Round 17: Austin, USA

Gestart door Franky R., 27 oktober 2014 - 14:18:55

« vorige - volgende »

Niels_

Het aanpassen van de punten in de laatste race zou natuurlijk totaal onverantwoord zijn. En natuurlijk is het anders dan reglementen aanpassen omdat iemand 'een gat in het reglement vindt', maar zelfs dat vind ik niet kunnen dat het wordt aangepast. Die reglementen zijn in het begin van gevormd en zijn voor iedereen hetzelfde. Ik erger mij blauw bij elke beslissing dat de FIA neemt tijdens het seizoen om iets in het reglement te veranderen en ik ben ongetwijfeld niet de enige.

0634

#226
Citaat van: Franky R. op 06 november 2014 - 00:29:54
Zo kon het verbieden van de massadempers, FRIC of dat beweegbare voorvleugel van Ferrari wel. Toch drukte de FIA  tijdens het seizoen een verbod door op die zaken.


Daar ben ik ook geen voorstander van, begrijp me goed, maar dat is wel iets anders. Bovendien is het vaak een maas in de wet die gevonden wordt en dan wordt verduidelijkt. Dat is bij puntentellingen natuurlijk anders. Als je een beweegbare voorvleugel afschaft blijft de rijder in dezelfde situatie zitten. Ga je de punten veranderen kan iemand ineens geen derde meer worden (bijvoorbeeld). Maar nogmaals, ook daar heb ik moeite mee, maar wel iets minder moeite dan gedurende een lopend seizoen puntentellingen aanpassen. Dat is gewoon absoluut not-done. In geen enkele sport. Bij voetbal ga je toch ook niet nu ineens terug naar het tweepunten systeem. Dan wacht je op de zomerstop.