Round 17: Austin, USA

Gestart door Franky R., 27 oktober 2014 - 14:18:55

« vorige - volgende »

Franky R.



In afwachting van de 'officiële opening' van het topic door collega Maikel...

Alvast dit topic-punt van mij. :)


http://www.gppits.net/nieuws/schrale_q1_in_het_vooruitzicht_voor_austin/

Perton

Weet iemand trouwens wanneer er voor het laatst echt zo'n klein startveld was in de Formule 1? Dan bedoel ik niet van dat geouwehoer als Indianapolis of Monaco 2005 (?) waar BAR geschorst was, maar echt een Grand Prix met maar 18 deelnemers omdat er simpelweg niet meer waren.

Jehoentelaar

#2
We hebben in 1996 een aantal races gehad met 19 (Forti failliet en Lavaggi kon er geen reet van), maar nog lager kan ik me niet heugen.

Op foto's van de jaren '60 en '70 zijn wel velden te zien met soms 'slechts' zestien auto's, meestal achttien. Denk dat SDG wel uitsluitsel kan bieden. :)

Breaktest

#3
Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2014 - 19:10:40
We hebben in 1996 een aantal races gehad met 19 (Forti failliet en Lavaggi kon er geen reet van), maar nog lager kan ik me niet heugen.

Op foto's van de jaren '60 en '70 zijn wel velden te zien met soms 'slechts' zestien auto's, meestal achttien. Denk dat SDG wel uitsluitsel kan bieden. :)
In 1961 stonden bij de Britse GP 30 auto's aan de start, maar gemiddeld over de jaren 60 waren het 20 wagens, met 1969 als dieptepunt. De Britse GP had toen 16 wagens aan de start, Zandvoort 15, Frankrijk (Clermont-Ferrand) zelfs 13. Volgens mij is dat het dieptepunt.
In de jaren 70 liep dat weer snel op naar 25 wagens (in 1973 zelfs 29). Vanaf begin jaren 80 tot 1994 stonden meestal 26 auto's aan de start. Daarna is het onder invloed van Ecclestone een langzaam afbrokkelend veld geworden. 
Aan de kwalificatie in Austin doen zelfs maar 17 auto's mee. Het zoveelste echec van F1 in Amerika dus. Wat een idioten.

BMW.WilliamsF1

Hee beetje mijn plaatje jatten :D

SDG

#5
Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2014 - 19:10:40
We hebben in 1996 een aantal races gehad met 19 (Forti failliet en Lavaggi kon er geen reet van), maar nog lager kan ik me niet heugen.

In 2005, in de twee races dat BAR geschorst was, reden er slechts 18 auto's mee.

CitaatOp foto's van de jaren '60 en '70 zijn wel velden te zien met soms 'slechts' zestien auto's, meestal achttien. Denk dat SDG wel uitsluitsel kan bieden. :)

Klopt, maar toen werden er soms afvaardigingen uit de Formule 2 toegelaten om meer auto's op de grid te krijgen. Iets wat nu niet meer tot de mogelijkheden behoort.

In 1970 waren er ook races waarin er slechts 16 à 17 auto's tot de race toegelaten werden (o.a. Spanje en Monaco). Er waren toen wel meer dan 20 inschrijvingen, maar er vielen steevast een aantal auto's af in de kwalificatie.

Franky R.


FolkertE

Ik vind dit toch altijd wel een leuke GP. Eerste race was dan ook wel een mooie titanen strijd tussen Vettel en Hamilton en het jaar er na waren er vooral voor p2 en lager leuke gevechten. Een mooie en geslaagde baan in mijn ogen met veel inhaal mogelijkheden. Ik hoop een mooi gevecht tussen Hamilton en Rosberg voor p1, met hopelijk een verdwaalde Williams of Red Bull er bij.

Matthijs

De eerste race in 2012 was super, die van vorig jaar viel flink tegen. Er is niks op te zeggen, maar ik heb er weer zin in!

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 28 oktober 2014 - 19:10:26
De eerste race in 2012 was super, die van vorig jaar viel flink tegen. Er is niks op te zeggen, maar ik heb er weer zin in!
Zo goed als in 2012 was het in 2013 niet, maar toch vond ik het een vermakelijke GP. Maar we werden wel op onze wenken bediend met de strijd tussen 2 van de beste rijders van het moment.

Franky R.

2012 was 'super' vanwege het spekgladde asfalt. ik wist toen al dat 2013 alleen maar kon tegenvallen. Ook dit jaar verwacht ik niet al te veel spektakel.

Sabai


Maikel0230

Mijn excuses dat de traditionele opening er niet gekomen is, heb het namelijk vrij druk gehad deze week ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 29 oktober 2014 - 15:00:58
2012 was 'super' vanwege het spekgladde asfalt. ik wist toen al dat 2013 alleen maar kon tegenvallen. Ook dit jaar verwacht ik niet al te veel spektakel.
De strijd voor de overwinning was saai, maar daar achter waren toch behoorlijk wat gevechten als ik me niet heel erg vergis.

robbert

Citaat van: F1fan2987 op 29 oktober 2014 - 21:41:03
Citaat van: Franky R. op 29 oktober 2014 - 15:00:58
2012 was 'super' vanwege het spekgladde asfalt. ik wist toen al dat 2013 alleen maar kon tegenvallen. Ook dit jaar verwacht ik niet al te veel spektakel.
De strijd voor de overwinning was saai, maar daar achter waren toch behoorlijk wat gevechten als ik me niet heel erg vergis.

ja maar, de f1 fans willen strijd om de overwinning, wat er daarachter gebeurd vindt men niet belangrijk :D ;D