Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Sabai, 05 juni 2015 - 19:38:40

« vorige - volgende »

Jozef

Ach, Hamilton verloor een WK omdat hij per ongeluk de anti-stall activeerde... ;)

Kootje

Citaat van: Pancake Shield op 07 juni 2015 - 13:06:05
Rode vlaggen worden alleen in zeer extreme gevallen gebruikt. Laatste keer dat dat gebeurd is zonder regen, was de crash van Bianchi.

Ook daar was sprake van regen, al was het niet de directe aanleiding.


CitaatEn daarvoor is het volgens mij de crash van Burti in 2001 in Spa.

Dat zou 'm idd kunnen zijn.

0634

Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 12:21:51

Wel als veroorzaker van de rode vlag, maar het was door de SC's en de rode vlaggen dat ie weer terug in de race kwam. Van daaruit was het gewoon een veel snellere auto die out of position reed en als een mes door de boter ging, met behulp van DRS.

Een veel snellere auto? Ja, in de regen wel ja! En dat inhalen was niet alleen maar via DRS hoor. Maar okee, ik hou erover op. Voor mij was Canada 2011 never nooit gewonnen door Button zonder regen, maar jij mag daar uiteraard anders over denken.

Perton

Was Canada 2011 niet ook de race waar Hamilton tegen Button opreed in de regen?

0634

Jup. En Alonso en Button kwamen ook tegen elkaar aan.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2015 - 16:37:52
Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 12:21:51

Wel als veroorzaker van de rode vlag, maar het was door de SC's en de rode vlaggen dat ie weer terug in de race kwam. Van daaruit was het gewoon een veel snellere auto die out of position reed en als een mes door de boter ging, met behulp van DRS.

Een veel snellere auto? Ja, in de regen wel ja! En dat inhalen was niet alleen maar via DRS hoor. Maar okee, ik hou erover op. Voor mij was Canada 2011 never nooit gewonnen door Button zonder regen, maar jij mag daar uiteraard anders over denken.
in de regen ging het juist van kwaad tot erger. Dankzij SC's vond hij steeds de aansluiting terug en de laatste 20/25 ronden op slicks was hij onhoudbaar en was de top van het veld nog binnen handbereik. Maar goed, wat ik alleen maar wilde aangeven is dat een SC in Canada de boel nog wel eens op zn kop kan zetten. Natuurlijk had je in 2011 zonder de regen een heel ander wedstrijdverloop gehad, maar zonder SC's had Button die wedstrijd vanuit die kansloze positie nooit meer kunnen winnen. Dat is voor mij dus de duidelijkste factor in het geheel.

janke

Some things are too important to be left in the past.

Jozef

Haha Grosjean, "He hit me, he hit me!" Idioot...

Perton

Technisch gezien had Grosjean daar gelijk natuurlijk :P

Zal ie Stevens nu ook een rijdende augurk gaan noemen?

Jozef

Nee, Grosjean reed op Stevens in en niet andersom. ::) Met 5 seconden komt hij er wel heel licht vanaf vind ik trouwens.

Perton

Nou, nou, het was maar een grapje. Maar de straf is wel wat licht ja.

janke

Grosjean: "he hit me": "hit me with your rythm stick". :)
Some things are too important to be left in the past.

0634

Nou, goed dat Honda en Ferrari híer tokens voor hebben ingeleverd hoor. Chapeau zeg.. :-[

0634

Die Budding kan Raikkonen wel gaan verdedigen, maar net uit de pitstraat komend riekt het naar koude bandjes... en dus wél een rijdersfout. Maar wie weet heeft Budding toch gelijk. Verder reed Raikkonen als een drol. Die is wel een beetje klaar volgens mij.

Perton

Tenzij anders wordt aangetoond, is Raikkonen ook mijn banaan van de race.

Alhoewel, nu ik dit typ besef ik me Grosjean zijn actie. Maar de ene heeft een podium gekost.. het wordt nog even nadenken.