Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Sabai, 05 juni 2015 - 19:38:40

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 06 juni 2015 - 20:25:24
Dat lijkt mij alle twee tamelijk onmogelijk om eerlijk te zijn. Het wordt ook volledig droog he morgen.
het is niet waarschijnlijk maar wel mogelijk. Canada heeft vaak rare races, ook als het droog is.

Perton

Tsja alles is mogelijk. Oké merhi zal em Niet winnen. Maar is het, bizarre voorvallen daargelaten reëel? Nee.

janke

Citaat van: Tuesday op 06 juni 2015 - 20:28:10
Citaat van: Jeroen op 06 juni 2015 - 20:25:24
Dat lijkt mij alle twee tamelijk onmogelijk om eerlijk te zijn. Het wordt ook volledig droog he morgen.
het is niet waarschijnlijk maar wel mogelijk. Canada heeft vaak rare races, ook als het droog is.

Af en toe gaat het met een 8baan ook mis. Niet vaak, maar de impact is nogal heftig. Je kunt er bijna geen kant op. Kubica en, was het niet McNish waar die Pool op het kontje reed en zo werd gelanceerd??  Ik ben geen fan van crashes kijken, maar die van Kubica was heftig. Zo heftig dat ik een beetje op tilt sloeg op de luie bank toen ik de race zag.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

De heren Mercedescoureurs zijn in ieder geval wijs genoeg dat ze elkaar niet tot crashes aan toe zullen bestrijden.

FolkertE

Citaat van: janke op 06 juni 2015 - 21:37:20
Citaat van: Tuesday op 06 juni 2015 - 20:28:10
Citaat van: Jeroen op 06 juni 2015 - 20:25:24
Dat lijkt mij alle twee tamelijk onmogelijk om eerlijk te zijn. Het wordt ook volledig droog he morgen.
het is niet waarschijnlijk maar wel mogelijk. Canada heeft vaak rare races, ook als het droog is.

Af en toe gaat het met een 8baan ook mis. Niet vaak, maar de impact is nogal heftig. Je kunt er bijna geen kant op. Kubica en, was het niet McNish waar die Pool op het kontje reed en zo werd gelanceerd??  Ik ben geen fan van crashes kijken, maar die van Kubica was heftig. Zo heftig dat ik een beetje op tilt sloeg op de luie bank toen ik de race zag.
het was volgens mij trulli. Of iig een Toyota. Man wat was dat een crash. Gelukkig  goed afgelopen.

0634

Citaat van: Tuesday op 06 juni 2015 - 20:28:10
Citaat van: Jeroen op 06 juni 2015 - 20:25:24
Dat lijkt mij alle twee tamelijk onmogelijk om eerlijk te zijn. Het wordt ook volledig droog he morgen.
het is niet waarschijnlijk maar wel mogelijk. Canada heeft vaak rare races, ook als het droog is.

Dat Vettel wint op een droog Montreal? Nee, dat is niet mogelijk.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 06 juni 2015 - 23:53:14
Citaat van: Tuesday op 06 juni 2015 - 20:28:10
Citaat van: Jeroen op 06 juni 2015 - 20:25:24
Dat lijkt mij alle twee tamelijk onmogelijk om eerlijk te zijn. Het wordt ook volledig droog he morgen.
het is niet waarschijnlijk maar wel mogelijk. Canada heeft vaak rare races, ook als het droog is.

Dat Vettel wint op een droog Montreal? Nee, dat is niet mogelijk.
waarom niet? Button won ook niet dankzij de regen, maar dankzij de SC en een geweldige McLaren. Zonder SC gaat Vettel morgen idd niet winnen. Met SC waarschijnlijk ook niet, maar hij heeft nog een paar verse setjes liggen en de Ferrari lijkt qua racepace op het niveau van Mercedes te zitten, of zelfs beter. Dus nee, onmogelijk is het niet. De kans is uiteraard niet groot, maar als het ergens kan, dan wel in Canada.


Pancake Shield

Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 00:03:28
waarom niet? Button won ook niet dankzij de regen, maar dankzij de SC en een geweldige McLaren. Zonder SC gaat Vettel morgen idd niet winnen. Met SC waarschijnlijk ook niet, maar hij heeft nog een paar verse setjes liggen en de Ferrari lijkt qua racepace op het niveau van Mercedes te zitten, of zelfs beter. Dus nee, onmogelijk is het niet. De kans is uiteraard niet groot, maar als het ergens kan, dan wel in Canada.

Nou, dacht ik tot echt dat die race stilgelegd was vanwege de regen en dat het half natte/droge race was. Maar dat was vast die andere Canadese Grand Prix in 2011.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 07 juni 2015 - 01:45:52
Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 00:03:28
waarom niet? Button won ook niet dankzij de regen, maar dankzij de SC en een geweldige McLaren. Zonder SC gaat Vettel morgen idd niet winnen. Met SC waarschijnlijk ook niet, maar hij heeft nog een paar verse setjes liggen en de Ferrari lijkt qua racepace op het niveau van Mercedes te zitten, of zelfs beter. Dus nee, onmogelijk is het niet. De kans is uiteraard niet groot, maar als het ergens kan, dan wel in Canada.

Nou, dacht ik tot echt dat die race stilgelegd was vanwege de regen en dat het half natte/droge race was. Maar dat was vast die andere Canadese Grand Prix in 2011.
ik ontken toch niet dat het regende?

Pancake Shield

Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 02:21:49
Citaat van: Pancake Shield op 07 juni 2015 - 01:45:52
Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 00:03:28
waarom niet? Button won ook niet dankzij de regen, maar dankzij de SC en een geweldige McLaren. Zonder SC gaat Vettel morgen idd niet winnen. Met SC waarschijnlijk ook niet, maar hij heeft nog een paar verse setjes liggen en de Ferrari lijkt qua racepace op het niveau van Mercedes te zitten, of zelfs beter. Dus nee, onmogelijk is het niet. De kans is uiteraard niet groot, maar als het ergens kan, dan wel in Canada.

Nou, dacht ik tot echt dat die race stilgelegd was vanwege de regen en dat het half natte/droge race was. Maar dat was vast die andere Canadese Grand Prix in 2011.
ik ontken toch niet dat het regende?

Nee, je zegt dat Button toen niet won door de regen. Volgens mij heeft de regen juist een enorm belangrijke rol gespeeld in die overwinning. Want toen de race werd stilgelegd lag Button volgens mij tiende of elfde zoiets rond die plek. Ik had nog maar eens willen zien dat hij vanaf die plek toen nog Vettel had kunnen bijhalen. Ik kan het mij niet zo een-twee-drie herinneren, maar volgens mij had Vettel toen al wel een aardige voorsprong, die natuurlijk teniet gedaan werd door de regen. Dat vervolgens het hele plaatje overnieuw begon pakte uitstekend uit voor Button. Vervolgens klimt Button op, Vettel loopt uit. Nog twee Safety Car-fases en Button zit er bovenop. Het is vervolgens over een nat stuk baan dan Vettel doorglijdt, wat Button de kans geeft om de race te winnen. Als het een droge race was geweest, dan was Button waarschijnlijk en realitisch gezien, nooit voorbij Vettel gekomen. Immers de Duitser gleed door over een nat stuk baan, en belandde (gedeeltelijk) naast de baan. In een droge race, was hij nooit zo ver doorgegleden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 07 juni 2015 - 02:32:22
Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 02:21:49
Citaat van: Pancake Shield op 07 juni 2015 - 01:45:52
Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 00:03:28
waarom niet? Button won ook niet dankzij de regen, maar dankzij de SC en een geweldige McLaren. Zonder SC gaat Vettel morgen idd niet winnen. Met SC waarschijnlijk ook niet, maar hij heeft nog een paar verse setjes liggen en de Ferrari lijkt qua racepace op het niveau van Mercedes te zitten, of zelfs beter. Dus nee, onmogelijk is het niet. De kans is uiteraard niet groot, maar als het ergens kan, dan wel in Canada.

Nou, dacht ik tot echt dat die race stilgelegd was vanwege de regen en dat het half natte/droge race was. Maar dat was vast die andere Canadese Grand Prix in 2011.
ik ontken toch niet dat het regende?

Nee, je zegt dat Button toen niet won door de regen. Volgens mij heeft de regen juist een enorm belangrijke rol gespeeld in die overwinning. Want toen de race werd stilgelegd lag Button volgens mij tiende of elfde zoiets rond die plek. Ik had nog maar eens willen zien dat hij vanaf die plek toen nog Vettel had kunnen bijhalen. Ik kan het mij niet zo een-twee-drie herinneren, maar volgens mij had Vettel toen al wel een aardige voorsprong, die natuurlijk teniet gedaan werd door de regen. Dat vervolgens het hele plaatje overnieuw begon pakte uitstekend uit voor Button. Vervolgens klimt Button op, Vettel loopt uit. Nog twee Safety Car-fases en Button zit er bovenop. Het is vervolgens over een nat stuk baan dan Vettel doorglijdt, wat Button de kans geeft om de race te winnen. Als het een droge race was geweest, dan was Button waarschijnlijk en realitisch gezien, nooit voorbij Vettel gekomen. Immers de Duitser gleed door over een nat stuk baan, en belandde (gedeeltelijk) naast de baan. In een droge race, was hij nooit zo ver doorgegleden.
ok, dat ie Vettel pakte kwam wellicht door de regen, al had ie mogelijk/waarschijnlijk op het rechte stuk nog DRS gehad en m misschien alsnog gewonnen. Vettel moest echt pushen en ging daardoor in de fout, niet allen omdat het nat was. En idd, Button was volledig kansloos, reed achteraan met een enorme achterstand terwijl Vettel keer op keer aan kop wegreed. Dankzij de SC's en de onderbreking kwam hij weer terug in de wedstrijd.   En SC's zijn ook zonder regen prima mogelijk in Canada. En inhalen ook, dus Vettel kan best na een rondje of 40 in de top 4 rijden. Komt er dan een SC is er in principe nog van alles mogelijk.

FolkertE

Wie start  nu eigenlijk als laatste? Verstappen of Vettel?

0634

Da's allemaal leuk en aardig Tuesday, maar zo makkelijk en veel inhalen als in 2011 komt toch echt puur door de regen. Op het droge gaat dat allemaal een stuk lastiger. De bizarre overwinning van Button in 2011 kwam toch echt door de regen in mijn ogen. Het maakt het overigens niet minder knap of zo, maar de regen was in die zege i.m.o essentieel.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2015 - 09:01:51
Da's allemaal leuk en aardig Tuesday, maar zo makkelijk en veel inhalen als in 2011 komt toch echt puur door de regen. Op het droge gaat dat allemaal een stuk lastiger. De bizarre overwinning van Button in 2011 kwam toch echt door de regen in mijn ogen. Het maakt het overigens niet minder knap of zo, maar de regen was in die zege i.m.o essentieel.
Wel als veroorzaker van de rode vlag, maar het was door de SC's en de rode vlaggen dat ie weer terug in de race kwam. Van daaruit was het gewoon een veel snellere auto die out of position reed en als een mes door de boter ging, met behulp van DRS. Vettel zou dat ook moeten kunnen, de Ferrari heeft een goede topspeed en racepace. Ik verwacht m eerlijk gezegd wel ruim voor het einde in de top 4. De top 3 zal dan allang gevlogen zijn, maar met een SC kan ie die tijd wellicht weer terug krijgen. Maar goed, ik verwacht echt geen overwinning van Vettel hoor, top 4/5 lijkt me wat realistischer, al is het er met de grid penalty natuurlijk niet makkelijker op geworden. En het kan ook zo maar in tranen eindigen, die kans lijkt me iig groter dan dat ie gaat winnen.