Ronde 11: Shell Grand Prix van België

Gestart door gloudiesaurus, 17 augustus 2015 - 19:56:09

« vorige - volgende »

Perton

De reactie van Pirelli is ook volledig poep trouwens:

http://f1pressarea.pirelli.com/wp-content/files/pdf/26927.pdf

Da's echt totaal geen geldig excuus

Maikel0230

#121
Citaat van: Perton op 23 augustus 2015 - 23:01:23
Citaat van: Maikel0230 op 23 augustus 2015 - 22:43:16
En we vergeten gewoon dat Pirelli in 2013 de belt van de banden moest vervangen in het midden van het seizoen omdat ze de veiligheid niet meer kon garanderen.
Nee. Dat maakten de teams ervan, terwijl zij degene waren die met een te lage bandenspanning reden en de rechter en linkerwielen omwisselden. Na de mediahetze, aangevoerd door Red Bull (ik zie Vettel als rode draad) bond Pirelli dus maar in om de lieve vrede te bewaren. Dat er structureel iets mis zou zijn met die banden is nooit bewezen. Dus dat teams en coureurs er genoeg van hebben: ik heb al sinds 2013 genoeg van hun hyocriete bullshit. Nogmaals, dat Pirelli altijd met het vingertje naar kerbs wijst, sta ik absoluut niet achter, en daar mag inderdaad wel kritiek op zijn. Maar dat een band het 40 ronden volhoudt is wanneer je de race aanpakt zoals Lotus in 2013 deed: niet met gevechten bemoeien, rustig je rondjes rijden en dan kijken waar het schip strand. Als je als Ferrari daadwerkelijk denkt dat je het 40 ronden volhoudt met het tempo waarin Vettel reed, dan begin ik te vermoeden dat er bij Williams capabelere strategisten rondlopen dan bij Ferrari, en we weten hoe belabberd ze bij Williams zijn.

Ik wil Pirelli ook verder niet verdedigen, maar de kritiek van Vettel is pure bullshit in mijn ogen.

Sorry maar het was wel Pirelli zelf die het cijfer 40 ronden in de mond nam en dit ook zo aan de teams heeft overgemaakt, ondertussen heeft ook personeel van Lotus (Alan 'Kimi get out of the fucking way' Permane) en Force India (Bob Fernly) bevestigt dat dat advies daadwerkelijk is gegeven.

Wat doe je dan als Ferrari strategist verkeerd? Pirelli zegt eerst zo en daarna weer anders... dit kan toch niet.

Verder hebben wij dan over 2013 sterk tegenover elkaar staande meningen waar ik niet verder op wens in te gaan want dat gaat deze discussie alleen maar vertroebelen.

Achtervleugel, voorvleugel, band.

Maakt toch niet uit, als het faalt, dan faalt het hard, met als bijzondere noot dat de band van een extern bedrijf komt, dan ben je klant en verwacht je kwaliteit en goed ondersteuning. Iets waar Pirelli overduidelijk fallikant in faalt. Denk maar niet dat Hulkenberg niet eens met zijn vuisten op tafel heeft geklopt na Hongerije. Waarom mag Vettel dan niet zijn ongenoegen uiten over de Pirelli's? Was het te fel? Dat zeker maar ik begrijp hem wel na een klapband met 300km per uur. Dan zeur jij ook over je Pirelli's perton, geloof me maar.

Hamilton en ook Rosberg waren er na de race overigs ook niet gerust in. De GPDA gaat hier nog woorden aan vuilmaken, mag je zeker van zijn.

Citaat van: Perton op 24 augustus 2015 - 00:12:03
De reactie van Pirelli is ook volledig poep trouwens:

http://f1pressarea.pirelli.com/wp-content/files/pdf/26927.pdf

Da's echt totaal geen geldig excuus

Het zijn de teams, de coureurs, de kerbs, stukken op de baan, uitzonderlijke gevallen.

Pirelli heeft nooit niets gedaan en is het engeltje in huis. Neen, ik heb meer dan mijn buik vol van dit bedrijf. Wat mij betreft mag Michelin wel komen.

Ik weet dat ik me vandaag iets te agresief opstel tegenover jullie, maar na Jules wil ik geen dode meer zien in mijn sport. Veiligheid moet boven alles staan en ik heb gewoon niet de indruk dat veel coureurs nog vertrouwen hebben in Pirelli, sla me dood, ik ben gewoon uiterst ongerust over de veiligheid van de 20 heren.

Overigs ga ik dit lang bericht nu eindigen met een andere noot. Wat je ook van Vettel zijn commentaar vond, was het niet verfrissend om eindelijk eens een coureur te zien die zei water op zijn lever ligt? Men zegt altijd dat er geen karakters mer zijn, maar nu ineens zijn het zeuren als ze iets aankaarten?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Karakter is wat anders dan alles maar menen te kunnen zeggen onder het mom van 'karakter'. Da's iets waar ik ontzettend moe van word wanneer mensen uitspraken menen te moeten verdedigen onder het mom van "Je wilt toch karakter zien?" Zo was ik het bijvoorbeeld niet eens met Rahal over wat ie over Vautier zei, maar er zat wel een gedachte achter. Dát vind ik karakter. Een beetje niet-constructief lopen schoppen wat Vettel deed, vind ik geen karakter. Vooral niet omdat ie glashard loopt te liegen dat ie niet van de baan is gegaan, iets waar Jeroen al van zei dat het simpelweg niet klopte.

Ik betwist ook niet dat Pirelli heeft gezegd dat 40 ronden mogelijk zijn. Het lijkt me alleen, gezien de races die we de afgelopen jaren hebben gezien, vrij voor de hand liggen dat je er dan wel een conservatieve rijstilj op na moet houden en een stuk langzamer moet rijden dan gebruikelijk. Precies zoals Sauber en Lotus in 2013 deden toen er zogenaamd geen lange stints met banden vielen te rijden. Als Ferrari dan meent niet zo conservatief te moeten rijden en Vettel een coureur is die flink de limieten van de baan opzoekt, dan ligt de schuld lang niet alleen bij Pirelli. En ja, dan wil dat wel eens misgaan.

Ik vind overigens niet dat je je agressief opstelt hoor, maak je daar maar geen zorgen over :).

Maikel0230

#123
Perton, heb je Vettel zijn rondetijden gezien? Echt veel heeft die band niet geleden en ik zei nog na het zien van een slow-mo een ronde of twee ervoor via de groepsapp tegen Franky dat die banden er eigenlijk niet slecht uitzagen, beter dan die van Kimi in china een paar jaar terug. Maar goed die Pirelli's zijn de deze niet.

http://www.f1fanatic.co.uk/2015/08/23/no-drop-off-in-vettels-times-before-tyre-blow-out/

Die had nog wel even door kunnen gaan hoor aan datzelfde tempo. Niets wees erop dat ze het einde niet gingen halen. Vindt daarom ook niet dat ze een verkeerde strategie hadden. Als Pirelli zegt 40 dan ga je daar als bedrijf toch van uit dat dat klopt. Dan ga je na 28 ronden heus niet zweten. Met ander woorden, luister nooit meer naar Pirelli want je weet niet of je hun voorspellingen kloppen.

Verder heb ik ook voldoende andere coureurs daar op dezelfde plek buiten de baan zien gaan, de raceleiding greep niet in, dus ik neem aan dat de coureurs en charlie voor de race hebben afgesproken dat het daar kon, wat niet wilt zeggen dat Vettel daar niet glashard over loog. Het verklaart zijn 'attitude' over misschien beter.

En hoe meer ik dat statement van daarnet lees, hoe meer ik me afvraag of waar the fuck ze bij Pirelli mee bezig zijn. Kom met bewijs dat die band door en door versleten is en niet met loze woorden. Komt bijne neer op 'We hebben jullie gewaarschuwd dat onze banden niet goed genoeg zijn, maar jullie luisterden niet.'

Wanneer komen ze nu met een fatsoenlijk antwoord? Want slijtage was het niet, en over voorstellen uit het verleden, daar heeft niemand wat aan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Met producten als banden weet je nooit voor de volle honderd procent dat ze echt doen wat je kan verwachten wat ze doen. Dat er één stuk gaat wil niet zeggen dat automatisch het volledige product niet deugt. Dat Pirelli z'n eigen glazen ingooit met rare statements ben ik het mee eens maar laten we nu niet twee jaar na de vorige onzinnige rel weer een hetze beginnen omdat één band van de honderden in een seizoen niet doet wat 'ie moet doen.

Het is tekenend voor het verwachtingspatroon waarin de Formule 1 zich de laatste jaren zich bevindt. Alles moet helemaal perfect, ruimte voor fouten aan de productiezijde is er niet meer. Zodra er wat aan de hand is jaagt de hele F1-wereld op de aangewezen schuldige. Ik zou als ik de leiding had bij de F1-tak van Pirelli behalve geen rare statements ook geen banden meer leveren. Het houdt een keer op met die gekkigheid.

Wat overigens allemaal niet persoonlijk is aan jou Maikel, no worries.

Maikel0230

#125
Ik ga me toch een beetje temperen, ben nog altijd mod hier. ;)

Ik denk dat het ook een beetje gevoed wordt door dat raar moment op vrijdag, dan is er ook nog natuurlijk dat een vaste feit wat nog niemand gemoend heeft vandaag.

Ik mag tieren en roepen op Pirelli zoveel als ik wil, zij maken nog altijd de banden die de FIA vraagt.

Daar kan niemand omheen, niet ik, niet Perton, niet Pirelli, niet Vettle, niemand.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 24 augustus 2015 - 00:13:33


Overigs ga ik dit lang bericht nu eindigen met een andere noot. Wat je ook van Vettel zijn commentaar vond, was het niet verfrissend om eindelijk eens een coureur te zien die zei water op zijn lever ligt? Men zegt altijd dat er geen karakters mer zijn, maar nu ineens zijn het zeuren als ze iets aankaarten?

hij mag het van mij ook best roepen, geen enkel probleem mee. Sowieso heb ik weinig problemen met hem. Alleen of ik het inhoudelijk met hem eens ben is wat anders natuurlijk.

0634

Citaat van: Perton op 24 augustus 2015 - 00:12:03
De reactie van Pirelli is ook volledig poep trouwens:

http://f1pressarea.pirelli.com/wp-content/files/pdf/26927.pdf

Da's echt totaal geen geldig excuus

Een excuus is het niet. Maar er zit wel een punt in. Zij hebben een veiligheid in willen bouwen maar men wilde daar niet aan. Het is als zonder werkschoenen en helm het bouwterrein op lopen. Dan hoort er nog steeds geen U-balk op je hoofd te vallen, maar het was wel veiliger geweest als je het wel had gedaan.

Van Wijk

Ook gisteren avond ( laat ) terug gekomen uit Spa....
Even in een notedop: Mooi weer, leuke race en genoten.
Daarnaast:
Op camping Green gestaan, wat een feest , iedereen volgens mij dronken, voor ze tegen je aan vielen zeiden ze al " sorry "....
Wat mij technisch opviel ( wat je op tv niet mee krijgt ), bij scherp insturen komt het geluid van de banden ( met name tijdens Qualificatie ) boven het motorgeluid uit. Die voorbanden vreten echt in het asfalt.
Het motorgeluid bij afremmen of in bochten klinkt echt niet. Als mijn auto zo zou klinken ging ik gelijk naar de garage. Het zal wel een naverbranding zijn of zo, maar wat een koffiemolen geluid.
Verder prima weekend geweest, jammer dat de organisatie niet snapt dat je ook naar huis moet na de race. ( 5 uur vanaf Spa naar Antwerpen )

gloudiesaurus

Citaat van: Van Wijk op 24 augustus 2015 - 11:00:49
Ook gisteren avond ( laat ) terug gekomen uit Spa....
Even in een notedop: Mooi weer, leuke race en genoten.
Daarnaast:
Op camping Green gestaan, wat een feest , iedereen volgens mij dronken, voor ze tegen je aan vielen zeiden ze al " sorry "....
Wat mij technisch opviel ( wat je op tv niet mee krijgt ), bij scherp insturen komt het geluid van de banden ( met name tijdens Qualificatie ) boven het motorgeluid uit. Die voorbanden vreten echt in het asfalt.
Het motorgeluid bij afremmen of in bochten klinkt echt niet. Als mijn auto zo zou klinken ging ik gelijk naar de garage. Het zal wel een naverbranding zijn of zo, maar wat een koffiemolen geluid.
Verder prima weekend geweest, jammer dat de organisatie niet snapt dat je ook naar huis moet na de race. ( 5 uur vanaf Spa naar Antwerpen )

Ik was juist voorspoedig weg na de race. Maar ik had het geluk vlakbij de parkeerterreinen te zitten op het circuit. We reden al het parkeerterrein af toen de meeste auto's daar nog stonden. We hebben er slecht 45 minuten langer over gedaan dan normaal. Valt reuze mee. Alleen bij Verviers even stil gestaan.

Wat mij ook opvalt is dat de GP2 meer geluid heeft dan de Formule 1 en de Porsche super cup nog veel meer...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

#130
Citaat van: Van Wijk op 24 augustus 2015 - 11:00:49
Ook gisteren avond ( laat ) terug gekomen uit Spa....
Even in een notedop: Mooi weer, leuke race en genoten.
Daarnaast:
Op camping Green gestaan, wat een feest , iedereen volgens mij dronken, voor ze tegen je aan vielen zeiden ze al " sorry "....
Wat mij technisch opviel ( wat je op tv niet mee krijgt ), bij scherp insturen komt het geluid van de banden ( met name tijdens Qualificatie ) boven het motorgeluid uit. Die voorbanden vreten echt in het asfalt.
Het motorgeluid bij afremmen of in bochten klinkt echt niet. Als mijn auto zo zou klinken ging ik gelijk naar de garage. Het zal wel een naverbranding zijn of zo, maar wat een koffiemolen geluid.

Ik heb al 10 jaren geen F1 wagen live voorbij horen komen, maar toch een suggestie voor het verklaren van de koffiemolen: TC?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

bartuz27

#131
Nou ik ben der ook weer van mijn eerste grand prix.
Vrijdag aangekomen en de vrije training gezien op lange rechte stuk en de eu rouge of hoe schrijf je het.. haha
Wel hard maar weinig geluid idd.
Verder een paar van die ruzie zoekende oostblokkers tegen gekomen.
Gelukkig veel politie en verders geen last mee gehad.
Zaterdag vroeg na de baan ( we zaten in sunparks vielsalm op 25km van de baan.)
Toen hebben we tussen rivage en pouhon gezeten.
We waren mooi op tijd dus konden snel het stoeltje aan het hek zetten en daar hebben we de hele dag gezeten.
Veel vriendelijke mensen daar. trouwens.
Zondag nog iets eerder op de baan ( 8 uur ) maar de plaats waar we zaterdag zaten was al bezet en nu iets verder richting pouhon gezeten ook weer aan het hek met hele vriendelijke engelsen.
Verder wel een paar dronken figuren gezien maar niet vervelend ofzo.
De races waren mooi maar het geluid van de f1 valt wel erg tegen idd.
Vooral de Honda's klonken voor geen meter..
gp3 en gp2 waren echt woest geluid en de porsches ook.
Die kon je over de hele baan horen knetteren en de f1 echt pas vlak voordat je ze daadwerkelijk zag.
Jammer dat er geen uitloopronde was maar verder goed vermaakt.
Goede tip van hier om je eigen eten en drinken mee te nemen!!!
Kerls wat duur daar idd net als al die petjes en shirts langs de baan.
Lijkt mij dat als ze de prijzen iets laten zakken dat ze veel meer verkopen... naja wie ben ik..
Nadat de ergste drukte afgelopen was naar de parkeerplaats gelopen ( groen ) en via een sluipweggetje redelijk snel weer bij het vakantiepark.
Ik heb me goed vermaakt dit weekend.

Bedankt voor de tips en misschien tot volgend jaar!!


gloudiesaurus

Mooi Bartuz27

Ik heb op zondag toch maar een broodje wordt gekocht... 7 euro! En 45 minuten in de rij gestaan omdat het zo enorm druk was  :) Niet normaal eigenlijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: bartuz27 op 24 augustus 2015 - 18:22:35
Nou ik ben der ook weer van mijn eerste grand prix.
Vrijdag aangekomen en de vrije training gezien op lange rechte stuk en de eu rouge of hoe schrijf je het.. haha
Wel hard maar weinig geluid idd.
Verder een paar van die ruzie zoekende oostblokkers tegen gekomen.
Gelukkig veel politie en verders geen last mee gehad.
Zaterdag vroeg na de baan ( we zaten in sunparks vielsalm op 25km van de baan.)
Toen hebben we tussen rivage en pouhon gezeten.
We waren mooi op tijd dus konden snel het stoeltje aan het hek zetten en daar hebben we de hele dag gezeten.
Veel vriendelijke mensen daar. trouwens.
Zondag nog iets eerder op de baan ( 8 uur ) maar de plaats waar we zaterdag zaten was al bezet en nu iets verder richting pouhon gezeten ook weer aan het hek met hele vriendelijke engelsen.
Verder wel een paar dronken figuren gezien maar niet vervelend ofzo.
De races waren mooi maar het geluid van de f1 valt wel erg tegen idd.
Vooral de Honda's klonken voor geen meter..
gp3 en gp2 waren echt woest geluid en de porsches ook.
Die kon je over de hele baan horen knetteren en de f1 echt pas vlak voordat je ze daadwerkelijk zag.
Jammer dat er geen uitloopronde was maar verder goed vermaakt.
Goede tip van hier om je eigen eten en drinken mee te nemen!!!
Kerls wat duur daar idd net als al die petjes en shirts langs de baan.
Lijkt mij dat als ze de prijzen iets laten zakken dat ze veel meer verkopen... naja wie ben ik..
Nadat de ergste drukte afgelopen was naar de parkeerplaats gelopen ( groen ) en via een sluipweggetje redelijk snel weer bij het vakantiepark.
Ik heb me goed vermaakt dit weekend.

Bedankt voor de tips en misschien tot volgend jaar!!



klinkt als een topweekend Bartuz!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Citaat van: bartuz27 op 24 augustus 2015 - 18:22:35
Nou ik ben der ook weer van mijn eerste grand prix.
Vrijdag aangekomen en de vrije training gezien op lange rechte stuk en de eu rouge of hoe schrijf je het.. haha
Wel hard maar weinig geluid idd.
Verder een paar van die ruzie zoekende oostblokkers tegen gekomen.
Gelukkig veel politie en verders geen last mee gehad.
Zaterdag vroeg na de baan ( we zaten in sunparks vielsalm op 25km van de baan.)
Toen hebben we tussen rivage en pouhon gezeten.
We waren mooi op tijd dus konden snel het stoeltje aan het hek zetten en daar hebben we de hele dag gezeten.
Veel vriendelijke mensen daar. trouwens.
Zondag nog iets eerder op de baan ( 8 uur ) maar de plaats waar we zaterdag zaten was al bezet en nu iets verder richting pouhon gezeten ook weer aan het hek met hele vriendelijke engelsen.
Verder wel een paar dronken figuren gezien maar niet vervelend ofzo.
De races waren mooi maar het geluid van de f1 valt wel erg tegen idd.
Vooral de Honda's klonken voor geen meter..
gp3 en gp2 waren echt woest geluid en de porsches ook.
Die kon je over de hele baan horen knetteren en de f1 echt pas vlak voordat je ze daadwerkelijk zag.
Jammer dat er geen uitloopronde was maar verder goed vermaakt.
Goede tip van hier om je eigen eten en drinken mee te nemen!!!
Kerls wat duur daar idd net als al die petjes en shirts langs de baan.
Lijkt mij dat als ze de prijzen iets laten zakken dat ze veel meer verkopen... naja wie ben ik..
Nadat de ergste drukte afgelopen was naar de parkeerplaats gelopen ( groen ) en via een sluipweggetje redelijk snel weer bij het vakantiepark.
Ik heb me goed vermaakt dit weekend.

Bedankt voor de tips en misschien tot volgend jaar!!


Graag gedaan.


Dat van de merchandise klopt wel...alle prijzen zaten rond de 30 euro voor een petje. Maar je moet bij de kramen wezen voor de ingang bij Les Combes. Daar staat een Duitser bij wie ik vorig jaar ook al oudre petjes kocht voor tien euro per stuk. Ook die jaar twee pareltjes gehaald. Lotus van Kimi en Vodafone van Lewis..Oud spul, maar nog splinternieuw en origineel.


Oost-blokkers ben ik niet tegengekomen. Sowieso geen lastige mensen tegengekomen.


En de Honda klonk inderdaad bizar slecht, zeker in vergelijking met de Mercedes en de Ferrari. Maar de GP2 was echt top...Wat een geknal en gerommel. Precies zoals het hoort.


Volgend jaar ben ik waarschijnlijk weer bij. Dan wil ik een Gold 1 ticket [tegenover de F1-pits] kopen voor op de vrijdag of zaterdag. Kost tussen de 35 en 100 euro en dan zit je prinsheerlijk beschut tegen regen of zon.