kritiek had op Hamilton die over de boordradio begon te emmeren tegen Mercedes, laat naar binnenkwam na de race, tegen een bord aanreed en vervolgens wegliep bij de podiumceremonie was je van mening dat een rijder zijn boosheid wel mocht uiten en heb je de kritiek weggezet als onzin en er zelfs de draak mee gestoken. Het is dus niet de kritiek op Vettel wat mij verbaast maar dat net jij die uit.